fbpx

Így legyen a LinkedIn tartalommarketing a stratégiád része!

Értsd jól: Soha nem volt még ilyen könnyű népszerűségre szert tenni.

Népszerűség alatt nem a világhírnévre gondolok, hanem arra, hogy a cégedet ismeri a célközönséged, és erős vásárlói közösség vesz körül.

A legtöbb B2B cég a mai napig lineáris értékesítési folyamatokra támaszkodik, ami kevésbé kiszámítható, és nehéz vele egy idő után szintet lépni. A direkt sales ma már jóval kevésbé működik, mint pár évtizede, így az értékesítésben is reformokra van szükség. B2C-ben előszeretettel alkalmazzák a tartalommarketing erejét, viszont ez nem csak az ő kiváltságuk. B2B vonalon nagyon is helye van blog cikkeknek, posztoknak hiszen itt az értékesítési ciklus hossza miatt, egy releváns szakmai cikk segítheti a lezárást. 

Készíts jó, hasznos és néha megosztó tartalmat és használd ki az internet adta lehetőségeket. Hogy mi lesz az eredmény? Konzekvens online jelenléttel a márka megerősödésén túl, jóval könnyebb lesz az értékesítés, acélosodik a bizalom, minőségi leadek kerülnek be a kapcsolati hálóba és a jelenlegi ügyfélkör is hűséggel fog megtisztelni.

Már csak egy kérdés maradt: Hogyan kezdj hozzá?

Mi is az a tartalommarketing?

A tartalommarketing egy stratégiai megközelítés, amely értékes, releváns és rendszeres tartalom létrehozására és közzétételére fókuszál, annak érdekében, hogy az előre pontosan meghatározott célközönséghez eljusson, megtartsa, illetve vásárlásra ösztönözze őket.

A gyakorlatban a tartalommarketinget úgy kell elképzelni, mint a vásárlókkal és potenciális vevőkkel való kommunikációt, melynek célja, hogy bizalmat építs, megerősítsd a branded és hasznos információval lásd el a közönséged. Ha folyamatosan követed a célcsoportod, igazodsz az igényeihez, megoldod a problémáját, akkor garantáltan erős vásárló közösséget építhetsz fel.

Érdemes figyelembe venni, hogy az induló vállalkozások közel 90%-a tartalommarketinget alkalmaz annak érdekében, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat az interneten népszerűsítsék, így nem titok, hogy a verseny meglehetősen erős. Viszont, ha hasznos, értékes információt ad egy cég a célközönségének, akkor ki tud tűnni a tömegből és versenyelőnyre tehet szert (forrás: Profitfromtech).

Összefoglalva tehát, a content marketing egy olyan stratégia, amely meghatározó részét képezi a marketingnek, megerősíti a bizalmat a cég és a célközönség között, hozzájárul a brand hírnevének kialakításához és támogatja az értékesítést.

B2B cégeknek ma már szintén érdemes élniük a tartalommarketing erejével. Erre a legmegfelelőbb felület számukra a LinkedIn. Rendszeres szakmai posztok és cikkek megosztásával a piacon elfoglalt helyük megkérdőjelezhetetlen lesz, és sorozatos contenttel kapcsolati tőkéjük és vevő körük egyaránt épül.

De mégis milyen típusok közül válogathatnak a cégek LinkedInen?

Tartalom típusok a LinkedInen

Névtelen másolata

Ahány közösségi média felület, annyi content típus és annyi szabály övezi a tartalommarketinget. A jó B2B marketinghez az is hozzátartozik, hogy a posztok mellett ismeri a cég a célközönségét annyira, hogy az milyen típusú tartalmat milyen formában fogyaszt a legszívesebben.

LinkedInen is egyre több lehetőség közül tudunk választani, hogy hogyan szóljunk célcsoportunkhoz.

A LinkedInen létrehozott content, a posztok, a videók, a cikkek, de még a történetek is a felhasználók figyelemének felkeltésére, új üzleti kapcsolatok bevonzására, illetve a márka mellett való elköteleződés ösztönzésére is használhatóak. A posztjaidban megoszthatsz linkeket is, lehetőséged van videók feltöltésére, és a Facebookhoz hasonlóan lehet személyes és céges profilod is, amikre különböző tartalmat tölthetsz fel.  

Vegyük sorra most a LinkedInen megosztható poszttípusokat. 

Klasszikus poszt

A legközkedveltebb content típus a LinkedIn felhasználói között a klasszikus bejegyzés. A Facebookhoz hasonlóan a LinkedInen is meg tudsz osztani posztokat, amik mellé képet is érdemes feltölteni. A személyes és a céges oldaladon is ajánlott rendszeresen aktívnak lenni, ugyanis így tudod még inkább megerősíteni a branded.

Céges oldalak esetében az az oldal, amelyik gyakrabban tesz közzé tartalmat, nagyobb eléréssel rendelkezik, ami több üzletet eredményez számára.

Videós tartalom

A LinkedIn még az a terep, ahol a videós tartalmak kevésbé kedveltek. A szakmai közönség szívesen olvas tanulmányok, okfejtéseket, cikkeket, viszont kevésbé nyitott még a videókra. Saját tapasztalataink alapján, ezek a posztok még nem érnek el annyi embert, mint más social media felületeken. Tehát a lehetőség adott a videók megosztására, de a klasszikus poszt, szöveggel és képpel még mindig kedveltebb.

Dokumentum feltöltés

Lehetőség van dokumentumok feltöltésére akár a gépről, Dropboxról de még Google Dirveról is. Ha van egy hosszabban kidolgozott cikked, egy több oldalon kifejtett szakmai bejegyzésed érdemes az egészet dokumentum formájában feltölteni és így megosztani a célközönségeddel. Ezen tartalom típuson belül pdf formátumban vagy prezentációként is felölthető anyag.

Cikk írása – blogolj a LinkedInen!

Az egyik legjobb megoldás azok számára, akinek még nincs weboldaluk, vagy saját blogjuk, hogy a LinkedIn ezen funkcióját kihasználják. Több oldalas tartalmat, véleménykifejtést, szakmai gondolatokat vagy bármit, ami hosszabb szöveg, és a személyes márkát építi, meg lehet osztani a célcsoporttal. El lehet helyezni képet a bejegyzésben, a headline-ban meg lehet adni címet, majd utána következhet a szöveget. Olyan, mint egy Word dokumentum vagy egy WordPress blogcikk a LinkedInen belül.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

Még mindig nem vagy meggyőzve? Akkor itt van néhány statisztika a LinkedIn tartalommarketingről !

  • A B2B szakemberek 94%-a olvas szívesen szakmai tartalmat a LinkedInen. Ez a szám lenyűgöző, de nem meglepő, ha azt vesszük alapul, hogy a szűrt, szakmai közönségnek hála, az itt közzétett bejegyzések valós információval szolgálnak. Így érdemes komoly figyelmet szentelni a saját szakmai posztok rendszeres közzétételére.
  • Az összesen több, mint 690 millió és a körülbelül havi 310 millió aktív felhasználó közül mindössze csak heti 3 millió tartalom kerül megosztásra. Ez kevesebb, mint a havi aktív felhasználók 1%-a. Azaz, az esély, hogy a posztunkkal új embereket is elérjünk, óriási. Kell ennél nagyobb motiváció a rendszeres LinkedInen való posztolásra?
  • A LinkedInről származik a B2B weboldalak és blogok forgalmának az 50%-a. Igen, jól olvastad. Ha van szakmai blogod, weboldalad és a közönséged B2B-ben található, akkor a LinkedIn a kötelező platform számodra, ahol jelen kell lenned!
  • A megkérdezett B2B marketing szakemberek 92%-a használja a LinkedInt a marketingstratégia részeként. Viszonyításképp a válaszadók 76%-a használja a Facebookot, 67%-a a Youtube-ot és 15%-a az Instagramot.
  • 45%-a a LinkedIn cikkek olvasóinak magas pozícióban dolgozik. Azaz, egy jó cikk megírásával vonzóvá teheted a márkádat, és akár még új üzletet is köthetsz, arról nem is beszélve, hogy a célközönség megfelelő embereit éred el.

(Forrás: Profitfromtech)

Ha szeretnél többet tanulni a jó tartalomról, arról, hogyan lehet ütős bejegyzéseket készíteni, akkor ajánlom figyelmedbe a Frappáns szövegírás tanfolyamunkat! Amennyiben pedig személyes vagy céges márkád megerősítése a cél szakmai szempontból, akkor a Személyes márkaépítés a Linkedinen tanfolyamot javaslom!

A szerző

Karászi Alexandra​

Karászi Alexandra​

A hobbim a hivatásom. Mindig is ezt vallottam. Öt év értékesítői múltam után átnyergeltem a marketing világába, ezen belül is az online felületekre specializálódtam.

Az üzleti világ a mindenem, ezért a LinkedIn a fő platform, amivel foglalkozom. Az értékesítés is megmaradt a mindennapjaimban, de egyre nagyobb teret engedek az írásnak is.

Több cikk ettől a szerzőtől
Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart