Napi több ezer látogató a blogodra a pinteresten keresztül

Olvasási idő: 6-7 perc
Ne hagyd ki a Pinterestet, mert a legjobb organikus forgalmat jelenleg a Pinterestről tudod a blogodra irányítani.
2018-ban, amikor a Facebook egyik napról a másikra megszüntette az üzleti oldalak organikus eléréseit, az akkori webáruházam forgalma drámaian lecsökkent.
Ekkor vált kézzelfoghatóvá, amire minden marketinges figyelmeztet: soha ne építs egy platformra!
Megtanultuk a leckét. Elkezdtem figyelni a nemzetközi trendeket, milyen más csatornák léteznek még, amelyek külföldön már bizonyítottak, de itthon még nem telítettek. Így akadtam rá a Pinterestre.
Ezidőben Magyarországon senki nem foglalkozott még Pinterest-marketinggel, így kénytelen voltam saját magam kitapasztalni és kidolgozni egy olyan stratégiát, ami a magyar nyelvterületen is működik.
Azóta már több blogot is felfuttattam a Pinterestnek köszönhetően, és ezek közül most kiválasztottam hármat, melyekkel megmutatom, milyen eredményeket lehet elérni ezen a felületen.
Nem mindenkinek való!
Először is szögezzünk le valamit: a Pinterest nem mindenkinek jó.
Mivel ez egy kereső alapú platform, a felhasználók konkrét céllal érkeznek ide: keresnek valamit – nem úgy, mint például az Instagramon, aminek a hírfolyamát csak unalmukban, céltalanul görgetik.
A Pinterestre akkor jövünk, ha akarunk valami menő körömdizájnt találni, ha utazáshoz gyűjtünk tippeket, ha éppen lakberendezünk vagy recepteket keresünk.
Tehát azok a vállalkozások lesznek sikeresek ezen a felületen, amelyek kulcsszavaira van keresés, ezek pedig a következő témák:

Ha ezek közük valamelyik kategóriába tartozol, akkor a legjobb forgalomterelő forrásod a Pinterest lesz. Ezrével terelheted a látogatókat a blogodba teljesen organikusan, egy fillér hirdetési költség nélkül.
Tegyük fel, hogy rendelkezel egy bloggal, ahol folyamatosan cikkezel. Ha nincs ilyened, akkor a te estedben nincs sok értelme a Pinterest-marketingnek. Esetleg az Instagram fiókodra terelheted a forgalmat átmenetileg mint alternatíva. Mert a Pinterest valódi célja a forgalomterelés.
Ha felhasználóként már ismered a platformot, akkor tudod, hogy ha ráakadsz arra a répatorta receptre, amit épp kerestél, és rákattintasz a képre, akkor a receptoldalon találod magad.
Lényegében itt linkeket helyezünk el képekkel, amelyek a blogcikkekre terelik a forgalmat.
Érdemes-e Magyarországon már használni a Pinterestet, van-e rajta elég felhasználó?
Abszolút: mi már 2017 óta használjuk nagyon eredményesen. De sajnos (vagy éppen szerencsére) még kevesekben tudatosult, hogy mennyire jó ez a platform marketingcélokra. A marketingszakma is ritkán emlegeti, és még ennél is kevesebben vannak azok, akik valóban úgy beszélnek a Pinterestről, hogy sikerrel használták az ügyfeleik marketingjében.
Magyarországon 1,4 millióan használják, és a teljes Pinterest felhasználóinak száma tavaly éves szinten 37%-kal nőtt (forrás: Profitfromtech).
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.
Mutatok konkrét statisztikákat, hogy mennyi forgalmat lehet a Pinterestből kihozni
Ennek a bizonyos blognak 2017 év vége óta van Pinterestje. Ebben az időszakban a weboldalra a közösségi média felületek közül a Pinterest hozta számára a legtöbb látogatót (pedig a Facebookon hirdetések is futottak).
Majdnem félmillió kattintás érkezett a Pinterestről ebben az időszakban egy fillér költés nélkül.

De nézzünk egy másik példát
Ez egy picike blog, amelynek nincs is szakszerűen felépítve a Pinterest fiókja, de így is majdnem kétezer látogató érkezett rá a Pinterestről, és a Facebook után ez a második legnagyobb forgalmi forrása.

Vagy itt van egy harmadik oldal is
Itt látszik, hogy a link-kattintások száma már súrolja a napi 2000-et, és hogy hogyan növekedett ez hónapról hónapra egy éven át.

Mit kell tenned ahhoz, hogy ilyen eredményeket érj el a saját blogodon is?
Legyen egy jól felépített, ütős blogod tele jobbnál jobb cikkekkel.
Ha ebben kell segítség, ajánlom elvégezni a Blog, ami vonzza az ügyfeleket workshopot.
Legyél türelmes és szorgalmas. A Pinterest esetében hosszú távra tervezünk, az eredmények nem azonnal jönnek. De ha rendszeres vagy, az eredmények hónapról hónapra javulni fognak és állandósulnak. Hasonló elveken működik, mint a Google keresőoptimalizálás.
Gondolkozz kulcsszavakban. Hasonlóan a keresőoptimalizáláshoz itt is kulcsszókutatással és elemzéssel indítunk, és ez alapján építjük fel a stratégiát.
Fejlessz ki egy egyedi dizájnt, amivel kitűnsz ezen a platformon. Mivel itt rengeteg másik képpel versenyzel a kattintásokért, sokat dob az eredményeiden, ha figyelsz erre. Itt például teljesen más méretű posztokat kell készíteni, mint a Facebookon vagy az Instagramon.
A kulcsszavakat tudatosan be kell építeni a posztjaidba. Erre több helyen is figyelned kell a legjobb eredmény érdekében.
Posztolj rendszeresen. Az igaz, hogy egyelőre nem kell fizetnünk a Pinterestnek a látogatókért, de a melót bele kell tenni. A napi szintű posztolás itt sem maradhat el, de szerencsére a posztokat már lehet időzíteni.
Értsd meg, hogyan működik ez a platform, tanuld meg, hogyan kell üzleti célra használni.
Ha felkeltette az érdeklődésed a Pinterest marketingcélú használata, egy 4 órás workshop alatt megtanítunk rá, hogy mi hogyan építjük fel a márkák Pinterest fiókját. Nézz utána a Pinterest üzleti célokra workshopnak.
Ha pedig szeretnéd inkább kiszervezni hozzánk a Pinterest fiókod felépítését, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot a megrendeles[kukac]tevagyabrand.hu email címen.
A szerző

Csábi Boróka
Te vagy a brand alapítója
Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.
Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.