7 üzleti cél, amire bevetheted a Pinterestet

Olvasási idő: 4-5 perc
A Pinterest nem közösségi média, bár mindenki azok közé sorolja. A Pinterest egy vizuális kereső platform. Az emberek azért keresik fel időről időre, hogy ötleteket, inspirációkat szerezzenek a gyerek születésnapi tortájának elkészítéséhez, a konyhaszekrény megtervezéséhez, a magaságyás készítéséhez vagy a nyári frizurához. Válaszokat, megoldásokat keresnek a jelenlegi vagy jövőbeni problémáikra.
A működése sokkal inkább hasonlítható a Google képtalálati oldalához, mint a Facebookhoz vagy az Instagramhoz, és ha eképpen kezeled, máris sokkal közelebb kerülsz a Pinterest valódi lényegéhez. A Pinteresten ugyanis a fókusz ugyanúgy a kulcsszavakon van, mint a keresőmarketingben.
A Pinterestnek nem az az érdeke, hogy a saját felületén tartson. Nem nehezíti meg a felhasználók dolgát azzal, hogy a külső oldalakra mutató linkeket tartalmazó posztokat hátrébb sorolja, mint a Facebook, vagy azzal, hogy mindössze egy helyen lehet linket elhelyezni, mint az Instagramon. A Pinterestnek pont az a célja, hogy forgalmat tereljen a honlapodra vagy a blogodra. Ezt pedig a megfelelő kulcsszavakkal és a pinjeidbe (posztokat így nevezzük a Pinteresten) rakott egyedi linkekkel érheted el.
Most biztosan azt gondolod, hogy mindez nem mehet hirdetések nélkül. De igen! Viszont azt is tudnod kell, hogy a Pinterest nem sprint, hanem maraton. Kitartó és következetes pineléssel minimum 3, de inkább 6 hónap szükséges ahhoz, hogy a Pinterest profilod kellőképpen felfusson és számottevő organikus forgalmat vigyen a weboldaladra, illetve elkezdjen számodra bevételt generálni.
De lássuk, milyen üzleti célok megvalósítására is alkalmas a Pinterest!
1. Márkaismertség növelése
A Pinteresten a keresések 97%-a (!) márkafüggetlen. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók a legritkább esetben keresnek pl. IKEA konyhabútorra, csupán csak konyhabútorra. Ez azért jó hír, mert ismeretlenként, teljesen újonnan induló márkaként is sikereket érhetsz el a platformon. Arról nem is beszélve, hogy egy sokkal kevésbé zajos környezetben próbálkozhatsz, mint a Facebookon vagy akár az Instagramon. Ráadásul beelőzheted a konkurenciádat, aki lehet, hogy még nincs is jelen a Pinteresten.
2. Weboldal forgalmának növelése
A Pinterest egyik legnagyobb előnye, hogy kiválóan alkalmas forgalomterelésre. Míg a Facebook algoritmusa elérésben hátra sorolja a megosztott linkeket, az Instagram pedig jóformán nem is engedi azt, addig a Pinteresten mind a képes, mind pedig a videós pineken elhelyezhetsz linket, ami egyenesen a weboldaladra viszi a látogatót. Ezért is használják előszeretettel a bloggerek, de ugyanolyan jó szolgálatot tehet például egy webáruház forgalmának növelésében is.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
3. Értékesítés
Igen, a Pinteresten keresztül sikeresen értékesíthetsz is! Mivel a felhasználók elsősorban arra használják a felületet, hogy megoldásokat keressenek az aktuális problémáikra, ha te vagy ott, aki ezt megadja neki, akkor tőled fog vásárolni. A Pinterest már most is sok funkcióval segíti a felhasználókat, hogy könnyebbé és gyorsabbá tegye a vásárlás folyamatát és a jövőben is fókuszba helyezi a vásárlói út lerövidítését, ami jó neked. Ugyanúgy létrehozhatsz már shopot a Pinteresten, mint a Facebookon és az Instagramon, a pineken pedig megjelölheted a termékeidet, ezzel is segítve a vásárlási döntés meghozatalát.
4. Előrébb kerülés a Google találati listájában
A gyakran keresett kulcsszavakra nehéz előkerülni a Google találati listájában, a fizetett hirdetések pedig sokkal drágábbak ezekre a szavakra. És itt jön a trükk, amit úgy hívnak: Pinterest! Próbáld csak ki, írd be a vállalkozásod kulcsszavait a Google-ba és nagy valószínűséggel megjelenik majd az első oldalon egy Pinterest oldal. A Google ugyanis indexeli a Pinterest oldalakat. Rendszeresen kihelyezett friss tartalommal és türelemmel tehát még a Google-ban is előrébb kerülhetsz, ha a Pinterestet üzleti célokra használod.
5. E-mail lista növelése
A Pinterest tökéletes választás, ha az e-mail adatbázisodat szeretnéd növelni. A Pinterest egy forgalomterelő eszköz, a linkelt pinekkel közvetlenül a weboldaladra terelheted a látogatókat. Miért ne irányíthatnád őket a konzultációs regisztráció felületedre, az e-book letöltő oldaladra, a hírlevél feliratkozásodra? Készíts ezekhez pineket, add meg a megfelelő linket és már gyűlnek is az e-mail címek, akiket azután hírlevéllel vagy direkt ajánlatokkal kereshetsz meg.
6. Szakértői pozícionálás
Tévhit, hogy a Pinterest csak a kézzel fogható termékek népszerűsítésére és értékesítésére alkalmas felület. Emlékszel? A Pinterest felhasználók megoldásokat keresnek a problémáikra. Miért ne adhatnál tanácsot virtuális asszisztensként ahhoz, hogyan lehet sort váltani egy excel tábla cellájában vagy, hogy miként lehet „csak megtekintésre” megosztani egy linket a Canva-ban? Coachként pinelhetsz időbeosztási trükköket vagy, hogy miként vezessen be valaki egy új szokást a mindennapjaiba. Jóga oktatóként megmutathatod milyen a tökéletes „lefelé néző kutya” vagy, hogy milyen ruházatot érdemes választani ehhez a mozgásformához. Pineld magad szakértővé! A Pinteresten (most még) könnyebb, mint máshol.
7. Kapcsolatfelvétel együttműködő partnerekkel
Mivel a Pinteresten sokkal kisebb a zaj, ezért sokszor sokkal könnyebb felvenni ott a kapcsolatot influencerekkel, bloggerekkel, multicégekkel, akiket szeretnél együttműködő partnernek megnyerni.
Tetszett, amit olvastál? Szeretnéd jobban megérteni és megtanulni a Pinterest működését? Szeretnél végre egy olyan platformon jelen lenni, ahol az organikus növekedés lehetősége nem csak legenda, hanem tényleg létezik? Gyere és vegyél részt a Pinterest üzleti célokra workshopunkon, ahol az elmélet mellett a gyakorlattal is megismerkedhetsz, sőt a végére készen áll majd a Pinterest profilod, hogy a segítségével közelebb kerülj a saját üzleti céljaid megvalósításához. A workshop részleteit ITT tudod elolvasni.
A szerző

Viszkocsil Veronika
Pinterest marketing specialista
Közel 20 éve dolgozom a marketing szakmában. Annak minden területét kipróbáltam és csináltam már, a szórólap tervezéstől a reklámfilm forgatáson át a PR cikkek írásáig, főként banki és rendezvény területen. 2020-ban úgy döntöttem, hogy szabadúszóként folytatom a pályámat és Pinterest marketingre specializálódtam.
A butik ügynökségemmel cégeknek és vállalkozásoknak segítünk kiaknázni a Pinterestben rejlő üzleti lehetőségeket.