Mert utánad néznek.
Nagy a választék. Rengetek a beszállító, rengeteg az alvállalkozó, rengeteg a jelölt, Dunát lehet rekeszteni a versenytársakkal.
Mi lesz mégis az, amiért téged fognak választani? Nyilván, ez egy összetett kérdés, és sok tényezőből áll, de az egyik tényező az, hogy utánad fognak nézni a neten. Beírják a Google-ba a neved, megnézik a közösségi média-fiókjaidat és nem utolsósorban a LinkedIn profilodat.
Sokszor tapasztalom a saját tárgyalásaimnál, hogy a potenciális partner már alaposan felkészült „belőlünk”, és gondosan tanulmányozta a rólunk online fellelhető adatokat.
Szerinted a te cégeddel nem csinálják meg ugyanezt?
Nagyon valószínű, hogy megteszik. Járj egy lépésessel előttük! Találják azt rólad a neten, amit te akarsz, hogy találjanak rólad.
Egy jól összerakott LinkedIn-jelenléttel jelentősen meg tudod támogatni a szakmai hitelességedet a potenciális partner szemében. És lehet, hogy pont ez lesz az egyik befolyásoló tényező abban, hogy a te cégedet válasszák a megbízásra.
„Én csak a személyes kapcsolatokban hiszek”– hallom sokszor ezt a mondatot. Én is a személyes kapcsolatokban hiszek, de a folyamatot valahol el kell kezdeni! Ahhoz, hogy építhesd a személyes kapcsolataidat, valahogy el kell, hogy juss az emberekhez, meg kell ismerned őket, e-mail címet vagy telefonszámot kell cserélned velük, nem
Persze, eljárhatsz folyamatosan üzleti reggelikre, partnertalálkozókra, felléphetsz rendezvényeken, odamehetsz minden élő emberhez, és beszélgethetsz velük, kezükbe nyomhatod a névjegykártyádat. Nem kérdés, hogy ez a 90-es években rendkívül jól működött. Bizonyos fokig ma is működik.
Viszont van valami, ami most sokkal hatékonyabb. Időt, energiát és pénzt spórol neked. Sokkal kisebb erőfeszítésből el tudod ma már érni a célközönségedet, hála a közösségi média megjelenésnek. Ezek közül is a LinkedInnek. Az összes közösségi média jól használható kapcsolatépítésre, de B2B kapcsolatokban a LinkedIn verhetetlen.
Lebomlanak a fizikai határok, olyan cégekkel, döntéshozókkal tudsz megismerkedni az online térben, akikkel a fizikai térben lehet, hogy soha nem fújna össze szél.
Bizalomépítés, ismertség, szakmai befolyás, elismertség, személyes márkaépítés, márkaépítés, ügyfélszerzés, szakmai kapcsolatok kiépítése, csapatépítés, toborzás, munkáltatói márkaépítés, rendezvények feltöltése, szakmai fórumok, csoportok létrehozása, közösségépítés, adatbázis-építés, értékesítés, ügyfélszerzés, lead-szerzés – soroljam még? Ez egy modern digitális marketingcsatorna, és hogy hogyan használjuk ki a lehetőségeit, annak tényleg csak a marketinges fantáziája szab határt.
Építsd fel a céged márkáját egy LinkedIn céges oldalon, hasonlón ahhoz, ahogy a Facebookon építünk egy üzleti oldalt.
Ez mellett építsd fel a magad, az értékesítőid és a céged kulcsfiguráinak szakmai személyes márkáját a LinkedInen.
Gondolj csak bele, mit csinálnak az influenszerek?
Felépítenek egy követőbázist, aztán cégekkel szerződnek, és reklámoznak nekik. Majd, ha van egy kis eszük, rájönnek, hogy egy saját márkában sokkal több lehetőség és pénz van, és megalapítják a brandjüket.
Rövidítsük, fordítsuk meg és egyszerűsítsük a folyamatot: építsd fel magad, hogy a saját márkád, céged influenszere lehess.
Ebben van az igazi lehetőség.
Legyél a területed influenszere, véleményformálója, guruja, véleményvezére, személyes márkája, szakértője – sok nevet aggathatunk rá, de a lényeg ugyanaz.
A kommunikáció digitalizációja egy új trendet hozott magával: a cégek már nem kerülhetik el a transzparens működést.
Az emberek egyre ügyesebben és tudatosabban használják az internetet. Beírják a neved a Google-ba, megnéznek a közösségi médián, megnézik az értékeléseidet, a referenciáidat, a visszajelzéseket, összehasonlítanak a konkurenciával, informálódnak.
Kutatások szerint az emberek több mint napi 2 órát töltenek közösségi médián – ez lett az új tévé.
Minél transzpersebben, nyitottabban működsz mint cég hosszú távon, annál jobban tudsz érvényesülni.
Milyen érékrendet vall az alapító, milyen személyiség, mi motiválja, mi a fontos számára, mi a sztorija, mik a mozgatórugói? Azok a cégek fogják megtalálni a helyüket ebben az új fogyasztói kultúrában, akik hajlandóak a transzparens működésre. Erre való például egy szakmai személyes márka felépítése a LinkedInen.
Sok cégnek segítettünk kialakítani a LinkedIn jelenlétét: IT cégek, ügyvédek, coachok, filmes cég, egyesületek, közművel foglalkozó szolgáltató cégek, nyomdaipari cég, HR cégek, logisztikai cégek, ipari biztonságtechnika, HORECA, marketingesek és a pénzügyi terület képviselői.
Ügyfeleink kivétel nélkül képesek voltak leadeket szerezni a LinkedInen keresztül, sokszor már az első pár hétben.
Ha egy nehézségi szintet kifejező címkével kellene ellátnom a LinkedIn-marketinget, akkor tőlem a „könnyű” kategóriát kapná. Maximum 10 óra alatt bármely cégnek ki tudjuk alakítani a profi jelenlétét, ezután nagyon kevés, mindössze heti 2-4 óra munkával fent lehet azt tartani.
Érdekel? Vedd fel velünk a kapcsolatot! Írd meg, miben gondolkozol!
Te vagy a brand alapítója
Ha ügyes vagy már építed a céged márkáját. Ha nagyon ügyes vagy, akkor nem csak a céged márkáját, de mellé a saját személyes márkádat is építed.
Azt látom, azok a cégek, ahol együtt épül a márkával a cég víziókkal és miértekkel rendelkező frontemberének személyes márkája, könnyebben és gyorsabban válnak ismertté.