A LinkedIn-marketing az ipari biztonságtechnika területén is bizonyított (interjú)

Olvasási idő: 4-5 perc
Megmondom őszintén, volt bennem némi szkepticizmus, amikor egy olyan szűk réteget érintő és száraz területen kezdtünk el LinkedIn-marketinget alkalmazni, mint amilyen az ipari biztonságtechnika.
Viszont az eredmények magukért beszélnek.
Az Euchner LinkedIn-marketingjén 2019 elején kezdtünk el dolgozni, szerencsére még a Covid előtt. Ketten is voltak a cégtől a Személyes márkaépítés a LinkedInen workshopon, aminek a hatására kissé változtattak az addig nem túl eredményes kommunikációs stratégiájukon.
Azután egyéni tanácsadás keretében segítettük ráncfelvarrni a profiljaikat, illetve tovább finomítottunk a kommunikációjukat.
Megtanítottuk őket, hogyan építsenek kapcsolatokat, hogyan értékesítsenek a LinkedInt használva. Amit csak lehetett, automatizáltunk, hogy minél kevesebb munkájuk legyen vele.
Amikor az országnak karanténba kellett vonulnia, Bálint jó döntést hozott. Annak ellenére, hogy az ő szektorában teljes leállás volt, hiszen a gyárak nagy százaléka hetekre bezárt, ő nem állította le a marketingtevékenységet.
Összeültünk (természetesen csak a virtuális térben), és kidolgoztuk, milyen kommunikációs stratégiával vészeljük át a nehéz heteket, hónapokat.
Az éppen extra idővel rendelkező mérnöktársadalmat ingyenes továbbképzésekkel szólítottuk meg, adatbázist és bizalmat építettünk.
A közös munkának meg is lett a gyümölcse: összesen több százezer euró értékben megkötött szerződések, amit a LinkedInnek köszönhetnek.
Szóval a LinkedIn-marketing egy olyan száraz területen is bizonyított – ráadásul krízis idején is –, mint az ipari biztonságtechnika.
Kíváncsiak vagytok, mit mond erről Nizsalócki Bálint, az Euchner magyar leányvállalatának ügyvezetője?
Interjú Nizsalócki Bálinttal

Csábi Boróka: Miért tartod fontosnak, hogy egy olyan cég, mint a Tiétek, nyisson a digitális marketingmegoldások felé?
Nizsalócki Bálint: Azért, mert gyakorlatilag minden ott zajlik már. Valamiért a mi világunk kicsit földhöz ragadtabb, nem tudom, mi ennek az oka. De muszáj nyitni az online felé. Szerintem sokkal könnyebb elérni ott a jelenlegi mérnöktársadalmat.
Boróka: Mielőtt mi találkoztunk, ti már azért ügyeskedtetek, volt LinkedInetek, volt weboldal is. Mondd el kérlek, miből indultunk ki? Meddig jutottatok el, mielőtt találkoztunk?
Bálint: A honlapunk német kézben van, ott eléggé meg van kötve, hogy mi az, amit lehet, és mi az, amit nem. A LinkedInen felépítettük a profiljainkat, úgy magunktól, ahogy gondoltuk, és azokkal kommunikáltunk. Illetve nem titok, hogy volt egy másik csapat, akikkel elkezdtünk posztolgatni, de valahogy az nem hozta a várt sikert, mert személytelenre sikeredett a kommunikáció.
Miután veletek felépítettük az oldalakat és a további szolgáltatásotok, az dobta meg a dolgokat nagyon.
Fontos volt, hogy az elején direktben keressük meg az embereket, ne pedig a posztok alapján. Így, hogy már van egy kapcsolatrendszer, így most már a posztok is hoznak. De az elején fel kellett építeni a bázist.
Boróka: Te és az egyik értékesítőd is volt nálunk a tanfolyamon. Az, hogy ezt elvégeztétek, milyen szemléletbeli változást hozott az eddigi marketing-tevékenységetekbe?
Bálint: Ami nekem személy szerint átjött – lehet, hogy Tibor máshogy látja –, az a „kevesebb poszt többet hoz”. Kevesebb poszt, de személyesebb, relevánsabb hangvételű legyen, inkább, mint mindenről posztolni napi kettőt, és azzal elárasztani a kis csatornáinkat. Nekem ez jött le abból, amit beszéltünk: belevinni személyesebb dolgokat, inkább kevesebbet, de akkor az legyen tartalmas.
A közös munkából meg az, hogyha nem keressük meg az embereket, maguktól nem fognak jelentkezni. Be kell őket hívni a kapcsolatrendszerbe. Előtte inkább csak posztolás volt. A direkt kommunikáció a lényeg.
Boróka: Mondj nekem konkrét számokat és eredményeket, amiben mérhető, hogy a mi együttműködésünk sikeres volt.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Bálint: Azért a Covid nekünk is rendesen keresztbe tett. Már nem itt tartanánk különben. De még így is volt az együttműködésnek eredménye, nem is akármilyen.
Nem nagyon beszélhetek róla nyilvánosan, lényeg, hogy több százezer euró értékénen jöttek be munkák. Ez még nem publikus, a vállalat, akivel szerződünk, ugyanis még nem hozta nyilvánosságra a terveit.
Összeálltak a csillagok, azt kell tudni erről, hogy ismertük már a céget régen. Néha odajárkáltunk, de nem tudtunk bejutni hozzájuk. De akkor, amikor elkezdtük ezt kommunikálni a szabványokról a LinkedInen, meg azt, hogy mi átvállaljuk a gépgyártói felelősséget, akkor végre komolyabban felfigyeltek ránk – most már nem tudom, hogy egy poszt vagy üzenet hatására történt-e –, de a lényeg, hogy végre megkerestek minket, és el tudtak indulni a tárgyalások.
Boróka: Jó, akkor erről nem is faggatlak jobban, megértem, hogy diszkréten kell kezelned. Mindenesetre gratulálok!
Tudom, hogy a karantén alatt nálatok teljes megállás volt, mivel egy csomó gyár leállt. Viszont nagyon ügyesen túléltétek ezt az időszakot, nagyon kreatívak voltatok. Hogyan segítette ennek a túlélését az, hogy már volt online marketingetek?
Bálint: Igazából könnyebb volt, ugye nagyobb merítésünk volt azonnal az online tréningvideókkal. Nem kellett már felépíteni a követőbázist, hanem volt hol azonnal kommunikálni, mivel a közös munkát még év elején elkezdtük.
Így, mikor megszólítottuk a közönséget a tréningvideókkal, már nem idegeneknek kellett küldeni. Már hónapok óta olvasgatták a posztjainkat. Illetve, mivel már akkora kapcsolatrendszerünk volt, tudtunk belőle szűrni: konkrétan pozícióra, hogy kiknek releváns a tréning – és csak őket meg tudtuk célozni.
Boróka: Jól beszélsz. Itt jön be, hogy mennyire fontos a bizalomépítés, és hogy nem lehet lerohanni egyből a potenciális ügyfeleket.
És ha nem lett volna LinkedIn, akkor bajban lettetek volna?
Bálint: Hát, akkor fel kellett volna építeni az aljáról, akkor maradt volna a jól bevált telefon, email. A LinkedInen, ahogy írsz egy posztot, egy üzenetet, rögtön egy nap múlva már látták ezren, kétezren. Nem kell végigtelefonálgatni mindenkit.
Próbáltuk az online konzultációt is: fél óra azzal telt, hogy lefagyott a zoom, akadt meg egyebek… „Nem érek rá”. Egy nap alatt keveset tudtál ezzel megcsinálni. Nem volt hatékony.
Boróka: Mit látsz, a jövőben mit fog tudni hozni neked ez a rendszer? Megéri-e az olyan cégeknek, mint a tiétek, hogy fent legyenek a LinkedInen?
Bálint: Abszolút! Mert ha jön bármi újdonság, esetleg egy jól kiépült hírlevélrendszeren túl, ez a leggyorsabb módja, hogy szétszórd a világba.
A saját véleményem az, hogy ez jobb, mint egy hírlevélküldő. Sok hírlevelet kapunk, amit áttekerünk. Az én LinkedIn kapcsolati hálómban viszont egy elég releváns csapatot hoztunk össze. Jó, nyilván itt is nagy százalékuk tovább görget, sokaknak viszont betalál. Nagyon jó itt az elérés jelenleg.
Boróka: Meg ezek az e-mailcímek neked meg se lennének? Honnan szerezted volna meg őket?
Bálint: Így van. Őket itt ismertük meg a LinkedInen.
Tehát bármi újdonság van a területünkön, posztolunk róla, elindul egy beszélgetés mondjuk egy poszt alatt, utána már rá lehet írni direktben.
De olyan is van, hogy ők keresnek minket direktben.
Érdekes, hogy vannak olyan – főleg nagyon szakmai – posztok, amik alatt nem feltétlenül indul be kommentben a beszélgetés. Nem tudom, miért, lehet, hogy nem merik felvállalni a véleményüket vagy túl szakmai vagy egyebek – ilyenkor inkább direkt üzenetben írnak ránk, hogy ez hogy van, hogy ő ezt máshogy látja, és privátban megbeszéljük.
Boróka: Jó, hát figyelj, az a lényeg, hogy így vagy úgy, de jöjjön az üzlet! Köszönöm az idődet Bálint és további sok sikert!
Ha te is szeretnél kialakítani B2B cégednek egy hatékony lead generáló rendszert a LinkedIn segítségével, keress bizalommal.