Instagram újítások - Hogyan használd őket?

Olvasási idő: 5-6 perc
Az Instagram az elmúlt hónapokban felvette a kesztyűt és folyamatosan frissítésekkel, újításokkal rukkolt elő. Ezzel is mutatva, hogy méltó versenytársa a többi közösségi oldalnak és szó sincs arról, hogy el kellene felejtenünk. Több olyan funkciót kapott a felület, amik a felhasználók kényelmét szolgálják.
Többek között átalakították a videók használatát, a sztorik kinézetét, új matrica érkezett, de közös posztot is lehet készíteni a partnerekkel.
Lássuk, mi minden történt az Instagram háza táján!
Megjelent a linkelhelyezés mindenkinek!
Az egyik kedvenc funkcióm, egy új matrica lett, ez pedig a link elhelyezés a történetben.
Alapvetően csak a 10 ezer feletti követővel rendelkező profilok élhettek ezzel a lehetőséggel korábban. Tavaly év végén viszont az Insta úgy döntött, hogy követőszámtól függetlenül is elérhetővé teszi ezt a matricát!
Ezzel lehetősége nyílik a kisebb oldalak számára is, hogy a saját weboldalukra küldjék át a követőket.
Például: érkezik egy új termék, aminek fontosak az összetevői, csomagban kapható, és az értékesítéshez elkészült egy jól összeállított landing oldal, de a posztban nem lehet rákattintani.
Ez esetben elhelyezel a sztoriban egy fotót vagy videót és belinkeled a termék oldalát, ami azonnal kattinthatóvá válik. Így hatékonyabban át tudod terelni a célközönséget a weboldaladra.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Videós funkciók terén is két újítás is érkezett.
Az egyik kisebb változtatás az, hogy átnevezték az IGTV funkciót és a videók kaptak egy új ikont a profil oldalon, ahová gyűlik minden videós tartalom.
A videók hossza továbbra is maximum 60 perc lehet, aminek az előnézete 15 másodperc maradt, ahogy régen is.
Ami viszont izgalmasabb újdonság, hogy létrejött a Reels. Gyakorlatilag a TikTok alapján jött ez a funkció, ami a rövid, zenés videók számára lett létrehozva, ezzel is növelve a profilok elérését, pörgetésést. Jelenleg Magyarországon csak részben elérhető, de csak idő kérdése az általános használata nálunk is.
ÚJ STORY MATRICA
Bevezetésre került egy teljesen új funkció, ami Add Yours vagy Saját névre hallgat.
Ezt az újítást is a sztoriban tudod használni.
Gondolj ki egy témát és gyűjts hozzá olyan embereket, akik szívesen csatlakoznak hozzá.
Például: készíts egy “SAJÁT” listát azzal a névvel, hogy “Kreatív szakember vagyok” és jelölj be embereket a sztoriban, akik szerinted mind ebbe a kategóriába tartoznak. Aki tud hozzád kapcsolódni, az rákattint a te matricádban és elhelyezheti a saját történetében egy képpel ugyanezt a funkciót, ezzel is csatlakozva és növelve a további szolgáltatók számát.
A célja, hogy minél több felhasználó kapcsolódjon a listába és egymás elérését növeljétek.
A lista minden tagja látható és kattintható az általuk kezelt oldal.


COLLAB, VAGY KÖZREMŰKÖDÉS
Régóta tudjuk, hogy a közös munka egyéb partnerekkel nagyobb elérést hoz, hiszen egy posztban, vagy történetben be tudjuk egymást jelölni, így te elérsz a partnered követőihez, ő pedig a tieidhez.
Az Instagram felmérte az ebben rejlő potenciált és létrehozta a Collabot. Ez azt jelenti, hogy mostantól a partnerek ugyanazt a posztot, azonnal ki tudják rakni egymáshoz.
Így egyszerre két helyen megjelenik az adott tartalom, a célközönség azonnal látja mindkét félnél a posztot, így az elérés is magasabbá válik.


Tervezz előre
Utolsóként pedig egy tervezést segítő funkciót hoztam. Ez az újítás ugyan nem az elmúlt 1-2 hónapban került bele az applikációba, mégis kevesen tudnak róla.
Ez pedig nem más, mint a sztori vázlatok, avagy piszkozatok készítése.
Sokszor előfordul, hogy nincs időnk befejezni egy történetet, mert csörög a telefon, vagy elterelődik a figyelmünk, ezért egy idő után elveszik az, amibe belekezdünk.
Erre a problémára nyújt megoldást a Piszkozat.
Elmenti a sztori vázlatot és később ki tudod posztolni! Így nem kell újra kezdeni, vagy azon gondolkozni, hogy mit rakj ki a mai nap folyamán.
Előfordulhat, hogy valamelyik funkció nem elérhető nálad, vagy nem működik tökéletesen, az nagy eséllyel fejlesztési hiba, vagy az Instargam még nem tette minden felhasználónak elérhetővé, amit idővel korrigálni fognak és fogod tudni használni az újításokat!
Ha úgy érzed, hogy ez a felület adna hozzád és a vállalkozásodhoz, de nem tudod, hogyan kezdj bele, gyere el workshopunkra az Instagram 1000 követő alatt című képzésre!
De ha csak egy gyorstalpalóra vágysz, mert néhány kérdés maradt a fejedben, amitől nem áll össze a teljes kép, és egy kis bátorításra vágysz, akkor jelentkezz egyéni konzultációra!
A szerző

Potyondi-Galasi Orsi
FOTÓS, VIZUÁLIS MÁRKAÉPÍTŐ, ELŐADÓ
Az utóbbi időkben a munkám nagy része szervesen kapcsolódik a közösségi média platformokra készített fényképek készítéséhez, továbbá a vizuális márkaépítéshez. A fő fókusz a vizuális kommunikációt teszi ki, kezdve egy tudatosan felépített oldallal, majd megtámogatva ezt megfelelő képekkel, és befejezve egy jól és látványosan kialakított feeddel.