fbpx

A közösségi média profilod az új névjegykártyád

„Szia, mikor találkozunk? – Oh, pénteken tökéletes lesz, akkor 15 órakor a szokott helyen, a kávézóban, ha előbb érnél oda, egy lattét kérek!”

Ismerős az ilyen és ehhez hasonló baráti beszélgetés? A személyes kapcsolatok fontosságáról több kötetes könyvet lehetne írni, hiszen csak egy egyszerű példát említve, a szociális kapcsolatok arra is befolyással vannak, hogy valaki mennyire lesz sikeres a munkájában és a magánéletében egyaránt. Kihatással van a teljesítményen túl, a boldogságunkra és az egészségünkre is.

Viszont, ahogy szépen lépkedünk előre ebben a digitális korban, az ember már nem hagyhatja figyelmen kívül, hogy nem csak a való életben, de az online térben is épülnek a kapcsolataink.

Ma már nem túlzás kijelenteni, hogy ha valaki nem található meg az interneten, az a személy nem is létezik. Ez nem csak magánszemélyek esetében, hanem a cégeknél is ugyanúgy igaz.

Ami az előny, hogy bizony ma már szinte mindenki elérhető online, egyben hátrány is tud lenni, ha nincs egy megfelelően felépített (személyes)márka, ami utat tör magának a tömegen át és hallatja a hangját.

Személyesen valóban könnyebb

Személyesen mindig könnyebb, egy elkapott fél mondat, a gesztusok, a mosoly, amihez hozzá tudsz kapcsolódni egy gondolattal, és máris kialakult egyfajta kommunikáció, ami már akármerre terelhető.

Egy első online meetingen, mikor csak egy hiányosan kitöltött profilból informálódsz, ott ültök egymással szemben kissé bután a videóbeszélgetés alatt és azt sem tudod, hogyan törd meg a kínos csendet. A szavak embere vagyok, de velem is többször előfordult már ez. Viszont most, az életkörülményeink is arra kényszerítenek bennünket, hogy online kapcsolódjunk. Igenis el kell sajátítani annak a módját, hogyan kell megjelenni az online térben, hogyan lehet ebben is profivá válni. Hogy mitől lesz a veled való meeting nem csak egy videós megbeszélés a sok közül, hanem olyan elsöprő, mintha szemtől szemben mutatnád be a személyes varázsod.

A közösségi média profilod a digitális névjegykártyád

Lényegében a profilod lesz a digitális névjegykártyád. Az első benyomásra pedig mint tudjuk összesen 7 másodperc áll rendelkezésre. Vélemény formálódik rólad a közösségi média adatlapod alapján. Ezért nem szabad félvállról venni mit és hogyan kommunikálsz. Ettől leszel szimpatikus vagy rosszabb esetben antipatikus.

A profin kialakított online jelenlét üzletet, bevételt és lehetőségeket hozhat számodra. Fontos, hogy önazonos és hiteles legyél, mikor kialakítod az online megjelenésed.

A minőségre ezért fektessünk nagy hangsúlyt.  

Hogyan jelensz meg a közösségi médián? Ki van-e töltve rendesen a profilod? Érthetően fel van-e tüntetve mivel foglalkozol?

Ha üzleti céljaid vannak, kiderül-e a profilod alapján, hogy miben tudsz segíteni a leendő ügyfeleidnek?

Elérhetőséged, szakmai múltad/jelened egyértelműen kommunikálod?

Nagyon hasznos, ha találnak tőled néhány személyes gondolatot, illetve bepillantást adsz abba, milyen értékrend alapján működsz.

Akár azt is megmutathatod, hogy mit csinálsz szívesen a szabadidőben, mivel nem robotok, hanem emberek vagyunk, sokkal szívesebben és egyszerűbben lehet érdeklődési kör alapján kapcsolódni.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

A kép a vizuális első benyomás fontos eleme

Eddig csak a leírt tartalomról volt szó, de van még egy nagyon fontos elem a személyes profilon: a kép!

A különböző közösségi felületek, különböző stílusú és hangulatú képeket engednek meg. Egy személyes márka esetében, ami azért épül, hogy lehetőségeket hozzon a konyhára, nem ajánlott, de fogalmazhatok úgy is, hogy tilos a tegnap esti bulizós félrészeg fotót feltölteni.

A napszemüveges, tengerparti szelfik például LinkedIn profilképként teljesen a no-go zónába tartozok, mégis rendszeresen jönnek szembe ilyen profilfotók az üzleti közösségi hálózaton is.

Ha az elmúlt egy éveben nem készült rólad friss portréfotó, akkor mindenképpen keress fel egy profi fotóst, aki képeket készít rólad. Egy profi imázsfotózásra mindenkinek érdemes beruháznia, ez a befektetés jócskán megtérül ugyanis.

Rád keresnek, utánad néznek

Több esetben tapasztaltuk már, köztük én is, hogy legyen szó online vagy személyes találkozóról, a partner utánam keres. Megnézi minden esetben, milyen felületeken talál meg, ott hogyan kommunikálok, milyen képet mutatok magamról. Meglepő tud lenni, amikor a beszélgető partner egy fél évvel ezelőtti posztból idéz! (Megtörtént élmények alapján!)

Egy kellemes emlékem is van ezzel kapcsolatban, mikor a találkozó előtt felhívtam a másik felet, hogy pontosítsuk az időpontot, és azt, miről fogjuk megismerni egymást, akkor ezt a választ kaptam: már utánad néztem, láttam rólad több képet, fel foglak ismerni.

Nem mondom, hogy nem lepett meg a válasz, de utána belegondoltam, hogy én is ugyanezt csinálom.

Összeségében, a megfelelően kitöltött profillal lehetőségek vonzhatsz be vagy taszíthatsz el magadtól. Lehet, hogy az elején több munka van vele, de megéri a ráfordított időt.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a személyes márkaépítés fortélyaiban, akkor a Te vagy a brand workshopot ajánlom a figyelmedbe.

Addig is, tedd rendbe a profilodat a jó benyomás érdekében!  

A szerző

Karászi Alexandra

Marketing tanácsadó

A hobbim a hivatásom. Mindig is ezt vallottam. Öt év értékesítői múltam után átnyergeltem a marketing világába, ezen belül is az online felületekre specializálódtam.

Az üzleti világ a mindenem, ezért a LinkedIn a fő platform, amivel foglalkozom. Az értékesítés is megmaradt a mindennapjaimban, de egyre nagyobb teret engedek az írásnak is.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart