„A LinkedIn miatt tudtunk talpon maradni” – Müller Ádám, Variola Trans (interjú)

Olvasási idő: 4-5 perc
Emlékszem, körülbelül másfél éve kitettem egy posztot a LinkedInre arról, hogy én mint az Y generáció tagja, hogyan használom és építem be a mindennapjaimba az internetet. A posztnak semmiféle sértő szándéka nem volt, egy kinyilatkoztatás volt. Körülbelül 70-80 ezer ember olvasta azt az írást, kaptam érte hideget és meleget is bőven. A poszt igazi célja a szemfelnyitás volt arról, hogy: „Halló, ma már nem tudsz elmenni amellett a tény mellett, hogy az embereket az interneten keresztül tudod legfőképpen elérni!”
Megdöbbentő volt olvasni némely hozzászólást. Volt, aki egyenesen buta libának vagy még rosszabbnak nevezett azért, mert arról írtam, hogy a mai fiatalság életének mennyire szerves része már az internet. Fogalmam sem volt arról, hogy ez bárkit sérthet.
Aztán szép lassan szembesültem vele, hogy – bár én már 10 éve építek online vállalkozásokat, és számomra ez a világ legtermészetesebb dolga – sok magyar cég még idegenkedik a netes kommunikációtól, sőt elutasítja, tagadja vagy lenézi azt.
Talán ezért tanulságos a mai esettanulmány arról, milyen az, amikor az Y generáció egyik tagja logisztikai céget épít. Milyen az, ha számára kézenfekvő, hogy az online megoldások felé nyúl.
Müller Ádám cégével, a Variola Trans-szal már lassan egy éve dolgozunk együtt, és ahogy olvasni fogjátok majd az interjúban, a LinkedInnek köszönheti, hogy nem ment csődbe a cége a pandémia idején. Én is libabőrös lettem, amikor ezt elmesélte nekem.
Amikor Ádámmal találkoztunk, már volt egy szuper arculata, weboldala, és foglalkozott tartalommarketinggel is. A hiányzó összetevő viszont, ami meghozta az áttörést, a LinkedIn volt. Ádámnak segítettünk kialakítani és megalapozni egy nagyon erőteljes jelenlétet a LinkedInen, felépítettük a kapcsolatrendszerét, és megtanítottuk rá, hogyan értékesíthet ezen az üzleti közösségi média platformon keresztül. Mára már a LinkedIn vált a legkiszámíthatóbb és legeredményesebb marketingeszközévé. Feltettem néhány kérdést Ádámnak, tanulságos beszélgetés volt.
Interjú Müller Ádámmal

Boróka: Miért tartod fontosnak, hogy egy logisztikai cég nyisson a digitális marketingmegoldások felé?
Müller Ádám: Én már Y generációs vagyok, digitális bevándorló, azt hiszem, minket így emlegetnek. Nekünk már teljesen természetes, hogy ebbe a világba helyezzük, vagy erre tesszük a hangsúlyt. Tök mindegy, hogy marketingről van szó, vagy az életünk bármely más területéről, mi már nagyrészben az online világban próbáljuk keresni rá a megoldásokat.
Azért nyitottunk a digitális marketingmegoldások felé, mert nagy közönséget lehet elérni velük, és nagyon sok eszköz és módszer van arra, hogy megszólítsd azokat a cégeket, akik a potenciális vevőid lehetnek. A videóktól kedve az e-bookon keresztül mind lehet velük operálni és eszközökként használni őket. A jövő ugyanis ebben van.
Nálunk nem volt kérdéses, nagy hangsúlyt fektettünk a Variolánál arra, hogy a digitális térben jól nézzünk ki, szórakoztatóak és szerethetők legyünk. Nálunk ez alap, mi az offline világgal csak megtámogatjuk az online-t. Mi fordítva gondolkozunk már ebben a kérdésben. A digitális világot vesszük elsődlegesnek, és az offline-nal támogatjuk meg. Egy-egy utcai plakáttal vagy kisebb rendezvényekkel, ha éppen engedi a helyzet. Szóval mi ezt az irányt jelöltük ki. És a továbbiakban is nagy terveink vannak ezen a területen.
Boróka: Tudom, hogy amikor találkoztál velünk, neked már elég jól össze volt rakva a weboldalad, meg valamilyen szinten az online kommunikációd. Mit tudott hozzáadni a velünk való közös munka az akkori marketingedhez?
Ádám: Az offline világon keresztül ismertelek meg titeket. Egy üzleti reggelin voltam, és ott ajánlottak benneteket. Nagyon megtetszett, mert már régóta gondolkoztam azon, hogy a LinkedInnel kéne foglalkozni, ami úgy maradt meg bennem, hogy az álláskeresők és állást nyújtók oldala, ezért még nem annyira nyitottam az irányába.
De amikor az üzleti reggelin egy másik ügyfeletek megmutatta az ő LinkedInjét és a benne lévő potenciált, akkor nem volt kérdés, hogy felveszem veletek a kapcsolatot. És pont szerencsésen jött ki az egész dolog, mivel már annyira jól össze volt rakva az arculatunk, hogy készen álltunk az értékesítés felpörgetésére.
Szerintem a ti szolgáltatásaitok jelentik az egyik legjobb digitális megoldást egy B2B értékesítő vagy marketinges számára jelenleg Magyarországon.
Boróka: Milyen pozitív hatása volt a LinkedIn-marketingnek az üzletre?
Ádám: Nagyon sok új megbízó jött.
A koronavírus kitörése előtt heti másfél, vagyis havi 6 új szerződés. Éppen most, miközben beszélünk, egy olyan cégtől jövünk, amit a LinkedInen keresztül ismertem meg. Ők egy dél-koreai vállalat, akik gumikba gyártanak acéldrótot, acélszövetet, és mi szállítjuk most Lengyelországba ezeket az alapanyagokat.
Boróka: A koronavírussal, karanténhelyzettel kapcsolatban mennyire segített, hogy fel volt már építve az online kommunikációtok? Ez segítette azt, hogy egyáltalán talpon maradjatok?
Ádám: Nem csak hogy segítette, hanem ez volt a túlélés záloga! Elég nagy bajban lettünk volna, ha a ti szolgáltatásotokon keresztül nem jönnek be ezek az új ügyfelek, szerződések.
Boróka: Így tudtatok újraindulni?
Ádám: Így tudtunk talpon maradni! – azt mondanám.
A vírus még jobban beizzította az online teret. Jó lóra tettünk veletek; hogy ebbe az irányba mentünk, az most még jobban visszaigazolódott.
Boróka: Mi a terved a jövőre nézve az online marketing szempontjából? Miket szeretnél csinálni?
Ádám: Nagyon nagy tervünk az, hogy az idén elindult YouTube csatornánkat tartalommal töltsük meg. A vírushelyzet eltolta ezt, mivel a forgatásokat ellehetetlenítette. De ez az egyik nagyon nagy tervünk, hiszen logisztikai cég még nem gyárt tartalmat a YouTube-ra, mi szeretnénk ebben az elsők lenni!
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Összefoglalva
Egyetértek Ádámmal. Lehet minket sárral dobálni, de mi már az a generáció vagyunk, amelyik az internetre egy eszközként tekint. Ha én bármit építenék – akár egy sarki zöldségest –, akkor is egyből az internet és a közösségi média marketingmegoldásai felé nyúlnék, hogy pillanatok alatt ismertté tegyem azt.
Ha téged is érdekel, hogyan tudnánk kihasználni B2B céged számára a LinkedInben rejlő lehetőségeket, keress bizalommal. Segítünk. Nagyon sok ehhez hasonló sikersztorit tudok még neked elmesélni, megmutatni egy kávé mellett az irodádban. Vedd fel velünk a kapcsolatot!