Te vagy a brand blog

Azt csinálni, amit szeretsz, amiben jó vagy, FELVÁLLALNI MAGAD, énmárkát építeni önazonsan, értéket teremteni, mindeközben elérni az anyagi céljaidat 

Önazonos énmárka – az énmárka, ami nem marketingfogás, hanem önkifejezés

Olvasási idő: 7-8 perc

Mit jelent valójában önazonosnak lenni?

Mindig is érdekelt, mit jelentenek azok a szavak, amiket nap mint nap használunk.
A tisztánlátás ott kezdődik, amikor pontosan értjük, miről beszélünk.

Amikor először utánanéztem, mit jelent az, hogy önazonos, meglepődtem: nincs rá igazán jó definíció.
Pedig sokat használjuk. Halljuk másoktól, alkalmazzuk magunkra, mégis nehéz pontosan megfogni.

Angolul talán az authentic áll hozzá a legközelebb — a valódiság, a hitelesség.
De az önazonosság ennél több.
Azt jelenti, hogy amit gondolsz, amit mondasz, és amit teszel, azok között egy egyenes vonalat lehet húzni.

Nincs különbség a belső világod és a kifelé mutatott képed között.
És pontosan ez az, amitől valaki hiteles lesz – emberként és márkaként is.

Egy jól felépített énmárka nem a marketingről szól, hanem erről az összhangról.
Arról, hogy ugyanaz az ember vagy a képernyőn, a színpadon és a mindennapokban is.

Az életcél és szenvedély megtalálása

Az önazonosság következő lépése, hogy megtalálod, miért vagy itt.
Mi az, amit akkor is csinálnál, ha senki nem fizetne érte?
Mi az, amiben elveszíted az időérzéked, és közben valahogy mégis minden értelmet nyer?

Sokan ott rontják el, hogy az életcél keresését valami különleges, távoli dolognak gondolják.
Pedig az életcél soha nem „valahol kint” van.
Mindig benned.
Ott, ahol a tehetséged, az örömöd és a hasznosság találkozik.

A szenvedély nem más, mint a belső energia, ami elindít.
Ami nem hagy nyugodni.
De önmagában még nem elég.
Az életcél ott kezdődik, ahol a szenvedély találkozik a szolgálattal — amikor az, amit szeretsz, értéket is ad másoknak.

És ez a pont az, ahol az énmárka is megszületik.
Mert ha pontosan tudod, miért csinálod, amit csinálsz, akkor minden könnyebb: a kommunikáció, a döntések, a fókusz.
Nem kell keresned, mit mondj, mert minden szavad mögött ott lesz az irány.

A legtöbben nem azért nem találják az életcéljukat, mert nincs nekik,
hanem mert túl sok zajt engednek be.
Mások elvárásait, összehasonlítást, megfelelést.
Pedig az életcél nem kívülről jön.
Az belülről hív. És ha elcsendesedsz, meghallod.

Persze ez nem egyik pillanatról a másikra történik.
Vannak önreflexiós és önismereti technikák, amikkel ezt a folyamatot tudatosan is el lehet kezdeni.
Ha szeretnéd ezeket megtanulni és végigmenni ezen az úton, ilyen önismereti előadásokat és gyakorlatokat találsz a BrandSync rendszerében.

Erősségeink és értékeink feltárása

Az önazonosság és az életcél felismerése után a következő lépés, hogy ránézz arra, mivel is dolgozol valójában.

Mert az énmárka nem abból épül, amit el szeretnél játszani, hanem abból, aki már most is vagy.

Ehhez először az erősségeidet kell tudatosítani — mind a soft, mind a hard skilleket.
A soft skillek azok az emberi működések, amik meghatározzák, hogyan kapcsolódsz: empátia, kommunikáció, vezetői készség, önreflexió.
A hard skillek pedig a konkrét, tanulható tudásaid, a szakmai tapasztalatod, amit évek alatt építettél.
A kettő együtt adja azt a kombinációt, ami csak rád jellemző.

És ugyanez igaz az értékrendedre is.
Milyen elvek mentén hozol döntéseket?
Mi az, ami nálad nem alku tárgya?
Az értékrend az, ami összetartja az egész márkát — ez adja a gerincét annak, amit képviselsz.

Amikor ezeket tudatosítod, lassan kirajzolódik az üzenetrendszered.
Az a saját, belülről fakadó irány, amiből minden kommunikációd elindul.
Ez lesz az alapja annak, amit a Te vagy a brand szemléletében úgy hívunk: egyedi és különleges vagy.
Mert valóban az vagy.
Senki másnak nincs ugyanez az erősség-, tapasztalat- és értékrend-kombinációja, mint neked.

És ha ezeket felismered, tudatosítod, és elkezded beépíteni a kommunikációdba, akkor jön létre az a fókuszált, hiteles üzenetrendszer,
ami egyszerre szakmailag erős és emberileg inspiráló.

A tudatosság mindig önismerettel kezdődik.
Minél jobban látod, miből épülsz, annál pontosabban tudod azt is, mit szeretnél megmutatni a világnak.

Az énmárka elemei – a tudatos tervezés szakasza

Amikor már tisztán látod az erősségeidet, az értékrendedet és az életcélodat, elérkezel a tudatos tervezés szakaszához.
Ez az, ahol az énmárka formát ölt.
Itt már nem érzésből kommunikálsz, hanem tudatosan építesz.

Minél tisztábban látod az egyes elemeket, annál koherensebb lesz a kommunikációd, és annál jobban átmegy az üzenet a piacnak.
A csapongás és a szétszórtság a márkaépítésben nem fér bele — az emberek nem fogják tudni, mire számítsanak tőled.
Ezért van szükség arra, hogy a következő elemeket letisztázd magadban:

1. Célok
Mit szeretnél elérni? Rövid és hosszú távon is.
Ha nincs irány, a kommunikációd is iránytalan lesz.

2. Erősségek
Amiben természetesen jó vagy.
Ezekre kell építened, nem arra, amiben még bizonytalan vagy.

3. Értékrend
Az a belső iránytű, ami alapján döntéseket hozol.
Ha ez tiszta, a kommunikációd is következetes lesz.

4. Üzenetrendszer
Az a gondolati mag, ami mindent összefog.
Amit újra és újra elmondasz más szavakkal, de mindig ugyanarról szól: arról, amit képviselsz.

5. Misszió és vízió
A miérted és a hovád.
A misszió az, amit most teszel másokért, a vízió pedig az, ahová tartasz.

6. Brandsztori
A történeted, ami megmutatja, honnan jössz, és miért csinálod.
Nem marketingfogás, hanem emberi kapcsolat.

7. Vizuális identitás
A márka arca.
Az a vizuális világ, ami első pillantásra közvetíti, ki vagy és milyen energiát képviselsz.

8. Stílus és hangnem
Ahogy megszólalsz.
A kommunikáció tónusa, ami felismerhetővé tesz — ez az, amitől „te vagy a brand”.

Amikor mindezek a helyükre kerülnek, a márkaépítés nem erőlködés többé, hanem természetes folyamat.
A kommunikációd fókuszált lesz, a jelenléted következetes, és az emberek pontosan fogják érezni, mire számíthatnak tőled.

Önfelvállalás és bátorság – amikor tényleg elindulsz

Amikor mindezt már végiggondoltad – ki vagy, mit képviselsz, mit szeretnél adni – akkor jön a legnehezebb rész: a kilépés a fényre.
Ez az a pont, ahol a legtöbb induló énmárka elakad.
Mert elméletben már minden világos, csak éppen gyakorlatban még nem merik megmutatni magukat.

Az önfelvállalás az egyik legnagyobb fordulópont.
Ez az a pillanat, amikor már nem lehet tovább tervezgetni.
Egyszerűen meg kell lépni.
És ez nem azért nehéz, mert nem tudjuk, mit kellene csinálni, hanem mert ott a félelem.
Félelem attól, hogy mit szólnak majd.
Hogy elég jók vagyunk-e.
Hogy mit gondolnak mások, ha végre kimondjuk, amit eddig csak magunkban mertünk.

De pont itt dől el minden.
Mert a bátorság nem azt jelenti, hogy nem félsz — hanem hogy a félelem ellenére is megteszed az első lépést.

Tapasztalatom szerint ilyenkor nagyon sokat segít, ha van melletted valaki.
Egy mentor, egy coach, egy ember, aki nem engedi, hogy megállj, amikor épp megfutamodnál.
Mert magunkkal mindig elnézőbbek vagyunk.
Kifogásokat gyártunk, halogatunk, újratervezünk.
De ha van valaki, aki tartja a fókuszt, könnyebb lépni.

Bevallom, amikor én először kezdtem kommunikálni, engem is bíztatott valaki.
És lehet, hogy sosem indultam volna el, ha akkor nincs ott az az ember a háttérben, aki hitt bennem, amikor én még nem mertem.

Az énmárka nem ott születik, amikor kitalálod, hanem amikor felvállalod.
Amikor kimondod.
Amikor megmutatod.
Amikor végre mersz látszani!

személyiségfejlesztés és skillfejlesztés

Az énmárkaépítés valójában nem más, mint személyiségfejlesztés és skillfejlesztés egyszerre.
Egy komplex készség, ami rengeteg apró képesség összeadódásából születik: önismeretből, tudatosságból, kommunikációból, beleérző képességből, történetmesélésből, bátorságból.
Az énmárka nem egy „szerep”, amit felveszel, hanem az a folyamat, ahogyan megtanulsz önmagadként működni a nyilvánosságban is.

És ezek a skillek — bármennyire összetettek is — fejleszthetők.
Nap mint nap ezzel dolgozunk a Te vagy a brand-nél:
segítünk embereknek megfogalmazni a valódi üzenetüket,
felvállalni azt, amit képviselnek,
látszani, és összhangba hozni a belső világukat azzal, amit kifelé mutatnak.

Ha szeretnél erről beszélgetni, és megtalálni a saját irányodat,
jelentkezz a 30 perces díjmentes tanácsadásra ezen a linken: tevagyabrand.hu/kerdesek

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ha Úgy érzed ez másnak is segítene, Akkor oszd meg vagy küldd EL az ismerősödnek!

Email
LinkedIn
Facebook

Ki Csábi Boróka?

Szeretek írni, tudok brandet építeni és imádok vállalkozni. Szeretem az életet picit mélyebben és filozófikusabban vizsgálni. Lételemem a tanulás és a kreativitás. Szenvedélyem másokat felemelni, megosztani a tudásom, a gondolataimat, hozzásegíteni az embereket ahhoz, hogy egy önazonos karrierben kiteljesedjenek, jól kommunikáljanak, és felvállalják a saját értékeiket.