Kosár

Boróka, hogy hogy ezzel foglalkozol? - szokták kérdezni

Olvasási idő: 4-5 perc

Ilyenkor mindig megkérdezem, most az emberi oldalára gondolsz vagy a szakmaira?

Mind a kettőre, de az emberire inkább – a szokásos válasz. 

Szóval, kezdjük akkor most is ezzel.

Közösségi média – én éltem a közösségi média előtt, tudom milyen volt az élet akkor.

Igazi Y generációsként engem is berántott. Fogyasztó lettem. Később már üzletre is használtam. 

Évek óta fent vagyok. Sok helyen.

Mit látok?

Vegyes.

A nagy százalék szenny. Olcsó, buta nők, üresfejű bűnöző celebek. Magukat rázó sekély, teljesen magukból kifordult emberek, akik persze soha nem vennék észre, hogy mennyire káros, amit csinálnak. Szilikon cicit, szájfeltöltést mindenkinek, az élet egy nagy nyaralás, étteremből étterembe járás és új ruhákban való pózolgatás. Hozzáadott érték, teljesítmény, termelés, szakértelem az nem sok. Ellenben magamutogatás, meztelenkedés, sekély, bugyuta posztok tömkelege.  

És ők a mai fiatalság példaképei, full time celeb, instamodell. Kiábrándító.

De! Van egy szűkebb réteg a közösségi médián, aki roppant értelmes és igényes. Olvasást népszerűsít, sportolást népszerűsít, környezetvédelemet, emberi jogokat, józan életet, önfejlesztést, teljesítményt, egészséges életmódot, becsületes, kemény munkát. Szeretnék ehhez az oldalhoz tartozni.

Saját brandemet ezért kezdtem el anno építeni. Ne már, hogy a fiatalok csak ezt az esztelen műcicikben való sekély egocentrikus vagdalózást lássák maguk előtt, mint példa?! Vannak azért normális emberek is.

Így vágtam bele. Elég jól sikerül. 1-2 év alatt eljutottam oda, hogy heti szinten több 10 ezer ember olvassa a posztjaimat, az írásaimat. Állítólag sokakat inspirálok ezzel. 

Büszke vagyok arra, hogy ügyfeleim kivétel nélkül, keményen dolgozó, becsületes és hiteles szakemberek, akik valódi értéket képviselnek.

Szóval, ezért is csinálom. Mert ha segítek az értelmes embereknek, kicsit ügyesebben boldogulni az online térben, akkor lesznek értelmes példaképek is a felnövekvő generáció számára.

És szakmailag?​

Self-made vállalkozó vagyok.

Volt egy pillanat, amikor belém hasított a felismerés: én egy rossz filmet nézek.

Rájöttem, hogy valami nem stimmel az életemmel. Vállalkozó voltam/vagyok, termékekkel kereskedtem az interneten, több üzletem is van, ami részben vagy teljesen az enyém vagy enyém volt, de úgy éreztem valami hiányzik az életemből: az emberek.

Mint minden váltás, ez is bonyolult, fájdalmas, kockázatos volt, sok feladással és kellemetlenséggel társult, de ezt a részt most ugorjuk át, hiszen a történet szempontjából már lényegtelen.

A lényeg, hogy most megérkeztem. A hosszú évek alatt felhalmozott tudásom a kommunikációról, üzletről, szervezetfejlesztésről, az emberi kapcsolatokról, marketingről, értékesítésről, PR-ról és közösségi médiáról végre egy olvasztótégelybe sűríthettem: így született meg a Te vagy a brand.

A Te vagy a brand név  – amire sokan mondák, hogy önmagában már elad, annyira zseniális – 2019. áprilisában egy kávé mellett született körülbelül negyedóra leforgása alatt. Azóta egy szakértő csapatból álló dinamikus vállalkozássá nőtte ki magát. 

De mit is jelent a Te vagy a brand valójában?​

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ez az én látásmódom a marketinggel kapcsolatban. Az én megoldásom a problémára.

Láttam az elmúlt 15 évben a marketing folyamatos átalakulását, amire a digitalizáció hatalmas hatással volt. Évről évre teljesen megváltoztak a lehetőségek. 

Amit látok, hogy manapság kétfelé húz a direkt marketing területe.

Az egyik a mesterséges intelligencia, Big Data, programok, szoftverek, mérések alkalmazása, ami a célközönség szegmentálását, viselkedés alapú és lézer precíz célzásokat tesz lehetővé.

A másik ág, ami egyre erősebb, főleg az Instagramnak és a YouTubenak köszönhetően: az influenszerek megjelenése. 

A közösségi médián keresztül szinte bárki egy röpke év alatt, akár világszintű ismertségre tehet szert, és milliókra lehet befolyással. És ez az üzleti életre is igaz.

Nézd meg, ha azt mondom Tesla – azt mondod Elon Musk.

Ha azt mondom Iphone – azt mondod Steve Jobs.

Ha azt mondom Facebook – Mark Zuckerberg.

Microsoft – Bill Gates.

A márka mellett felépült a vezető személyes márkája is.

Én ezt tudom hozzátenni a Te sikeredhez.

Ha ügyes vagy már építed a céged márkáját. Ha nagyon ügyes vagy, akkor nem csak a céged márkáját, de mellé a saját személyes márkádat is építed.

Azt látom, azok a cégek, ahol együtt épül a márkával a cég víziókkal és miértekkel rendelkező frontemberének személyes márkája, könnyebben és gyorsabban válnak ismertté.

Egyértelmű a válasz, hiszen számtalan kutatás igazolja, hogy sokkal hamarabb kapcsolódunk egy hiteles személyhez, mit egy „logóhoz”.

Ezt bárki meg tudja csinálni. Nálam a térkép, átadom Neked.

A szerző

Csábi Boróka

Te vagy a brand alapítója

Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.

Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.