Mennyi privát tartalmat ossz meg a közösségi médián?

Olvasási idő: 3-4 perc
„Nem akarom megmutatni a családomat!”
„Nem fogom kirakni a gyerekemet!”
„Senkinek semmi köze a magánéletemhez, úgyhogy inkább nem is posztolok!”
Mondatok, amiket vállalkozóktól hallok.
Félelmek, amik befolyásolják az online térben való eligazodást és előre menetelt.
Gondolatok, amik meggátolják azt, hogy igazán ki lehessen használni a közösségi média adta előnyöket.
Sajnos rengeteg tévhit kering arról (és persze sok minden másról), hogyan is kell kezelni egy Instagram, vagy Facebook oldalt.
Egyik hallja a másiktól, tanácsokat ad a barátnő, vagy a rokon, és millió egy rossz példát is látunk az influenszerek oldalain keresztül.
De mit lehet tenni, hol a határ, hogy érdekesek legyünk, mégis megmaradjon a privát szféránk?


Először is leszögezném, hogy mindenkinél máshol húzódik az a határ, ami után már azt mondja, ez sok. Eddig belefért, hogy tudjanak rólam, ennél jobban viszont nem szeretném, hogy lássanak.
Tehát maga az, hogy mennyire mutatod meg önmagad, vagy a privát életed, az teljesen szubjektív.
A jó hír viszont az, hogy nem muszáj elmenni a végletekig és vállalkozóként nincs szükség arra, hogy minden percet megmutass a napodból!
Inkább tegyél ki kevesebb információt, de az legyen hiteles, és önazonos.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Mondok egy példát.
Személy szerint nagyon szeretek kávézni. Imádom az illatát, magát a szeánszot, szeretem, ha kapok rá díszített habot. Örömet okoz és feldobja a napomat, ha igazán finomat ihatok.
Ha meetingem van valahol, biztosan kávézok egyet és azt meg is örökítem. De nem csak a csodaszépet, hanem a home made, egyszerű bögréset is, mert annak is van egy bája.
Az, hogy kirakom a kávémat, nagyjából 3 percet vesz el az életemből.
Semmi privát nincs benne, mégis hozzám köthető.



De mondok még példát.
Az, hogy hol és merre dolgozol, mindig érdekli az embereket. Se nem látunk bele a másik fejébe, sem nem vagyunk együtt 0-24, így bármerre jársz, számunkra izgalmas lehet.
Azt sem tudunk, hogy szeretsz-e futni, olvasni, sétálni.
De arról sem, hogy eszel-e a húst, vagy hogy van-e olyan zöldség, amitől a hideg ráz.
Ezek a tevékenységek sem köthetők a gyerekhez, a párodhoz, a családhoz. Egyszerűen egy kis darab belőled, ami a napod 1%-át teszi ki.
Mégis születhet belőle egy poszt, egy sztori.
Millió és egy olyan dolog van az életedben, ami számodra már elcsépelt, megszokott, számunkra, a követőid számára viszont annál érdekesebb.
Gondolkozz egyszerűen és szimplán add önmagad!
A szerző

Potyondi-Galasi Orsi
FOTÓS, VIZUÁLIS MÁRKAÉPÍTŐ, ELŐADÓ
Az utóbbi időkben a munkám nagy része szervesen kapcsolódik a közösségi média platformokra készített fényképek készítéséhez, továbbá a vizuális márkaépítéshez. A fő fókusz a vizuális kommunikációt teszi ki, kezdve egy tudatosan felépített oldallal, majd megtámogatva ezt megfelelő képekkel, és befejezve egy jól és látványosan kialakított feeddel.