fbpx

Könyörögtem, hogy hozzunk létre egy Facebook oldalt - zsigeri szinten elutasította az újítást

Ismerősöm, aki évek óta jól menő pékséget üzemeltet a belvárosban, megihletett történetével. Több szempontból is tanulságos volt számomra ez az eset

De, hogy jön ide a Facebook? Ígérem, a végére kiderül.

Péterről mesélek neked, aki Budapest belvárosában működteti pékségét, lassan egy évtizede. Hisz abban, hogy a finom illatok bevonzzák az arra járókat, nem mellesleg egy iskola mellett nyitotta meg üzletét, ami baromi jó döntés volt részéről. Péter soha egy forintot nem költött el online marketingre, és nem is volt rá szüksége, így is sikeresen ment a biznisz. Egy hónappal ezelőttig, amikor ugyanis felborult minden. De a jelenlegi helyzetet szerintem nem kell bemutatnom. Nincsen olyan ember, akit elkerültek volna a hírek. 

Na mármost, Péter azt hallotta, hogy ilyenkor felelősségteljesen be kell zárnia az üzletet. Szerencsére Péter talpraesett, és a kezdeti pánikhangulat lecsengése után úgy döntött, hogy újra megnyitja kapuit a közönség előtt, és nem hagyja, hogy bármilyen helyzet meggátolja a vásárlóit abban, hogy ropogós, friss falatokhoz jussanak. Munkatársai örülnek, hogy újra munkába állhatnak, és természetesen Péter is boldog, hogy megoldódni látszik a helyzet. De lehet, hogy mégsem…

Eljön az újranyitás napja, azonban szomorúan konstatálja, hogy egy árva lélek sincs az utcán. Az iskolások otthon tanulnak, az irodaházak dolgozói home office-ban, még a turistákra sem hagyatkozhat. Akik eddig betértek hozzá, most otthon ülnek, akik pedig pékséget keresnek, nem tudják, nyitva van –e, így inkább máshol próbálnak szerencsét. Összedőlni látszik az évek alatt, kemény munkával felépített sikeres üzlet.

Marketingesként nem nézhettem tétlenül, egy tanácsom volt Péter felé. Ha semmi más nem is csinál, mert zsigeri szinten elutasítja az újítást, legalább egy nyavalyás Facebook oldalt hozzon létre, ahol össze tudja gyűjteni a közönségét, így lesz kihez beszélnie, és talán érdekelni fogja őket, hogy egyébként ő most is nyitva van!

Állítólag elkészítette, de ezt csak fél füllel hallottam, és állítólag megy is. Minden esetre örülök neki, hogy Péter végre nyitott az online világ felé. Lehet, a közeljövőben felkeres, hogy a hirdetésekkel is segítsek neki, de ne siessünk előre, már ez is nagy lépés részéről.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

A történet tanulságai a következők számomra:

1. Ne menj a nyáj után! Ha minden konkurensed bezár, legyél Te, aki nyitva van, és szolgáld ki az ő ügyfeleiket is.

2. Ha teheted, ne zárj be! Kis odafigyeléssel meg lehet oldani, hogy olyan munkakörnyezetet teremts, ahol biztonságosan tudnak dolgozni a munkatársaid, és biztonságosan tudod fogadni a vásárlókat is. Felelősséggel tartozol a vevőidért, akiknek szükségük van rád most is, a munkatársaidért, akik dolgozni szeretnének, a családodért és magadért, akik az üzletből éltek. 

3. Ne utasítsd el a marketinget, mert azért van, hogy segítsen! Igen van egy idegesítő változata, de te lehetnél az, aki kedvesen, megértően, odafigyelve kommunikál. Akinek van mondandója, és segíteni szeretne. Hidd el, ez sokkal szerethetőbb változat.

4. Az új helyzet, új megoldásokat kíván! De írhatnám azt is, hogy aki rugalmas, az marad talpon. Muszáj kitalálnod, hogyan tudsz fejlődni és újítani, mert nem mindenki olyan szerencsés, hogy most is hasít a biznisze. Aki pedig most kezd bele valami újba, az előtt le a kalappal! Nagy bátorságra vall! 

Én személy szerint társultam a Te vagy a brand alapítójával, Csábi Borókával, és a hamarosan induló képzésünkkel rengeteg embert meg fogunk tanítani arra, hogyan hozzanak létre, és működtessenek 2020-ban egy sikeres Facebook oldalt, mert Péter történetéből is az derült ki számomra, hogy hatalmas érték, ha valaki el tudja érni a közönségét, és tud most kommunikálni hozzájuk. Aki eddig hitte, hogy az online jelenlét nem fontos, arra az élet most erősen rácáfolt. Szerencsére még nem késő behozni a lemaradást. 

Köszönöm, hogy itt vagy, és hogy elolvastad ezt a kis szösszenetet, és ezzel együtt szeretnélek meghívni a már említett képzésre: Hogyan kell egy sikeres Facebook oldalt működtetni 2020-ban? 

A szerző

eloadok

Kovács szintia

Hirdetési specialista

Hiszek benne, hogy a jó eszköz, a jó kezekben, a jó ügyet szolgálva megváltoztatja a világot. Kovács Szintia vagyok, és az én eszközöm a hirdetés.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart