fbpx

Ezúttal legyek én az esettanulmány: Csábi Boróka, mint B2B influenszer

Meddig jutott el egy év alatt a Csábi Boróka név, mint B2B influenszer a marketing szakmában?

(Te is meg tudod csinálni!)

Múlt héten, mikor éppen levegő után kapkodtam két workshop és ügyfél között, kaptam a hírt, hogy egy kizárólag számadatok alapján készült elemzés szerint én lettem a top második feltörekvő üzleti influenszer a Facebookon, illetve áprilisban én lettem a top második úgy általában véve. Igen, jól hallottad: a Facebookon.

Még azt sem hevertem ki rendesen, hogy nemrég jelöltetek LinkedIn influenszernek marketing témában (aminek sajnos a végső szavazása és a rendezvény a koronavírus miatt elmaradt) teljesen váratlanul ért, hogy már a Facebookon is „emberszámba” vesznek, mint üzleti influenszer.

Csábi Boróka
giphy (1)
Csábi Boróka

(Wolf Gábor, a magyar marketing szakma ikonikus alakja alatt végezni eggyel szerintem nem szégyen.)

Örülök, de...

Örülök ennek az eredménynek, de ha teljesen őszinte akarok lenni hozzátok, B2B influenszereket rangsorolni kizárólag Facebook jelenlét alapján borzasztó nagy hiba, kicsit mintha lemaradtunk volna itt a közösségi média platformokkal kapcsolatban…

Nagyon sok fiatal influenszer, aki YouTubeon vagy Instagramon mozgat tömegeket, ezért nem kerülhetett fel erre a listára. Pedig lennének itt még nevek bőven…

A LinkedIn-ről már nem is beszélve! Nekem több üzletember ügyfelem is akad, aki leszögezte, hogy számára a Facebookon egyszerűen ciki lenne megjelenni. Viszont nagyon szépen felépítették a szakmai személyes márkájukat a LinkedIn-en az ő szűkebb, de minőségibb célközönségük számára. Ezért örültem volna, ha nem csak a Facebookra építünk egy B2B influenszer kutatást.

De ne keressem már a kákán is a csomót, örüljünk, hogy valaki legalább a kezdeti lépéseket megtette.

Lehetek nagyképű?

2019 végén felírtam a 2020-as céljaim közé, hogy nagyobb hangsúlyt fogok fektetni az elhanyagolt csatornáimra. Ilyen volt a Facebook. Életben tartottam azzal, hogy néha napján odadobtam egy kis koncot posztok formájában, de rá se hederítettem az oldalamra.

Ez részben tudatos volt, részben mert nem találtam szakembert a hirdetéseimhez.

Viszont az utóbbi időben már azt éreztem, hogy a LinkedIn-en, akárhova néztem személyes márkaépítés témában, az emberek rám hivatkoztak, #tevagyabrand hashtaggel posztoltak, a levelezőmet alig tudtam már kordában tartani, mert folyamatosan jöttek a megkeresések, a saját követőim és ügyfeleim is elkezdtek továbbajánlani. Úgy éreztem a LinkedIn birodalmam már kész.

(Ja, ne hidd el, ha valaki azt mondja, hogy nincs a LinkedIn-ben fantázia. Mint szakmai márka, ebben van most a legnagyobb. Csak gyorsan kezdj bele, mert 1-2 év múlva rájönnek a többiek is.)

Szóval, eldöntöttem, hogy 2020-ban bővíteni fogom a Te vagy a brand territóriumát. [Nagyképű ömlengés vége.]

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

A hiányzó összetevő Szintia volt

Végre megtaláltam a megfelelő hirdetési specialistát a Te vagy a brand oldalhoz, ő Kovács Szintia, aki azóta már a Te vagy a brand előadójává avanzsált. Legjobb döntés volt! Most ment le az első Facebook képzésünk, és hatalmas sikert aratott.

Az utóbbi 2-3 hónapban kezdtünk el komolyabban posztolni, hirdetni a Facebookon. Teljesen baráti összeget locsolunk el hirdetésekre, annyit elárulok, hogy azért jóval 100 ezer felett, de még jóval 500 ezer alatt.

Úgy tűnik ez már elég volt egy toplistás második helyezéshez. Meglepő. Engem is meglepett. Mindig rá kell döbbennem, hogy milyen pici ez az ország.

Szoktam nektek mondani, hogy a módszereimmel a személyes márkaépítés gyors, pár hónap alatt hozhat eredményeket. Azt is mindig mondom, hogy a közösségi médián pillanatok alatt fel lehet építeni egy brandet, majd abból egy ügyfélkört, de néha még én is meglepődők azon, hogy ez tényleg mennyire hamar bekövetkezik.

Mi a trükk? Mi a technikánk?

Pontosan az, amit tanítok a tanfolyamokon. Egy kiforrott személyes márka stratégia, ütős, frappáns, kommunikáció, egységes vizuális stílus, és egy olyan hirdetési specialista, aki nem a kifogásokat keresi, hanem tudja hogyan hozhatja ki a legtöbbet a márkádból.

Szerintem már futottunk mindannyian lyukra ügynökségekkel, veszteséges kampányokkal, aztán pedig ránk mutogattak ujjal, hogy a weboldalunk rossz, ez kéne, az kéne, rossz az ár, át kell írni az oldalt stb.

Vagy csak egyszerűen rossz volt a hirdetési és posztolási stratégia?

Négy dolog kell egy sikeres Facebook oldalhoz: egy jó személyes márka stratégia, frappáns és rendszeres tartalom, egy kis kitartás és szorgalom, majd kell egy okos hirdetési specialista is. Ennyi a recept.  

Az, hogy Szintiával ilyen eredményesen tudunk együtt dolgozni, az annak is köszönhető, hogy bár nem én kezelem a hirdetéseim, de Szintia felnyitotta a szemem a tanfolyamon keresztül, mit lehet kihozni a hirdetésekből.

Azoknak is ajánlom elvégezni a tanfolyamot, akik maguk nem fogják kezelni a hirdetéseket, de szeretnék legalább annyira megérteni, megtanulni, hogy az ügynökségek később ne tudjanak hárítani a sikertelen kampányok miatt. Megtanítunk, hogy igenis ott van a célközönséged, és lehet sikeres és nyereséges kampányokat készíteni.

Ha te is szeretnél felkerülni az üzleti élet online térképére, mint személyes márka, ezeket a tanfolyamokat ajánlom a figyelmedbe, nagyjából ebben a sorrendben:

Te vagy a brand – személyes márkaépítés a közösségi médián

Frappáns szövegírás

Hogyan építs szakmai személyes márkát a LinkedInen

Hogyan kell egy sikeres Facebook oldalt működtetni 2020-ban?

(Instagram tanfolyam hamarosan)

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart