fbpx

Hat célközönség TÍPUS A FACEBOOK HIRDETÉSEID JAVÍTÁSÁHOZ

Típus
Olvasási idő: 8-9 perc

Mivel a Facebook hirdetési platformján egyre nagyobb a hirdetők közötti verseny, a márkáknak folyamatosan optimalizálni kell a kampányokat, hogy az akvizíciós költségek továbbra is alacsonyak maradhassanak. A mai cikkünkben ennek egy remek módjáról fogok írni, ami hasznos lehet, ha szeretnéd a következő szintre emelni hirdetéseidet, finomhangolni a célzásaidat. Ezekkel a módszerekkel hosszú távon csökkentheted a költségeidet, növelheted a konverzióidat. Szóval, olvasd végig a cikket és próbáld ki a tippjeimet!

Legyen szó frappáns, feltűnő hirdetési kreatívokról, optimalizált célzásról vagy egyedi licitálási stratégiákról – egy idő múlva ez nem lesz elég! Fel kell használnod az adatokat, amit az eddigi kampányok során gyűjtött a hirdetéskezelőd, ezzel optimalizálva a költéseket és a hirdetések sikerességét.

Ezzel le is rántanám a leplet a mai témánkról, ezek a különböző egyéni és a hasonmás célközönségek lesznek. De kezdjük az elején!

Mi is az a célközönség?​

Ha már próbálkoztál hirdetéssel vagy olvastál a témában, valószínűleg már találkoztál ezzel a fogalommal. De mindenképpen szeretném tisztázni, hiszen ez a mai témánk egyik alappillére lesz. Tehát a célközönség azoknak az embereknek az összessége, akiknek a termékünk, szolgáltatásunk szól. Ők rendelkeznek valamiféle beazonosítható közös demográfiai, vagy más jellemzővel. Több csoportot is létrehozhatunk a közös jellemzők alapján.

 

Nézzünk egy példát:
Egy baba-mama témával kapcsolatos webáruházam van, mivel több termék is van a webáruházamban, ezért már ez is több csoportra bontja a célközönségemet, de nézzünk meg most kettőt:

  1. Anyukák akiknek újszülött babája van

– Nők 24-40 éves korig
– Anyukák 0-3 éves korú gyermekkel vagy még várandós
– Magyarországon élnek
– Baba-mama témában sokat olvasnak

Ők egy tökéletes célközönség lesz, ha pelenkát szeretnék hirdetni nekik, hiszen nekik ez aktuális lesz.

 2. Kétnyelvű, nagyobb gyermekes anyukák

  • Nők 25-50 éves korig
  • Anyukák 3-6 éves korú gyermekkel
  • Magyarországon élnek
  • Angolul beszélnek
  • Készségfejlesztő téma érdekli őket, kétnyelvű bölcsi, óvoda érdekli őket

Ők szuper célközönség lesznek, ha egy 3-6 éveseknek való angol nyelvű készségfejlesztő játékot szeretnék hirdetni.

Tehát a több célközönség meghatározása is lehet egy szemléletváltás és segíthet a hirdetéseid sikerességében. De persze nem váltja ki az egyéni és a hasonmás célközönség funkcióját. Ezzel tovább is lépek a mai cikk főszereplőihez.

Egy targetálás során 3 különböző csoportba sorolhatjuk a célközönségeinket az alapján, hogy hol járnak az értékesítési folyamatban.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Hideg célközönség

A hideg célközönség olyan embereket tartalmaz, akik nem ismerik a vállalkozásunkat. Ezeken a közönségeken belül vannak a potenciális új ügyfeleink. Ennek a célközönségnek a célzásával új ügyfeleket, érdeklődőket szerezhetünk, de ahogyan a neve is árulkodik, ők még korántsem tudnak eleget a vállalkozásunkról – azaz nehéz vásárlóvá konvertálni őket, de remek stratégia, ha új embereket szeretnék megszólítani és a megfelelő üzenettel – edukáló posztok, blogbejegyzések át is tudjuk őket terelni a következő szakaszba.

Ide tartozik a hirdetés során kiválasztott  célközönség. Ez az a funkció, amikor a hirdetés létrehozásakor érdeklődés, demográfia és magatartás szerint állítod össze a megcélozni kívánt felhasználók csoportját.

Például: Nyáron a medence webshopommal olyan emberekre targetálok, akiket érdekel a kert, medence, strand téma. De ők még valószínűleg nem találkoztak velem, viszont potenciális új vásárlókat érhetek el.

Meleg célközönség

Ezután következnek a meleg célközönségek, amelyek olyan embereket tartalmaznak, akik már kapcsolatba léptek a vállalkozásunkkal a  Facebookon vagy a Facebook tulajdonában lévő bármely más platformon, beleértve az Instagramot, a Messengert is. Mivel ezek az emberek már valamennyire ismerik a márkánkat, nagyobb potenciál van bennük, könnyebben tudjuk vásárlásra ösztönözni őket és rövid időn belül nagyszerű eredményeket érhetünk el velük.

Ide tartoznak mai cikkünk főszereplői az egyéni célközönségek.

Például: A medence webshopom következő hirdetése olyan embereket céloz meg, akik olvasták a Hogyan válassz megfelelő méretű medencét a kertbe című blog cikkemet. Ez már indikálja, hogy találkozott velünk, olvasott a témában, tehát neki nagy eséllyel aktuális a medence vásárlás is.

Forró célközönség

Végül pedig vannak a forró célközönségek. Ezektől várhatjuk a legmagasabb szintű megtérülést, és a legjobb eredményeket, hiszen ők a legolvasottabbak, leginformáltabbak a termékünkről és a márkánkról. A forró célközönség olyan embereket tartalmaz, akik már többször meglátogatták a weboldalunkat, akár meg van az email címe, talán már kosárba is tette a terméket, de még nem vált vásárlóvá. Egyszóval már csak egy hajszál választja el attól, hogy vásárlóvá konvertáljuk.

Ezeket az embereket is mai cikkünk főszereplőivel, az egyéni célközönségek segítségével tudjuk elérni.

Például: A medence webshopon tartok egy készlet kisöprést, ahol 3 terméket is leárazok. Ezt olyan emberekre fogom célozni, akik a 3 termék valamelyikét a kosarukba rakták, az elmúlt 30-60 napban, de nem történt vásárlás. Így az akció lehet az a meggyőző erő, amivel át tudom lendíteni és megtörténik a vásárlás.

Tehát összefoglalva az egyéni célközönségek hatékony módot jelentenek arra, hogy a legmegfelelőbb meleg- vagy forró felhasználóknak célzott hirdetéseket juttassunk el. A célzásnak ez a szemléletes formája alacsonyabb CPC (cost per click – kattintásonkénti költés) mellett magasabb konverziót eredményezhet.

De akkor nézzük meg, hogy mik is azok az egyéni és hasonmás célközönségek, amik segítségével MELEG és FORRÓ célcsoportokat tudok megcélozni.

Egyéni célközönség

A hirdetéskezelőben a korábbi hirdetések alapján gyűjtött adatok egyéni paraméterek alapján létrehozott közönség. Szabályokat tudunk beállítani attól függően, hogy viselkednek a látogatók, milyen oldalakon jártak, milyen oldalakon NEM jártak, vásároltak-e, lájkoltak-e, stb.

Például: Egy adott blogcikkünket olvasók vagy emberek, akik vásároltak az oldaladon.

Hasonmás célközönség

A hasonmás célközönségek segítségével olyan új embereket érhetünk el, akiket valószínűleg érdekelne a vállalkozásunk, ugyanis hasonlók a már meglévő legjobb ügyfelekhez. Ezeket mindig, meglévő célközönségekből tudjuk létrehozni és tudjuk szabályozni, hogy mekkora százalékban hasonlítson az alap célközönséghez.

Például: A weboldalon vásárlók csoportjából készítünk egy hasonmás célközönséget, így hasonló paraméterű felhasználókat fog ide sorolni a Facebook algoritmusa.

Miért érdemes több Facebook célcsoportot is megcélozni?

A Facebook-hirdetési kampányok hatékonysága attól is függ, hogy milyen célközönséget célzunk meg. Ha azonban csak egy célközönség típusnak futtatunk hirdetéseket, az nem hoz fenntartható eredményeket.

Íme, miért.

Ha csak egy adott, például forró közönségnek futtatunk kampányokat, és nem futtatunk más, hideg webhely forgalmat növelő kampányokat, akkor elérkezel a közönség telítettségi pontjához, ahol ugyanazok az emberek újra és újra ugyanazokat a hirdetéseket fogják látni.

Ehelyett érdemes olyan Facebook-hirdetési kampányokat futtatni, amelyek minden típusú közönség hőmérsékletet – hideg, meleg és forró –  csoportot is megcéloznak. Így nem lesz negatív hatással ránk a közönség telítődése. Nézzük is a javasolt célközönségeket a hidegtől, a meleg felé haladva.

Hideg célközönségű kampányok közönsége lehet: 

#1: Facebook hasonmás közönség a weboldalad látogatói alapján

#2: Facebook hasonmás közönség a meglévő ügyfelek/vásárlók alapján

Meleg célközönségű kampányok közönsége lehet: 

#3: Egyéni célközönség azokból, akik megnéztek egy általad hirdetett videót 

#4: Egyéni célközönség azokból, akik egy adott blog cikket elolvastak 

Forró célközönségű kampányok közönsége lehet: 

#5: Egyéni célközönség azokból, akik kosárba rakták a terméked, de nem vették meg

#6: Egyéni célközönség a meglévő ügyfeleidből

Kezdj el kísérletezni ezekkel a célközönségekkel még ma! Ha pedig segítségedre van szükséged, akkor szívesen látlak a Hozz ki többet a Facebook hirdetéseidből workshopomon, ahol megtanítom, hogy tudod létrehozni és el is készítjük a fent említett célközönségeket és még sok másikat. 

A szerző

Mihu Krisztina

Facebook hirdetési specialista

Kreatív embernek tartom magam és hiszem, hogy a boldogság kulcsa a folyamatos fejlődés.

6 évvel ezelőtt így köteleződtem el az online marketing mellett, ahol a digitális világ megköveteli a folyamatos tanulást, kutatást és fejlődést, hiszen napról napra változik, viszont emellett szinte végtelen kreatív lehetőséget nyújt. Ezt a világot szeretném neked is megmutatni.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart