Nehéz megmondani, melyik volt az a pontos pillanat, amikor a Te vagy a brand megszületett, hiszen elég gyorsan történt az egész. Ugyanis az ötlet, miszerint tartok egy workshopot, pár hét leforgása alatt megvalósult.
A Te vagy a brand születésnapját talán mégis leginkább arra a napra datálnám, amikor a márkanév, azaz a Te vagy a brand kipattant a fejemből, illetve amikor lefoglaltuk a domaint. Ez a dátum pedig 2019. április 4.
Pontosan emlékszem erre a pillanatra. Egy kávézóban ültem, egyszerű feladatom volt: találni egy nevet a workshopnak.
Egy papírra felírtam néhány szót: én, te, brand, márka stb. – már nem is emlékszem pontosan, mik voltak azok. Arra viszont tisztán emlékszem, hogy a feltett szándékom az volt, hogy ha valaki ezt a nevet meghallja, megszólítva érezze magát. Körülbelül negyedórányi, a szavak feletti ötletelés után kipattant a fejemből a tökéletes kombináció: Te-vagy-a-brand. Ez az!
100%-ig biztos voltam benne, hogy ez a név már másnak is eszébe jutott, és foglalt. Gyorsan ellenőriztem Google-ben. És nem! El sem hiszem! Egy ennyire zseniálisan brandelhető név, és még egyetlen személyes márkaépítőnek sem jutott az eszébe? Az enyém lesz! Ez volt az a pillanat, amikor a Te vagy a brand megszületett.
2019. április 4-én, amikor lefoglaltuk a domaint, még fogalmam sem volt róla, mennyire fogom szeretni, és hova vezet majd ez az egész. Sok mindent csináltam már életemben, de semmit sem élveztem még ennyire. Erre mondják, azt hiszem, hogy a szenvedélyed lesz a hivatásod. Épp ideje volt már így 36 évesen rájönni, mi is a szenvedélyem. Mindegy, jobb később, mint soha.
Egyetlenegy ötletből, amihez az adta a lendületet, hogy folyamatosan azzal ostromoltak az ismerőseim – mivel látták, mennyire ügyesen felépítettem magam a közösségi médiában –, hogy ezt szeretnék tőlem megtanulni, mára már egy pontos küldetéssel, vízióval és célokkal teli vállalkozás lett.
Ma már három workshop van a palettánkon.
Te vagy a brand – hogyan építsd fel a személyes márkádat a közösségi médián workshop: ez a workshop mindennek az alfája és omegája. Itt fektetjük le azt az alapvető tudást és megértést, amire szüksége van annak, aki ma sikeres márkát szeretne építeni. A helyzetre való tekintettel a Te vagy a brand wokshopot határozatlan ideig élő webkonferencia formájában fogjuk megtartani. A következő online workshop dátumát a linkre kattintva nézheted meg.
Aztán ott van a Hogyan építsd fel a szakmai személyes márkádat a LinkedInen workshop. Mivel az ügyfeleim nagy része üzletember, akit kifejezetten a LinkedIn érdekel, úgy ítéltem meg, hogy egy ilyen tanfolyamra is lenne kereslet. És igazam volt. A második ilyen tanfolyamra túljelentkezés volt, annyira érdekel benneteket ez a téma. Ezért elkészítettük ennek a tanfolyamnak is az élő webkonferencia változatát. A következő két online workshop dátumát a linkre kattintva nézheted meg.
Frappáns szövegírás – amikor kipattant a fejemből ez az ötlet, egyből jöttek a szkeptikusok. „Boróka, az írást nem lehet oktatni”. Hogy a fenébe ne lehetne! Ezt teszem nap mint nap az ügyfeleimmel, és egyre ügyesebben írnak. Én is rengeteg fogást, technikát, trükköt tanultam meg az évek alatt, amelyeket az írásnál használok. Én sem születtem profi írónak. Ezért hoztam létre egy olyan tanfolyamot, ami az írás technikai részét oktatja. A tanfolyam akkora sikert arat, hogy az engem is meglep. Még szerencse, hogy webinárium, ezért nem kell limitálnom a férőhelyeket. Valószínű ugyanis, hogy 3 számjegyű lesz a részvétel. További információ a tanfolyamról a linkre kattintva érhető el.
Több száz óra személyes tanácsadást végeztem az elmúlt egy évben. Tudom, hogy nem a legjobb üzleti modell, amikor az ember az idejét árulja, mert hosszú távon nem skálázható, de szükségem volt/van erre az inputra. Mivel ennyi különböző iparág képviselőjét megismerhettem, rengeteg tapasztalatot és tudást szereztem arról, hogy mik azok a kérdések, amelyekre keresitek a válaszokat.
A tanfolyamokat is így fejlesztem ki: megfigyelem, mi az a tudás, amire szükségetek van, és ez alapján hozom létre a tanfolyamot. Nem fordítva.
Jelenleg többekkel dolgozom együtt, akik saját területük szakértői, hogy további workshopokat fejlesszünk ki a számotokra.
Szokták mondani rám, hogy gyakorlatias vagyok. Ez így igaz. Ez teljes mértékben tudatos és szándékos. Azt látom, hogy az ügyfeleimnek egyáltalán nem segítség, ha arról tartok előadást, hogy vajon az énmárka vagy a személyes márka definíciója miért nem ugyanaz, és ha ködös elméleteket vázolok fel nekik. Amikor ott ülnek a billentyűzet előtt, akkor úgyis azt fogják kérdezni: Boróka, szerinted most miről írjak?
Persze én is folyamatosan képzem magam, olvasok, tanulok a témában, de örömmel konstatálom, hogy a szakirodalomban a személyes márkaépítésről sokszor rengeteg visszaigazolást kapok: igen-igen, pontosan ezt szoktam én is tanítani, csak én egy kicsit másképp fogalmazom meg.
Tényleg nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire köszönöm azt a bizalmat, amit eddig megadtatok nekem és a Te vagy a brandnek. Ígérem, hogy keményen fogok dolgozni azon, ami az egyik legfontosabb irányelvem: mindig adj egy kicsit többet, mint amit elvárnak tőled.
Megmondom őszintén, az álmom az volt, hogy a Te vagy a brand születésnapját egy 100 fős, nagyszabású rendezvényen, tortával ünnepeljük meg, de ezt a veszteséget már feldolgoztam.
Ezért így a virtuális térben csak annyit mondok:
Boldog 1. születésnapot, Te vagy a brand!