fbpx

Facebook hirdetési stratégia 4 lépésben

A Facebook még mindig a felnőttek által leggyakrabban használt online platformok egyike. Az előző cikkben ezt alaposan ki is tárgyaltuk, itt el tudod ezt olvasni.
A felhasználók túlnyomó többség naponta használja, ami továbbra is lehetőséget biztosít a márkáknak és a vállalkozásoknak a maximális láthatóságra, brand építésre, értékesítésre, amennyiben megfelelő Facebook hirdetési stratégiát dolgoznak ki és hajtanak végre. 

Gyakran a legnehezebb rész egyszerűen az elindulás, de most 4 lépésben segítek elkészíteni neked egy Facebook hirdetési stratégiát, amivel el tudod kezdeni a hirdetést vagy a meglévő hirdetéseidet egy következő szintre emelheted általa. 

Nézzük meg, hogy hozhatod ki a lehető legtöbbet a Facebook hirdetéseidből. Fogj egy tollat és papírt, és rakjuk össze a stratégiádat a következő 3-6 hónapra.

1. Időtáv meghatározása

Mielőtt belekezdünk a tervezésbe, nagyon fontos, hogy fixáljuk, hogy milyen időintervallumra készítjük a tervet. Mivel nagyon kiszámíthatatlan a világ, nagyon gyorsan változik a környezetünk, ezért én 3-6 hónap közötti időre szoktam tervezni és ezt is havonta igazítom, ahhoz ahogyan a külső behatások változnak. Nem baj ha nem tudod 100%-osan tartani magad a tervhez, ez arra szolgál, hogy előre gondolkozz és legyen elképzelésed a kampányokról, ezáltal időben fel tudj készülni az indításukra és tudd magad tartani a kitűzött határidőkhöz.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

2. Célok kitűzése

Ha megvan, hogy milyen időtávra készül a terved akkor jöhet a következő lépés. Elérkeztünk a hivatalosan is az első ponthoz, ez pedig a célok kitűzése. Minden stratégia alapja, hogy legyenek céljaid, amik felé haladsz, és aminek az eléréséhez építed a kampányaidat. Összeszedtem pár gyakori marketingcélt, amikből ki tudod választani, hogy mi az ami számodra fontos. Persze lehetnek egyedi esetek, amikor konkrét célod van, de nem találod a listában, akkor természetesen válaszd azt. Ezt a listát segítségképp készítettem.

  • Márkaismertség
  • Weblap forgalom növelés 
  • Lead-generálás
  • Hírlevél feliratkozás 
  • Értékesítési oldalra irányítás és vásárlás 
  • Online vásárlás, konverzió 
  • Újravásárlás és más visszatérő vásárló kampányok

A cél kiválasztásánál törekedj arra, hogy számodra elérhető célokat tűzz ki, tehát amennyiben induló vállalkozás vagy és a Facebook hirdetéseket is most kezded, érdemes márkaismertség és vagy weblap forgalmú kampányokat felépíteni első sorban. 

A márkaismertség felépítése az elsődleges feladat.

Miért fontos, hogy ismerjék a márkád?
Nézzük meg az AIDA modellt, (ez egy négy kezdőbetűből álló angol mozaikszó, Attention – Figyelem, Interest – Érdeklődés, Desire – Vágy, Action Cselekvés. Az AIDA tulajdonképpen a vásárlók és az eladó közötti kapcsolatra igyekszik rávilágítani és ennek pszichológiáját kutatja. ) ami egy felhasználó útját mutatja, hogy hogyan válik vásárlóvá. A modell jól bemutatja, hogy lényegében a felhasználó figyelmét kell először felkelteni és szépen lassan így juthat el a cselekvésig, ami magát a vásárlást jelenti. Közben szükség van érdeklődést kelteni a lehetséges célközönségben, valamint erősíteni a vágyat. 

Ahogy az AIDA modell is mutatja, a vásárlást 3 szint előzi meg. Ezt egy hirdetési stratégiával például nagyon szépen fel lehet építeni, a megfelelő célok kiválasztásával.

IMG_6064

Egy újabb érdekes kutatást szeretnék itt megemlíteni, miszerint egy felhasználónak 5-7-szer kell látnia márkád mielőtt egyáltalán megjegyzi. 

IMG_6065

3. Határozzuk meg a célközönséget

Ha kitűztük, hogy milyen célokat szeretnénk teljesíteni a következő 3-6 hónapban akkor a következő feladatunk, hogy meghatározzuk a célközönségünket. A célközönség meghatározása nem csak a hirdetéseknél lesz fontos, ez a brand összes kommunikációjában fontos szerepet foglal el, hiszen nekik fogunk kommunikálni.

Nézzük, meg hogy neked ki a célközönséged!

Válaszolj a következő kérdésekre!  

(Célközönségből több csoportot is össze írhatsz, hiszen normális hogy 3-4 különböző csoportnak szól a terméked/szolgáltatásod.)

  • Hol élnek? Milyen nyelvet beszélnek?
  • Hány évesek? 
  • Milyen neműek?
  • Milyen a családi állapotuk?
  • Mi a végzettségük?
  • Mit tanultak? Hol tanultak?
  • Mi a foglalkozásuk?
  • Mi érdekli őket?
  • Mire vágynak?
  • Milyen kérdések, problémák nyomasztják őket?
  • Milyen oldalakon tájékozódnak? 

Ha már tisztán látjuk, hogy kinek szeretnénk hirdetni és milyen céllal, akkor már csak egy nagyon fontos stratégiai döntést kell meghoznunk.

4. Tervezzünk büdzsét

Ez pedig a büdzsé meghatározása lesz! Sokszor kapom meg azt a kérdést, hogy milyen összeggel érdemes hirdetni vagy mi az a minimum, amit rá kell szánni, hogy hatékony kampányokat tudjunk futtatni.

Ez egy nagyon összetett kérdés, hiszen függ a céltól, a célközönség méretétől és, hogy hány kampányt szeretnél futtatni. Ha szeretném leegyszerűsíteni a választ, akkor azt mondom, hogy minimum 30-50 ezer forintot szánj rá egy havi hirdetésedre indulásként

Ha pedig részletesen szeretném kifejteni, a következő ajánlásokat vedd figyelembe, amikor a havi költésed tervezed:

  • Aktivitás célú kampánynál: minimum napi 300 Ft 
  • Ismertség célú kampánynál: minimum napi 500 Ft  
  • Forgalom célú kampánynál: minimum napi 600-1000 Ft 
  • Konverzió célú kampánynál: minimum napi 1000 Ft

Nyilván minden eset egyedi, ezek iránymutató számok, mindig tesztelj és figyeld a hirdetéseid teljesítményét és az alapján dönts.

Lehet, hogy elsőre soknak tűnhet, főleg ha több kampánnyal is tervezel, de a következetesen felépített kampányok hatékonyak, az adhoc jellegű 5-10 ezer forintos 2 napos kiemelésekkel szemben. 

Bónusz tipp: Kreatív anyag összeírása

A stratégiai tervezésnél, amikor már kirajzolódik előttem, hogy milyen kampányokat szeretnék indítani a következő 3-6 hónapban, akkor elkezdem összeírni, hogy az adott kampányhoz, milyen vizuális anyagokra lesz szükségem. Így már ezzel is tudok időben készülni, termékfotózás, szövegek megírása, kuponok beállítása stb. 

Ugye milyen egyszerű? Nem lesz többé az az utolsó pillanatos felismerés érzésed, hogy “jaj, ezt de jó lett volna hirdetni”. A költségeket is tudod így előre tervezni.

Remélem neked is beválik ez a módszer és eléred hirdetési céljaid. Ha már az első lépésnél elakadtál, ne aggódj, van megoldás: a Facebook hirdetés tanulható! Gyere el a Facebook oldal- és hirdetéskezelés a nulláról workshopra, ahol az alapoktól megtanítalak a hirdetéskezelő csínjára bínjára.

Ha pedig sikerült megtervezni a startégiád és remek ötleteid vannak, de a kivitelezéssel vannak gondjaid akkor várlak a haladó tanfolyamon, a Hozz ki többet a Facebook hirdetéseidből workshopon.

A szerző

Mihu Krisztina

Facebook hirdetési specialista, előadó

Kreatív embernek tartom magam és hiszem, hogy a boldogság kulcsa a folyamatos fejlődés.

6 évvel ezelőtt így köteleződtem el az online marketing mellett, ahol a digitális világ megköveteli a folyamatos tanulást, kutatást és fejlődést, hiszen napról napra változik, viszont emellett szinte végtelen kreatív lehetőséget nyújt. Ezt a világot szeretném neked is megmutatni.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart