fbpx

Nagy változások a Facebook házatáján - I. rész

Kisokos
Olvasási idő: 5-6 perc

A Facebook elég sokat változott azóta, hogy 2010 környékén először regisztráltam egy fiókot. Akkoriban még csendes megfigyelőként voltam jelen, majd szépen lassan beszippantott és hármasával töltöttem fel a kutyáimról a képeket és napi 5 állapotfrissítést osztottam meg a gimiben órán ülve. 

Mondanom sem kell, hogy a Facebook a középiskolás éveim óta rohamos sebességgel fejlődött, és amíg létezik, villámgyors ütemben fog fejlődni.

Ha szükséged van egy kis update-re arról, hogyan használhatod a Facebookot vállalkozásod marketingjéhez, vagy csak szimplán szeretnéd megérteni az újdonságokat, mint felhasználó, akkor olvasd el ezt a részletes cikket, hogy miként tudsz eligazodni a világ legnépszerűbb közösségi média hálózatán.

A Facebook mostantól Meta?

Kezdjük is a legszembetűnőbb változással, amit már te is észrevehettél. A Facebook nevet változtatott. Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója 2021. október 28-án bejelentette, hogy a Facebook megváltoztatja a nevét. A korábban Facebook Inc. néven ismert, az Instagram, a WhatsApp, a Messenger és az Oculus virtuális valóságot kínáló cég mögött álló anyavállalat neve Meta Platforms Inc.-re módosult.

A lépés a metaversumra utal, az internet következő generációs, magával ragadó változatára, amely nagymértékben támaszkodik a virtuális valóság technológiára. Az online böngészés vagy üzenetküldés helyett úgy érezhetjük majd, mintha fizikailag is ott lennénk, és valós emberek, helyek és üzletek virtuális változataival léphetnénk kapcsolatba.

Egyelőre a változás minket semmilyen formában nem érint, egyedül az appok megnyitásakor láthatjuk a Meta logót. De kijelenthetjük, hogy ez egy új korszak első lépése és hosszútávon milliárdok életét fogja megváltoztatni. De erről majd később bővebben írok, amint aktuális lesz. 

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Új Facebook “oldalélmény”

A következő témánk már sokkal közelibb, hiszen páran már személyesen is megtapasztalhattátok: ez a Facebook új “oldalélménye”. Az élmény része ugye eléggé kérdéses egyelőre, hiszen elég sok bosszúsággal jár. Bár az újdonságok elsőre általában felháborodást váltanak ki, de idővel megszokjuk.

Emlékeztek, amikor a Facebook hírfolyam megújult, és teljesen más lett a kinézete? Azt sem szerettük, ma pedig a mindennapjaink része. 

A Facebook oldalak is egy hasonló változáson mennek keresztül, kapnak egy új frissebb megjelenést, illetve a kezelésében is újítanak: külön profilként kezelhetjük az oldalunkat. 

De hogyan is kell ezt elképzelni? Hasonló az Instagram profilváltás funkciójához, ahol külön fiókokba léphetünk be, az új Facebook oldaladat is külön profilként érheted majd el.

A frissítés nem mindenkinél elérhető, de szépen lassan állnak át az oldalak az új oldalélményre.

Számos változás van ezeknél az újfajta oldalaknál, például:

  • Letisztultabb oldalelrendezés
  • Eltűnik az oldal kedvelés – helyette csak a követés lehetséges
  • Az oldalad és a személyes profilod elkülönült kezelése
  • Könnyebben elérhető elemzési adatok és relevánsabb értesítések
  • Feladatkörök megváltozása: azok, akik korábban nem adminisztrátorok vagy szerkesztők voltak a Facebook oldaladon (hanem például moderátorok vagy hirdetők), feladat szintű hozzáférést kapnak az oldalhoz

Arról nincsen pontos információnk, hogy mikor váltanak át a régi oldalak, viszont az biztos, hogy idővel az összes frissülni fog. Ezért jobb elkezdeni lelkiekben felkészülni rá –  és nyitottan állni a változáshoz.

Ha már az üzleti oldalaknál tartunk egy nagyon fontos témát szeretnék rendbe rakni, ez pedig az organikus és a fizetett elérések.

AZ ÚJ OLDALAKKAL KARÖLTVE ÉRKEZETT MEG A FACEBOOK BUSINESS SUITE

De mi is az a Business Suite? A szemfülesek már találkozhattak vele, a régi motorosok pedig lehet már használják is! Ez egy új alkalmazás, amelynek célja, hogy megkönnyítse a vállalkozások számára, hogy egy helyen kezelhessék Facebook és Instagram profiljukkal kapcsolatos történéseket – értéseítéseket, üzeneteket, hirdetéseket. Továbbá egyesíti a hozzáférést a vállalkozás legfontosabb frissítéseihez és prioritásaihoz, valamint lehetőséget kínál a Facebook és az Instagram feed-posztok szerkesztésére és ütemezésére, az insightok megtekintésére és hirdetések létrehozására is.

Hogy miket is tudunk kezelni a Business Suite-ban? Íme néhány példa, a teljesség igénye nélkül:

  • Facebook és Instagram üzenetek kezelése egy helyen
  • Facebook és Instgaram posztok írása és ütemezése
  • Posztok statisztikáinak elérése
  • Hirdetések – kiemelések létrehozása
  • Teljesítménymérés – elemzési adatok
  • Értesítések (Facebook és Instagram egyaránt)

Az új alkalmazás használatához először össze kell kapcsolnod a Facebook és Instagram üzleti fiókjaidat, ha eddig nem tetted volna.

Ezután a Business Suite felülete a business.facebook.com címen érhető el. Mobilon a a korábbi Pages Manager app helyett használhatjuk majd a Business Suite-ot. Nagyon ajánlom azoknak, akik egy helyen szeretnék kezelni, az céges social media profiljaikat és szeretnek naprakészek lenni.

Ha elakadtál az új funkciók rengetegében vagy csak szeretnéd vállalkozásod a következő szintre emelni és kipróbálnád a Facebook hirdetéseket, akkor gyere el a Facebook oldal és hirdetéskezelés nulláról workshopomra!

A szerző

Mihu Krisztina

Facebook hirdetési specialista

Kreatív embernek tartom magam és hiszem, hogy a boldogság kulcsa a folyamatos fejlődés.

6 évvel ezelőtt így köteleződtem el az online marketing mellett, ahol a digitális világ megköveteli a folyamatos tanulást, kutatást és fejlődést, hiszen napról napra változik, viszont emellett szinte végtelen kreatív lehetőséget nyújt. Ezt a világot szeretném neked is megmutatni.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart