jönnek az érzések, te pedig kattintasz - ezt váltja ki egy vizuálisan igényes márka

Olvasási idő: 3-4 perc
Találd meg a saját vizuális identitásod! Legyenek színeid! De egységesek! Legyél következetes! De izgalmas! Újító! Legyél mindig jelen! Mesélj! Mutasd meg magad!
Ismerősek a mondatok, ugye?!
De te tudod, hogy mit kell mindezzel kezdeni?

Azt tapasztalom, hogy az ügyfeleim nagy része nem tudja hova tenni a fenti kérdéseket. Ismerik őket, de nem értik igazán. Tudják, hogy használni kellene mindent IS, de nem áll össze a kép, csaponganak és nem tudják, hova kapjanak. Használnak fotókat, de nem mindig és nem jókat, vagy éppen nem jól.
Szóval tudjuk, hogy létezik a vizuális identitás a márkaépítésben, mint fogalom, csak nem értjük pontosan!
Miről is szól az egész? Nagyon egyszerűen körbe lehet járni és meg lehet magyarázni a témát. Azt tudjuk, hogy ma már minden és mindenki az internetre szorult. Kicsi, nagy, kezdő, haladó, pro, mindenki ott van. Megtalálható a szépségipar, a technikai részleg, a zokni árus, a kiskutyákkal kapcsolatos kiegészítők, a kisgyerekhez kapcsolódó termékek tárháza, de egy coach, vagy hálózatépítő is.
Közöttük kellene kitűnni, kimagasodni és megmutatni magunkat, úgy igazán. Elhitetni, hogy jobbak vagyunk másnál – gyere hozzám vásárolni!
Mit kell ehhez tenni?
Itt jön a képbe a vizualitás. Az online térben a szemünk és az érzéseink, benyomásaink a legerősebb radarjaink! Százával kapod az információt a hírfolyamodban, és mire kattintasz rá? Arra, ami valamiért megfog!
És mi fog meg elsőre? Nagy eséllyel egy jó kép!
Valamiért megtetszik a színe, a világa, a rajta lévő szöveg, tárgy, ember, bármi! A lényeg, hogy magával ragad!
Hirtelen talán beugrik egy kellemes emlék a tengerpart láttán, emlékszel, milyen volt Olaszországban a strandon feküdni a napernyő alatt. Meglátod a kád vizet, a habfürdővel és átfut az agyadon, hogy “hú, de rég csináltam ilyet, milyen szívesen olvasnék újra egy regényt a kádban fekve”. De az is lehet, hogy feljön egy motorosfűrész képe, és eszedbe jut, hogy a férjed idén sem vett újat, és az ágak ugyanúgy túlnőtték magukat a kertben, mint tavaly…
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Szóval, jönnek az érzések, te pedig kattintasz! Minél több érdekeset látsz, annál többet kattintasz!
Sőt, ha elérik nálad a WOW hatást, vagy a teljes kíváncsiságot, akkor már nem csak a képet nézed meg, hanem magát a profilt is.
És itt gyorsan el is dől minden. Néhány görgetés után már fejben el is döntötted, hogy adsz-e egy esélyt a cégnek, vagy sem. Megüti-e az ingerküszöbödet, vagy sem. Vásárolnál-e tőlük, vagy sem. Ha ezen a néhány másodpercen túl vagy, utána kezded el keresni a pontos leírásokat, értékeléseket, a weboldalt, stb.
Ma már gyorsan és azonnal megtalálható minden!
Összevetjük egymással a tartalmakat, lecsekkoljuk a Facebookot, az Instagramot, és a weboldalt is!
Ha összefüggő, egymáshoz passzoló oldalakat látunk, a cég iránt érzett bizalmunk erősödik, nagyobb a valószínűsége, hogy rányomunk arra a “megrendelés” gombra.
Mindenki szereti a szépet, az esztétikát, a minőséget, a vizuálisan érdekes tartalmat, termékeket, szolgáltatásokat.
Ez működik. Van még kérdés?
Ha igen, várlak a tanfolyamomon: Vizuális márkaépítés az Instagramon.
A szerző

Potyondi-Galasi Orsi
FOTÓS, VIZUÁLIS MÁRKAÉPÍTŐ, ELŐADÓ
Az utóbbi időkben a munkám nagy része szervesen kapcsolódik a közösségi média platformokra készített fényképek készítéséhez, továbbá a vizuális márkaépítéshez. A fő fókusz a vizuális kommunikációt teszi ki, kezdve egy tudatosan felépített oldallal, majd megtámogatva ezt megfelelő képekkel, és befejezve egy jól és látványosan kialakított feeddel.