A Canva szerepe a tartalommarketingedben
- Olvasási idő: 8-9 perc
Létezik egy statisztika, miszerint 7 másodperced van arra, hogy megragadd egy ember figyelmét. A mai rohanó világban ez különösen fontos, hiszen el kell érned, hogy a felhasználók a folyamatos görgetés közben pont nálad álljanak meg és olvassák el a tartalmadat.
Ebben nagy segítségedre lehet a kreativitásod és különböző grafikák, amivel könnyen ki tudsz tűnni a tömegből. Biztosan neked is megfordult már a fejedben, mikor szembe jött veled egy lenyűgöző kreatív, hogy ezt biztosan profi szakemberek készítették drága Photoshop programokkal. Van egy jó hírem, ez a legtöbb esetben nem így van. Az internet adta lehetőségeket kihasználva bármikor tudsz te is színvonalas grafikákat tervezni, ami emeli a márkád vizuális arculatát, ezzel erősítve a brandedet.
Ehhez pedig tökéletes választás a Canva, amit, ha ismersz imádod, ha még nem, biztosan imádni fogod.
Mi az a Canva?
A Canva egy online grafikaszerkesztő felület (telefonon és webhelyen is elérhető), aminek segítségével publikálhatod is az elkészített alkotásaidat.
A közösségi média tartalmaidtól kezdve, névjegykártyákat, önéletrajzokat, prezentációkat, de akár reklámajándékokat is meg tudsz tervezni, a lehetőséget tárháza végtelen. A Canva használatához nem szükséges tapasztalattal rendelkezned, hiszen óriási segítséget nyújt neked abban, hogy kezdőként is érvényesülj, mivel rengeteg sablont és stock fotót tartalmaz. A küldetése, hogy a világon mindenkit felhatalmazzon arra, hogy bármit megtervezzen. Ha pedig már haladó vagy a képszerkesztésben, akkor is tud neked újat mutatni.
Ingyenesen tudod használni, viszont ha többet szeretnél kihozni az oldal által nyújtott lehetőségekből, elő tudsz fizetni a Pro verzióra. Csapatoknak, cégeknek, de akár nagyvállalatoknak is alkalmas arra, hogy a tartalommarketingjüket megszervezzék és egy hatékony rendszerbe foglalják. A Canva nem csak a grafikaszerkesztésben nyújt neked óriási segítséget, hanem egy zseniális szervező felület is, a segítségével akár több tíz ember munkáját tudod összehangolni, és akár egy vállalat komplett vizuális tartalomstratégiáját tudod kivitelezni.
Milyen előnyei vannak a Canvanak?
Grafikaszerkesztés
Már említettem, hogy a Canva lehetőséget ad neked szinte bármilyen grafika típus elkészítésére. Több mint 100 sablon közül választhatsz, a teljesség igénye nélkül:
- közösségi média grafika sablonok az összes platformra
- borítóképek és egyéb brand elemek tervezése
- prezentáció készítés
- önéletrajz sablonok
- A4-es dokumentumok
- logó, szórólap, névjegykártya, meghívó
- fotó montázsok
Emellett pedig egyénileg is méretezheted a terveidet és magadtól találhatsz ki egyéb megvalósítani kívánt ötleteket. Az alkalmazás biztosít neked jogtiszta képeket, amiket bárhova felhasználhatsz, az ingyenes verzió 200.000+ képet tartalmaz, míg az előfizetéssel rendelkezők több, mint 75 millió kép, illusztráció és ikon közül válogathatnak. Ha pedig saját képeket szeretnél alkalmazni, bármikor feltöltheted az oldalra.
Biztosít neked elkészített sablonokat, amiket apró változtatások után már kezdőként is nyugodtan tudsz használni. A betűtípusokban is széles kínálata van, de ha nem találod meg azt a fajtát, amit a márkád használ, bármikor feltöltheted a sajátodat.
Azon kívül, hogy a Canva lehetőséget ad arra, hogy bármilyen típusú képi tartalmat megszerkessz, hiszen szuper stock fotókat, elemeket és egyéb funkciókat is tartalmaz, ami kell ahhoz, hogy egy kép taroljon az interneten.
Íme pár példa olyan kreatívra, amik a Canvaban készültek:



Plusz még egy nagyon fontos funkció, ami megkönnyíti a munkádat: a Canva felhő alapú tárhelye. Ennek segítségével minden tervedet online tárolhatod, ezáltal nem kell minden fájlt letöltened, így nem fog feleslegesen helyet foglalni a gépeden.
Ezeket a terveket bármikor megoszthatod egy kattintással más Canva felhasználókkal, akár megtekintés céljából, de szerkesztői jogosultságot is tudsz adni számukra. Ezzel megspórolod azt a munkát, amíg letöltenéd a grafikát, írnál egy kedves üzenetet és mellékelve csatolnád az anyagot, ezután pedig vársz a korrekciós javaslatokra. Ezt a Canva mind elvégzi helyetted.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.
Sorozatgyártás
Miután elkészültél a képi tartalmaddal, egy kattintással sablonként tudod felhasználni azt, így könnyen sorozatgyártani tudod a grafikáidat. Ezzel nem csak egyszerűvé varázsolod a tartalomkészítést, hanem segíted a márkád vizuális egységesítését is.
Ez a négy grafika tökéletes példa rá:




