Azt csinálni, amit szeretsz, amiben jó vagy, FELVÁLLALNI MAGAD, énmárkát építeni önazonsan, értéket teremteni, mindeközben elérni az anyagi céljaidat
															Nem mindenkiből lesz igazán sikeres személyes márka. Van, aki el sem indul az úton, és van, aki útközben adja fel.
Nem akarok senkit elijeszteni, de az őszinte, egyenes beszéd híve vagyok. Ehhez az úthoz kell némi elszántság – és bizonyos tulajdonságok is.
Miért van az, hogy néha látunk üstökösként felemelkedő énmárkákat, akik pillanatok alatt felpörögnek, rövid időn belül óriási követőtáborra tesznek szert, majd néhány év alatt saját márkát alapítanak, vagy komoly szintre emelik a karrierjüket? Legyen szó influenszerekről, szakértőkről vagy vállalkozói márkákról, a mintázat ugyanaz.
Mivel én magam is egy ilyen énmárka vagyok, aki nagyjából két év alatt áttört egy óriási kommunikációs zajon, ezért pontosan tudom, mi kellett hozzá – és mi figyelhető meg más, sikeres márkáknál is.
Amikor annak idején marketingesként hirtelen felkerültem a térképre, listákra és színpadokra kerültem, nem éltem meg különleges dologként. Csak éreztem, hogy jól mennek előre a dolgok. Ma már látom, hogy ritka az, amikor valaki a szakmáján belül tényleg áttör, és rövid idő alatt a top szakemberek közé kerül. Sok marketinges évekig dolgozik, mégsem válik ismertté.
Visszatekintve tisztán látom, hogy mi volt az, ami segített kitűnni, és mi az, ami mindenkiben közös, aki valóban maradandót alkot. Akinek a munkássága nemcsak pillanatnyi figyelmet kap, hanem hosszú távon is hatással van mások életére.
Szóval nézzük meg, milyen személyiségjegyek, tulajdonságok és hozzáállás kell ahhoz, hogy egy énmárka tényleg kiemelkedjen, és áttörje a kommunikációs zajt a saját iparágában.
															Nyilván mi most itt nem az influenszermárkákról beszélünk, hiszen ott tudjuk, hogy sok esetben sekélyes tartalommal, látvánnyal is fel lehet tűnni.
A Te vagy a brandnél mi a vállalkozói, szakértői énmárkákhoz beszélünk — azohoz az emberekhez, akik a szakmai tudásukkal, értékteremtésükkel, tapasztalatukkal és küldetésükkel emelkednek ki.
Őket tanítjuk, őket támogatjuk abban, hogy ne csak követőik legyenek, hanem tekintélyük, hitelességük és hosszú távon stabil márkájuk is.
Az én tapasztalatom szerint, és több ezer tanítványom, ügyfelem útját látva, vannak bizonyos személyiségjegyek és hozzáállások, amelyek meghatározzák, ki az, aki tényleg áttör a zajon, és ki az, aki elakad félúton.
A teljesség igénye nélkül, nézzük meg, melyek azok a tulajdonságok, készségek és hozzáállások, amelyek leginkább megkülönböztetik a sikeres énmárkaépítőket azoktól, akik félúton feladják. Azokat a mintázatokat, amik újra és újra megjelennek azoknál, akik valóban szintet lépnek a személyes márkaépítésben.
Szívből szereti, amit csinál.
Ha valakiből nem árad a szenvedély, akkor nem fog tudni hosszú távon fennmaradni. A legsikeresebb énmárkák mögött mindig ott van az a belső tűz, az a fajta őszinte lelkesedés, amit nem lehet megjátszani. Akiket ma színpadokon látunk, akik inspirálják az embereket, mindannyian imádják, amit csinálnak. És ez a szenvedély átragad. Az emberek pontosan érzik, ha valaki csak szerepet játszik – és azt is, ha valaki tényleg hivatásból teszi, amit tesz.
Valódi szakmai teljesítmény van mögötte.
A személyes márka nem attól lesz erős, hogy hangos, hanem attól, hogy hiteles. Az emberek azoknak hisznek, akik letettek valamit az asztalra, akiknek a teljesítménye mögött valódi tudás és eredmény áll. Mutasd meg bátran az elért céljaidat, a díjaidat, a szakmai sikereidet — ezek nem dicsekvések, hanem bizonyítékai annak, hogy érted, amit csinálsz. A teljesítményed a tükör, amin keresztül a világ látja a szakmaiságodat.
Jó szakember.
Aki énmárkát épít, annak a szakmai tudása az alap. Nem kell, hogy mindent tudj, de abban, amit képviselsz, legyél alapos, igényes, naprakész. Tanulj, fejlődj, képezd magad. Az egyik legnagyobb erő, ha valaki alázattal fordul a szakmája felé. A jó szakember nem azért különleges, mert hibátlan, hanem mert mindig törekszik a jobbra.
Tudja, mi a célja a személyes márkaépítéssel.
Egy személyes márka nem öncélú dolog. Kell, hogy tudd, hová tartasz. Mit akarsz elérni vele, mit képviselsz, milyen értékek mentén működsz. Ha nincs célod, sodródni fogsz. De ha tudod, miért építed, akkor minden kommunikáció, minden döntés mögött lesz egy szilárd alap, ami hosszú távon is irányt mutat.
Hosszú távra tervez.
A személyes márka nem sprint, hanem maraton. Aki csak gyors sikereket akar, az hamar kiég. Aki viszont hosszú távra épít, az stabil lesz. Ezek az emberek látják maguk előtt a szakmai jövőjüket, és pontosan tudják, hogy a mai posztjaik, videóik, döntéseik mind abba az irányba viszik őket. A márkaépítés egy folyamat — és aki ezt megérti, az nem fog elbizonytalanodni, ha nem jön azonnal az áttörés.
Van mondanivalója, és indíttatása arra, hogy elmondja.
Azokat a márkákat követik, akiknek tényleg van mondanivalójuk. Aki szívből kommunikál, annál a gondolatok szinte ömlenek. Nem azon agyal, hogy „mit posztoljak ma?”, hanem azon, hogyan tudná a rengeteg ötletét rendszerezni. Ezek az emberek nem félnek megszólalni, és nem félnek tanítani sem.
Szeret kommunikálni.
Ez nem azt jelenti, hogy extrovertált vagy, hanem azt, hogy nyitott vagy az emberek felé. Szereted átadni, amit tudsz. A sikeres személyes márkák mögött mindig ott van egy ember, aki mer kapcsolódni, mer megszólalni, és mer önmaga lenni a nyilvánosság előtt is.
Önfegyelmezett és önmotivált.
Ez az egyik legfontosabb. A személyes márkaépítéshez kitartás és rendszeresség kell. Az algoritmus is a következetességet díjazza. De nem csak az algoritmus — az emberek is. Ha hónapokig követnek, és azt látják, hogy mindig hozod a színvonalat, akkor kialakul a bizalom. És ezt nem lehet mással pótolni. Aki sikeres lesz, az nem azért lesz az, mert mindig motivált, hanem mert akkor is csinálja, amikor épp nincs kedve.
Hisz az értékteremtésben.
A személyes márka nem rólad szól, hanem arról, hogy mit adsz a világnak. Lehet, hogy tudást, inspirációt, jókedvet, hitet vagy reményt, de valamit mindig adsz. Az értékteremtés az alapja annak, hogy tartós kapcsolat alakuljon ki közted és a követőid között.
Nem akar megfelelni, képes önmaga lenni.
Ezek az emberek nem követnek trendeket — ők maguk teremtik őket. Nem próbálnak „tökéletesek” lenni, inkább hitelesek maradnak. És éppen ezért szerethetőek. Mert önazonosak.
Hajlandó megnyílni az emberek előtt.
Egy kicsit le kell engedni a falaidat ahhoz, hogy kapcsolódni tudjanak hozzád. A sebezhetőség nem gyengeség, hanem híd közted és a közönséged között. Az emberek nem a hibátlanságot keresik, hanem azt, akiben meglátják magukat.
Nem fél kimondani, amit gondol.
A véleményed a márkád része. Ha mindig mindenben a biztonságos utat választod, sosem fogsz kitűnni. A megosztó tartalmak mindig nagyobb figyelmet kapnak, de csak akkor, ha mögöttük valódi gondolat és szándék van.
Kitartó típus.
Ez nem csak türelem kérdése, hanem fókusz is. A márkaépítés néha monoton, néha fárasztó, de aki kitart, az előbb-utóbb meghozza a gyümölcsét. Nem a legtehetségesebbek, hanem a legkitartóbbak lesznek sikeresek.
Nem riad meg a kemény munkától.
Sokan azt gondolják, hogy tartalmat gyártani könnyű. Pedig egy jól működő márka mögött rengeteg munka van: gondolkodás, tervezés, szervezés, önreflexió. Azok, akik sikeresek, nem panaszkodnak, csinálják, mert tudják, hogy ez az út része.
Képes a rendszerességre.
A rendszeresség nem csak posztolási szokás, hanem életmód. Akik sikeresek, beépítették a kommunikációt a mindennapjaikba. Tudják, hogy ha egy hétig eltűnnek, a közönség továbbgörget. Ezért mindig jelen vannak, még akkor is, ha épp nyaralnak, vagy épp egy nehéz időszakon mennek keresztül.
Jól ismeri a közönségét.
Ezek az emberek nem csak beszélnek, hanem figyelnek is. Tudják, kikhez szólnak, és folyamatosan tanulják, hogyan tudják jobban megszólítani őket. A jó kommunikáció mindig párbeszéd – nem monológ.
Képes a kudarcokon felülkerekedni.
Nem egy sikertörténet van, ahol közben komoly visszaesések is voltak. Akik tényleg tartósan fent maradnak, azok tudják, hogy a kudarc nem végállomás, hanem tanítóállomás. És hogy minden újrakezdés mélyebb önismeretet hoz.
Tisztában van vele, hogy ez türelemjáték.
A személyes márkaépítés nem varázslat, hanem folyamat. Kell hozzá idő, hogy az emberek megismerjenek, megszeressenek, elkezdjenek bízni benned. Ne várj csodát az első hónapban. Adj magadnak időt — és közben figyeld, hogyan formál téged is ez az út.
															Van annyira magabiztos, és helyén van az önbecsülése, hogy ha kap némi hideget, az nem tántorítja el.
Aki énmárkát épít, annak meg kell tanulnia kezelni a kritikát. Ez elkerülhetetlen. Amíg kevesen látnak, addig mindenki kedves. De amikor elkezdesz egyre nagyobb tömegekhez eljutni, akkor megjelennek azok is, akik nem értenek veled egyet, vagy egyszerűen csak kritizálnak, mert könnyebb támadni, mint alkotni. A kritikátűrő képesség az egyik legfontosabb készség egy énmárkaépítőnek. Tudni kell, kitől fogadod el a véleményt, és mit engedsz el a füled mellett. Ha egy-egy videódat, posztodat nagyon felkapják, ott aztán lesz minden: taps, szeretet, de támadás is. A lényeg, hogy tudd, ki vagy, és ne engedd, hogy ezek kizökkentsenek.
Hajlandó fejlődni, változni, tanulni.
Az énmárkaépítés talán az egyik legnagyobb nyilvános személyiségfejlődés, amin ember és szakember valaha keresztülmegy. Kint lenni a világ előtt, és közben formálódni – ez nem könnyű. Lesz olyan, hogy valamit rosszul mondasz, tévedsz, vagy újra kell tanulnod valamit. És lesz olyan is, hogy mások javítanak ki. De ez mind része a folyamatnak. A fejlődés képessége különbözteti meg a tartósan erős márkákat azoktól, akik egy idő után eltűnnek. Aki hajlandó tanulni, nyitott maradni és önreflektíven dolgozni magán, az mindig újra tudja definiálni magát.
Hajlandó figyelni a közönségére.
Az énmárka nem monológ, hanem párbeszéd. Akik igazán sikeresek, azok figyelnek a követőikre. Elolvassák a kommenteket, reagálnak, kapcsolódnak. Meghallják, mire van igény, és miközben önazonosak maradnak, beépítik a visszajelzéseket. Ez az egyik legszebb része a személyes márkaépítésnek: hogy közösséggé válik. És a közösség nem csak tőled tanul, hanem te is tőlük.
A szereplés nem riasztja el – vagy tudja, hogy idővel képes lesz felülkerekedni a félelmein.
Nem kell extrovertáltnak lenni ahhoz, hogy énmárkát építs, de előbb-utóbb ki fogsz kerülni a reflektorfénybe. Először talán csak a közösségi médián, aztán meghívnak interjúba, majd rendezvényre, színpadra. És minden szinttel nő a komfortzónád. A legtöbb ember fél a szerepléstől – de a különbség azok között, akik sikeresek, és akik nem, az, hogy az elsők megteszik akkor is, amikor félnek. Fel kell nőni a feladathoz, és ez csak úgy megy, ha mész, csinálod, gyakorlod.
Nem azért teszi, hogy híres legyen, hanem mert van mondanivalója a világnak.
Ez egy nagyon fontos különbség. Aki csak hírnevet akar, az rövid távon felkapják. Aki viszont azért kommunikál, mert van benne valami, amit muszáj elmondania, az hosszú távon hat. Azok az emberek, akik valóban nagy követőtábort építenek, nem a hírnévre hajtanak, hanem a hatásra. Ők nem magukért beszélnek, hanem azért, hogy adjanak valamit másoknak. Ez a fajta tiszta szándék az, ami átsüt minden tartalmon.
Az önkifejezés örömmel tölti el.
A kommunikáció számukra nem teher, hanem örömforrás. Élvezik, hogy létrehozhatnak valamit, ami hatással van másokra. Nem feszengve posztolnak, hanem inspiráltan. Ez az energia érződik a tartalmaikban is. 
Tudja, mik az erősségei.
Az énmárkaépítés egyik alapja az önismeret. Tudnod kell, miben vagy jó, mi az, ami igazán a te tereped. Akik sikeresek, pontosan tisztában vannak ezzel, és nem próbálnak mindent csinálni. Inkább rátolnak még egy lapáttal arra, amiben kiemelkednek. 
Nem árt, ha van stílusa, és ezzel tisztában is van.
A stílus nem külsőség – üzenet. Azzal, ahogy kinézel, ahogy kommunikálsz, ahogy a világban megjelensz, mindent mondasz magadról. Az emberek az egyéniséget szeretik. Nem azokat követik, akik beleolvadnak a tömegbe, hanem azokat, akik mernek mások lenni. Akiknek van saját hangjuk, saját ízlésük, saját “színük”. És ez nem csak ruhában, hanem gondolkodásban, kommunikációban, energiában is megnyilvánul.
Minél előrébb van az önismeretben, annál jobb.
A személyes márkaépítés egy folyamatos önismereti utazás. Minden poszt, minden visszajelzés, minden siker és kudarc új tükör. Megmutatja, ki vagy, és hol tartasz. Aki ismeri magát, az nem ijed meg ettől, hanem használja. Az önismeret adja azt a stabil alapot, amire a márkádat biztonsággal fel tudod építeni.
Ismeri magát annyira, hogy fel tudja mérni, megvannak-e benne ezek a képességek – vagy képes lesz elsajátítani őket.
Nem baj, ha nem rendelkezel még mindennel. A lényeg, hogy tudd: tanulható. Az énmárkaépítés nem a “kiválasztottak sportja”. A legtöbben menet közben tanulják meg mindezt. De az kell hozzá, hogy higgy benne: képes vagy fejlődni. Hogy a félelem nem akadály, hanem iránytű. Ha valamiben még gyenge vagy, az csak azt mutatja, hová érdemes figyelmet vinned.
És végül: a bátorság.
Talán ez a legnagyobb erény. Kívülről könnyűnek tűnik: csak posztolunk, csak beszélünk a kamerába, csak “jelen vagyunk”. De a valóságban ez az egyik legnagyobb önfeltáró út, amit az ember végigjárhat. A reflektorfény nemcsak világít, hanem láthatóvá is tesz – a jót és a rosszat egyaránt. Aki mer megmutatni magából valamit, aki mer kiállni, megszólalni, aki a támadások ellenére is viszi a saját ügyét, az tényleg bátor. És ez a bátorság az, ami minden sikeres énmárka mögött ott áll.
Ha te is ezen az úton jársz, ha szeretnéd tudni, hogyan tudsz fejlődni ezekben a készségekben, hogyan lehet az énmárkád még erősebb, akkor jelentkezz egy 30 perces díjmentes tanácsadásra a Te vagy a brand csapatához.
Segítünk felmérni, hol tartasz most, és megmutatjuk, hogyan tudsz tovább építkezni, akár kezdőként, akár haladóként, aki most szeretne szintet lépni.
Benned van? Akkor START. Te vagy a brand.
															Szeretek írni, tudok brandet építeni és imádok vállalkozni. Szeretem az életet picit mélyebben és filozófikusabban vizsgálni. Lételemem a tanulás és a kreativitás. Szenvedélyem másokat felemelni, megosztani a tudásom, a gondolataimat, hozzásegíteni az embereket ahhoz, hogy egy önazonos karrierben kiteljesedjenek, jól kommunikáljanak, és felvállalják a saját értékeiket.