fbpx

7 ok, amiért a Pinterest fogja a legtöbb organikus látogatót vinni a blogodra

A Pinterestről, mint marketing csatornáról kevesen tudják, hogy az organikus elérések Kánaánja, és egyedülállóan jó platform arra, hogy átkattintásokat generálj a blogodra és/vagy a webáruházadra. Külföldön már elterjedt a marketing célú használata, ám Magyarországon még csak néhány vállalkozás van, amely valóban hatékonyan használja.

Ennek egyik oka bizonyára az, hogy a legtöbb közösségi média platformmal szemben egyedülálló módon működik. Az egyik legnagyobb különbség, hogy míg a Facebook, Instagram és társait valóban közösségépítésre használjuk, addig ide konkrét keresési szándékkal jövünk fel, mivel a Pinterest inkább egy ötlet-, inspiráció gyűjtőhely. Ha mindenképpen hasonlítani szeretnéd valamihez, akkor gondolkodj a Google-ben. A Pinterestet a felhasználók célirányosan használják, általában vásárlási szándékkal keresnek itt.

Miben segíti a marketingedet a Pinterest üzleti célú használata?

 

1. A Pinterest inkább keresőmotor, mint közösségi média

Ahogy fentebb említettem, a Pinterest sokkal inkább hasonlít a Google-hez, mint a szokványos közösségi médiához. Amíg ezekre a felületekre azért mész fel, hogy végig görgesd a hírfolyamodat, kivel-mi történt a nap folyamán és értesülj a legújabb hírekről, addig egy keresőt azért használsz, mert szükséged van valamire – tanácsra, tippre, megoldásra, inspirációra, információra. Ugyanez történik a Pinteresten is. A felhasználók keresnek rád, mert szükségük van valamire vagy megoldást keresnek, azaz érdekli őket az általad megosztott tartalom.

Mivel ezen a platformon a te márkád vagy szolgáltatásod nem hirdetésként ugrik fel, hanem a felhasználók keresnek rá, ezért a vásárlási hajlandóságuk is nagyobb, hiszek nyitottak arra, amit te kínálsz. A Pinterest felhasználói 80%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak (forrás: Profitfromtech).

2. A Pinterest hónapokig vagy akár évekig is dolgozik neked

Különlegessége, hogy amíg a legtöbb közösségi média poszt mindössze egy-két napot él, addig a Pinteresten egyetlen pin (poszt) hetekig, hónapokig vagy akár évekig is aktív. Ezáltal folyamatosan organikusan (ingyenesen) forgalmat terel a weboldaladra. A Pinteresten, ha a tartalmad jó minőségű és releváns, folyamatosan meg fog jelenni a keresési találatokban, az adott dolog iránt érdeklődők képfolyamában, és ajánlhatja a “Hasonlók” szekcióban is.

Emellett egy tartalomhoz, több posztot is elkészíthetsz – így újra tudod hasznosítani a tartalmadat, nem kell folyamatosan az új ötleteken gondolkodj. A hatékonyságát pedig az időzítő funkció növeli, hiszen így beütemezheted akár 2 hétre előre is a posztjaidat, ezzel sok-sok órát és energiát megspórolva magadnak.

3. Itt sokkal jobban számít a releváns tartalom, mintsem a követőszám

Ezen a platformon nem kell sok ezer követővel rendelkezned vagy ismert márkának lenned. Pont ez a lényege, hogy a keresési találatok miatt a Pinteresten mindenki ugyanakkora esélyekkel indul, így bármelyik márkának lehetősége van az első találatok között szerepelni, amennyiben jól ismeri a platform működését.  Ezáltal könnyen márkaismertségre tehetsz szert, az aktív felhasználók 85%-a fedezett fel márkát vagy terméket a Pinteresten (forrás: Profitfromtech).

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

4. Minden tartalmadhoz saját linket kapcsolhatsz

Jelenleg a Pinterest a legerősebb platform az organikus elérésekben és az átkattintásokban. Az organikus eléréseid akár 40%-osak is lehetnek itt, míg az Instagramon ez 10-30%, a Facebookon pedig 0,21%. (forrás: Hootsuite) Mivel minden közzétett pinedhez saját, egyedi linket kapcsolhatsz, a platform nagyban támogatja a weboldaladra történő átkattintásokat, akár napi 1-2 ezer látogatót is generálhat a weboldaladra.

Ha a közönséged el szeretné olvasni a blogcikket, vagy megnézni a termékedet, csak rá kell kattintania a posztra, és már ott is van az általad belinkelt oldalon. Az így elhelyezhető linkek segítségével könnyen tudsz releváns látogatókat terelni a weboldaladra, akár feliratkozókat gyűjthetsz, adatbázist építhetsz.

5. Itt nem kell folyamatosan aktívnak lenned és közösséget építened

Ha gyakorlott vagy már a többi közösségi médiában, biztosan tudod, mennyi időt elvesz az, hogy folyamatosan ápold a kapcsolatodat a követőiddel, kommentelj, lájkololj és jelen légy egyszerrre.

Ha valaki több platformot használ, akkor pontosan tudja, hogy ezek egy idő után nagyon szétszórják az ember figyelmét. Jó hír, hogy a Pinteresten nem kell kapcsolatot tartanod a követőiddel, kommentelni és lájkolni mások posztjait, hogy szeressen téged az algoritmus.

Sőt, nagy valószínűséggel üzenetet sem fogsz kapni az oldalon keresztül, hanem a weboldalon vagy e-mailen fognak megkeresni téged. Egyszerűen csak készítsd el a tartalmadat, oszd meg és már véget is ért a munkád a Pinteresten. Viszont a tartalommarketingednek egy fontos eleme, ezért itt is érdekes és izgalmas tartalmat kell gyártanod, hogy felhívd a célközönséged figyelmét.

6. Sokan nem tudják, de a SEO-t is nagyban befolyásolja

A SEO, azaz magyarul a keresőoptimalizálás, sokak számára idegen lehet. A lényege: egy weboldalt bizonyos szavakra és kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni. Nagyon leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy a Google hányadikként dob fel téged a rangsorában, mikor hozzád hasonló tartalomra keres a közönséged. Ez a keresési igyekezet nem véletlen, hiszen az emberek nagy százaléka a találati listának csak az első oldalát nézi meg. 

Mivel a Pinterest a létrehozott tábláidat a Google is érzékeli, ha kitartó vagy előbb-utóbb a Google találati rangsorában is fel fognak tűnni a tábláid az adott kulcsszóra. Illetve a Pinteresten közzétett pineidhez csatolt linkek, linképítésnek felelnek meg, ez pedig köztudottan erősíti a találati listán elfoglalt helyedet.

7. Egyelőre még kicsi a verseny

A Pinterestet még nagyon kevés magyar vállalkozás használja üzleti célra, így igazi early bird lehetsz. Ha körbe nézel még mindenki a Facebook és Instagram marketingre esküszik, és csak kevesek rendelkeznek olyan korszerű marketingeszközzel, mint ez a platform. Ezért valószínűleg a szakmádban az elsők között leszel, aki megjelenik ezen a platformon, így az elsők között tudsz tartalmad adni a potenciális közönségednek. Olyan versenyelőnyre tehetsz szert, amit akkor se fognak tudni beelőzni, ha pár éven belül egy konkurenciád felkapja a fejét a Pinterestre mint marketingcsatornára.

Ez egy nagyszerű platform, de ebbe is bele kell tenni a munkát. Nem lesz hirtelen nagy eredményed, hanem hónapról hónapra fog felépülni és fejlődni a statisztikád, majd stabilizálódik.

Ha tudod hogyan kell megfelelően használni, rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak. Több emberhez juthatsz el gyorsabban, és organikusan más platformokkal szemben.

Ha szeretnéd jobban beleásni magad a Pinterest-marketing témájába, ajánlom figyelmedbe a Pinterest üzleti célokra workshopunkat. Ha szeretnéd kiszervezni hozzánk, akkor pedig vedd fel velünk a kapcsolatot.

A szerző

Németh Netti

Tartalommarketing szakértő

Szerencsésnek mondhatom magam, mert fiatalon megtaláltam a hivatásom, ami nem más, mint az online marketing. Ez egy nagyszerű eszköz ahhoz, hogy értéket teremtsünk, megmutassuk a kiválóságunkat és pozitív hatással legyünk a világra. Viszont ehhez az kell, hogy megtanuljuk jól és hatékonyan használni.

Ebben nyújtok neked segítséget. Az én területem azok az úttörő közösségi média platformok, ahol fontos a vizuális megjelenés, ezáltal könnyen felhívhatod magadra a figyelmet és pozícionálhatod magad a piacon. 

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart