Kosár

A Canva sokkal több, mint egy egyszerű grafikai szerkesztő program

Olvasási idő: 7-8 perc

Ha jelen vagy az online térben és tartalomgyártó vagy a közösségi médián, egész biztosan szembe jött már veled a Canva, mint online grafikai szerkesztő program.  

A Canva egy olyan online grafikai szerkesztő felület, ami telefonon és webhelyen is elérhető és aminek a segítségével publikálhatod is az elkészített alkotásaidat. A közösségi média tartalmaidtól kezdve, a névjegykártyákat, önéletrajzokat, prezentációkat, de akár reklámajándékokat is tudsz vele tervezni.

Ha ismered és használod a Canvát, biztos vagyok benne, hogy imádod. Ha még nem, próbáld ki – garantálom, hogy imádni fogod.

Amit viszont kevesen tudnak, hogy a zseniális kép anyagok elkészítésén felül, mennyi mindent rejt magában ez a grafika szerkesztő weboldal. Ezért ebben a cikkben nem abban fogok neked segíteni, hogy remek kreatívokat készíts. Ha erre keresel választ, javaslom olvasd el a Canva szerepe a tartalommarketingedben nevű cikkemet.

Ebben a cikkben egy teljesen más nézőpontot adunk a Canvának. Hiszen nem csak a szerkesztésben nyújthat óriási segítséget, hanem egy szuper szervező felület is. Segítségével akár több tíz ember munkáját tudod összehangolni, és akár egy vállalat komplett vizuális tartalomstratégiáját tudod kivitelezni.

Mit kell ehhez tenned?

Első lépés: Szervezz csapatot!

A közös munkát hatékonyabbá tudod tenni azzal, ha csapatokat hozol létre a Canván belül. Ez állhat akár 3 főből, de akár 30 főből is, különböző projektektől függően. A csapattagok közösen, egyidőben dolgozhatnak a különböző grafikákon és tartalmakon, megjegyzéseket fűzhetnek a projekt részeihez. Mindenki pontosan látja, hogy ki és mit csinál, ennek köszönhetően gördülékennyé válnak a marketing folyamatok, hiszen nincs szükség megbeszélésekre. Felhő alapú tárhelyének köszönhetően, a Canvából le sem kell mentened a még befejezetlen grafikákat, hiszen minden művelet után frissíti a változtatásokat. 

Ha pedig egy projekten belül, szűkebb körökre szeretnéd osztani a munkatársakat, könnyen megteheted. Különböző csoportokra tudod bontani a csapattagokat, feladatkörönként, munkakörönként, tervenként vagy egyéb szempontok alapján is.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Második lépés: Töltsd fel a brand vizuális arculatát!

Ha a márkád már rendelkezik a szükséges arculati elemekkel, azokat egy kattintással feltöltheted a programba. A Canva tárolja a színkódokat, betűtípusokat, logókat, elemeket és egyéb képeket, így néhány másodperc alatt tudod a saját arculatodra szabni a grafikákat. 

Létezik egy kutatás, amely szerint a következetes színpaletta használata által a márkád 80%-kal felismerhetőbb lesz. (Forrás: Forbes)  Éppen ezért a csapatod szempontjából is fontos lehet ez a funkció, hiszen a vizuális arculati elemekhez ők is hozzáférnek, ezáltal alkalmazni is tudják az általuk készített grafikákon. 

Harmadik lépés: Használd ki a sorozatgyártás előnyeit!

Az elkészült grafikáidat sablonként tudod felhasználni, ezáltal a tartalomkészítés nem csak egységes lesz, hanem segíted vele a márkád vizuális egységesítését is. 

A vizuális egység kiemelkedően fontos, hiszen egy felmérés szerint, ha az emberek hallanak egy információt, annak csak a 10%-ára fognak emlékezni három nappal később. Ha egy releváns kép is kapcsolódik az információhoz, akkor ez az arány 65%-ra növekszik. (Forrás: Brain Rules

Negyedik lépés: Rendezd mapparendszerbe a grafikákat!

Azon túl, hogy a szerkesztésben és a csapatmunkában is rengeteg segítséget ad, a rend fenntartásában is hatalmas szerepe van. Olyan precíz mapparendszert tudsz kialakítani a Canva segítségével, aminek segítségével később könnyen megtalálod amit keresel, kiemelkedően akkor, amikor több tíz fő dolgozik együtt. Nem fog fejetlenség kialakulni a különböző grafikai típusok, projektek, felületek és egyéb szempontok alapján létrehozott kreatívok között. 

Ötödik lépés: Ha mindennel meg vagy, tervezz és időzíts!

Rengeteg időt tudsz spórolni a Canva tartalomnaptár funkciójával. Hisz azon felül, hogy elkészíted a képi tartalmakat és megszervezed a csapatodat, az elkészített bejegyzéseket közvetlenül meg tudod osztani bármelyik platformon, vagy akár későbbi alkalomra is beidőzítheted.

Ha valamilyen oknál fogva nem szeretnéd, hogy a Canván keresztül legyenek a posztok közzétéve, szimplán vázlatként mentsd el a tartalomnaptárba. Így nem fog kikerülni más platformokra, viszont látni fogod egy bizonyos időszakra előre vetítve a tervezett bejegyzéseket és könnyen átlátod, mikor-hova-mi fog kikerülni.

Ez a tervezés nagyban könnyíti a csapat munkáját is, hiszen mindenki látja, milyen feladatok vannak készen, és milyen feladatokkal van még további teendő.

Legyél akár magánszemély, kisvállalkozás vagy nagyvállalat, a Canva tökéletes választás lesz számodra. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy olyan óriások szavaztak neki bizalmat, mint az American Airlines, Skyscanner vagy a LPL Financial (forrás: Canva).