Hozd létre a márkád vizuális arculatát!
Bár azt javasoljuk, ha igazán profi arculati megjelenést szeretnél a márkádnak, vedd fel a kapcsolatot egy szakemberrel, viszont az eléjen el lehet ezt kezdeni a Canvaban is. Játssz és kísérletezz azzal, hogy mi tetszik neked, mit tudnál elképzelni a vállalkozásodnak. Hozz létre logót, borítóképet, névjegykártyát vagy akár e-mail aláírást a Canva segítségével. Ha pedig már rendelkezel arculati csomaggal, be tudod állítani a színkódokat, betűtípusokat és a logódat, ennek segítségével pedig másodpercek alatt egyedivé teheted a grafikáidat.
Tartalomnaptár létrehozása, időzítés
Nem csak a képi tartalomkészítését támogatja a Canva, hanem a közzétételt is megkönnyíti. Az alkalmazáson keresztül szinte bármelyik platformon közzé teheted a grafikákat, beidőzítheted őket, még tartalomnaptárat is tudsz készíteni. Ezzel a funkcióval rengeteg időt tudsz megspórolni.
Mapparendszer kialakítása
A felület nem csak a szerkesztésben és a megvalósításban nyújt neked segítséget, hanem a rendszered kialakítását is támogatja. Hozz létre mappákat a Canvaban a különböző projektekhez, feladatokhoz és munkákhoz. Ezzel megkönnyíted a munkádat és sokkal átláthatóbb lesz a tartalommarketing stratégiád.
Csapat létrehozása
Megtervezheted vele a marketing folyamataidat, akár egyedül, akár csapatban dolgozol. Nem véletlen, hogy olyan óriási cégek szavaztak neki bizalmat, mint például az American Airlines, Skyscanner vagy a LPL Financial (forrás: Canva).
Az alkalmazás segítségével meg tudod szervezni a saját csapatodat, ezáltal a tagok hozzáférhetnek a brand teljes vizuális arculatának elemeihez. A csapat több száz tagból is állhat, ezért cégek számára is alkalmas, sőt a csapattagokat csoportokba tudod rendezni, hogy éppen ki melyik területtel foglalkozik.
Ingyenes vagy Pro verzió?
A Canva ingyenes verzióját bármeddig használhatod, nincsen limitálva az időtartalom. A grafikaszerkesztő elemek nagy része elérhető, és ha egyedül dolgozol rajta, akkor a mappa rendszert is ki tudod alakítani. Egyéni és kezdő használatra tökéletes.
Mikor ajánlom az előfizetést?
Ha úgy érzed már eleget gyakoroltál és szeretnéd a grafikáid minőségét egy magasabb szintre fejleszteni, illetve, ha csoportban szeretnél dolgozni. A csapat funkció előfizetéshez van kötve, így ilyenkor elő kell fizetnetek az alkalmazás pro verziójára. A fizetős verzió tartalmaz mindent, amit az ingyenes plusz:
- több, mint 75 millió prémium minőségű stock fotó, videó, hang és grafikai elemek
- 420.000+ sablon, folyamatosan frissülő dizájnokkal
- létre tudod hozni az arculati csomagodat
- háttér eltávolító funkció
- átméretezheted a grafikáidat
- 100 GB online tárhely
- be tudod időzíteni a tartalmaidat 8 közösségi média platformra
A Pro verzió ára igazán kedvező, 12.99 dollár havonta. Van lehetőséged 30 napig ingyenesen kipróbálni, javaslom élj vele és egy hónap után döntsd el, hogy megéri-e neked előfizetni rá.
Néhány érdekesség még a Canvaról
- 2013-ban indult
- több, mint 20 millió felhasználója van
- ebből 15 millió havi aktív felhasználó
- több, mint 1 milliárd dizájnt terveztek vele
- 190 országban használják
- 100 nyelvre lefordították (köztük magyarra is)
- Több díjat is elnyert 2019-ben például: Google Play Award, Enterprise Tech és Great Place to Work Award
Ha pedig el akarod sajátítani a grafikaszerkesztés minden csínját-bínját, ki akarod dolgozni hatékony mapparendszeredet, ami megkönnyíti neked a mindennapi tartalommarketingedet és növeli a hatékonyságodat, ajánlom figyelmedbe a Tervezd meg a saját grafikáidat – Canva workshop kezdőknek tanfolyamot.
A szerző

Németh Netti
Tartalommarketing szakértő
Szerencsésnek mondhatom magam, mert fiatalon megtaláltam a hivatásom, ami nem más, mint az online marketing. Ez egy nagyszerű eszköz ahhoz, hogy értéket teremtsünk, megmutassuk a kiválóságunkat és pozitív hatással legyünk a világra. Viszont ehhez az kell, hogy megtanuljuk jól és hatékonyan használni.
Ebben nyújtok neked segítséget. Az én területem azok az úttörő közösségi média platformok, ahol fontos a vizuális megjelenés, ezáltal könnyen felhívhatod magadra a figyelmet és pozícionálhatod magad a piacon.