fbpx

A Canva sokkal több, mint egy egyszerű grafikaszerkesztő weboldal

Ha már építed a márkádat a közösségi médián, posztokat gyártasz és folyamatosan jelen vagy az online térben, biztos vagyok benne, hogy hallottál a Canvaról, az online képszerkesztő programok aduászáról.

Canva röviden egy online grafikai szerkesztő felület, ami telefonon és webhelyen is elérhető, és nem csak elkészítheted vele a képi tartalmaidat, hanem publikálhatod is. A közösségi média a bejegyzéseidtől kezdve, névjegykártyákat, önéletrajzokat, prezentációkat, de akár reklámajándékokat is meg tudsz tervezni, a lehetőségek tárháza végtelen.

Ha ismered ezt a felületet és használod, biztos vagyok benne, hogy imádod. Ha nem, próbáld ki – imádni fogod.

Azt viszont kevesen tudják, hogy a Canva sokkal több, mint egy egyszerű grafikaszerkesztő weboldal, amivel remek képi anyagot lehet készíteni. Éppen ezért, ebben a cikkben nem azt fogom elmondani, hogy hogyan segít neked abban, hogy zseniális kreatívokat gyárts, és kezdőként miben könnyíti meg az életedet. Ha erről szeretnél hallani, javaslom olvasd el a Canva szerepe a tartalommarketingedben című cikkemet. 

Ezt a felületet most egy teljesen másik szemszögből fogjuk megvizsgálni. A Canva nem csak a szerkesztésben nyújt neked óriási segítséget, hanem egy szuper szervező felület is, több tíz ember munkáját tudod vele összehangolni, és akár egy vállalat komplett vizuális tartalomstratégiáját tudod kivitelezni. Ehhez a következőket kell tenned:

Első lépés: Szervezd össze a csapatodat!

Legyen szó akár egy egyéni projektről, 3 főből álló csapatról vagy egy 40 fős cégről, a Canva segítségével megtervezheted a marketing folyamatokat. Közösen, egyidőben dolgozhatnak a munkatársak különböző grafikákon és tartalmakon, egymás keze alá dolgozhatnak és megjegyzéseket fűzhetnek a projekthez.

Ez a közös munkát kifejezetten hatékonnyá teszi, hiszen nincs szükség folyamatos visszajelzésekre, mert mindenki pontosan látja, hogy ki, mit csinál. A Canva felhő alapú tárhelyének köszönhetően pedig le se kell menteni a be nem fejezett alkotásokat, hiszen műveletenként frissíti a változtatásokat.

Ha pedig a cégen belül különböző projektek futnak, vagy más tényezők miatt szűkebb körökre kell osztanod a dolgozókat, egy kattintással megteheted. A csapatodat különböző csoportokra bonthatod, akár feladatkörönként, munkakörönként, tervenként vagy más szempontok alapján.

A csapat és a csoportok tagjai hozzáférhetnek az egymás között megosztott grafikákhoz, anyagokhoz, arculati elemekhez, megjegyzésekhez, mappákhoz – így folyamatosan nyomon tudják követni, hogy hol tart a munkafolyamat.

Második lépés: Töltsd fel a brand vizuális arculatát!

Ha brand már rendelkezik profi arculati elemekkel, egy kattintással beimportálhatod ezt a programba. A Canva tárolja a szükséges színkódokat, betűtípusokat, logókat, elemeket és fontos képeket, így a grafikákat pár másodperc alatt egyedivé tudod varázsolni. Ez a csapat szempontjából is egy szuper funkció, hiszen minden érdekelt rendelkezni fog ezekkel az elemekkel, és hozzá tud férni, amikor szüksége van rá.  

Ez kifejezetten fontos, hiszen a következetes színpaletta használata által a márkád 80%-kal felismerhetőbb lesz. (Forrás: Forbes)

Harmadik lépés: Használd ki a sorozatgyártás előnyeit!

