Megéri még új Instagram oldalt regisztrálni?

Olvasási idő: 7-8 perc
Az Instagram ledöntötte a lábáról az embereket 2010. október 6-án, amikor egy olyan felületet hozott létre, aminek egyszerű volt a kezelése, és az instant fotó megosztásra alapozott.
Az emberek ki voltak éhezve arra, hogy megmutassák magukat, az életüket az online térben, mindezt néhány kattintás alatt.
Az első teszt poszt egy kutyus fotója volt, amit az alapító, Kevin Systrom készített a saját kutyájáról és tett közzé.
Az elmúlt 10 évben a felhasználók száma egyre csak nőtt, ami jelenleg több, mint 1 milliárd regisztrált tagot jelent az oldalon, így ma az Instagram a 3. legnagyobb közösségi média a felhasználók számát tekintve. (Forrás: Search Engine Joural)
De mi a helyzet most?
Érdemes-e még belevágni?
Egyáltalán használd-e?
Röviden és tömören, a válasz egyértelműen IGEN!
De nézzük az okokat, miért érdemes ezzel a felülettel is foglalkozni!
A Pew Research kutatása szerint az Instagram felhasználóinak 63%-a nyitja meg legalább naponta egyszer az Instagramot, ezzel a közösségi platformok között a második, és csak a Facebook előzi meg. (Forrás: Roihacks)
Nézzünk még egy fontos adatot:
Vállalkozóként az első és legfontosabb, hogy az Instagramot használók 81%-a keres ezen a felületen terméket, vagy szolgáltatást. (Forrás: Hootsuite)


3-ból 2 ember az Instagramra lép fel és keresi ki a számára szimpatikus szolgáltatókat. Elég meggyőző, nemde?
Lehet ez tervező iroda, szépségápolási szer, fogyasztó tea, de akár munka lehetőség is. A lényeg, hogy megtalálja azt a profilt a felületen, ami megragadja a figyelmét.
Ami arra készteti, hogy tovább nézegesse az oldal fotóit, elkezdje követni, majd pedig azt érezze, hogy vásárolni akar tőlük, csatlakozni akar a közösséghez.
A következő fontos ok az, hogy a felhasználók napi átlag 30 percet töltenek el ezen a felületen. (Forrás: Hootsiute)
Ezt azt jelenti, hogy ha megfelelő tartalmat gyártasz, akkor nagy eséllyel kikerülhetetlen leszel a követőid számára.
Meg fogsz jelenni a hírfolyamukban, amit ők előszeretettel nézegetnek, akár magán, akár üzleti céllal.
Azt gondolhatnánk, hogy az Instagram inkább a nőket, mintsem a férfiakat vonzza.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Nos, a száraz tény azonban az, hogy a nők 51%-a, míg a férfiak 49%-a használja a platformot.(Forrás: Hootsuite)
Így bátran építheti a brandjét az is, aki az erősebbik nem számára nyújt szolgáltatást! Legyen szó autókereskedésről, öltönyről, vagy csavarkészletről.
A férfiak ugyanúgy vágynak a jó tartalomra, mint a nők, csak ők nem a cuki, vagy gyerek dologkra keresnek rá.
A webshopot üzemeltetők számára is van egy jó hírem.
A statisztika azt mutatja, hogy az emberek 50%-a nézi meg a weboldalt és rendel, ha a cég Instagram oldalán számára releváns fotót és információt talál. (Forrás: Hootsuite)
Többek között ez azért is jó, mert így van egy extra felület, ami áttereli a vásárlókat a jól felépített weboldalunkra, ami által azonnali bevételt lehet generálni.
A statisztikai adatok alapján nagyon jól látszik, hogy az Instagram ma már nem csak egy fotó megosztó oldal, hanem egy online vállalkozást segítő forma is.
Több eszköz áll rendelkezésünkre, amiket, ha jól használunk, profitálhatunk belőle.
Könnyedén lehet bizalmat építeni a követők felé, hiszen a napi posztok, sztorik és videók mind azt hivatottak megmutatni, hogy ki, és mi áll a brand név mögött.
Egy jól felépített stratégiával a márka olyan potenciális vevőkhöz jut, akik lojálisak és hálásak azért, hogy létezünk.
Bekövetnek, lájkolnak, kommentelnek.


Az Instán többféleképpen működnek az emberek.
Az egyik típus azonnal kattint, ír, érdeklődik, átmegy a weboldalra, akár rendel is. Elég számára egy olyan kép, ami benyomja nála azt a bizonyos gombot és aktivitásba lendül. Ő az, aki megtestesíti az impulzus vásárlót.
Jókor, jó helyen kell neki megmutatni az erősségünket és nyert ügyünk van.
A másik típus az, aki kivár. Hetekig, hónapokig követi az oldalt, néha lájkol egyet, elkönyveli, hogy milyen témában dolgozunk, de nem vásárol. Lehet, hogy el is felejti, hogy létezel, de amikor tényleg szükségét érzi, akkor rád ír, tudja mit akar és rendel.
A harmadik a rejtőzködő, aki a háttérből szemlél. Nem kommentel, nem ad életjelet. Egyszerűen csak van.
Viszont, ha ő rendel, akkor szinte biztos lehetsz benne, hogy egy lojális, hű vásárlóra akadtál.
Nem valószínű, hogy tele fogja veled posztolni a saját oldalát, de a családi, baráti közegben ajánlani fog, ha elégedett lesz!
A legkeresettebb témák a platformon
És, ha mindez nem adna kellő löketet, mutatom a legkeresettebb témákat, amiket követnek az emberek!
- Utazás
- Zene
- Étel-ital
- Divat
- Film
- Egészség és fitness
- Technológia
- Szépségápolás, bőrápolás
Természetesen, ezek csak a nagy egészek, minden terület sok-sok apró részre bontható!
Ha arra gondolok, hogy szépségápolással kapcsolatban azonnal 10 dolog jut eszembe, amik egy-egy külön oldalt tudnak megtestestesíteni, akkor plane azt látom, hogy van létjogosultsága az Instagramnak! Pedig még csak nem is gondolkoztam el rajta igazán!
Az Instagram tökéletes lehetőség arra, hogy a megfelelő célközönség felé kommunikálj.
Segít abban, hogy közelebb hozd a követőket magadhoz, a vállalkozásodhoz!
Mivel vizuális felület, így egy jól megszerkesztett képpel és egy frappáns szöveggel fel tudod kelteni mások érdeklődését.
Ez egy olyan hely, ahol az őszinteség és a hitelesség óriásit lök rajtad!
Mint minden más felületen, természetesen rossz példák itt is akadnak. Találkozni lehet olyan oldalakkal, amik hamis alapokkal rendelkeznek, vagy éppen nem a valóságot mutatják csak azért, mert a céljuk a minél gyorsabb követőszerzés.
Ezek azok, amikkel nem érdemes foglalkozni.
Számunkra, vállalkozók számára az a cél, hogy egy olyan oldalt állítsunk össze, ami ízléses, megbízható, szakmailag is megfelelő, szimpatikus és folyamatosan fenntartja az érdeklődést.
Az Instagramban rengeteg lehetőség lakozik, csak tudni kell őket kiaknázni.
Ismerni kell az előnyeit, és használni kell őket.
Ha úgy érzed, hogy ez a felület adna hozzád és a vállalkozásodhoz, de nem tudod, hogyan kezdj bele, gyere el workshopunkra az Instagram 1000 követő alatt című képzésre!
De ha csak egy gyorstalpalóra vágysz, mert néhány kérdés maradt a fejedben, amitől nem áll össze a teljes kép, és egy kis bátorításra vágysz, akkor jelentkezz egyéni konzultációra!
A szerző

Potyondi-Galasi Orsi
FOTÓS, VIZUÁLIS MÁRKAÉPÍTŐ, ELŐADÓ
Az utóbbi időkben a munkám nagy része szervesen kapcsolódik a közösségi média platformokra készített fényképek készítéséhez, továbbá a vizuális márkaépítéshez. A fő fókusz a vizuális kommunikációt teszi ki, kezdve egy tudatosan felépített oldallal, majd megtámogatva ezt megfelelő képekkel, és befejezve egy jól és látványosan kialakított feeddel.