Melyik LinkedIn tagsági csomag lesz a legmegfelelőbb a vállalkozásom számára? A kérdés teljesen helyénvaló, mert ha már előfizetésről beszélünk, akkor egyértelmű, hogy a legjobbat szeretnénk, ami támogatja a vállalkozásunkba fektetett munkát és azt, hogy elérjük a kitűzött célokat.
Ingyenes LinkedIn használat, Prémium Bussines csomag vagy Sales Navigator – melyik fogja a leghatékonyabban kiszolgálni az igényeket és segít elérni az üzleti célokat, legyen szó akár professzionális hálózatépítésről, lead generálásról vagy munkatárs toborzásról?
A helyes válasz erre, az az, hogy attól függ, hogy…
Ugyanis minden vállalkozás igényei és törekvései mások. Van, akinek a fő fókusz a munkatársak képzésén van. Van, aki egyszemélyes vállalkozásként üzleti partnereket keres. Van, aki értékesíteni szeretne. A jó hír viszont az, hogy a LinkedIn a különböző előfizetési csomagjaival lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalkozásra szabva és annak igényeit kielégítve támogassa a folyamatokat.
Hogy segítsek egy helyes döntés meghozatalában, egy átfogó összehasonlítást és egyben útmutatót készítettem arról, mikor, melyik csomagot érdemes választani, mit kell tudni az adott csomagokról, és milyen előnyökkel jár, ha az ember egy adott előfizetést választ.
Ingyenes felhasználás esetén tulajdonképpen annyi történt, hogy regisztráltunk a platformra. Ez van, akinek önmagában elegendő, mert az ingyenes verzió is sok lehetőséget biztosít.
Amire még előfizetés nélkül használható a LinkedIn, óriási szakmai hálózat kiépítésére, értékesítésre, az offline kapcsolataid online térbe való átültetésére, InMail üzenetek fogadására, szakmai cikkek megosztására.
Sok korábban ingyenes funkció viszont ma már csak az előfizetésekkel elérhető. Azonban ennek ellenére is, ha valaki nem fizet elő, de szeretne profitálni a LinkedInből, akkor erre is van lehetőség.
A platform ereje abban rejlik, hogy az ingyenes, alap tagsággal is gyorsan és egyszerűen kapcsolatba lehet lépni más szakemberekkel és üzletemberekkel a világ bármely tájáról. Viszont egy idő után, ha növelni szeretnéd a kapcsolataid számát, akkor a LinkedIn korlátozni fog és javasolja, hogy térj át a prémium előfizetői verzióra.
Először tegyük tisztába, hogy mi is az a LinkedIn Premium. Ez nem más, mint az alap (ingyenes) LinkedIn fiók továbbfejlesztett változata, ami egy havidíjas előfizetői szolgáltatás. Mielőtt eldöntjük, hogy valójában bele szeretnénk-e vágni az előfizetésbe a platform lehetőséget biztosít – minden esetben – egy ingyenes egy hónapos verzió kipróbálására.
Hogy ne áruljak zsákbamacskát, nézzük az anyagi vonzatát. Ezek az aktuális csomagárak USD-ben a cikk írásakor, havi fizetés esetén (mint minden esetben éves díjfizetés során az ár kedvezőbb):
Minden előfizetési opció éves vagy havidíjban teljesítendő. A havi díjas szolgáltatás esetében van lehetőség arra, hogy szüneteltessük az előfiztetést, így csak egy adott kampányidőszakra is igénybe vehető a szolgáltatás.
A lentebb megosztott táblázatban is egyértelműen látszik, hogy a Premium Career és a Recruiter Lite között a különbség, hogy az egyik alig jár előnyökkel az ingyenes verzióhoz képest, míg a másikkal az összes funkció elérhetővé válik, így a továbbiakban a Premium Business és a Sales Navigator csomagokat fogom összehasonlítani, ugyanis ezek a legfontosabbak a potenciális ügyfelek felkutatásához.
Viszont mielőtt ebbe belevágunk vessünk egy pillantást az alábbi táblázatra, mely bemutatja, hogy melyik tagsági előfizetés, milyen előnyöket biztosít:
Ahogy már korábban említettem ennél a csomagnál is lehetőség van egy ingyenes 30 napos próba időszakkal indítani. Érdemes ezt a lehetőséget kipróbálni és megfigyelni, hogy ez a csomag kielégíti-e a vállalkozás igényeit.
Milyen előnyöket biztosít ez az előfizetés?
Például a LinkedIn egyik legnépszerűbb szolgáltatása, hogy megmutatja, kik azok, akik nézegetik az oldalamat. Stratégiai szempontból, ha valaki látom, hogy többször visszatért böngészni a profilomat, akkor be tudom jelölni ismerősnek, ezáltal a kapcsolati hálómba kerül és el tud indulni a kommunikáció vagy a rendszeres tartalmaim által folyamatosan a látókörében tudok maradni.
Tipp: Ez a funkció biztosít egy úgynevezett „interesting views” szűrőt, amivel meg lehet nézni, hogy az a személy, aki a profilomat nézegeti, hány profilmegtekintést kap. Azaz, érdekes-e mások számára, ebből pedig következtetéseket lehet levonni.
Abban az esetben, ha valakivel még nem állsz kapcsolatban, de üzenetet szeretnél küldeni a számára, akkor lehetőséged van úgynevezett InMail küldésére. Akkor lehet hasznos funkció, ha a potenciális ügyféljelölt számára kapcsolatfelvételi kérelmet szeretnél küldeni, vagy ha nem fogadta el azt. Ez csak Premium előfizetéssel lehetséges, viszont havi szinten korlátozva van a küldhető mennyiség.
A kiterjesztett hálózati hozzáférés funkcióval nem kell aggódni az ingyenes verzióra vonatkozó limitekre vonatkozóan. Mit jelent ez? A hónap folyamán nem veszíted el a keresési eredményeket, amelynek negatív hatása is lehetne a lead generálásra.
Az ingyenes verzió legnagyobb hátránya, hogy egy idő után korlátozva van a bejelölhető emberek száma. Ez sok esetben hátráltathatja a munkát. Ebben a csomagban nincs keresési limit, így hatékonyan folyhat a kapcsolatépítés.
További előnyök közé tartozik, hogy több potenciális kapcsolatot mutat meg számodra és harmadik szintű kontaktokkal is kapcsolatba lehet lépni.
Összességében, akár értékesítő, akár üzletvezető vagy, ezt a csomagot akkor javasolom a számodra, ha nem végzel napi szinten üzletfejlesztési feladatokat. Illetve nem prioritás számodra a gyors és hatékony, rendszerszerű munkavégzés. Ez az előfizetés, akkor a leghatékonyabb, ha több emberhez szeretnél eljutni, korlátok nélkül, de a LinkedIn nem fő eleme a stratégiádnak. Egy hónapra, ingyenesen mindenképp érdemes kipróbálni és az alatt el tudod dönteni, hogy szükséged van-e erre a csomagra vagy inkább a Sales Navigatorra, amely egy fokkal komplexebb lehetőségeket nyújt.
Ahogy a táblázat is mutatja fentebb, az előbb felsorolt összes előny élvezhető és még számos további is. De nézzük, mi is egyáltalán a Sales Navigator?
A LinkedIn Sales Navigator a LinkedIn több mint 500 millió tagú hálózatának erejét aknázza ki, hogy segítsen az értékesítőknek és üzletvezetőknek kapcsolatba kerülni a potenciális ügyfelekkel ezen a közösségi felületen keresztül. Az értékesítési lehetőségek felkutatásától, egészen az üzletek megköttetéséig, a Sales Navigatorban minden feljegyezhető, így minden fontos információ egy helyen van. Ha erre a csomagra fizetsz elő, a LinkedIn főoldalán a jobb felső sarokban lesz elérhető a felület számodra.
És, hogy milyen hasznos funkciói vannak a Sales Navigatornak?
Elképesztően értékes és hasznos funkció az úgynevezett advanced search, ami magyarul összetett keresésként fordítható. Ha a prioritás az új potenciális ügyfelek megtalálása és felkutatása, akkor hatalmas segítséget fog adni. Az ingyenes verzióban is elérhető egy bizonyos filterekkel ellátott keresési felület, a Sales Navigatoron belül viszont bővebb keresési szűrők alkalmazhatóak, melyek egy egészen új szintre emelik a részletesség, az egyszerűség és a pontos célzás fogalmát. Le lehet szűrni és meg lehet keresni vele az ideális ügyfeleket, majd a keresési előzményeket el lehet menteni, ki lehet bővíteni és folyamatosan finomhangolni. Itt több mint 36 keresési szűrőhöz lehet hozzáférni, így lehet igazán tűpontos a célzás.
Ebben a csomagban a LinkedIn automatikusan javasol neked potenciális ügyféljelölteket. Két paraméter alapján teszi ezt meg a Sales Navigator: hasonlóság a közelmúltban mentett leadekhez és előzetesen elmentett értékesítési beállítások. A javasolt profilok könnyedén megtekinthetőek és akár azonnal interakcióba is kerülhetünk velük. A navigator felületén a jobb oldalon találhatóak az itt feltüntetett leadek.
Továbbá lehetőséged van jegyzeteket adni az ügyféljelöltekhez, így egy helyen tudod vezetni, hogy kivel, mit beszéltél. Személy szerint nagyon szeretem, hogy nem kell egy milliomodik excelt nyitnom, hogy ott vezessem, hogy kivel, mit beszéltem, hanem itt van minden egy helyen.
Szintén hasznos funkció, hogy értesítést küld a munkakör megváltozásáról, ugyanis sok esetben ez akár apropó is lehet egy-egy telefonhíváshoz. Remek indok arra, hogy elinduljon vagy újra elinduljon a kommunikáció. Vagy adott esetben megmutatja, hogy akivel eddig kapcsolatban álltunk, már nem képviseli az adott céget.
A LinkedIn Learning lehetőségéről személy szerint csak ódákat tudok zengeni. Lelkes LinkedIn Learning diák vagyok, ez a profilomon is látszik, ugyanis minden elvégzett kurzus után oklevelet kapok. De ne rohanjunk ennyire előre. Mi ez az egész?
A LinkedIn Learning Center egy online oktatási platform, amely szakértők által vezetett videó kurzusokon keresztül segít még profibbá válni a saját szakterületünkön, vagy enged betekintést más iparágak kulisszái mögé. Több mint 5000 kurzus érhető el ezen a felületen, ahol plusz ismeretekre is szert lehet tenni, vagy lehet informálódni aktuális trendekről.
Összességében, a Sales Navigator egy külön eszköz a LinkedInen belül. Amennyiben, komoly célod a kapcsolatok építése LinkedInen és az aktív leadgenerálás a stratégiád része, akkor számodra ez a megfelelő választás! A Sales Navigator egy olyan hatékony eszköz, amire minden értékesítőnek és cégvezetőnek szüksége van, ahol minden információ egy helyen van a potenciális ügyféljelöltekről. Ennek segítségével hatékonyan, gyorsan és szervezetten tudsz dolgozni!
Ahogy az összes platform, a LinkedIn is folyamatosan fejlődik, így elsőre nehéznek tűnhet a választás az előfizetési lehetőségek közül. Válasszuk bármelyik opciót, a kulcs abban rejlik igazán, hogy mennyire szervezett és tudatos a személyes és céges márkaépítésünk. Az alapján döntsünk, hogy milyen céljaink vannak kitűzve, mit szeretnénk elérni. Ehhez érdemes elolvasni figyelmesen azt, hogy egy-egy csomag, milyen lehetőséget biztosít, és ezek összehangolása érdekében meghozni a döntést.
Abban az esetben, ha kezdő vagy a LinkedInen, az ingyenes verzió is elegendő számodra. Ha viszont előfizetésben gondolkozol én mindenképp a Sales Navigatort javasolt. Hogy miért? Azért, mert hatalmas segítség, ahhoz, hogy felkutasd az új potenciális ügyfeleid és egy helyen gyűjts róluk minden információt. Azok, akik a Sales Navigatort mindennapi szinten használják, átlagosan 42%-kal több ajánlatot adnak ki, mint azok, akik nem ezzel a rendszerrel dolgoznak. (Forrás: LinkedIn)
Elsőre úgy tűnhet, rengeteg plusz funkciója van bármelyik előfizetési formának, amiket tanulni kell, elsajátítani hogyan működnek. Viszont hamar megtérül, időt, energiát és sok esetben pénzt is spórolhatunk vele.
Kiküszöbölhetőek olyan költséges hibák, amelyek a szervezetlenséggel járnak, például rossz üzenet küldése egy ügyfélnek, vagy elvesztett papírra írt jegyzetek. Mindent összevetve, ha havi költséggel is jár, sokkal hatékonyabb és gördülékenyebb a lead generálás és a potenciális ügyfelek felkutatása. Így tájékozódjunk a lehetőségeinkről és céljainknak megfelelően válasszunk!