Vajon megéri-e még a facebookon hirdetni?

Olvasási idő: 8-9 perc
Ha rákattintottál erre a cikkre, valószínűleg nem tudod eldönteni, hogy megéri-e a Facebookon hirdetni manapság. De jó helyen jársz, mert ma fényt derítünk rá, valós statisztikák és tapasztalatok alapján.
Mindenhol azt olvasod, hogy a Facebook lejárt lemez? Próbáltál már hirdetni, de nem jöttek az elérések vagy a vásárlók? A környezetedben mindenki azt hangoztatja, hogy már senki sem Facebookozik, teljesen értelmetlen jelen lenni, főleg hirdetni?
Nem árulok zsákbamacskát, ez nem igaz. De nézzük is meg, hogy miért!
A célközönséged igenis jelen van a Facebookon!
Az első és legfontosabb egy hirdetés elkészítése előtt, hogy felmérjük, hogy az adott csatornán el tudjuk-e érni a célközönségünket. Ez minden vállalkozásnál más és más paramétereket és demográfiai jellemzőket jelent, de jó hírem van! A Facebookon 99%-ban biztos, hogy a te célközönséged jelen van. De nézzük is meg, hogy miért gondolom ezt.
Kezdjük egy általános statisztikával, ami a Facebook felhasználók számát jeleníti meg 2008-tól 2021 júliusáig, millió számban kifejezve (Forrás: statista.com). A Facebook felhasználói bázisa 2008 óta dinamikusan növekszik, az utolsó jelentés szerint napjainkban ez 2,797 milliárdra tehető.
Most pedig nézzük meg, hogy a globális statisztikához képest Magyarországon hogyan alakulnak a számok, 2018 és 2021 júliusa között.
A statista.com jelentése szerint a magyar fiókok már nem egyenesen arányosan növekednek az idő előrehaladtával, de kijelenthetjük, hogy 2019 óta stabilan 6 millió feletti felhasználói számot tudhat magáénak az első számú közösségi média. Ez azt jelenti, hogy a magyar lakosság 67% jelen van a Facebookon.
Megdöbbentő ugye?
Még mindig gondolhatnánk, hogy ezek mind fiatalok, vagy javarészt csak nők, így bizonyos célközönségekre még mindig igaz, hogy nem tudjuk elérni a platformon. Ezzel sem értek egyet, de nézzük is meg a következő kimutatást, amin a magyar A Facebook felhasználók kor szerinti megosztása a következőképpen alakult 2021 júliusában. (Forrás: statista.com)
A statista.com által készített diagramm tökéletesen prezentálja, hogy 13 éves kortól 65+ évig minden korosztályú felhasználó jelen van ezen a közösségi médián, természetesen más-más arányban, de ez számunkra nem okoz gondot. Hogy miért nem? Ezzel térjünk is át a következő pontra, ami miatt a Facebook hirdetések mellett kampányolok.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
A Facebook hirdetések remekül célozhatóak
Kezdjünk egy kis bevezetéssel. Mit jelent a célozhatóság és miért fontos? Nézzük meg egy példán keresztül. Például, ha egy kisállat eledel webshopod van, és egy forgalmas metrókijáratnál szórólapot osztogatsz, bizonyára nagyon sok emberhez fog elérni a híre az online áruházadnak, de ebből vajon mennyi ember számára lesz releváns? Vajon mindenkinek van kisállata, aki azon a napon kisétált a metróból és elvette tőled a szórólapot?
Valószínűleg nem, ugye?
És itt jön képbe a célozhatóság, azaz a targetálás.
Egy Facebook hirdetés készítése során te tudod megszabni, hogy milyen korú, nemű és érdeklődésű emberekhez szeretnéd eljuttatni az üzeneted. Ezzel kiküszöbölve azt, hogy teljesen irreleváns személyekre költsd el a marketing büdzsét.
Tehát, amíg szórólapozással (nyilván annak is megvan a relevanciája) rengeteg olyan emberhez fogsz eljutni, akik számára nem is aktuális a téma, addig Facebookon olyan emberek csoportjának tudsz hirdetni, akik bizonyos alap kritériumoknak megfelelnek. Csodálatos nem?
Hoztam neked egy képernyőfotót a hirdetési adminból, hogy el tudd képzelni, mennyi féle dologra lehet szűrni és célozni!
Amiről korábban is beszéltünk, tudunk demográfiai jellemzőkre és helyszínre szűrni – itt megjegyezném, hogy a helyszínnél nagyjából utca pontossággal is lehetséges, ami egy fizikai bolt esetében game changer lehet.
És itt jön az érdekes rész!
A részletes célzásnál 3 fő szempont szerint tudjuk szűkíteni a megcélozni kívánt csoportot:
- Demográfiai adatok (pl.: frissen eljegyezve, új munkahely, szülők 1-2 éves kisgyerekkel)
- Érdeklődési kör (pl.: fitness, vásárlás, elektronika, bármi)
- Magatartások (pl.: Facebook oldal adminok, Chrome ablakból böngészik a Facebookot, gyakori utazók)
Ennél sokkal-sokkal több lehetőséget kínál a platform, hogy kiválasszuk a számunkra értékes felhasználókat. Tehát, ha tudjuk, hogy kiket szeretnénk megcélozni, mondhatjuk, hogy egészen könnyű dolgunk van!
Na, de mi van akkor, ha még nem tudjuk vagy nem vagyunk benne biztosak?
A Facebook hirdetésnél erre is van megoldás, hiszen nyomon tudjuk követni, hogy hogyan teljesítenek a hirdetéseink. És ezzel bele is vágnék a következő pontba, ami ugyan nem csak a Facebooknak nagy előnye, hanem a digitális hirdetési formák mindegyike magának tudhatja ezt a pozitívumot: és ez a mérhetőség.


A Facebook hirdetések mérhetőek
A mérhetőség szerintem egy sikeres kampány egyik alapvető alkotóeleme. Ha valamit tudunk mérni, az adatokat kielemezni és változtatni pozitív irányba, akkor az már fél siker. Itt a változás a kulcs, hiszen elég ritka az, amikor valamit elsőre tökéletesen csinál az ember, de ez nem is gond.
Ahogyan az előző pontban szó volt arról, hogy nem biztos, hogy elsőre be tudod lőni azt a célközönséget, aki számodra a legrelevánsabb lesz, így az is felmerül, hogy nem biztos hogy elsőre a legütősebb kreatívot készíted el vagy nem biztos, hogy elegendő büdzsét vagy megfelelő beállításokat használsz.
De hogyan segít ezeken a problémákon a mérhetőség? Nézzük meg a szórólapos példán.
Tehát tegyük fel, hogy egy nap alatt 1000 szórólapot osztogattál el. A szórólapot valaki kidobta, valaki hazavitte és valaki akár fel is kereste a webshopodat. Az elkövetkező hetekben talán észleled is, hogy 1-2 emberrel több látogatód van, mint szokott lenni.
De vajon ez a szórólap hatása? Honnan tudjuk, hogy valaki a szórólap hatására kereste fel a weboldalad? Honnan tudjuk, hogy aki felkereste és vásárolt is, az az ember aznap kapott-e szórólapot? Az a helyzet, hogy sehonnan.
Ellenben egy aktív Facebook hirdetés nyomon tudja követni többek közt, hogy ki az,
- aki az adott hirdetésről átkattintott a weboldaladra,
- aki az átkattintás után vásárolt,
- aki feliratkozott hírlevélre,
- aki csak megnézte 3-4 termékedet,
- aki kosárba rakta a terméket, de végül nem vásárolt,
- aki már a fizetési adatait is megadta, de nem vásárolt.
És még rengeteg másik mérőszámot tudunk elemezni egy Facebook kampány után. A mérhetőségnek köszönhetően akár 2 vagy több kampány hatékonyságát is össze tudom hasonlítani, ezáltal a fent említett gondok is kiküszöbölhetők hosszú távon (nem megfelelő célközönség, nem megfelelő kreatív, nem megfelelő beállítások). Sőt, a Facebook által gyűjtött adatokat később fel is tudom használni, például vissza tudom célozni csak azokat a látogatókat, akik kosárba rakták a terméket, de végül nem vették meg.
Ugye milyen szuper? Amellett, hogy remek lehetőségeket biztosít nekünk ez a hirdetési platform, folyamatos tesztelése, kísérletezgetésre, fejlődésre is esélyt ad. Tehát ha már próbálkoztál Facebook hirdetéssel, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeid, ne keseredj el, ez nem azért van, mert a Facebookon nem éri meg hirdetni vagy mert nincs jelen a célközönséged. De azért, mert elsőre nem sikerült, ne keseredj el, ez abszolút tanulható felület, amit az is nagyon jól bizonyít, hogy a Facebook konzultációim után hatalmas sikerekről számolnak be a résztvevők.
Ha kezdő vagy és el szeretnél indulni a Facebook hirdetésekkel, akkor ajánlom figyelmedbe a kiscsoportos Facebook oldal és hirdetés kezelés a nulláról workshopot.
Ha pedig nem vagy kezdő, de szeretnéd kicsit jobban érteni mennyi mindent lehet kihozni a Facbook hirdetésekből, akkor pedig a Hozz ki többet a Facebook hirdetéseidből workshopot.
A szerző

Mihu Krisztina
Facebook hirdetési specialista
Kreatív embernek tartom magam és hiszem, hogy a boldogság kulcsa a folyamatos fejlődés.
6 évvel ezelőtt így köteleződtem el az online marketing mellett, ahol a digitális világ megköveteli a folyamatos tanulást, kutatást és fejlődést, hiszen napról napra változik, viszont emellett szinte végtelen kreatív lehetőséget nyújt. Ezt a világot szeretném neked is megmutatni.