A Canva szerepe a tartalommarketingedben

Olvasási idő: 6-7 perc
Egy felmérés szerint, 7 másodperced van arra, hogy megragadd egy ember figyelmét. Valljuk be, ez igen csekély szám. Ennek fényében különösen fontos, hogy a grafika, a képi tartalom minőségi legyen a szöveges tartalom mellett.
Olyan világban élünk, ahol az ember agya 1 másodpercre sem áll meg. Telefonálunk, sminkelünk, szöveges üzenetet fogalmazunk meg és írunk le egyszerre. Neked pedig ebben a rohanó világban kell elérned, hogy a felhasználók a folyamatos görgetés mellett, épp a te tartalmadnál álljanak meg és olvassák el azt.
Egy ponton túl, nem elég hitelesnek és jó szakembernek lenned, szükséged van a kreativitásodra ahhoz, hogy kitűnj a tömegből.
Ebben nagy segítségeid lehetnek a különböző minőségi grafikai anyagok, amik emelik a márkád vizuális megjelenésének színvonalát, erősítve ezzel a brandet.
A jó hír pedig az, hogy ehhez nincs feltétlenül szükséged profi szakemberre, sem drága Photoshop programokra.
Tökéletes választás erre a Canva, amit, ha ismersz imádod, ha még nem, biztosan imádni fogod.
Mi az a Canva?
A Canva egy online grafikai szerkesztőfelület (telefonon és webhelyen is elérhető), aminek segítségével publikálhatod is az elkészített alkotásaidat.
A közösségi média tartalmaidtól kezdve, névjegykártyákat, önéletrajzokat, prezentációkat, de akár reklámajándékokat is meg tudsz tervezni, a lehetőséget tárháza végtelen. Ahhoz, hogy használni tudd a Canvát, nem szükséges tapasztalattal rendelkezned, hiszen kezdőként is hatalmas segítséget nyújt neked a rengeteg sablon és stock fotó által.
A küldetése, hogy a világon mindenkit felhatalmazzon arra, hogy bármit megtervezzen.
Alapvetően ingyenesen tudod használni, viszont ha szeretnél minél többet kihozni a Canva által nyújtott lehetőségekből, érdemes előfizetni a Pro verzióra.
A tartalommarketing megszervezésére és egy hatékony rendszer kialakítására remek választás csapatoknak, cégeknek, de akár nagyvállalatoknak is.
A Canva nem csak a grafikák szerkesztésében lesz a segítségedre, hanem zseniális szervezőfelület, révén akár több tíz ember munkáját össze tudod hangolni, ezzel egy vállalat komplett vizuális tartalomstratégiáját tudod kivitelezni.
Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Milyen előnyei vannak a Canvanak?
Grafikaszerkesztés
A Canva lehetőséget ad neked számtalan különböző grafika elkészítésére.
Már az ingyenes verzióban is több mint 100 sablon közül választhatsz, a teljesség igénye nélkül:
- közösségi média grafika sablonok az összes platformra
- borítóképek és egyéb brand elemek tervezése
- prezentáció készítés
- önéletrajz sablonok
- A4-es dokumentumok
- logó, szórólap, névjegykártya, meghívó
Ezeken felül pedig lehetőséged van egyénileg méretezni a terveidet. Az alkalmazás ingyenes verziója 200.000+ jogtiszta képet biztosít számodra, amiket bárhova felhasználhatsz, a Pro verzió pedig több mint 75 millió képet, illusztrációt és ikont.
Ha pedig saját képet szeretnél feltölteni, hogy azt tudd alkalmazni egy-egy grafikánál, erre is lehetőséged van.
Elkészített sablonok tárháza a felület, amiket apró változtatással már kezdőként is használni tudsz. A betűtípusokat tekintve szintén széles kínálattal rendelkezik, de ha véletlenül nem találod meg azt, amit a márkád használ, bármikor feltöltheted a sajátodat.
Íme pár példa olyan kreatívra, amik a Canvaban készültek:


A Canva egyik nagyon fontos funkciója, hogy felhő alapú tárhellyel rendelkezik, ezzel nagyban megkönnyítve a munkádat. Ennek köszönhetően nem kell minden fájlt letöltened, hogy feleslegesen helyet foglaljona a gépeden, hanem online tárolhatod.
Ezeket a terveket bármikor megoszthatod más Canva felhasználókkal, eldöntve, hogy megtekintési vagy szerkesztői jogosultságot adsz számukra. Ezzel időt és munkát tudsz megspórolni, hiszen nem kell letöltened a grafikát, mellékelve egy kedves üzenet mellé, majd várni a korrekciós javaslatokra. Ezt a Canva elvégzi helyetted.
Sorozatgyártás
Miután elkészültél a képi tartalmaiddal, egy kattintással sablonként tudod felhasználni azt, így könnyen sorozatgyártani tudod a grafikáidat. Ezzel nem elég, hogy egyszerűvé varázsolod a tartalomkészítést, még a márkád vizuális egységesítését is elősegíted vele.
Hozd létre a márkád vizuális arculatát!
Ha igazán profi arculati megjelenést szeretnél a márkádnak, akkor javasoljuk, hogy vedd fel a kapcsolatot egy szakemberrel. Viszont az elején el tudod kezdeni ezt a Canvában kikísérletezni, mi az ami tetszik neked, mik azok, amiket el tudnál képzelni a vállalkozásodnak.
Készíts el logót, névjegykártyát, borítóképet vagy akár e-mail aláírást is a Canva segítségével.
Ha pedig már rendelkezel saját arculati csomaggal, be tudod állítani azt a Canvában, a színkódoktól kezdve, a betűtípusokon át, egészen a logódig. Ezeknek segítségével másodpercek alatt tudod egyedivé varázsolni a grafikáidat.


Tartalomnaptár létrehozása, időzítés
A Canva a tartalomkészítésen túl, azok közzétételét is megkönnyíti. A felületen keresztül szinte bármelyik platformon közzé tudod tenni a grafikákat, beidőzítheted őket későbbre, ezen felül pedig tartalomnaptárat is tudsz készíteni. Ezzel rengeteg időt spórolva magadnak.
Mapparendszer kialakítása
A felület nem csak a szerkesztésben és a megvalósításban nyújt neked segítséget, hanem a rendszered kialakítását is támogatja. Alakíts ki egy mapparendszert, hozz létre mappákat különböző projekteknek, feladatoknak és munkáknak. Azontúl, hogy megkönnyíti a munkád, sokkal átláthatóbbá teszi a tartalommarketing stratégiád.
Ingyenes vagy Pro verzió?
A Canva ingyenes verzióját addig használod, ameddig szeretnéd, nincsen limitálva az időtartam. A grafikaszerkesztő elemek nagy része elérhető, és ha egyedül dolgozol rajta, akkor a mappa rendszert is ki tudod alakítani. Tökéletes választás egyéni és kezdő használatra.
Mikor ajánlom az előfizetést?
Amikor már úgy érzed, eleget gyakoroltál és a kisujjadban van a grafika készítés, amit szeretnél még magasabb szintre emelni, illetve, ha szeretnél csapatban dolgozni. Ez a funkció ugyanis előfizetéshez van kötve, így ennek kihasználásához elő kell fizetned a Pro verziójára.
A fizetős verzió, az ingyenes verzióban megtalálható részeken túl, tartalmaz számos plusz funkciót és lehetőséget:
- Több mint 75 millió prémium minőségű stock fotó, videó, hang és grafikai elemek
- 420.000+ sablon, folyamatosan frissülő dizájnokkal
- Létre tudod hozni az arculati csomagodat
- Háttér eltávolító funkció
- Átméretezhető a grafika
- 100 GB online tárhely
- Be tudod időzíteni a posztokat 8 közösségi média platformra
A Pro verzió ára igazán kedvező, 12.99 dollár havonta. Van lehetőséged 30 napig ingyenesen kipróbálni, mindenképp élj vele és egy hónap után el tudod dönteni, hogy megéri-e neked előfizetni rá.
NÉHÁNY ÉRDEKESSÉG MÉG A CANVÁRÓL
- 2013-ban indult
- Több mint 20 millió felhasználója van
- Ebből 15 millió havi aktív felhasználó
- Több mint 1 milliárd dizájnt terveztek vele
- 190 országban használják
- 100 nyelvre lefordították (köztük magyarra is)
- Több díjat is elnyert 2019-ben például: Google Play Award, Enterprise Tech és Great Place to Work Award
Ha szeretnéd kiismerni magad a grafikaszerkesztés rejtelmeiben, ki szeretnél dolgozni egy hatékony mapparendszert, ami megkönnyíti neked a mindennapi tartalommarketingedet és növeli a hatékonyságodat, ajánlom figyelmedbe a Tervezd meg a saját grafikáidat – Canva workshop kezdőknek tanfolyamot.
A szerző

Révész Rebeka
TARTALOMMARKETING SPECIALISTA
Ahhoz, hogy sikerre vidd a vállalkozásodat az online térben, meg kell tanulnod megragadni a célközönséged figyelmét, és el kell tudnod érni, hogy az óriási zajban rád figyeljenek. A Canva ehhez tökéletes választás lesz a számodra. Amellett, hogy megtanítalak vizuálisan kiemelkedő posztokat készíteni, segítek egy olyan célravezető rendszert is összerakni, amivel játék lesz a tartalomkészítés.