A személyes márkaépítés emberi oldala

Olvasási idő: 3-4 perc
Talán azért szeretem a személyes márkaépítés témáját annyira, mert több ez, mint egyszerű marketing vagy branding. Itt te vagy a brand, azaz egy élő, valódi emberrel foglalkozunk.
Aki volt már Te vagy a brand workshopon tudja, milyen szellemiségben tartom azt, és mennyire sokat beszélek a hitelesség és az önazonosság fontosságáról.
Általában véve úgy vélekedek a világról, hogy megtévesztéssel és hazugsággal egy darabig talán el lehet jutni, de hosszútávon biztos nem lesz kifizetődő. Ezért soha nem építünk személyes márkát megtévesztésre és manipulációra alapozva.
Viszont most, hogy jónéhány ügyfél átment már a kezeim között, tisztán látom, kiből lesz valódi személyes márka, és kiből nem…
Mi kell ahhoz tehát emberileg, hogy valaki igazi személyes márkává válljon?
Tudja, mit akar, megvannak a céljai
Megmondom őszintén, azokat az ügyfeleket, akik még saját maguk sincsenek tisztában azzal, mit akarnak pontosan, udvariasan visszautasítom. Körülbelül olyan ez mintha marketingesként megtalálnának egy megbízással:
– Ezt a terméket kellene felfuttatni.
– Rendben, miről lenne szó?
– Hát… azt még nem tudjuk. Nem vagyunk benne biztosak, de kezdjük el a marketinget gyorsan!
– Tessék?
Látod te is, hogy mennyire abszurd ez a helyzet!
Akkor vágj bele a személyes márkaépítésbe, ha tudod mit akarsz, nagyjából azt is tudod, hogyan, és azt is mit kell tenned, és neked milyennek kell lenned ehhez. Nem mondom, hogy kristálytiszta tervvel kell rendelkezned, mert a stratégiaalkotás pontosan arról szól, hogy mindent konkretizálunk és tisztázunk, de nagy vonalakban legalább látnod kell, hogy mit szeretnél.
Nem azért, akar „sztár” lenni, hogy „sztár” legyen
Vannak emberek, akik csak simán „híresek” akarnak lenni. De mi az, ami miatt híresek akarnak lenni? Mit szeretnének letenni az asztalra, ami miatt ez emberek követni fogják őket? Mi az ő teljesítményük?
Nem vállalok el olyan embereket, akik azért akarják az ismertséget, hogy ismertek legyenek és semmilyen küldetéstudat nem párosul ehhez, csak fürdeni akarnak a csodálatban és a figyelemben valójában.
Kitartás
Nos, a személyes márkaépítés egy út, egy utazás. Nem rövid, és megvannak a maga szintjei. A befolyásod folyamatosan növekszik, mint a tóba dobott kavics körül a koncentrikus körök – egyre messzebbre terjed, lehet egy ponton már az országhatárokat is átlépi.
Ez munka! Alázatos, kemény munka! Nem történik meg egyik napról a másikra. Aki rögtön akar mindent, belebukik.
Aki nem tudja kivárni és felfogni, hogy az emberek szeretetét nem fogjuk tudni azzal kierőszakolni, hogy napi szinten az arcukba nyomjuk a nagyképű posztokat, az hamar csalódni fog.
Az emberek bizalmát és tiszteletét ki kell érdemelni, el kell nyerni. Aki, nem tudja, hogy ez türelemjáték és folyamatos építkezés, és egyből hódítani akar, az bele fog bukni – már az elején. Alázatos kemény munka, tudva, hogy előbb adunk, mielőtt kérünk – nos, így mehetünk csak ezen az úton előre.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Alázat
A személyes márkaépítés egy érdekes utazás. Nem csak a közönségünket, de saját magunkat is és egyre jobban megismerjük általa. Megerősödik az önbizalmunk, megszokjuk a figyelmet, a szereplést.
A személyes márkaépítés során lehet igazítanunk kell saját személyiségünkön is. Persze, add önmagad, de azért legyél emészthető. Igenis figyelni kell a visszajelzésekre, nem lehet szemellenzővel menni. A jogos észrevételeken el kell gondolkodni, és hajlandónak lenni változni, változtatni, és beismerni, ha hibázunk. A pökhendi kivagyiság nevetségessé fog tenni az emberek szemében.
Nem kivagyiságból
Akármennyire is hihetetlen, az énmárkaépítés nem az egoról szól. Aki volt már Te vagy branden, tudja miről szól. Nem rólad szól, hanem a közönségedről szól. Teljesen megváltoztatom az emberek szemléletét ezen a területen. Az lesz csak igazán sikeres és fog maradandót alkotni ezen a terülten, aki nem egoból tolja, hanem őszinte érdeklődéssel és szeretettel fordul a közönsége felé.

Nem azért akar személyes márkát építeni, mert le akarja győzni az ellenségit
Sajnos ilyet is láttam már, nem is egyet. Rossz motiváció. Nincs is röhejesebb annál, mikor valaki a közösségi médián keresztül üzenget az ellenségeinek, erre találták fel a privát levelezést. Ne azért akarj ismert lenni, hogy az ellenségeid kényelmetlenül érezzek magukat! Ez rossz motiváció, ilyen gyenge alapokra nem lehet várat építeni.
Szereti, amit csinál
Ha az ember nem szereti a hivatását, akkor nem lesz motivált és fel fogja adni. A személyes márkaépítés során nem fog egy főnök fenéken rugdosni. Itt magadat kell motiválnod. Hosszútávon csak úgy tud az ember motivált maradni, ha szereti, amit csinál, kihívást és örömet lel benne.
Muszájból, mert nincs jobb dolgunk vagy ötletünk, mert ezzel jó pénzt lehet keresni, mert a szomszéd is ezt csinálja – ezek mind túl gyenge kiindulópontok, amire nem tudunk személyes márkát építeni.
Ezek a dolgok, amiket mindenképp tegyél rendbe magadban, ha el akarsz indulni a személyes márkaépítés útján.
Ha felkeltettem az érdeklődésed, jelentkezz Te vagy a brand workshopra és tanuld meg a személyes márkaépítés alapjait, illetve hogyan tudsz a mai divatos digitális csatornákon keresztül pillanatok alatt eljutni az emberekhez.
A szerző

Csábi Boróka
Te vagy a brand alapítója
Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.
Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.