Te vagy a brand blog

Azt csinálni, amit szeretsz, amiben jó vagy, FELVÁLLALNI MAGAD, énmárkát építeni önazonsan, értéket teremteni, mindeközben elérni az anyagi céljaidat 

Énmárka építése: első lépés

Olvasási idő: 6-7 perc

Az énmárka építése nem bonyolult – csak tudnod kell, ki vagy

Az emberek túlgondolják az énmárkaépítést.
Legalábbis sokszor kapjuk tőletek ezt a visszajelzést, amikor végigtanuljátok a Te vagy a brand énmárkaépítő tananyagait:
„Leegyszerűsítettétek nekem.”
„Nem gondoltam volna, hogy ez ilyen egyszerű is lehet.”

Ha az énmárkaépítés gyökeréig akarunk lemenni, a lényege ennyi: tudd, ki vagy, és tudd, mit képviselsz.
Vállald fel azt, merj látszani, legyél vizuálisan erős, és így hiteles, önazonos és értékteremtő leszel.

Van, akinek ez ösztönösen megy. Annyira ráérez az irányra, annyira szívből és lélekkel kommunikál, hogy átmegy az embereknek.
Nem feltétlenül van mögötte tudatos énmárka-stratégia vagy óriási marketingtudás – egyszerűen csak tiszta az ügye, és szenvedéllyel áll bele abba, amit képvisel.

Ezek azok az „üstökösként” berobbanó énmárkák, amikről sokan azt hiszik, marketingzsenik állnak mögöttük.
Pedig a legtöbb esetben egyszerűen csak ösztönösen jól csinálják azt, amit ebben az egészben a legfontosabb: tudják, mit akarnak, és bele mernek állni abba teljes erővel, szenvedéllyel, tűzzel.

De mi van, ha nálad ez még nincs meg? Mi az első lépés ahhoz, hogy elindulj ezen az úton?

Az első lépés: tudd, ki vagy

Azt csinálni, amit szeretsz.
Amiben jó vagy.
Felvállalni magad.
Énmárkát építeni önazonosan.
Értéket teremteni, és mindeközben elérni az anyagi céljaidat.

Ez a Te vagy a brand filozófiája, módszertana és küldetésnyilatkozata is.

Ebből most két gondolat fontos nekünk: azt csinálni, amit szeretsz, és amiben jó vagy, valamint felvállalni magad.

A Te vagy a brand módszer alapja, hogy az énmárkaépítést mindig egy nagyon alapos önismereti munkával kezdjük.
Ezért rengeteg előadásunk és tananyagunk szól karrier-önismeretről és karriertudatosságról.
Ezek azok az eszközök, amiket az elmúlt években újra és újra kipróbáltunk az ügyfeleinkkel egyéni munka során, és amelyek bizonyítottan segítenek abban, hogy valaki tisztán lássa: miben jó, mi motiválja, és mit szeretne képviselni a világban.

Mindezek az előadások és gyakorlatok a BrandSync rendszerében találhatók –pontosan azért, hogy aki az énmárkaépítés elején áll, kapjon tisztánlátást és tudatosságot saját magával kapcsolatban.
De hisszük, hogy azoknak is fontos ez a fajta elmélyülés és fókuszkeresés,
akik már az úton vannak, hiszen az énmárkaépítés nem egyszeri folyamat, hanem egy folyamatos önreflexió és fejlődés.

A BrandSyncben olyan előadások találhatók, mint:
„Egyedi és különleges vagy,”
„Énmárkatervezés tudatosan,”
„Tartalomkészítés mint önismereti eszköz,”
„Hogyan találod meg a küldetésedet?” vagy
„Fenntartható tartalomkészítés.”

Ezek mind azért születtek, hogy az énmárkaépítők önismeretét erősítsék, és ezáltal sokkal tudatosabb, stabilabb és erősebb énmárkák tudjanak épülni.

Önismereti eszközök énmárkaépítéshez

Az énmárkaépítés alapja az önismeret.
Ahhoz, hogy tisztán lásd, ki vagy, mit képviselsz, és merre tartasz, először magadat kell megismerned.
A Te vagy a brand módszertanában ehhez különböző önismereti eszközöket és gyakorlatokat használunk, amelyeket kifejezetten énmárkaépítők számára dolgoztunk fel.

Az eszközök és keretrendszerek, amelyekkel dolgozunk:

  • Ikigai – az 1000 éves japán filozófia, amely segít megtalálni, mi ad értelmet és irányt az életednek.

  • Simon Sinek: Találd meg a miérted! – a személyes küldetésed és motivációd feltárásához.

  • Személyiségtesztek – például MBTI, Enneagram, DISC vagy Human Design, hogy jobban megértsd a működésedet.

  • Karrierút-mélyinterjú és analízis – hogy tudd, hogyan vezetett a múltad oda, ahol most tartasz.

  • Hard és soft skill elemzés – kérdéssorokkal, beszélgetésekkel, kérdés-felelet formában feltárjuk, milyen készségekre tudsz már építeni, és melyeket érdemes továbbfejlesztened.

  • Értékrend-elemzés – hogy tudd, mi az, ami valóban fontos neked, és amire a márkádat építheted.

  • Flow (Forrás: Dr. Mihály Csíkszentmihályi) – hogy felismerd, mi az a tevékenység, amiben teljesen önmagad vagy.

  • Zone of Genius (Forrás: Gay Hendricks) – hogy tudd, mi az a terület, ahol a legnagyobb értéket tudod adni a világnak.

  • Skill stacking – vagyis a képességeid tudatos kombinálása, hogy egyedi szakmai mixet hozz létre.

  • Irányított önreflexiós naplózás – ami segít tudatosítani a gondolataidat, tapasztalataidat és felismeréseidet.

Ezek az eszközök és keretrendszerek mind azt a célt szolgálják,
hogy jobban megértsd önmagadat, a motivációdat, a miértedet, az utadat és a múltadat.
Segítenek tisztán látni, miért történtek bizonyos dolgok az életedben, és hogyan tudod mindezt tudatosan beépíteni a márkád üzenetébe.

Természetesen mindenkinek más eszköz működik igazán, de ezek mind megtalálhatók és feldolgozott formában elérhetők a BrandSync rendszerében, ahol konkrét gyakorlatokon, kérdéssorokon és példákon keresztül segítünk abban, hogy a saját énmárkád építése valóban önazonos és tudatos legyen.

Mit ad neked az énmárkád felépítése?

Kezdhetném azzal, hogy az énmárkaépítés mára már lassan megkerülhetetlen lett egy vállalkozónak, hogy megmutassa magát is mint alapító. Hiszen ha arcát adja a cégéhez, az egész vállalkozás sokkal hitelesebb lesz tőle.

És aki ezt megteszi, az nagyon sok hosszú távú pozitív hatását fogja érezni a vállalkozására.
Sokkal könnyebben bíznak benne a potenciális ügyfelek, így sokkal könnyebb lesz őket vásárlóvá konvertálni.
Segít abban, hogy szaktekintélynek pozicionáld magad a piacon, ami azt is jelenti, hogy még az iparágad többi szereplője is a szakma egyik legjobbjának fog tartani.

Felépíted a szakértői státuszodat, kapcsolatokat építesz, ami nemcsak az ügyfélszerzésnél, hanem a partnerkapcsolatoknál is előreviszi az egész cégedet.
Különböző sajtó- és média-megjelenéseket tudsz generálni, hiszen ma már azokat hívják interjúkba, színpadokra, podcastekbe, akiknek van egy aktív, látható social media-jelenlétük. És ha felkerülsz ezekre a platformokra, az tovább növeli a hitelességedet és az elérésedet.

Ha befektetőt keresel, nyilván egy olyan alapító, ügyvezető vagy cégvezető, aki látható, leinformálható, és akiről sugárzik, hogy szívvel-lélekkel csinálja, amit csinál, sokkal könnyebben fog befektetőt találni.

Egy erős énmárka segíti az ügyfélszerzést, de a meglévő ügyfelek megtartását is, mert büszkék lesznek rá, hogy ehhez a brandhez tartoznak.
Könnyebb lesz munkatársakat toborozni, és pont olyanokat fogsz bevonzani, akiknek az értékrendje találkozik a tiéddel és a cégedével.

És igen — az áraidat is emelheted, hiszen minél erősebb a piaci pozíciód, minél magasabb minőségű, prémium szintre tudod pozicionálni magad,
annál kevésbé fognak az ügyfelek az ár miatt nyavalyogni.
Tudják, hogy az egyik legjobbtól vásárolnak – és ezt hajlandók is megfizetni.

Szóval mit ad neked az énmárkaépítés?
Segít, hogy felépítsd a bizalmat; hogy autoritást és szakértői státuszt szerezz; kapcsolatokat, ügyfeleket és befektetőket találj;
hűségesebbek legyenek a meglévő ügyfeleid; könnyebben toborozz munkatársakat; és megnöveld az áraidat.

Azokhoz szólok, akik teremteni akarnak

Most azokhoz szólok, akik alkotni, építeni, teremteni szeretnének.
Akik nemcsak dolgozni akarnak, hanem nyomot hagyni a világban.
Akik érzik, hogy több van bennük, és szeretnék, hogy mindaz, amit csinálnak, valódi hatással legyen mások életére.

Én is ilyen ember vagyok.
Mindig tudtam, hogy egyszer majd valami olyat szeretnék felépíteni, ami pozitív változást hoz sok ember életébe.

Lehet, hogy te a kommunikáció vagy a személyiségfejlesztés területén dolgozol, vagy épp műszaki, technikai, tudományos pályán alkotsz.
De bármelyik irányból is jössz, minden szakmában ott rejlik a lehetőség, hogy valami újat, értékeset és hasznosat adjunk a világnak.

Mindig is szerettem az ilyen embereket – azokat, akik innovatívan gondolkodnak, akik nem félnek újragondolni iparágakat, rendszereket, megközelítéseket.
Akik bátran járják a saját útjukat, és felvállalják az egyediségüket, a különlegességüket.

Ez a fajta vállalkozás – önmagad felvállalása és a saját utad járása – nem könnyű, de nagyon is szükséges.
És pontosan ez az a szemlélet, amit mi képviselünk a Te vagy a brandnél. Itt nem felszínes posztolgatásról van szó.
Hanem küldetésvezérelt vállalkozókról, akik értéket teremtenek, és közben önazonosan építik a márkájukat.

Ha te is egy ilyen ember vagy, akkor jó helyen jársz.
Itt megtalálod azokat a tanításokat, eszközöket és inspirációkat, amik segítenek, hogy előrébb lépj ezen az úton.

És ha készen állsz a következő szintre, jelentkezz egy 30 perces díjmentes és kötelezettségmentes tanácsadásra.
Szívesen felmérjük, hol tart most az énmárkád, és segítünk abban, hogy hogyan emeld egy új szintre – tudatosan, önazonosan, küldetéstudattal.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ha Úgy érzed ez másnak is segítene, Akkor oszd meg vagy küldd EL az ismerősödnek!

Email
LinkedIn
Facebook

Ki Csábi Boróka?

Szeretek írni, tudok brandet építeni és imádok vállalkozni. Szeretem az életet picit mélyebben és filozófikusabban vizsgálni. Lételemem a tanulás és a kreativitás. Szenvedélyem másokat felemelni, megosztani a tudásom, a gondolataimat, hozzásegíteni az embereket ahhoz, hogy egy önazonos karrierben kiteljesedjenek, jól kommunikáljanak, és felvállalják a saját értékeiket.