fbpx

A nyomdaipar területén is bebizonyítottuk: eredményes a LinkedIn-marketing

nyomda
Olvasási idő: 8-9 perc

A Codex Zrt. igazgatójával, Berta Lászlóval a kapcsolatot LinekedInen keresztül vettem fel,  éppen akkor, amikor már a fejlődés gondolata megfogalmazódott benne és egy külsős csapatot keresett, akik ebben a segítségükre lehetnek. Szerettek volna online is megerősödni, a leendő ügyfeleikben az internetes megjelenésükkel bizalmat kelteni, illetve még több komoly üzleti lehetőségre szert tenni. 

A Codex csapata nem fektetett nagy energiát a múltban az online jelenlétre. Ahogy a legtöbb B2B cég, ők is meglévő kapcsolatokra támaszkodtak, ami ideig-óráig működött, de már nem azokat az eredményeket hozta, amelyeket vártak. Ráadásul a kapcsolati tőke épülését jelentő szakmai rendezvények megszűntek a vírus helyzet miatt. Ráébredtek, hogy itt az ideje használni az online eszközöket, ezért felmértük a jelenlegi helyzetet, hogyan vannak jelen az online térben, majd megreformáltuk azt, és kialakítottuk a LinkedInen való kommunikációs-stratégiát is. 

A közös munka hatására, úgy, hogy az elsődleges cél a hazai piacon való megerősödés és márkaépítés volt, egy Németországi anyacéggel is folynak a tárgyalások, azaz a nemzetközi piacon való terjeszkedés is elindult.

Interjú Berta Lászlóval

Karászi Alexandra: Miért érzed fontosnak Laci, hogy egy olyan cég, mint a Codex, jelen legyen az online térben, és nyissatok a digitális megoldások felé? 

Berta László: Nagyon fontosnak tartom, mert az internet egyre nagyobb teret hódít. Telefonon, vagy levélben ma már nagyon nehéz, de inkább úgy fogalmaznék lehetetlen elérni az ügyfeleket. Jó magam is a mindennapokban, ha keresek valamit, vagy olvasok, az okos eszközeimet használom. Az ügyfeleink szintén. Emiatt feltétlen jelen kell lennünk, meg kell mutatni magunkat az online térben is!

Alexandra: Arról mi is sokat beszéltünk már, hogy komoly változás történt az értékesítésben. Kifejezetten a Codex esetében hogyan változtak az értékesítési folyamatok az elmúlt 10 évre visszatekintve? 

Laci: 10 évvel ezelőtt rengeteg információ ment ki kézzel megírott levelekben, ezen felül pedig temérdek mennyiségű hideg hívást indítottak a kollégák. A mi területünk elég speciális, azaz van egy meghatározott piaci szegmens, akit keresnünk kell. Így azért a LinkedInen keresztül könnyebb rátalálni a megfelelő kapcsolatokra, mert pontosan tudjuk kit keresünk. 

A másik csatorna, ahonnan az új kapcsolatok érkeztek korábban, azok a szakmai kiállítások, ahol mindig résztvevők voltunk. A pandémia miatt viszont nem voltak ilyen jellegű rendezvények. 

Alexandra: A közös munka előtt nem voltatok aktívak az online térben. Csak egy bemutató jellegű weboldal volt, de erre komolyabb hangsúlyt nem fektettetek. 

Kérlek vázold fel nekem, hogy pontosan a közös munkánk előtt, hogyan értékesítetteket, és az együttműködés óta, mi az, ami változott? 

Laci: Az előtte állapotot a legjobban úgy tudnám megfogalmazni, hogy az egy statikus állapot volt. Gyakorlatilag kint volt egy honlap, ami elsődlegesen csak információként szolgált, és arra vagy betévedt valaki, vagy nem. Próbálkoztunk leszűrni a Google Analytics segítségével, hogy milyen irányba halad a fejlődés, de persze ez nem volt sikeres, hiszen csak a weboldal önmagában nem hozta meg a kívánt eredményt. 

A közös LinkedInes kampányunk az egy dinamikus, eredményeket hozó proaktív kampány. Mivel azonnal interakcióba kerülünk az emberekkel, így rögtön van egy válasz, tudok mihez viszonyítani, mert kommunikálunk és kapcsolatban vagyunk! A honlap esetében semmilyen visszajelzés nem volt előtte. A LinkedInen viszont folyamatos az adok-kapok, jönnek a kérdések, válaszok, időpont egyeztetések. 

Több multi céggel állunk jelenleg tárgyalásban, ahol hatalmas üzletek vannak kilátásban. A részleteket nem oszthatom meg, mert üzleti titok. 

A LinkedIn és a közös munka lehetőséget adott arra, hogy ezeket a nagy cégeket jóval rövidebb idő alatt és hatékonyan tudjuk megszólítani, ezáltal valamivel rövidültek az értékesítési folyamatok is. 

A mi esetünkben azért is volt elengedhetetlen az online térbe való komolyabb belépés, mert olyan speciális termékeink vannak, amiket meg kell ismertetni a vásárlókkal. Az általatok felállított stratégia, kiegészülve a tartalommarketinggel segít bizalmat kiépíteni, és hamarabb szem elé tudunk kerülni.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Alexandra: Beszéljünk a számokról! Számszerűen, milyen eredményekkel járt eddig a közös munka? 

Laci: Ugye B2B-ben gyakori az auditálás, jelenleg két ilyen folyamatban vagyunk benne, nagyon jó esélyekkel. Van, akivel már szerződéskötés előtt állunk. A legjobb hír, hogy ezek olyan ügyfelek, akikhez a LinkedIn nélkül nehezen vagy nehezebben jutottunk volna be. A részletekbe viszont nem mennék bele, mert üzleti titok. 

Elsődlegesen a közös célunk a hazai piacon való megerősödés volt, viszont jelenleg tárgyalásban vagyunk egy olyan céggel, ahol a német anyacégnek kell majd bemutatkoznunk. Ez az eset elgondolkodtatott bennünket arról, hogy a jövőben talán figyelmet szenteljünk a külföldi piacnak is. 

Konkrét számokat kérdeztél. A kapcsolataim száma havonta átlagosan 400 emberrel növekszik, ez jelentős változás hónapról hónapra. Ezek között vannak nagy multik, akikkel persze van komoly feladatunk, hiszen el kell érni, hogy ebből tényleges üzlet legyen, de ahogy említettem két ilyen céggel is már a véghajrában vagyunk. 

Egy tucat olyan cég van, akik komolyak, azaz velük most vagyunk egy kezdeti kommunikációban, akikkel lesz tárgyalás, és napjában átlagosan 10 emberrel kerülünk kapcsolatba, akikkel elindul a kommunikáció valamilyen formában. 

Alexandra: Nagyon gratulálok az eddigi eredményekhez, de persze megértem, hogy komolyabb üzleti kérdésekbe nem mehetünk bele. 

Változott valami a cég, illetve a Te életedben azóta, amióta együtt dolgozunk? 

Laci: Érzem a pörgést, hogy folyamatosan jönnek a megkeresések, az üzenetek, állandó egyeztetésben vagyok. Így elindult egy sokkal intenzívebb értékesítés, mostanra már a személyes márkám is érzem, hogy kiforrottabb. Kapok olyan üzeneteket, akik konkrétan megtiszteltetésnek veszik, hogy kapcsolatba kerülünk egymással. Ez természetesen nagyon jól esik. 

Amit eddig a kiállítások alkalmával próbáltam elérni, hogy duzzadjon a kapcsolati tőkém, hogy legyenek új stratégiai partnerek, illetve új ügyfelek, ez itt most lényegesen felgyorsult a LinkedInnek, és ez persze nektek köszönhetően. 

Ami számomra szintén egy kellemes meglepetés, hogy nagyon sok ember válaszol, és ha éppen nem aktuális az együttműködés, akkor is ad visszajelzést, hogy megnézte a honlapot, tetszik neki, olvasta a posztjaimat, szimpatikus neki, amit képviselek. 

Alexandra: Mit gondolsz, a pandémia után a közös munka mennyiben támogat Titeket, illetve a fejlődéseteket? 

Laci: Azt gondolom, hogy nagyon. Úgy látom a piacon, hogy a vírus után van egy bizonyos lejtmenet a gazdaságban és az ellátási láncban is. Érződik, hogy például a beszállítók hosszabb határidővel szállítanak, mindenki árakat emel, sok esetben extrém magasra. Most érzem azt, hogy akadozik a világ. 

Esetünkben nincs megakadás, folyamatos a lead áramlás és a tárgyalások. A Codex életére az, hogy nem volt ebben leállás, ez már most érezhetően pozitívan hatással van. 

Illetve, a Codex piacon való elhelyezkedését, az emberekben a bizalom felépítését, és a piacvezető szerepünk megtartását segíti a közös munka. 

Alexandra: Ezen leszünk ezután is természetesen, hogy a közös célokat megvalósítsuk! Laci, hálásan köszönöm az idődet, további sok sikert kívánok nektek! 

Ha Te is szeretnél kialakítani B2B cégednek egy hatékony üzleteket jelentő kommunikációt és szeretnéd, hogy az új üzlet lehetőségek is megtaláljanak, akkor keress bennünket bizalommal! Segítünk!

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart