fbpx

Minden, amit a Facebook üzleti oldalról tudnod kell

Üzlet
Olvasási idő: 7-8 perc

A Facebook üzleti oldal létrehozása minden kisvállalkozás számára fontos.

Magyarországon 6.81 millió felhasználója van a Facebooknak (Forrás: Statista) egy 2021 novemberi felmérés alapján. Ez azt jelenti, hogy a magyar lakosság 69%-a jelen van a platformon. Így kijelenthetjük, hogy a kisvállalkozások közösségi média marketingjének egy fontos alappillére a Facebook, hiszen hatalmas közönséget érhetnek el.

A Facebook üzleti oldal segíthet összekapcsolódni az ügyfelekkel, és kulcsfontosságú információkat kínálhat a vállalkozásról, termékekről, szolgáltatásokról és közelgő eseményekről. Egy Facebook oldal 2021-ben, olyan mint egy digitális névjegy. Gyakori jelenség, amit saját magadon is tapasztalhatsz, hogy amikor egy étteremről, kozmetikusról vagy fodrászról érdeklődsz, először a Facebook oldalát nézed meg és nem a weboldalát. Szoktuk viccesen mondani is, hogy “aki nincs jelen Facebookon, az nem is létezik.” Ez hatványozottan igaz a vállalkozásokra is.

De mi is az a Facebook üzleti oldal?

A Facebook üzleti oldal egy olyan ingyenes lehetőség a felületen, ahol művészek, közszereplők, vállalkozások, márkák, szervezetek és nonprofit szervezetek kapcsolatba léphetnek rajongóikkal vagy ügyfeleikkel. Ha valaki kedvel vagy követ egy oldalt a Facebookon, akkor az adott oldal frissítéseit láthatja a hírfolyamában. A személyes Facebook-profilhoz hasonlóan a Facebook üzleti oldal üzeneteket küldhet és fogadhat, frissítéseket tehet közzé, értesítéseket kaphat, valamint lájkolhatja, kommentálhatja és megoszthatja más Facebook-felhasználók és oldalak tartalmát. 

A személyes oldallal szemben azonban a legnagyobb különbség, hogy az üzleti oldalon nyomon követhetjük az eléréseink statisztikáit és számos hirdetési lehetőség is segítségünkre lehet.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Egy Facebook üzleti oldal létrehozásakor a következő információkat oszthatjuk meg a követőinkkel és az érdeklődőkkel: 

  • alapvető elérhetőségek
  • nyitvatartás
  • szolgáltatások/termékek
  • álláslehetőségek
  • fényképek, videók
  • folyamatos, friss bejegyzések
  • promóciók, akciók
  • blogcikkek
  • bármilyen külső hivatkozás

A Facebook üzleti célú használata nehéznek tűnhet, mivel szabályai és algoritmusai gyakran változnak. A megfelelő stratégiákkal azonban a Facebook az egyik legjobb eszköz arra, hogy fizetett kampányok révén célzottan meg tudd célozni a  célközönséged. A platform rengeteg információt tárol a felhasználóiról, és ezeket az információkat a hirdetések készítésekor mind fel tudod használni. Összességében kijelenthetjük, hogy a Facebook üzleti oldal létrehozása hatékony eszköze marketingtevékenységnek.

Ha eddig nem győztelek meg, íme 3+1 érv, hogy valójában miért éri meg létrehozni egy üzleti Facebook oldalt.

1. Megismerheted a célközönséged

A Facebookon létrehozott üzleti oldal lehetőséget ad arra, hogy közvetlenül kommunikálj a célközönségeddel. Gondolj rá úgy, mint egy folyamatos fókuszcsoportra. A rajongóid azért vannak ott, mert ismerik a vállalkozásod, és többet szeretnének megtudni. Bár minden bizonnyal hasznos információkat várnak a Facebook-oldaladtól, a részvételükkel hasznos információkat is megtudhatsz róluk.

A különböző statisztikák szintén hasznos információkat nyújtanak rajongóidról és az oldaladon való interakcióikról. 

2. Személyesebb kommunikáció építése

A közösségi kapcsolatok és a valódi kommunikáció a közösségi média szerves részét képezik, és a Facebook oldal lehetőséget ad arra, hogy arcot, nevet és személyiséget adj márkádnak. Miközben az üzleti Facebook-oldalad képviselheti vállalkozásod ezzel egyidőben, lehetővé teszi azt is, hogy megmutasd a márkád emberi oldalát személyes beszélgetések, személyes apróságok és nem üzleti jellegű interakciók révén.

Még, ha automatizálod is a közösségi média tevékenységed egy részét, akkor is belefér valamennyi személyes kommunikáció, hogy gazdagabb, “emberibb” kapcsolatot alakíts ki, amelyek túlmutatnak a közvetlen ügyfélszolgálaton.

3. A konkurenciádnak is van Facebook üzleti oldala

Ha valamit csak azért csinálsz, mert a versenytársad is ezt teszi, az nem egy jó indok. A közösségi médiát tekintve azonban a Facebook oldal vagy más közösségi hálózatokon való jelenlét hiánya lehetőségeket vehet el tőled – különösen akkor, ha a versenytársaid már használják az adott közösségi média platformot, és jól használják azt. Az ügyfeleid közül sokan keresik ezt a fajta közösségi interakciót, így ha te nem vonod be őket, akkor biztos lehetsz benne, hogy a versenytársaid be fogják.

+1 ELÉRÉSEK ÉS MÁRKAISMERTSÉG NÖVELÉSE

A legtöbb Facebook-felhasználó naponta látogatja az oldalt, így a rendszeres állapotfrissítések, a megosztott linkek és videók, valamint egyéb információk lehetőséget adnak arra, hogy naponta kapcsolatba lépj ügyfeleiddel.

2019-től világszerte 2,4 milliárd aktív Facebook-felhasználó van, és egyre több fogyasztó használja az oldalt arra, hogy termékeket, szolgáltatásokat és márkákat találjon a mindennapi problémáik megoldására. A Facebook és más közösségi hálózatok megkönnyítik a potenciális ügyfelek számára, hogy megtalálják a vállalkozásod. Ha pedig megtalálják, gyakran nagyobb valószínűséggel emlékeznek a márkádra.

Összefoglalva a vállalkozásod üzleti Facebook-oldala hatékony eszköze lehet az eléréseid növelésének és a márkaismertség kiépítésének az online térben.

Ha posztolok az üzleti Facebook oldalamra, azzal ezreket vagy akár százezreket érhetek el?

Ez így sajnos nem teljesen igaz. Ugyanis az üzleti oldaladra nem elég csak posztolni, hiszen, ahogy az ábra is mutatja az organikus elérések sajnos a 0,5%-ot sem érik el. Az organikus elérés azoknak az embereknek a száma, akiknek a képernyőjén megjelent egy nem fizetett bejegyzésed.

A kulcs a fizetett bejegyzésben rejlik.

Az organikus elérések mellett, lehetőségünk van fizetett bejegyzéseket létrehozni. Ez azt jelenti, hogy a tartalmakat kiemelheted egy tetszőleges összeggel és így sokkal több emberhez juthatnak el a posztjaid, ezzel új potenciális ügyfeleket is elérve.

Például:

1 bejegyzés kiemelésével, 7 nap alatt, 5000 forintos büdzsével, akár 1200 új embert is elérhetsz. Természetesen ez csak egy becslés és nagyban függ a célcsoportodtól, beállításoktól, kampánycéltól. A büdzsé és az időtartam növelésével pedig tovább növelheted ezeket a számokat. Szerintem ilyen összegből 1200 releváns érdeklődésű ember elérése jó eredmény egy induló vállalkozás számára, akinek például szűkebb a büdzséje. 

Természetesen ennél sokkal több lehetőséged van hirdetések terén, különböző célok beállításával, ez csak egy a sok közül.

Ha szeretnél többet megtudni a lehetőségeidről a Facebookon, akkor gyere el a Facebook oldal- és hirdetéskezelés a nulláról workshopomra, ahol együtt elkészítjük a Facebook üzleti oldaladat és bevezetlek a hirdetések rejtelmeibe is.

A szerző

Mihu Krisztina

Facebook hirdetési specialista

Kreatív embernek tartom magam és hiszem, hogy a boldogság kulcsa a folyamatos fejlődés.

6 évvel ezelőtt így köteleződtem el az online marketing mellett, ahol a digitális világ megköveteli a folyamatos tanulást, kutatást és fejlődést, hiszen napról napra változik, viszont emellett szinte végtelen kreatív lehetőséget nyújt. Ezt a világot szeretném neked is megmutatni.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart