Mi az a Facebook Pixel és hogyan használd, ha eddig nem tetted volna?

Olvasási idő: 5-6 perc
Kíváncsi vagy, hogy melyik kampányod teljesít a legjobban? Hogyan reagálnak az emberek a hirdetéseidre? Érdekel, hogyan juttathatod el a hirdetéseidet releváns felhasználókhoz?
Ha hirdetsz a Facebookon, van egy kulcsfontosságú eszköz, amit azonnal el kell kezdened használni, ha eddig nem tetted volna, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a hirdetéseidből: ez a Facebook-képpont, azaz Facebook Pixel.
A közösségi média hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy az ember lézer precíz pontossággal tesztelheti, nyomon követheti, finomíthatja és célozhatja a hirdetéseket. A Facebook Pixel egy olyan adatgyűjtő eszköz, amely segít a legtöbbet kihozni a hirdetésekből a Facebookon és az Instagramon.
De pontosan hogyan?
Mi is az a Facebook pixel?
A Facebook Pixel – másnéven követkód vagy képpont – egy kódsor, amit a weboldaladban tudsz elhelyezni.
Amint elhelyezted ezt a követőkódot a weboldaladban, a Facebook képes adatokat nyerni a weboldaladról. Kik látogatták meg? Mit néztek pontosan? Mikor voltak ott utoljára?
Ez a kis kódsor olyan adatokat gyűjt, amelyek segítségével nyomon követheted a Facebook hirdetésekből származó konverziókat, optimalizálhatod a hirdetéseidet, célzott célközönséget építhetsz a jövőbeli hirdetésekhez, és remarketing kampányokat építhetsz, azoknak az embereknek, akik már végeztek valamilyen műveletet (látogatás, vásárlás, kosárba helyezés) a weboldalon.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Hogyan működik a Facebook pixel?
A Facebook pixel úgy működik, hogy cookie-kat helyez el és indít el, hogy nyomon kövesse a felhasználókat, amint azok a Facebookon és az Instagramon belül és kívül is kapcsolatba lépnek a vállalkozásoddal.
Például a napokban ruhákat nézegettem online, a Reserved oldalán és nagyon megtetszett egy, amire rá is kattintottam, hosszasan nézegettem a leírást, elérhető méreteket, de végül úgy döntöttem, hogy nem rendelem meg. Azonban amikor legközelebb megnyitottam az Instagramot, ez a hirdetés bukkant fel a Történetek között:


Biztos vagyok benne, hogy te is észrevetted, hogy ha böngészel egy weboldalon, nézelődsz, kosárba teszel valamit, vagy akár vásárolsz, pár óra vagy nap múlva szembe jön veled ugyanannak a cégnek a hirdetése a Facebookon vagy az Instagramon. Ez bizony első sorban a Facebook Pixel által összegyűjtött adatoknak köszönhető, másodsorban pedig annak, aki az adatok alapján a hirdetéseket beállítja.
Remek eszköz lehet meleg/forró célközönségek megcélzására, például egy akciós ajánlattal. Hogy pontosan mit is jelent a meleg/forró célközönség típus, arról az előző cikkemben olvashatsz részletesen!
Például nemrég posztereket kerestem a lakásba, megnéztem több oldalt is, de végül a Desenio oldalán találtam pár érdekes képet, ezeket összeválogattam, majd kosárba is helyeztem. Azonban a folyamatban éppen megzavart valami és nem fejeztem a vásárlást, ki kellett lépnem.
Másnap a Facebookot görgetve szembe jött egy Desenio hirdetés, ráadásul akciót ajánlott, így rögtön kattintottam és befejeztem a vásárlást – és még jobban is jártam.


Ezt hívják remarketingnek. Ez egy praktikus módja annak, hogy emlékeztesd a vásárlókat, hogy térjenek vissza és vásárolják meg azokat a termékeket, amelyeket a különböző webes oldalakon a kosárban hagynak.
A Facebook-képpontnak nem a remarketing az egyetlen haszna. A nyomon követés, az analitika és az általános hirdetés-optimalizálás szempontjából is fontos. A pixel ugyanis nyomon követi a különböző műveleteket, amelyeket az emberek végeznek a weboldalon, például vásárlást hajtanak végre, vagy hozzáadnak valamit a kosarukhoz. A Facebook ezeket a műveleteket “eseményeknek” nevezi.
Milyen eseményeket tudunk nyomon követni?
Rengeteg féle van és egyedi kódokkal bővíthető is, de kiemelném a legáltalánosabb, legtöbbet használtakat:
- Oldal látogatás
- Tartalom megtekintése
- Kosárba helyezés
- Vásárlás
- Feliratkozás
- Fizetési adatok megadás
- Érdeklődő
- Fizetés kezdeményezése
- Kívánságlistához adta
- Keresés
- Termék testreszabása
- Próbaverzió elindítása
- Kapcsolatfelvétel
- Foglalás
- Jelentkezés
Miért érdemes Facebook Pixelt használni?
A fenti listából is láthatjuk, hogy a Facebook Pixel olyan fontos információkkal szolgál, amelyek segítségével jobb Facebook-hirdetéseket hozhatsz létre, valamint lehetőséget kínál arra, hogy célzottabban és pontosabban célozd meg a célközönséged. Nem mellesleg a rengeteg adat, abban is segít, hogy ki tudd elemezni a hirdetéseid hatékonyságát, például meg tudod vizsgálni, hogy a ráfordított összeg megtérült-e. Ez nagyban segít a kampányok tervezhetőségében is.
Még nem használod Facebook Pixelt? Remélem, ha idáig eljutottál a cikk olvasásában, akkor meg tudtalak győzni, hogy minél előbb kösd össze a weboldalad a Facebook hirdetési fiókoddal! Telepítsd a Facebook Pixelt, és kezdd el az adatgyűjtést a lehető leghamarabb, ha még a hirdetésekben nem is használod, az adatok addig is gyűlnek.
Viszont ha szeretnéd megtudni, hogyan tudod felhasználni a Pixelből nyert adatokat a Facebook hirdetésekhez, akkor gyere el a Hozz ki többet a Facebook hirdetéseidből workshopomomra, ahol a pixel telepítésében is tudok segíteni.
A szerző

Mihu Krisztina
Facebook hirdetési specialista
Kreatív embernek tartom magam és hiszem, hogy a boldogság kulcsa a folyamatos fejlődés.
6 évvel ezelőtt így köteleződtem el az online marketing mellett, ahol a digitális világ megköveteli a folyamatos tanulást, kutatást és fejlődést, hiszen napról napra változik, viszont emellett szinte végtelen kreatív lehetőséget nyújt. Ezt a világot szeretném neked is megmutatni.