fbpx

A profilképed szerves részét képezi a márkaépítésnek - egy fotós véleménye

Nem is olyan rég elkezdtem aktívabban részt venni a LinkedIn világában, bár be kell valljam, inkább még csak szemlélődöm és szokom a környezetet. Nem építek aktívan kapcsolatokat, nincsenek rendszeresen kirakott posztjaim, de maga a profilom azt gondolom, már kellően rendben van.

Annak ellenére viszont, hogy egy picit sem vagyok aktív, azt tapasztalom, hogy sorra jönnek a jelölések vadidegenektől. Ezzel természetesen nincs is semmi gond, hiszen ez az üzleti kapcsolatépítést szolgáló platform. Ezért vagyok itt én is! Úgyhogy, aki átmegy a szűrömön, kapja a visszaigazolást.

Na de, vannak olyanok, akikkel nem tudok, vagy nem is akarok mit kezdeni. Ugyanis olyan profilokkal vannak fent, amik egy pillanatig nem hozzák számomra a professzionalitás halvány reménysugarát sem.

Weboldal képek (1)

Mik pontosan a problémáim?

Nincs feltöltve profilkép – ma már ennek a hiánya nem magyarázható ki azzal, hogy elfogyott otthon a film, az asszony beteg, nem volt időnk rá. Igényes vállalkozóként igenis időt kell arra szakítani, hogy évente, két évente eljuss egy normális fotóshoz!

Nincs szükség több órán át tartó szenvedésre, elmehetsz egy fél órás/órás üzleti portréra sorozatra is, ahol több típusú képet kapsz kézhez, amiket a következő időszakban büszkén vállalhatsz a social media felületeiden! 

Mennyivel jobb érzés kirakni egy jól elkészült képet, mint “elsunnyogni” és ki sem rakni semmit, hátha nem tűnik fel senkinek.

Tudtad, hogy profilfotóval rendelkező fiókokat huszonegyszer többen nézik meg és kilencszer többen jelölnek be, mint kép nélkül? (Forrás: LinkedIn.)

Tehát, az a rossz hírem van azok számára, akik profilkép hiányában próbálnak kapcsolatokat építeni, hogy sokkal kevesebb esélyük van, mint bárki másnak!



Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

A másik általános probléma, hogy van fent kép, de minek? Olyan minőségű fotót felrakni, ami még a minimum szintet sem üti meg, rosszabb, mint nem felrakni egyet sem!
Olyan képekbe futok bele, amiktől néha nem is tudom igazán, hogy sírjak-e, vagy nevessek, de van, hogy a kettőt együtt váltja ki belőlem. Például, egy tengerparti szelfi profilképként, olyan sötét fotó, amin nem látom az illető fejét, tíz évvel ezelőtt készült tablókép batikolt háttérrel, napszemüvegben készült szelfi, stb. 

Miért ne használj ilyen képeket?



Azért, mert a profilképed szerves részét képezi a márkaépítésnek, és ennek hiányában már az első benyomást is elrontod. 


És nem azért, mert nem vagy jó vállalkozó, vagy nem jó a terméked, hanem azért, mert egy ilyen apró részletre nem figyelsz oda.
 A jó profilkép ma már ugyanolyan alap elvárás, mint egy logó, vagy egy weboldal. 


Magadat és a márkádat is pozicionálod általa! Ergo, ha nem kellően igényes a fotód, az az imázsodra is hatással lesz, bármennyire is nem szeretnéd.

 Ezért fogd fel úgy, mint az összes többi vizuális elemet: egyszerűen szükség van rá, és nincs apelláta!



Ha fontos számodra a megítélésed, keress magad mellé egy olyan szakembert, akiben megbízol és szívesen jársz hozzá.
Aki rendszeresen frissíti a rólad készült képanyagot, és aki olyan képeket készít rólad, amiket bármikor büszkén “elő tudsz húzni” és fel tudsz használni!


A szerző

Potyondi-Galasi Orsi

FOTÓS, VIZUÁLIS MÁRKAÉPÍTŐ, ELŐADÓ

Az utóbbi időkben a munkám nagy része szervesen kapcsolódik a közösségi média platformokra készített fényképek készítéséhez, továbbá a vizuális márkaépítéshez. A fő fókusz a vizuális kommunikáción van, kezdve a tudatosan felépített közösségi oldalakkal, majd megtámogatva ezt megfelelő fotóanyaggal, és befejezve egy jól és látványosan kialakított vizuális tartalommal.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart