Te vagy a brand blog

Azt csinálni, amit szeretsz, amiben jó vagy, FELVÁLLALNI MAGAD, énmárkát építeni önazonsan, értéket teremteni, mindeközben elérni az anyagi céljaidat 

Önreflexiós kérdések tartalomkészítőknek – azaz tartalomkészítés önismerettel

Olvasási idő: 3-4 perc

Mi a gyakorlat lényege, és miért fontos az önismeret a tartalomkészítőknek?

A tartalomkészítés egyik legfontosabb alapja a folyamatos belső motiváció. Az, hogy ne kényszerből, hanem szenvedélyből, belső tűzből kommunikáljunk az emberekkel. Ez pedig csak akkor tud hosszú távon működni, ha valóban kapcsolódunk a saját küldetésünkhöz, és ahhoz, ami belülről hajt minket.

Ezért egy tartalomkészítőnek, vállalkozónak időről időre érdemes megállnia, és ránéznie a saját kommunikációjára. Sok esetben ugyanis a kiégés ott kezdődik, amikor automatára tesszük a tartalomgyártást, és kizárólag számokban gondolkodunk: lájkokban, elérésben, teljesítményben. Nem mindegy azonban, hogy teljesítünk, vagy kapcsolódunk. A tartalomkészítés nem pusztán teljesítménykérdés, hanem emberi kapcsolódás.

Ahhoz pedig, hogy valóban kapcsolódni tudjunk másokkal, először a saját céljainkkal és belső motivációnkkal kell őszintének lennünk. Ezek az önreflexiós kérdések ebben segítenek: abban, hogy ki tudjuk értékelni az eddigi tartalmainkat, vagy – ha még nem készítettünk tartalmat – egy biztos kiindulópontot adjanak.

Ülj le egy csésze tea vagy kávé mellé, egy jegyzetfüzettel vagy a számítógépeddel, ahogy neked jól esik, és gondolkodj el ezeken a kérdéseken. Szándékosan hasonlóak, sőt, sok esetben szinonimák. Nem baj, ha ugyanazok a válaszok térnek vissza. Az önreflexió lényege éppen az, hogy mintázatokat fedezünk fel. Gyakran egy válasz három-négy kérdésnél is újra és újra felbukkan – és ez fontos jelzés.

Ha azt érzed, hogy egy kérdésre ugyanaz a válasz jut eszedbe, mint az előzőre, nyugodtan írd le újra. Nem az a cél, hogy minden kérdésre új és frappáns választ találj. Ha ugyanaz a válasz ismétlődik, az nem hiba, hanem információ: ott valami hangsúlyos dolog dolgozik benned.

Nincsenek jó vagy rossz válaszok. Ha egy kérdésre nem érkezik válasz, hagyd üresen. Ez nem egy iskolai feladat, senki nem fogja értékelni vagy osztályozni a gondolataidat. Nem a teljesség vagy a precizitás a cél, hanem az, hogy egy kicsit megállj, ránézz magadra, és észrevedd azokat a belső mintázatokat, amelyek újra és újra elő akarnak törni benned.

Önreflexiós kérdéssor tartalomkészítőknek

  • Mi az a téma vagy gondolat, amiről akkor is beszélnék, ha nem járna érte lájk vagy elérés?
  • Melyik tartalmamnál éreztem legutóbb azt, hogy igazán önazonos voltam – és miért pont ott?
  • Miről hallgatok rendszeresen, pedig belül érzem, hogy fontos lenne kimondani?
  • Ha nem akarnék senkinek megfelelni, miről kommunikálnék másképp, mint most?
  • Mikor érzem azt tartalomkészítés közben, hogy elfáradtam vagy kiégtem – melyik tartalomtípus váltja ki ezt az érzést?
  • Miről írnék, ha biztos lennék benne, hogy senki ismerősöm nem látja, és nem ítél meg miatta?
  • Melyik történetemet hallgatom el azért, mert attól félek, hogy túl sok vagy túl megosztó lenne?
  • Ha nem kellene „megfelelnem”, miről beszélnék sokkal nyersebben, őszintébben?
  • Milyen témák váltanak ki belőlem erős érzelmet, de mégsem merem őket megfogalmazni tartalomként?
  • Hol érzem azt, hogy szerepet játszom a kommunikációmban, és miért érzem szükségesnek?
  • Melyik témát érzem túl veszélyesnek, mert megváltoztathatná, hogyan látnak engem?
  • Milyen történetet hordozok magamban, amit még nem engedtem felszínre?
  • Mi az, ami akkor is fontos maradna számomra, ha holnap nem lenne közönségem?

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ha Úgy érzed ez másnak is segítene, Akkor oszd meg vagy küldd EL az ismerősödnek!

Email
LinkedIn
Facebook

Ki Csábi Boróka?

Szeretek írni, tudok brandet építeni és imádok vállalkozni. Szeretem az életet picit mélyebben és filozófikusabban vizsgálni. Lételemem a tanulás és a kreativitás. Szenvedélyem másokat felemelni, megosztani a tudásom, a gondolataimat, hozzásegíteni az embereket ahhoz, hogy egy önazonos karrierben kiteljesedjenek, jól kommunikáljanak, és felvállalják a saját értékeiket.