5 ok, amiért az igényes vizuális marketing elengedhetetlen

Olvasási idő: 6-7 perc
A vizuális tartalomgyártás számos fajtáját ismerjük és látjuk a mindennapokban. Egy egyszerű hétköznapon is megannyi információval találjuk szembe magunkat, még akkor is, ha szándékosan nem keressük őket.
Amint felkelünk, a kezünkbe kerül a telefonunk, amin már az első, megnyitott applikáción keresztül is százával tódulnak elénk a képek, a videók és szövegek. Ahogy halad előre a nap, egyre több és több felületen keresztül jutnak el hozzánk a színek, logók, képi megjelenítések.
Útközben látjuk az utcán elhelyezett plakátokat, a frissen megjelent újságot, vagy a könyvesbolt kirakatát. A munkahelyen felnyitjuk a laptopot, ami kontroll nélkül szórja elénk a különféle tartalmakat, egész nap ingerelve vele a potenciális vásárlókat, azaz a mi agyunkat.
Legyen szó online, vagy offline megjelenésről, a vizualitás szerves részét képezi az életünknek. Sokszor magánemberként akár túlzónak is tűnhet ez a mennyiségű információ áradat, de most megmutatom, hogy vállalkozóként miért is fontos az, hogy szó szerint a követők/vevők szeme elé kerüljünk!
Egyre több olyan statisztikai adat kerül napvilágra, amik által azonnal látszik, hogy a vizualitás az egyik kulcsa a brandépítésnek.
Az emberi elme kifejezetten jól reagál a képi megjelenésre, ezért ezt érdemes kihasználni!
Hoztam 5 olyan érvet, amiket ha elolvasol, többé nem lesz kérdés számodra, hogy csatolj-e egy képet a posztodba, vagy sem!
Érdekes posztok
A vásárlók 95%-a mondta azt, hogy sokkal jobban érdekli őket egy rövidebb, ámbár vizuálisan érdekes poszt/hirdetés.
(Forrás: Onlinebusinesstour)
A hatékonyság a megjelenésben azt jelenti, hogy a célközönségnek olyan tartalmat gyártunk, ami számára fogyasztható, érzelmeket vált ki belőle és fenntartja az érdeklődését. Ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy az emberek nem szeretnek sokat olvasni, inkább a rövid, ütős és valamiért számukra érdekes tartalmakat preferálják. A weboldalakat, vagy hírfolyamokat böngészve, olyan dolgokra kattintanak, ami egy pillanat alatt megfogja őket. Lehet ez egy színes fotó, egy hasznos tartalmú infografika, vagy egy aranyos fekvő kiskutya.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
videós tartalom
A videós tartalmak üzenetének 95%-át jegyzi meg a néző, szemben az olvasott tartalmak 10%-os értékével.
(Forrás: Socialmediatoday)
A tavalyi évben már a közösségi média felületek is elindultak abba az irányba, hogy a videókat helyezik előtérbe, és nagyobb elérést generálnak az olyan felhasználók számára, akik videókat töltenek fel a profiljaikra. Nem hiába teszik mindezt.
Adatok bizonyítják, hogy egy videót az emberek 80%-a megnéz, míg egy szöveget csak a maradék 20% olvas el. Ezért (is) fontos beépíteni a hétköznapokba a videós tartalmak gyártását. Lehet ez egy 1 perces, vicces történet, de akár egy 10 perces, szakmai gondolatsor is, amivel edukálod az ügyfeleidet.
Ha úgy érzed, hogy érdekel a videózás, de szükséged van egy kis löketre, ajánlom figyelmedbe a Te vagy a brand videós brand challange lehetőségét, mely segítségedre lesz az elindulásban.
FOGD MEG A SZEMÉN KERESZTÜL
Az emberek 80%-a emlékszik arra, amit látott! Összesen 10% ragad meg abból, amit hallott és 20% abból, amit olvasott.
(Forrás: Socialmediatoday)
Ez az egyik kedvenc statisztikai adatom.
Tudjuk, hogy milyen az, amikor egy nehéz, fáradt nap után hazamegyünk és már arra sem emlékszünk, hogy milyen e-mailt írtunk meg 2 órával ezelőtt.
Ennek ellenére, amikor nem gondoljuk, akkor is dolgozik az elménk és raktározza el a LÁTOTT információkat!
Nem biztos, hogy minden egyes részletre emlékezni fog, de egy szín, egy forma, egy betűtípus nagy eséllyel megragad a másik fejében! Így, ha van egy jó színed, egy figyelemfelkeltő logód, akkor sokkal nagyobb eséllyel maradsz meg az emberek fejében.
Egy jó kis teszt: gondolj a kék és sárga színekre. Mi jut róluk azonnal eszedbe? Nyilván az IKEA! Na jó, ha férfi vagy, akkor lehet, hogy a Praktiker. De a lényegen mit sem változtat. Megragadott valami, amire tudatosan nem is összpontosítottál.
INKÁBB VIZUÁLIS, MINT SZÖVEGES TARTALOM
A vizuális megjelenéssel kiegészített tartalomra kétszer jobban reagál az emberek 40%-a, mint egy egyszerű szövegre!
(Forrás: Socialmeditoday)
Ha még mindig azon töprengsz, hogy kell-e neked ez az egész vizualitás témakör a mindennapjaidba, akkor íme egy újabb példa arra, hogy IGEN, KELL!
Az online jelenlévőknek az egyik fő célja az, hogy elérést generáljanak az oldalukra, azaz önmaguk számára. Ezt megfelelő és konzekvens tartalommal fogják elérni. Ha a szakmaiságot alá tudod támasztani a vizuális igényességgel, akkor az emberek 40%-a kétszer jobban fogja értékelni, mint anélkül. Márpedig a kétszer annyi kattintást kár lenne veszni hagyni!


GYORSABBAN REAGÁLNAK RÁ
60 ezerszer gyorsabban reagál az agy a vizuális tartalomra, mint a szövegre.
(Forrás: Socialmediatoday)
Végül, de nem utolsó sorban, jöjjön a gyorsaság. A mai, modern élet kulcsfontosságú eleme. Amikor minden pillanatban újabb és újabb információk érik az érzékszerveinket, akkor a gyors reakcióidő elengedhetetlen. Ebben is segítségünkre van az agyunk! Ahogy az a kutatásokból kiderült, az agy 60 ezerszer gyorsabban reagál a vizuális tartalomra, mint egy egyszerű szövegre. Vállalkozóként pedig ezt ki kell aknázni! A vizuális megjelenés megannyi eleme ad lehetőséget arra, hogy kibontakoztasd a benned rejlő potenciált.
Kérdéseid maradtak a vizualitással kapcsolatban?
Gyere el workshopunkra az Instagram 1000 követő alatt című képzésre!
Itt nem csak a vizuális megjelenésről tanulhatsz, hanem arról is, hogy mindezt hogyan alkalmazd az Instagram profilodon.
De ha csak egy gyorstalpalóra vágysz, mert néhány kérdés maradt a fejedben, amitől nem áll össze a teljes kép, és egy kis bátorításra vágysz, akkor jelentkezz egyéni konzultációra!
A szerző

Potyondi-Galasi Orsi
FOTÓS, VIZUÁLIS MÁRKAÉPÍTŐ, ELŐADÓ
Az utóbbi időkben a munkám nagy része szervesen kapcsolódik a közösségi média platformokra készített fényképek készítéséhez, továbbá a vizuális márkaépítéshez. A fő fókusz a vizuális kommunikációt teszi ki, kezdve egy tudatosan felépített oldallal, majd megtámogatva ezt megfelelő képekkel, és befejezve egy jól és látványosan kialakított feeddel.