A dizájn és a vizuális tartalom jelenti a legnagyobb kihívást a tartalommarketinggel foglalkozók 23,7%-nak (Forrás: Adam Enfroy), ez főleg azért van, mert az ember új tervekben gondolkodik, ezért mindig elölről kell kezdeni az anyag legyártását. Pont ezért kiszervezni/átadni is nehéz a feladatot, mivel ebben nincs stratégia, mindig a kivitelező ember kreativitásától és aktuális hangulatától függ, hogy hogyan fog kinézni az újabb remekmű. 

A marketingedben pedig kifejezetten fontos, hogy használj esztétikus kreatívokat hiszen, ha az emberek hallanak egy információt, annak csak a 10%-ára fognak emlékezni három nappal később. Ha egy releváns kép is kapcsolódik az információhoz, akkor ez az arány 65%-ra növekszik. (Forrás: Brain Rules)

Negyedik lépés: Rendezd mapparendszerbe a grafikákat!

Nem csak a szerkesztésben és a csapatmunkában kapsz segítséget, hanem a rendfenntartásban is, hiszen nagyon precíz mapparendszert tudsz kialakítani a Canva támogatásávál. Különböző grafika típusokhoz, projektekhez, felületekhez vagy bármilyen más szempont alapján elrendezett témákhoz tudsz létrehozni mappákat, így könnyen megtalálod, amit keresel és ha több tíz fő dolgozik együtt, akkor se fog fejetlenség kialakulni a munkafolyamatokban.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

Ötödik lépés: Ha mindennel meg vagy, tervezz és időzíts!

Mint említettem, a Canva nem csak a képi tartalom elkészítését és a csapat megszervezését támogatja, hanem a bejegyzések közzétételét is. Szinte bármelyik platformra azonnal posztolhatod az elkészített grafikát és a hozzá megírt szöveget, vagy időzítheted egy későbbi alkalomra, hála a tartalomnaptárnak. Ezzel a funkcióval rengeteg időt tudsz megspórolni.

Ha különböző okokból kifolyólag nem szeretnéd, hogy a Canva által legyenek közzétéve a posztjaid, szimplán csak mentsd el vázlatba, így kikerülni nem fog más platformra, viszont ugyanúgy látni fogod egy hosszabb időszakra előre a megtervezett bejegyzéseket, így könnyen átlátod, hogy mikor-hova-mi fog kikerülni és van-e esetleg még bármilyen teendőd ezzel a munkával. 

A tervezéssel megkönnyítitek a csapat munkáját, hiszen mindenki látni fogja, hogy melyik feladat készült el, hova kell még tartalmat készíteni és meddig vagytok meg a feladatokkal.

A Canva egy remek választás bárki számára, legyél akár magánszemély, kisvállalkozás vagy nagyvállalat. Nem véletlen, hogy olyan óriási cégek szavaztak neki bizalmat, mint például az American Airlines, Skyscanner vagy a LPL Financial (forrás: Canva).

Ha ki akarod dolgozni hatékony mapparendszeredet, ami megkönnyíti neked a mindennapi tartalommarketingedet és növeli a hatékonyságodat, ajánlom figyelmedbe Tervezd meg a saját grafikáidat – Canva workshop kezdőknek tanfolyamot, ahol megtanítalak arra, hogyan készíts esztétikus grafikákat, amik tényleg felkeltik a célközönséged figyelmét, segítek sablonokban gondolkodni és elkezdjük összeszervezni a mapparendszeredet is a hatékonyság jegyében! Hamarosan jövünk egy haladó tanfolyammal is!

A szerző

Németh Netti

Tartalommarketing szakértő

Szerencsésnek mondhatom magam, mert fiatalon megtaláltam a hivatásom, ami nem más, mint az online marketing. Ez egy nagyszerű eszköz ahhoz, hogy értéket teremtsünk, megmutassuk a kiválóságunkat és pozitív hatással legyünk a világra. Viszont ehhez az kell, hogy megtanuljuk jól és hatékonyan használni.

Ebben nyújtok neked segítséget. Az én területem azok az úttörő közösségi média platformok, ahol fontos a vizuális megjelenés, ezáltal könnyen felhívhatod magadra a figyelmet és pozícionálhatod magad a piacon. 

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart