Kosár

Az értékesítéseim fele a LinkedInnek köszönhető – Marjai Viktor a Hónap Márkaépítője - interjú

érték
Olvasási idő: 9-10 perc

Már 4. hónapja folyamatosan hirdetjük meg a Hónap Márkaépítője pályázatot óriási sikerrel,  viszont nagyon szerettük volna, ha végre egy férfi nyertest is kihirdethetnénk, hiszen eddig zsinórban 3 nagyon profi hölgy nyerte el ezt a címet. Nagyon megörültünk Viktor pályázatának, aki megérdemelten nyerte el a Hónap Márkaépítője címet júliusban.

Marjai Viktor,
A Főnökkezelési kézikönyv szerzője

EBBEN A HÓNAPBAN A HÓNAP MÁRKAÉPÍTŐJE CÍMET NYERTE: MARJAI VIKTOR

Viktor már évek óta aktív LinkedIn felhasználó, de úgy döntött, hogy magasabb szintre szeretné emelni a személyes márkáját ezen a platformon, így került hozzánk és végezte el a workshopunkat. Hihetletlen gyorsan napi rutinná formálta a nálunk tanultakat, aminek hamar meg is lett az eredménye.

A vele készült interjúnk mindenki számára inspiráló és tanulságos lehet!

Netti: Kérlek, Viktor mutatkozz be! Ki vagy te, mivel foglalkozol és milyen márkát építesz?

Viktor: Lassan 15 éve dolgozom multiknál, főleg bank, energetika és közmű területen. 2019-ben indítottam el az irodista.hu blogot, ami először szakmai hobbiként indult, különböző multiknál szerzett tapasztalataimról írtam benne. Aztán 2019 őszén találkoztam a DISC, viselkedési stílusok módszerrel, ez nekem egy nagy megvilágosodást okozott, hogy miért nem úgy működik az irodista karrierem építése, mint ahogy elterveztem. Minden irodista középvezető akar lenni, és ez nekem valahogy nem ment. A DISC módszerrel megértettem, hogy ez miért nem működik, hogy miért más a stílusom. Elkezdtem ezzel foglalkozni, csináltam a tanfolyamokat és elolvastam 8-10 könyvet ebben a témában, amiket ki is értékeltem. Én ezzel foglalkozom, a hozzám hasonló multis irodista zsoldosok életét próbálom támogatni, hogy lehetnek jól a munkahelyükön és építhetnek hozzájuk passzoló karriert – ez számomra egy küldetés. Akkreditált DISC tanácsadó vagyok, ezért tudok nekik konzultációt tartani, profilt csináltatni és kielemezni, ami tulajdonképpen egy 50 oldalas használati útmutató magadhoz. Elsőkörben multis szakértőknek és középvezetőknek tartok szolgáltatást, később pedig szeretnék cégek felé is nyitni. A Grow with Googlenek van egy rendezvénysorozata, ahol rendszeres előadó vagyok DISC témában, itt most az „Ismerd meg az ügyfeleid titkos nyelvét!” előadást fogom tartani legközelebb.

Netti: Ez zseniális! Pár szóban össze tudnád nekem foglalni a DISC módszer lényegét?

Viktor: A DISC módszer a kommunikációs viselkedési stílusokkal foglalkozik. Mindenkinek van egy alap stílusa, hogy ki hogyan viselkedik, és erre ad egy módszertant, hogy hogyan ismerd fel a saját stílusodat, hogy te milyen vagy illetve, hogyan ismerd meg a másikét. Miért van az, hogy bizonyos emberekkel azonnal szót értünk, működik a „kémia”, másoktól pedig kiráz a hideg, és nem tudtok együttműködni. Ez a DISC-ből nagyon jól levezethető és átlátható. Sokat segít abban, hogy elfogadjuk, ami nekem rendben van, az a másiknak nem biztos. Másképp közelítünk dolgokhoz, más a motivációnk, különbözőek a céljaink és más a tempónk. Ezeket mind-mind bemutatja ez az eszköz. Több ehhez hasonló módszertan van, de én ezt azért szeretem, mert egyszerű, könnyen megérthető, nagyon vizuális, és hamar el lehet kezdeni használni, beépíteni a napi rutinba.

Ennek kapcsán írtam meg a könyvemet is a Főnökkezelési Kézikönyvet, amit most júniusban publikáltam. Azért választottam ezt a témát, mert az egyik legfontosabb karrierpont az a főnök és a beosztott közötti kapcsolat. Ezeket a pontokat veszem végig a könyvben, mi a sikeres karrier képlete és mi az, amire nagyon oda kell figyelni. Én 15 év alatt 8 munkahelyen voltam, mind multinál és 12 főnököm volt, ebben sok tapasztalatom van. Ez mind le van vezetve DISC alapon. Egy viszonylag rövid és komplett kézikönyv, ami végigmegy azon a logikán, hogy hogy működnek ezek a stílusok, melyiknek mi az erőssége, gyengesége, mik a motivációi, milyen a tempója, és hogyan működnek. Mi az, ami neki ideális lehet, és mi az, ami neki kevésbé működik jól egy munkahelyen, például melyik pozícióra alkalmas. Hogyan ismerd fel a másik stílusát, akár a főnöködét, akár egy kollégádét. Végig veszi azt, hogy a saját stílusod és az ő stílusa alapján, hogyan tudsz hatékonyan kommunikálni, hogy eredményeket érjél el. Ezután pedig konkrét eszközöket adok stílusok alapján, hogy javíthasd a hatékonyságodat a munkahelyeden és az életedben. Ez egy nagyjából 2 óra alatt kiolvasható e-book, de van hozzá hangoskönyv is. Azért lett e-könyvben kiadva, hogy mindig ott legyen a zsebedben és tudd gyakorlatban rögtön alkalmazni, ha kell belelapozni.

Szeretném megragadni az alkalmat, hogy a Te vagy a brand ügyfeleinek és az interjú olvasóinak felajánljak egy ajándék kuponkódot, ami 20% kedvezményre jogosítja fel őket, ezzel segítve a munkájukat és a hatékonyságuk növelését.

Kuponkód: TVB20
A könyv ezen a linken megvásárolható.

Netti: Gratulálok neked Viktor a könyvedhez! Köszönjük szépen ezt a gesztust, nagyon érdekes a témád, így biztos vagyok benne, hogy sokan le fognak csapni a lehetőségre. Mi volt a legnagyobb kihívás számodra a márkaépítésben, hol voltál elakadva?

Viktor: Hogyan tudok minél több emberhez eljutni? Ez még mindig kihívás, de tudom, hogy egy jól felépített márka segít ebben, amin elkezdtem már dolgozni. Az Irodistával együtt építem a saját szakmai személyes márkámat is. Még keresem az utam, de folyamatosan foglalkozom a brandemmel, hogy könnyebb legyen megjegyezni és az üzenetet megérteni. Sok mindent csináltam már a LinkedInen, de szükségem volt egy struktúrára, hogy jó legyen az irány.

Netti: Igen, ez tényleg gyakori kihívás, de jó úton haladsz a felé, hogy egyre több ember megismerjen és eljusson hozzájuk az üzeneted! Hogyan találkoztál velünk?

Viktor: Borókát régóta követtem LinkedInen, szerintem ő a benne van a TOP5 LinkedIn szakértő listájában itthon. Folyamatosan figyeltem, mit csinál és hogyan csinálja, iszonyatosan jók a vizuális elemei, ezt egyébként nagyon elismerem, mert ebben én nem vagyok jó. Már régóta bennem volt az érzés, hogy el kéne menni a tanfolyamra, de a könyv publikálása hozta meg a döntést, hogy most van a jó pillanat erre.

Netti: Boróka tényleg fantasztikus, és egy erős státuszt épített fel magának a LinkedInen. A vizuális elemekre meg nagyon figyelünk, hiszen ezt tanítjuk, példát kell mutatnunk. Pont most fog megrendezésre kerülni az első Tervezd meg a saját grafikáidat – Canva workshop kezdőknek, mert annyian kérték, hogy ezt oktassuk! Miket végeztél nálunk?

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Viktor: A Személyes márkaépítés a LinkedInen workshopot. Tavaly nyárig főként Facebookon kommunikáltam, de azt éreztem, hogy ez nem működik annyira. Ekkoriban volt Borókának egy olyan posztja, hogy a LinkedInen hány megtekintést kapott, illetve a Facebookon mennyit, 1 év alatt. Ez a két szám majdnem ugyanannyi volt, a különbség pedig „csak” annyi volt, hogy a Facebookon több százezer forintot el kellett hozzá költeni hirdetésre. Ez erősített meg abban, hogy térjek át a LinkedInre, így kezdtem el vele aktívan foglalkozni. A workshop előtt is építettem már a márkámat, januárban pont elindítottam egy új poszt sorozatot arról, hogy egy irodista hogyan használja a DISC módszert. A történetmesélés elemeit használva bemutatom egy kitalált multinak, egy képzeletbeli osztályának az életét és viselkedési stílusok mentén elemzek ki különböző szituációkat. Emellett pedig átemeltem a blogomon lévő kb. 50 cikket, a LinkedIn blog részére. Viszont úgy éreztem, még szükségem van segítségre, hogy fejlődjek.

Netti: Azta, akkor te már egy haladó szinten voltál, mikor hozzánk kerültél. Sikerült így is profitálnod a szolgáltatásunkból?

Viktor: Persze! Sok mindent tudtam előtte is a LinkedInről, de segítettetek abban, hogy jobban csináljam. Lett egy jó alapom, hogy hogyan tudnám a személyes márkámat erősíteni, kaptam egy csomó ötletet és gondolatot arról, hogyan kéne újraépítenem a profilomat és utána miként kéne posztolnom. Ez alapján sok mindent átalakítottam rajta. Amiket nálatok tanultam, azt mind átforgattam a gyakorlatba és napi rutinná tettem, így építettem tovább a márkámat ezen a felületen. Amikor elindultam tavaly nyáron, akkor 480 kapcsolatom volt, a héten pedig átléptem az 5000-et. Úgyhogy amiket ott tanultam, azokat mind beültettem a stratégiámba, és ez alapján folytattam tovább a munkát.

Voltam azóta egy vállalkozói networking eseményen, és ott is megdicsértek, hogy mennyire profi a LinkedIn oldalam, szóval ez működik! Sokat segített, hogy Alexandra a workshop után átnézte a profilomat és addig tökéletesítettük, míg már azt mondta, nem nagyon tud belekötni.

Netti: De jó! Ez remek hír akkor azoknak is, akik magasabb szinten vannak a LinkedInen való márkaépítésben, de szeretnének tovább fejlődni. Köszi, hogy ezeket megosztottad! Mi az a kézzelfogható eredmény, amit elértél?

Viktor: A könyvem eladásának a felét a LinkedInnek köszönhetem! Emellett még mennek Facebook hirdetések, viszont egy beállítási hiba miatt hétvégén letiltották a hirdetési fiókomat. Itt tudatosult bennem, hogy mennyire érdemes több csatornát építeni.

Amire nagyon büszke voltam, hogy már volt, hogy idéztek posztokban és szakértőként hivatkoztak rám, emellett kikérték a véleményemet 1-1 témában. A minap Balogh Petya is hozzászólt az egyik bejegyzésemhez, ő szerintem az egyik legismertebb Linkedin felhasználó itthon. A kommentje úgy megdobta a poszt elérését, hogy már 15 000 megtekintésnél jár és ezáltal új kapcsolatot köszönhetek neki. Látom, hogy terjed az, amit én képviselek, kezd nyoma lenni a munkásságomnak.

Netti: Wow! Nagyon szeretnék neked gratulálni Viktor! Fontosnak tartom kiemelni, hogy ez az eredmény, amit te letettél az asztalra, kevesebb mint 1,5 hónap eredménye, hiszen májusban voltál a workshopon. Ez szenzációs! Mik a terveid a jövőre nézve?

Viktor: Sok példányt szeretnék eladni a könyvemből, hogy minél többen megismerjenek engem és azt, amit képviselek. Szeretnék sok konzultációt tartani, hogy minél több hozzám hasonló multis irodista zsoldos érezze magát jól a munkahelyén, és érjen el sikereket. Én hiszek abban, hogy ez az eszköz hozzájárul. Erre jó példa az angol nyelvtanulás. El tudsz boldogulni egy munkahelyen úgy is, hogy nem ismered a nyelvet, de mondjuk, ha sok külföldi kollégával kell együtt dolgoznod, akkor igen-igen nehéz. Ha ismered a nyelvet, vagy elkezded megismerni, az elején csak érted, és ahogy haladsz előre a tanulás útján, és elkezded használni, akkor sokkal többre jutsz, többet tudsz, és jobban tudsz érvényesülni. Szerintem ez a viselkedési stílusoknál ugyanígy működik, mint egy idegen nyelvnél. Mert mindenhol ott van, mindig kommunikálunk. Az is kommunikáció, ha nem kommunikálunk vagy nem jól kommunikálunk, azzal ugye még ártunk is magunknak. Tehát pont, amit ti csináltok, hogy építsd tudatosabban a brandedet. Az én eszközömmel a karrierjüket tudják tudatosabban építeni.

Netti: Hű, ez nagyon jó példa volt! Nagyon szépen köszönöm Viktor az idődet és a válaszaidat, szerintem nagyon tanulságosra sikeredett ez a beszélgetés! Még egyszer gratulálok, óriási sikereket kívánok neked!

Viktor oldalait itt találod:

LinkedIn | Irodista.hu blog

Ha te szeretnél lenni a következő Hónap Márkaépítője, várjuk a jelentkezésedet a rebeka(kukac)tevagyabrand.hu e-mail címen. A pályázatról itt olvashatsz részletesen.