Te vagy a brand blog

Azt csinálni, amit szeretsz, amiben jó vagy, FELVÁLLALNI MAGAD, énmárkát építeni önazonsan, értéket teremteni, mindeközben elérni az anyagi céljaidat 

Énmárka-fejlesztés – Mi a következő lépésed?

Olvasási idő: 7-8 perc

Eddig ajánlásokból éltünk

Az egyik leggyakoribb szenárió, amivel megkeresnek minket, valahogy így hangzik:
„Eddig jól ment a vállalkozásom, ajánlásokból éltem, de mostanában valahogy megállt az egész. Nem jönnek már az új ügyfelek, mint régen. Muszáj lesz valamit tenni.”

Őszintén, már megszámolni sem tudom, hány ilyen ügyfél érkezett hozzánk az elmúlt években – a legkülönbözőbb iparágakból. Lakberendezők, IT-cégek, coachok, kisebb és nagyobb vállalkozások – minden területen előfordul ez a helyzet.

Az igazság az, hogy ilyenkor már késő kapcsolni.
Amikor egy vállalkozás kizárólag ajánlásokból él, az rendkívül rizikós, mert ez a marketingcsatorna teljesen kiszámíthatatlan.
Ha jól végzed a munkádat, jönnek az ajánlások, de ez a lánc bármikor megszakadhat.

Lehet, hogy az utóbbi időben nem olyan ügyfeleket vonzottál be, akik továbbajánlottak.
Lehet, hogy megváltozott a piac, több lett a versenytárs, akik már tudatosan építik az online jelenlétüket.
Vagy egyszerűen csak több opció áll most a vevők előtt, és könnyebben elcsábítja őket egy másik márka.

A probléma ezzel az, hogy valójában nem tudod, miért állt meg az ajánlásaid lánca.
Ahogy azt sem tudtad pontosan, miért működött.
Lehet, hogy a piac változott.
Lehet, hogy a kereslet csökkent.
Lehet, hogy mások jobb szolgáltatást vagy árat kínálnak.
Vagy, akinek ajánlottak már megtalálták a saját partnereiket.

A lényeg, hogy a régi, ajánlásalapú működés ma már nem elég.
A világ eltolódott az online térbe, és ha nem vagy ott, nem látszol, akkor az emberek egyszerűen nem találnak meg.

Az énmárka-fejlesztés, a tudatos online jelenlét egy biztonságos alap

Ha a céged jelenleg ajánlásokból él, és jól működik, az nagyszerű, de nagyon kockázatos csak erre az egy forrásra támaszkodni.
Hiszen ha bármilyen változás történik a piacon – akár a kereslet, akár a kínálat oldalán –, könnyen elapadhat ez az ügyféláramlás.

És ilyenkor nincs, ami megtartson. A biztonság alapja az, hogy több irányból is érkezzenek megkeresések.
Ha csak egy úton találnak rád az ügyfelek, ráadásul olyanon, ami teljesen a te hatókörödön kívül esik, az hosszú távon kiszolgáltatottá tesz.

Elég, ha a piac kicsit átrendeződik, ha új versenytársak jelennek meg, vagy ha az emberek kevesebbet költenek – és máris érezhető a visszaesés.

Ezért, még ha most jól is működik az ajánlási rendszered, érdemes tudatosan felépíteni más forrásokat is, hogy stabil alapra helyezd a vállalkozásod növekedését.

Az egyik legkézenfekvőbb és leghatékonyabb mód erre az online jelenlét és a személyes márkaépítés.
Ezzel nemcsak új ügyfeleket tudsz bevonzani gyorsan és költséghatékonyan, hanem a meglévő ajánlásaidat is megerősíted – hiszen ma már mindenki utánanéz a neten, mielőtt döntést hoz.

Lehet, hogy valaki lelkesen továbbajánl, de az, akinek ajánl, úgyis rákeres a nevedre.
Megnézi, mit képviselsz, mi sugárzik belőled.
És ha nem talál rólad semmit, könnyen elbizonytalanodik – még akkor is, ha a legjobb barátja dicsért téged.

A tudatos online jelenlét egy biztonságos alap. Ezzel végre visszaveszed az irányítást a saját ügyfélszerzésed fölött, és nem kell többé attól tartanod, hogy egyik napról a másikra elapadnak a megkeresések.

Mikor kell énmárkát fejleszteni?

Akkor kell-e énmárkát építeni, amikor már nem megy jól a cégem – vagy inkább akkor, amikor minden rendben van?

Az énmárka-fejlesztés nem tűzoltás, hanem egy hosszú távú stratégia.
Nem olyan, mint a konverzióalapú marketing, ahol beállítod a hirdetéseket, és másnap már látod a számokat, a kattintásokat, a konverziókat.

A branding ezzel szemben egy mélyebb, mindenre ható stratégia.
Egy olyan alap, ami beolajozza és gördülékennyé teszi az összes marketing- és értékesítési folyamatodat.
Ha ismernek, könnyebben szavaznak neked bizalmat – és akiben bíznak, attól vásárolnak.

Ennek az ismertségnek és bizalomépítésnek az egyik legfőbb eszköze az énmárkád fejlesztése.
Cégvezetőként tehát nem akkor érdemes belevágni, amikor már baj van, hanem akkor, amikor a cég jól megy, és minden működik.
Mert az énmárka hatása nem azonnali, hanem hosszú távon, fokozatosan épül.

Ez olyan, mint amikor kavicsot dobsz a vízbe: először csak apró hullámokat látsz, de idővel ezek a hullámok egyre nagyobb körökben terjednek tovább.
Az énmárkád fejlesztése is így működik – koncentrikus körökben növeli a láthatóságodat, a hitelességedet és a befolyásodat.

Ez nem az a terület, ahol azonnali eredményeket lehet mérni, mint a hirdetéseknél.
Persze, számon tarthatod, hány követőd van, mekkora az elérésed, mennyi emberhez jut el a tartalmad.
Amíg ezek a számok elindulnak, annak idő kell.
És idő, amíg a kommunikációd kiforr, amíg rátalálsz a saját hangodra, és amíg a piac is megismer, megszok, elkezd bízni benned.

Az énmárka-fejlesztés első lépése tehát az elhatározás:
tudatosan személyes márkát fogsz építeni, mert felismered, hogy ez egy hosszú távú, stratégiai befektetés, de olyan befektetés, ami minden marketingtevékenységedre sokszorosan visszahat.

Az énmárkád fejlesztése hatni fog a hirdetéseidre, az ajánlásaidra, a konverziós arányokra, az értékesítők teljesítményére –
mindenre, ami a kommunikáción és a bizalmon múlik.
Mert ha ismernek, ha bíznak benned, minden más könnyebbé válik.

Az énmárka-fejlesztés első lépései

Oké, megértettem. Énmárkát akarok fejleszteni. De hogyan kezdjek neki?

Nyilván elindulhatsz saját kútfőből is.
Ha jó kommunikációs készségeid vannak, és úgy érzed, kiforrott az üzenetrendszered, akkor bátran elkezdhetsz kommunikálni.

Viszont ha tétje van annak, hogy hogyan indulsz el — mert már van egy ismert céged, vagy kezdőként is professzionális megjelenésre törekszel — akkor érdemes olyan szakértői csapatot keresned, aki kifejezetten énmárkaépítésre specializálódott.

Egy tudatos énmárka ugyanis nem a posztokkal kezdődik, hanem a tervezéssel.
Mielőtt kilépsz a fényre, fontos, hogy pontosan tudd, mit és hogyan szeretnél kommunikálni.
Ezért az első lépés mindig az, hogy leülsz és megtervezed az énmárkád.

Ebben benne vannak a verbális elemek – az üzenetrendszered, a kommunikációs stílusod, a hangod –, és a vizuális elemek – a megjelenésed, az arculatod, a színek, a vizuális világod.

Ha ezeket tudatosan megtervezed, az egész kommunikációd sokkal magabiztosabb és fókuszáltabb lesz.
Tisztán fogod látni, merre tartasz, mit képviselsz, és hogyan szeretnéd, hogy a világ lásson téged.

Ettől válik az énmárka nemcsak láthatóvá, hanem erőssé és fenntarthatóvá.

Amivel a legtöbb énmárkaépítő küzd

Tapasztalatunk szerint az énmárkaépítők két legnagyobb elakadása a stratégiai tudatosság és önismeret hiánya, valamint az önfelvállalás – vagyis az, hogy merjünk látszani.

Ezek mind olyan soft skillek, amelyeket lehet fejleszteni.
Több ezer márkaépítőnek segítettünk, hogyan fejlődjenek, hogy magabiztosabbá, tudatosabbá váljanak, és hogy merjenek végül kilépni a fényre.

Az önismeret, a tudatosság és a karrierirány tisztázása mind fejleszthető különböző módszerekkel – ezekre a Te vagy a brand módszertana különösen nagy hangsúlyt fektet.
Ahogyan arra is, hogy ha már megvan az üzenetünk, merjünk beleállni, képviselni, kimondani, megmutatni.

A magabiztosság is egy fejleszthető készség.
És ez a másik kulcsterület, ahol segítünk: hogy bátran ki tudj állni önmagadért, a márkádért, a küldetésedért.

Mert az online világ technikai része – az alkalmazások, a felületek, a tartalomgyártás – önmagában nem bonyolult.
Ezek megtanulhatók.
De attól még senki nem lett erős márka, hogy ismeri az algoritmust, vagy tudja, melyik gombot kell megnyomni.

Ahogy egy festő sem attól lesz művész, hogy tudja, milyen ecsetek léteznek, hanem attól, hogy van egy üzenete, amit át akar adni.
Van benne szenvedély, kreativitás, látásmód.

Az énmárkaépítésben is ugyanez a helyzet: nem az eszközökön múlik a siker, hanem azon, mit szeretnél megmutatni a világnak, és mennyire mersz önazonosan jelen lenni.

Ha bármelyik területen – az önismeretben, az önfelvállalásban vagy a tudatos stratégia kialakításában – segítségre van szükséged,
jelentkezz be hozzánk egy 30 perces díjmentes tanácsadásra,
ahol tanácsadó kollégáink segítenek feltérképezni, hol tart most az énmárkád, és hogyan tudsz benne szintet lépni.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ha Úgy érzed ez másnak is segítene, Akkor oszd meg vagy küldd EL az ismerősödnek!

Email
LinkedIn
Facebook

Ki Csábi Boróka?

Szeretek írni, tudok brandet építeni és imádok vállalkozni. Szeretem az életet picit mélyebben és filozófikusabban vizsgálni. Lételemem a tanulás és a kreativitás. Szenvedélyem másokat felemelni, megosztani a tudásom, a gondolataimat, hozzásegíteni az embereket ahhoz, hogy egy önazonos karrierben kiteljesedjenek, jól kommunikáljanak, és felvállalják a saját értékeiket.