Személyes márkák és a vizuális kommunikáció

Olvasási idő: 7-8 perc
szinte mindenhol rosszul csinálják, amit eddig láttam
Ugyanúgy, mint a hétköznapi életben, az online térben is létezik első benyomás, nonverbális és vizuális kommunikáció. Egy személyes márka esetében elengedhetetlen ezekre a részletekre is odafigyelni.
A legtöbb ügyfelemnél rendbe kell tennünk már induláskor ezt a területet.
Sötét, zord fotók.
Lila színek, miközben férfiak a célközönség.
Semmi koncepció.
Teljesen elfuserált fotók.
Összevissza színek és betűtípusok.
Nincs logó.
Minden poszt más.
Nincs összhang, nincs következetesség.
Gagyi megjelenés.
Sorolhatnám a végtelenségig.
Egy dolgot tisztázzunk:
Nem csak a kimondott vagy leírt szavak építik vagy rombolják a márkád.
A vizualitásnak pont olyan jelentősége, néha pedig nagyobb súlya van, mint a szavaknak (lásd közösségi média 2019).
Egy kép néha annyira kifejező lehet, hogy többet mond minden szónál.
Mindazonáltal nem csak a fotóidra kell odafigyelned, hogy erős kohéziót képezzenek, de a branded színeire, a logódra, a formákra, a weboldaladra, az arculatodra, a betűtípusokra, amiket használsz.
Sajnos azt tapasztalom, hogy a grafikusok nagy része sincs ezzel tisztában, vagy csak nem használja ezeket a fontos elveket.
A színeknek, formáknak üzenete van, a betűtípus is sugározhat megbízhatóságot, kreativitást, letisztultságot stb. Minden apró részletnek jelentősége van.
Minden ilyen részletet, a megjelenéstől a fotókon keresztül, egészen a színvilágig és a hangulatokig, mindent tudatosan építsünk a személyes márkánk köré.
A nonverbális és a vizuális kommunikáció is kommunikáció, és ennek a részleteire is percízen oda kell figyelni.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
A másik kulcsfontosságú dolog pedig a következetesség
Csakis úgy fogunk brandet építeni, ha következetesen ismétlünk dolgokat, azzal a céllal, hogy szép lassan „beégjen” az emberek elméjébe.
Következetes ismétléssel tudod elérni, hogy az emberek lassan elkezdjenek kötni téged bizonyos hangulatokhoz és érzésekhez. Megismerjenek, beazonosítsanak téged valamiről. E Z L E N N E A B R A N D É P Í T É S!
A nonverbális és vizuális kommunikációval is hatsz az érzelmeire. A színekkel, a hangulatokkal, a megjelenéseddel. Egy fotón is átmegy, hogy az embernek van-e kisugárzása, személyisége.
Tudom, hogy nagyon alap dolog, amiről itt írok, de a személyes márkák 99 százalékánál ez a terület nincs rendben, és az első dolgok között van, amit ki kell építeni, meg kell teremteni. Ezután pedig következetesen használni minden vizuális elemben a kommunikáció során.
Jelentkezz a következő Te vagy a brand képzésre, és tanuld meg a személyes márkaépítés alapjait: miből és hogyan áll össze egy jól átgondolt és felépített személyes márka.
A szerző

Csábi Boróka
Te vagy a brand alapítója
Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.
Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.