Kosár

Hogyan zajlik az énmárkaépítés?

Olvasási idő: 3-4 perc

Énmárkaépítés – annyira divatos kifejezés lett ez ma már, és talán egy picit misztikus is. Tapétázzuk tele esztelenül a közösségi médiát narcisztikus, magamutogató posztokkal? Tegyük ki a kirakatba az egész életünket? Ez lenne az énmárkaépítés?

Nem! Ennél sokkal szofisztikáltabb és tudatosabb megközelítésre van szükség, ha egy valóban átütő szakmai jelenlétet szeretnél kiépíteni magadnak.

Nézzük meg, hogyan zajlik az énmárkaépítés.

1. lépés: Ki vagy Te, és mit szeretnél képviselni?

Olyan egyszerű és ártatlan kérdés ez, de valóban tudod rá a választ? Úgy Istenigazán bele is tudsz állni, bármikor frappánsan, szemrebbenés és ő-zés nélkül össze is tudod foglalni? Minden körülmények között ki tudsz érte állni?

Az énmárka a tervezőasztalon kezdődik. Furcsa folyamat ez, nem olyan, mint amikor mondjuk, megtervezünk egy épületet. Hanem inkább olyan, hogy felültetünk téged a tervezőasztalra, levesszük a méreteidet, átvilágítjuk a piacodat, jól beléd vájkálunk, és kihozzuk belőled, ami benned van.

Mik az erősségeid?

Mi a szakértelmed?

Mit fogsz szakmailag képviselni?

Mi a sztorid?

Mi a küldetésed?

Mi az értékrended?

Mik az ügyeid?

Milyen a megjelenésed?

Milyen a stílusod, a hangvételed?

Hogyan pozicionálod magad a többi szakértő között?

Hogyan különbözteted meg magad?

Hogyan leszel átütő és egyedi?

Ha ezekre a kérdésekre nem tudod csípőből a választ, akkor még nincs kiforrva az énmárka-stratégiád. Lépjünk vissza egyet, menjünk vissza a tervezőasztalhoz, és fektessük le, amit képviselni szeretnél. Mindezt olyan vizuális megjelenéssel megtámogatva, amely alátámasztja az üzenetedet.

2. lépés: Hol és hogyan fogok kommunikálni?

Megvan az alap, tudjuk, mit szeretnénk megmutatni magunkból a világnak. A következő lépés, hogy eldöntsük, ezt hol és milyen formában tesszük. A legalapvetőbb és legkézenfekvőbb kommunikációs csatornák gyűjtőhelyei jelenleg: a közösségimédia-platformok és az internet.

De neked melyik csatornákon érdemes megjelenni?

Milyen rendszerességgel?

Kell weboldal? Blog is talán?

Írnod kellene egy könyvet?

Miről kommunikálj?

Mennyit posztolj?

Legyenek hirdetések is?

A folyamatnak ez a része kőkemény marketingmunka. El kell adnunk téged. Becsomagolunk: Te vagy a termék, Te vagy a brand – a szó legjobb értelmében.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

3. lépés: Építkezés, szorgalom, következetesség

Ó, itt nagyon unalmassá kezd válni a történet, mert itt minden nap tenni kell. Itt már nem lehet arra hivatkozni, hogy nem tudom, mit képviselek. Ezen a ponton dől el, hogy lesz-e belőled márka vagy sem. Szívós, kitartó, szorgalmas és következetes vagy?

A stratégiád tényleg erős? Mindig elő tudsz állni kreatív kommunikációval? Érdekes és átütő tudsz maradni? Meg kell tanulni ezt a fránya közösségi médiát is rendesen használni.

Rendszeres minőségi kommunikáció, megjelenések sajtóban, médiában, internetes felületeken, rendezvényeken, kapcsolatépítés – munka, munka, munka.

Lehetne cizellálni, de ez tényleg a folyamat „mókuskerék” része.

De soha nem tudni, mikor jön el az áttörési pont. Van, akinél hamarabb, van, akinél később. Ám, ha kitartó vagy, jönni fog. És egyre könnyebb lesz. Ha mindent jól csinálsz, meg fogod találni a közönségedet, jobban mondva, előbb-utóbb a közönség talál meg téged.

blogcikk-v1.png

4. lépés – finomhangolás, visszajelzések visszaépítése a márkába

Mint ahogy a te személyiséged és életed is képlékeny, hiszen napi szinten fejlődik, így az énmárkád sem valami konstans dolog. Ahogy fejlődsz, úgy fejlődik veled. Ahogy egyre több szempár tapad rád, egyre több olyan visszajelzést kapsz, amelyeket be lehet építeni a márkádba: kristályosodnak új utak, megközelítések, finomhangolódik a kommunikáció. Nem beszélve arról, hogy a digitális platformok is folyamatosan változnak, amihez alkalmazkodnunk kell. Nyitottnak kell lenni a változásra, a személyes márkád nem egy abszolútum vagy egy statikus koncepció. A világ változik, vele változol Te és az énmárkád is.

Erős alapokra, kitartással és szorgalommal átütő énmárka építhető.

Ha erre az útra szeretnél rálépni, akkor első körben várlak a TUDATOS ÉNMÁRKAÉPÍTÉS AZ ALAPOKTÓL tanfolyamon, és innen építkezünk szépen tovább.

A szerző

Csábi Boróka

Te vagy a brand alapítója

Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.

Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.