7 ok, amiért a Pinterest fogja a legtöbb organikus látogatót vinni a blogodra

Olvasási idő: 6-7 perc
A Pinterest, mint közösségi média platform, mostanra már nem ismeretlen senki számára. Azt azonban csak nagyon kevesen tudják, hogy ez a felület az organikus elérések kánaánja.
Kevés jobb lehetőséget találhatsz arra, hogy átkattintásokat generálj akár a blogodra, akár a webáruházadra, mint a Pinterest.
Bár külföldön már elterjedt a vállalkozások körében a marketing célú használata, Magyarországon még alig találni néhányat, amely hatékonyan használja ezt a felületet.
Ennek oka az lehet, hogy más közösségi média platformmal szemben, nem a hagyományos módon működik. A legnagyobb különbség abban rejlik, hogy ide konkrét keresési szándékkal érkeznek az emberek, hiszen a Pinterest egy ötletdoboz, egy igazi inspiráció gyűjtőhely. Ezzel szemben a Facebookra, Instagramra és társaira inkább a közösségépítés céljával érkeznek.
A Pinterest esetében inkább a Google-ben kell gondolkodni mint analógia, hisz ezt a felületet a felhasználók konkrét céllal használják, nagyrészben vásárlási szándékkal.
Miben segíti a marketingedet a Pinterest üzleti célú használata?
1. A Pinterest inkább keresőmotor, mint közösségi média
Ahogy azt már említettem, a Pinterest nem egy szokványos közösségi média platform, működését tekintve sokkal inkább hasonlít a Google-hez. Erre a felületre, társaival ellentétben, nem azért mennek fel az emberek, hogy végig pörgessék a hírfolyamot, megnézzék, mik történtek a nagyvilágban, hanem azért, mert szükségük van valamire – tanácsra, inspirációra, ötletre, megoldásra.
Ezen a platformon azáltal, hogy a felhasználók célzottan keresnek terméket vagy szolgáltatást, sokkal nyitottabbak és nagyobb a vásárlási hajlandóságuk is, hiszen itt nem hirdetésként jelenik meg a márkád előttük.
Egy statisztika szerint, a Pinterest felhasználói 80%-kal nagyobb eséllyel lesznek vásárlók. (forrás: Profitfromtech)
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
2. A Pinterest hónapokig vagy akár évekig is dolgozik neked
A legtöbb közösségi média poszt mindössze 1-2 napot él. A Pinterest különlegessége, hogy egyetlen pin (poszt) hetekig, hónapokig vagy akár évekig is aktív marad, ennek köszönhetően folyamatosan tereli a forgalmat a weboldaladra, mindezt organikusan (ingyenesen). Ha a megosztott tartalmad jó minőségű és releváns a felhasználók számára, akkor folyamatosan megjelenik majd a keresési találatokban, az adott téma iránt érdeklődők képfolyamában és a „Hasonlók” szekcióban is.
A Pinterest előnyei közé tartozik, hogy egy tartalomhoz, több posztot készíthetsz – nem kell folyamatosan új ötleteken gondolkodj, ezzel időt spórolva magadnak. Emellett az időzítő funkcióval akár 2 hétre előre beidőzítheted a posztjaidat, tovább növelve a hatékonyságodat.


3. ITT SOKKAL JOBBAN SZÁMÍT A RELEVÁNS TARTALOM, MINTSEM A KÖVETŐSZÁM
Mindenki ugyanakkora esélyekkel indul a Pinteresten. Miért? Ezen a platformon nem kell ismertnek lenned vagy sok ezer követővel rendelkezned ahhoz, hogy az első találatok között szerepelj. Amennyiben jól ismered a platform működését, kezdőként is könnyen márkaismertségre tehetsz szert.
Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a statisztika, mely szerint az aktív felhasználók 85%-a fedezett már fel márkát vagy terméket a Pinteresten (forrás: Profitfromtech).
4. MINDEN TARTALMADHOZ SAJÁT LINKET KAPCSOLHATSZ
Organikus eléréseket és átkattintásokat tekintve, jelenleg nincs erősebb platform a Pinterestnél, itt az eléréseid akár 40%-osak is lehetnek.
Ezzel szemben az Instagram 10-30%, a Facebook 0,21%-os elérést tud elérni (forrás: Hootsuite).
A Pinterest különlegessége, hogy minden posztodhoz egy saját, egyedi linket tudsz kapcsolni. Ez az a funkció, ami nagyban támogatja az átkattintásokat, ezáltal könnyen tudsz releváns látogatókat terelni a weboldaladra, akár feliratkozókat gyűjthetsz, adatbázist építhetsz.


5. Itt nem kell folyamatosan aktívnak lenned és közösséget építened
Ha több platformon is használsz, biztosan tudod, hogy mennyi időt elvesz a folyamatos jelenlét. Kommentelni, lájkolni, Te magad is megjelenni, friss és érdekes tartalommal. Nagyon könnyen fókuszt lehet veszíteni, szétszóródik a figyelmed és ez akár a megjelenésed rovására is mehet.
Jó hír, hogy a Pinteresten nincs szükség a folyamatos kapcsolattartásra, sem kommentekre és lájkokra.
Viszont ez a platform is fontos eleme a tartalommarketingednek, ezért készíts érdekes és izgalmas tartalmakat, amivel felhívod a célközönséged figyelmét.
6. Sokan nem tudják, de a SEO-t is nagyban befolyásolja
A SEO, azaz magyarul a keresőoptimalizálás, nem biztos, hogy mindenki számára ismerősen hangzik. A lényege: egy weboldalt bizonyos szavakra és kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni.
Röviden és egyszerűen ez annyit jelent, hogy a Google hányadikként dob fel téged a rangsorában, mikor hozzád hasonló tartalomra keres a közönséged.
A Pinteresten a létrehozott táblákat a Google is érzékeli, ha kellő időt és energiát fektetsz bele, előbb-utóbb a te tábláid is fel fognak tűnni a Google találati rangsorában, az adott kulcsszavakra.
Illetve, a fentebb említett link csatolási funkció linképítésnek felel meg, ez pedig köztudottan erősíti a találati listán elfoglalt helyedet. Ez kulcsfontosságú a vállalkozásod szempontjából, hiszen köztudott, hogy az emberek nagy százaléka csak a találati lista első oldalát nézi meg.
7. EGYELŐRE MÉG KICSI A VERSENY
A Pinterest, mint marketingeszköz, bár külföldön már elterjedt, magyar viszonylatban még nagyon kevés vállalkozás építette be az kommunikációs stratégiájába.
Ennek köszönhetően úttörő lehetsz a szakmádban a platformon való megjelenéseddel. Ez a vállalkozásodnak egy olyan versenyelőnyt fog jelenteni, amit akkor sem fog tudni beelőzni a konkurenciád, ha néhány éven belül felkapja a fejét és regisztrál a Pinterestre.
Ez egy nagyszerű platform, de mint mindenbe, ebbe is bele kell tenni a munkát. Nem lesz hirtelen nagy eredményed, hanem hónapról hónapra fog felépülni és fejlődni a statisztikád, ezt követően pedig stabilizálódik. A platform megfelelő használatával rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak.
Ha szeretnéd jobban beleásni magad a Pinterest-marketing témájába, ajánlom figyelmedbe a Pinterest üzleti célokra workshopunkat. Ha szeretnéd kiszervezni hozzánk, akkor pedig vedd fel velünk a kapcsolatot.