fbpx

Rendszerint megáll a tudomány ott, hogy „miről írjak?”

Rengetegszer hallom cégektől, vállalkozóktól, hogy olyan jó lenne írni, olyan jó lenne folyamatosan bővíteni a blogot a weboldalon, de egyszerűen nem tudják, hogy miről írjanak. Ennél a pontnál rendszerint megáll a tudomány – sokszor kifogás, sokszor valódi probléma, hogy nem tudják, hogy miről is lehetne írni. Mi fér be egy üzleti blogba, mi lehet érdekes az olvasóknak, sőt olyat is hallottam már, hogy „Vajon miről illik írni?”.

Ezek a cégek legtöbbször tisztában vannak a blog fontosságával, de sokkal egyszerűbbnek látják rádobni még néhány forintot az Google Ads vagy a Facebook hirdetésre, mint leülni, és megírni egy oldalnyi tartalmat, mellyel komolyan alátámaszthatnák a szakmaiságukat és hirdetési alapnak is kiváló lenne.

Miről írj? Nézzünk néhány konkrét példát!

  • Reflektálj egy felkapott témára! Ha kering éppen az éterben egy téma, amiről mindenki „beszél”, szállj be te is! Írd le a véleményedet az eseményről, persze ügyelj rá, hogy passzoljon a profilodba, amihez és ahogyan hozzászólsz.
  • Tesztelj! Készíts összehasonlító teszteket, mondd el kinek ajánlod az ’A’ terméket, és kinek a ’B’ terméket. Mondd el az olvasóidnak, hogy miben különböznek a szolgáltatásaid, vagy hasonlítsd össze a piac többi résztvevőjével a sajátodat.
  • Készíts statisztikát, infografikát! Mutasd meg képekben és számokban a történéseket. Bátran tárj konkrétumokat az olvasóid elé, sokan szeretik a tényekkel alátámasztott írásokat.
  • Tegyél közzé képes és videós tartalmakat! Majd meséld el a hozzátartozó történetet. Hol és miért készültek a képek, vagy milyen kulisszatitkokkal készült a videó, és miért fontos, hogy megnézze az olvasó?
  • Készíts cikksorozatot! Ne ragadj le egy írásnál, minden téma ezer darabra bontható. Készíts bátran sorozatot, legjobb, ha valamilyen aktualitáshoz kapcsolódsz.
  • Adj magadból egy darabot! Az olvasók szeretik, ha arc is társul az írás mögé, ha a cég profilja engedi, bátran tegyél arcot a vállalkozásod mellé.
  • Mutasd meg az ügyfeleid véleményeit! Mutasd meg az olvasóknak, hogy mások mit mondanak rólad, tedd közzé a véleményeket.
  • Alkalmazkodj! Nézz utána, mely témák futnak a legjobban, és ne hagyd ki, futtasd meg te is egy új szemszögből ezeket. Írj úgy arról, amiről mások is írnak, ahogy még senki nem írt.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

A téma a lábaink előtt hever

Bele sem gondolunk mennyi téma hever előttünk, csupán meg kell látni és használni őket. Egy blog, akkor lesz igazán sikeres, ha sokoldalú és színes. Merj különféle témákkal foglalkozni, merj kommunikálni az olvasóiddal, és ha úgy érzed, hogy kifogytál a témákból nyugodtan vegyél elő egy olyat, amiről már írtál és írd meg egy új oldaláról a cikket.

Mélyebben blogolásról és írásról a Blog, ami vonzza az ügyfeleket tanfolyamon tanulhatsz! 

A szerző

eloadok

Tolvaj Vica

szöveg-, és cikkíró

Részben azért lettem (szöveg)író, hogy így segítsem az embereket: a blogolni vágyó, ám írni utáló, vagy időszűkében lévő cégvezetőt / marketingest segítem azzal, hogy a szenvedélyemet a szolgálatába állítom… Az olvasót pedig újabb információhoz, megoldáshoz vagy egy kellemes történethez juttatom.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart