Ismét eltelt egy év a Te vagy a brand történetében.
Nálunk már hagyomány – ha lehet ilyet mondani egy 3 éves vállalkozás esetében –, hogy írok egy baromi őszinte beszámolót az utamról ebben az évben.
Nemcsak a magaslatokról, de a mélységekről is – a félelmeimről, azokról a dolgokról, amiket le kellett magamban küzdenem. Szeretni szoktátok az ilyen kendőzetlen és őszinte megnyilvánulásokat, jöjjön hát a beszámoló a 3. évünkről.
Elég zavaros időszak volt ez: legalább háromszor gondoltam újra a stratégiám. Egy olyan világban élünk ugyanis, amely borzasztó ingatag.
Az én cégem a pandémia közepén épült. Nem is tudom, milyen érzés járvány nélkül vezetni a Te vagy a brandet, így megint újra kellett gondolnom egy csomó mindent. Nem elég, hogy az online világ maga állandóan követeli a figyelmed, mert szinte az egyik pillanatról a másikra képes átalakulni, de még a makrokörnyezet is mondhatni, hónapról hónapra szinte teljesen újraírja magát.
Talán a legnagyobb meglepetés tavaly ősszel ért, amikor elmentem egy üzleti rendezvényre, ami egy nagyon nívós, szűk körben megtartott üzleti találkozó volt, és a résztvevők körülbelül 30%-a jelezte valamilyen formában, hogy teljesen tisztában vele, hogy én ki vagyok. Volt, aki közös fotót kért, mert nagy rajongó. Hogy micsoda? Rajongó? Jesszusom.
Akkor kellett szembesülnöm vele, hogy én itt a nagy pandémia idején az internet kalitkájába zárva, a szűnni nem akaró közösségimédia-jelenlétemmel akarva-akaratlanul ismert emberré váltam. Legalábbis vállalkozói körökben.
Furcsa érzés volt, amelyet hónapokig ízlelgettem. Ízlelgettem és talán meg is szoktam, hogy az utcán néha cinkos mosollyal biccentenek felém, belülről azt suttogva: tudom ám, ki vagy. Felmerült bennem, hogy írok a blogomba arról, milyen érzés, amikor az ember rádöbben, hogy ismerik, de gondoltam, hülyeségnek vagy beképzeltnek tartanátok egy ilyen cikket, úgyhogy megtartottam magamnak.
Muszáj volt hozzászoknom, mert azóta az élet megint szembesített vele, hogy amit alkottam, egy széles körben elismert dologgá vált. Mégpedig a Magyar Marketing Fesztiválon, ahol fő műsoridőben kaptam lehetőséget beszélni a nagyszínpadon. Már maga a tény, hogy meghívtak, elképesztően jólesett, hiszen először kaptam a szakma oldaláról ilyen típusú elismerést.
Két forgatókönyvet futtattam le magamban: vagy most fogok rádöbbenni, hogy baromi ismert brandet építettem, vagy most jövök rá, hogy itt ülök az én kis Te vagy a brandem közepén, és azt gondolom, én vagyok a világ közepe, miközben az emberek meg azt sem tudják, mi ez az egész. Tudjátok, mint a kiskakas a szemétdombon.
Elképzeltem, hogy lesz egy telt házas előadásom, és végre elfogadom a tényt, hogy igenis Boróka, megcsináltad. Vagy a másik szcenárió, hogy előadok 100 embernek, mert mindenki inkább a másik terembe megy át.
10 perc múlva én jövök. Az 1500 fős nézőtér 70%-ig tele, akkor leégni már nem fogok… Jól van. Hátranézek, egyszer csak elkezdenek betódulni az emberek minden ajtón a terembe. Ezt nem hiszem el! Ezek az emberek miattam jönnek most be? Az én előadásomra? Torkomban dobogott a szívem. Ez most tényleg igaz?
Végignéztem az első sorokon, ott ültek az ügyfeleink, eljöttek aznap szorítani, tanulni. Büszkék voltak, és én is büszke voltam rájuk. Elképesztő érzés volt. Fullon volt a terem, telt ház. És akkor tudtam: megcsináltam – felépítettem egy brandet, amire kíváncsiak az emberek.
Mostanra már megszoktam, hogy amikor egy céghez megyek, a szervezők azt mondják: nem számítottunk rá, hogy ekkora érdeklődés lesz a képzés irányába; vagy ha rendezvényre hívnak, a szervezők jelzik: Boróka, tiéd volt az egyik legnézettebb előadás. És ez most nem is az egómat simogatja, megvan nekem az egóm ezek nélkül is. Viszont az hatalmas visszacsatolás számomra, hogy amit tanítok, annak hasznát a saját bőrömön is minden nap megtapasztalom. Igenis, működik a személyes márka. Igenis, hatalmas lehetőség van a közösségi médiában, ha azt megfelelően használjuk.
Nagyon sokat tanultam és fejlődtem mint vezető.
Először is, emberismeretből egy jó nagy 1-est adok magamnak, annak ellenére, hogy legalább 5 oklevelem van a tárgyból, mégis újra meg újra képes vagyok még elnézni dolgokat. Rossz emberben bíztam, de szerencsére nem lett túl nagy a baj.
Talán a legnehezebb megtanulni azt, hogy sokan átjáróháznak nézik a cégedet, azért jönnek, hogy ellessenek tőled dolgokat, hogy felkapaszkodjanak a hátadon, hogy addig vagy jó, amíg épp ehhez van kedvük. Az emberek sok mindent mondanak, de az egyik legelcsépeltebb közhely, hogy „a tetteik alapján ítéld meg az embert”, újra és újra igaznak bizonyul. Sem lelkileg, sem jogilag nem tudja teljesen bevédeni magát egy vezető az ellen, hogy kihasználják, meglopják, átverjék, vagy a hírnevén próbáljanak meg csorbát ejteni. Ezt meg kell tanulni kezelni. Meg kell tanulni még jobb emberismerővé és még következetesebb és fegyelmezettebb vezetővé válni.
De a legfontosabb, amit meg kell tanulni, hogy nem számít, hányszor csalódsz életed során, soha, de soha nem adhatod fel a hited az emberi jóságban. És csak azért, mert belefutsz néha a gyenge, gyarló emberi jellembe, nem szabad egy megkeseredett szkeptikussá válnod, és azt mantráznod, hogy nincsenek jó emberek, mindenki érdek, mindenki csak kihasznál, nincs becsület, nincs tisztelet, mindenki csak helyezkedik. Ugyanis, ha ezt a szemüveget hordod, innentől nem is fogod látni, hogy mennyi jó ember, mennyi csodálatos munkatárs van a világban. Igenis létezik lojalitás, becsület, etika, kitartás, egymás megbecsülése és tisztelete, és igenis tele van a világ olyan emberekkel, akiknek ezek az értékek fontosak.
Érdekes időszak volt ez a csapatépítés terén, mert ebben az évben éltem meg a legnagyobb mélységét és magasságát is. Megtapasztaltam, milyen az, amikor tisztességtelen módon elárulnak, és megtapasztaltam azt is, hogy milyen, amikor a csapatod egy emberként zár össze körülötted, felemelnek és erőt adnak.
Igazán jó vezetővé válni egy hatalmas munka, és valójában soha nem is leszel az, mert ez mindenkinek picit más jelent. Tudni, mikor kell kedvesnek és megértőnek lenni, mikor van szükség arra, hogy igenis helyre tegyük a dolgokat, és picit keményebben lépjünk fel. Ha túl puha vagy, az a baj, ha túl kemény, akkor az a baj. Ha egy pillanatra lankad a figyelmed, lazítasz, nem vállalsz felelősséget, máris hullik szét minden.
Azt mondják, ha azt csinálod, amit mindig is csináltál, azt az eredményt fogod kapni, amit mindig is kaptál.
Január óta a Te vagy a brand teljes átalakításán dolgozom, ami 2 hét múlva teljesen a végére ér. A megjelenésünket egy magasabb szintre hoztuk, nagyon sok informatikai dolgot alakítottunk át, illetve teljesen újragondoltuk magának az oktatásnak az egész koncepcióját. Hatalmas kockázat, és persze még több munka.
Egy céget néha újra kell gondolni. És a legfájdalmasabb rész, hogy le kell rombolnod folyamatokat, modelleket, amelyekben lehet, hogy már több száz munkaórád van, mégis be kell látni, hogy ami 2 éve működött, az ma nem működik. Változott a piac, változunk mi, egyre több a versenytárs, sokat pontosan mi neveltünk ki magunk körül, hiszen a szakmát is oktatjuk.
Ennek a változásnak lesztek a tanúi hamarosan, viszont a teljes stratégiám nem fecsegem ki. Senkit nem utánozunk, senki után nem megyünk, újítunk, feltalálunk, kísérletezünk, és egyedi dolgokat hozunk létre, figyelve a piacot és hogy hogyan tudjuk a vevőinket a lehető legjobban kiszolgálni. A Te vagy a brand az a hely, ahol tényleg A-Z-ig megtanítunk arra, hogyan kell felépíteni egy márkát.
Mondom, hogyan:
Megjelent a személyes márkaépítő fejlesztőkártya. Nos, fél éve dolgozok egy termék prototípusán, de magán a kutatómunkán már évek óta, és ezt elétek tudom tárni, stílusosan a Te vagy brand 3. születésnapján. Lesz egy kézzelfogható produktuma is a munkásságomnak: a személyes márkaépítő fejlesztőkártya, amely teljesen egyedülálló a maga nemében, és nemsokára az egész ország tele lesz vele…
Viszont a legeltökéltebb személyes márkaépítők számára már beindítottuk az előrendelést. Megnézem a kártyát!
Kedvezményekkel kecsegtetünk egész május hónapban a képzéseinkre. Ezen a linken tájékozódhatsz róluk.
Nagyvonalú nyereményjátékokat futtatunk Facebookon és Instagramon is, ahol minden héten nyerni lehet nálunk valamit.
Hm. Érdekes korszak következik. Mert megindult irányunkban a média érdeklődése is, amiről még nem beszélhetek. De ez a kártyapakli messzire fogja repíteni a Te vagy a brandet, annyit elárulhatok…
Boldog szülinapot, Te vagy a brand!
Köszönjük azt a sok támogatást és szeretetet, amit nap mint nap kapunk tőletek!
Te vagy a brand alapítója
Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.
Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.