A Pinterest egy úttörő közösségi média platform, mind működését, mind felépítését tekintve. A kreativitásra épít, egy vizuális keresőmotor, ahol ötletet meríthetsz lakberendezéshez, dekorációhoz, öltözködéshez és rengeteg máshoz egyaránt.
Ez az oka annak, hogy amikor az emberek azt hallják, hogy „Pinterest”, gyakran azonosítják esküvői képekkel és karácsonyi dekorációval.
Azt azonban kevesen tudják, hogy a platform marketing célú használata milyen lehetőségeket rejt magában. Külföldön már elterjedt, ám Magyarországon alig néhány vállalkozás kezdte el ezt hatékonyan beépíteni a marketing-stratégiájába.
A Pinterest, bár közösségi média platform, nagyban eltér az eddig megszokottaktól. Leginkább azért, mert amíg a többi platform közösségépítésen alapszik, addig a Pinterest sokkal inkább egy inspiráció gyűjtőfelület
Működését tekintve inkább a Google-höz érdemes hasonlítani. A felhasználók célirányosan keresnek terméket és szolgáltatást, vásárlási szándékkal. Szeretnének új dolgokat kipróbálni, új ötleteket keresni, ezáltal kiváló lehetőség nyílik új, potenciális ügyfelekkel megismertetni a márkánkat.
Mint minden platformon, itt is regisztrálni kell egy fiókot. Az, amiben a Pinterest más, majd ezután következik. A posztokat itt pinnek nevezik, melyeket táblákba tudsz rendszerezni, érdeklődési körök, események vagy a saját márkád szempontjából releváns témák alapján. Ide mentheted az általad megosztott pineket vagy akár más felhasználóként is, amik megtetszettek. A pinek optimális mérete a többi platformon megszokott 1080×1080 helyett, 1000×1500 képpont.
Ami valóban különlegessé teszi ezt a felületet az az, hogy minden pinhez van lehetőséged csatolni egy linket, ezáltal könnyedén tudod az érdeklődőket a saját oldaladra terelni.
Organikus elérésekben és átkattintásokban a Pinterest a jelenlegi legerősebb platform. Hogyan lehetséges ez?
Amíg a legtöbb közösségi média felületen megosztott tartalom alig egy napot él, addig a Pinteresten egy pin akár hetekig, hónapokig, sőt évekig is aktív marad. Ezáltal folyamatos a forgalomterelés a weboldaladra, mindezt organikusan (ingyenesen).
Számszerűsítve, a Pinterest eléréseid akár 40%-osak is lehetnek, míg az Instagramon 10-30%, a Facebookon pedig alig 0,21% jelenleg az organikus elérés (forrás: Hootsuite).
Az egykor szinte ismeretlen platform, mára kész erőművé nőtte ki magát, egyre népszerűbb a vállalkozások körében is. Magyarországon még igen alacsony azon vállalkozások száma, akik hatékonyan használnák, így igazi úttörő lehetsz a használatával, a versenytársaiddal szemben. Azáltal, hogy itt nem kell hatalmas követő táborral rendelkezned ahhoz, hogy kiemelkedő eredményeid legyenek, kis márkaként is ugyanolyan eséllyel indulsz.
A leendő menyasszonyok és az ínyencek által régóta imádott Pinterest ma már sokkal több, mint esküvői tervek és receptek tárhelye.
Ez a platform remek hely a vállalkozásod vizuális megjelenítésére. Még, ha úgy is érzed, hogy a te vállalkozásod témájának nincsen helye ezen a felületen, érdemes elkezdeni használni. Azon túl, hogy könnyen márkaismertségre tehetsz szert, később előnyben is leszel a versenytársaiddal szemben, ha felkapják a témádat a Pinteresten.
A legfontosabb a türelem és a kitartás. A Pinterest felépítésébe is bele kell tenni a munkát, az eredmények itt sem azonnal érkeznek. A rendszeres munka hatására, hónapról hónapra fejlődik majd az oldalad és a statisztikáid, ezt követően pedig stabilizálódik az elért eredmény. Amennyiben ezt kitartóan és rendszeresen csinálod, nem sajnálod a befektetett időt és munkát, ez több ezer látogatót jelenthet a weboldaladra.
Ha igazán jó példát szeretnél látni a Pinterest üzleti célú használatára, javaslom látogass el a Vízmegoldás és a bien.hu pinterest oldalára.
A bien.hu oldalának építésével kb. 1 éve foglalkozunk, jelenleg havi 2,4 millió megtekintővel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy hetente 6000-7000 ember kattint át a bien.hu weboldalára a Pinterestnek köszönhetően.