fbpx

Kinek és mire jó a Pinterest-marketing?

Mi az a Pinterest?

Egy feltörekvő közösségi média platform, aminek az a különlegessége, hogy nem a hagyományos módon működik. A Pinterest egy olyan vizuális felfedezőrendszer, ahol főzéshez, lakberendezéshez, öltözködéshez és még ezer másik dologhoz találhatsz ötleteket. Minden bejegyzésedhez egy linket csatolhatsz, ami könnyen a weboldaladra tereli az érdeklődőket. Külföldön már elterjedt a marketing célú használata, ám Magyarországon még csak néhány vállalkozás van, amely valóban hatékonyan használná.

pinterest kep

Miben különbözik pontosan a többi közösségi médiától?

A Pinterest nagyban különbözik az eddig megszokott platformoktól. Talán a legnagyobb különbség, hogy amíg a többi közösségi médiát tényleg közösségépítésre használjuk, addig a Pinterest inkább egy ötlet-, inspirációgyűjtő hely.

Ha mindenképpen hasonlítani szeretnéd valamihez, akkor gondolkodj a Google-ben. A Pinterestet a felhasználók célirányosan használják, általában vásárlási szándékkal keresnek itt.

A Pinterest felépítése – egy formabontó modell

Hasonlóan a többi felülethez, itt is rendelkezned kell egy fiókkal. Ezután jönnek a nagy különbségek. A Pinteresten neked tábláid lesznek. Ezekből akár többet is létre tudsz hozni, különböző témákban. Ide gyűjheted a posztjaidat vagy akár más felhasználók posztjait, amik megtetszenek.

A posztokat itt pinnek nevezik, aminek a mérete a megszokott 1080×1080 helyett, 1000×1500 képpont. A zsenialitása a platformnak az, hogy minden pinhez tudsz egy saját linket csatolni, így nagyon könnyen az oldaladra terelheted az érdeklődőket.

Itt nem kell közösségi életet élned, folyamatosan reagálni a hozzászólásokra, kommentelni, üzenetekre válaszolni vagy kapcsolatba lépni új fiókokkal, ahhoz, hogy szeressen téged az algoritmus. Itt mindössze annyi a dolgod, hogy a tartalmadhoz linkelt minőségi pineket hozz létre.

Pinterest – a számok magukért beszélnek

  • Jelenleg világ szinten 459 millió aktív felhasználója van (forrás: Pinterest).
  • Magyarországon 1,4 millióan használják.
  • 2010-ben alakult, 2012-re rekordidő alatt elérte a 10 millió aktív felhasználót (forrás: Techcrunch).
  • 77%-ban nők vannak jelen, viszont az új regisztrálók 40%-a férfi (forrás: Pinterest).
  • A Pinterest felhasználóinak száma tavaly éves szinten 37%-kal nőtt (forrás: Profitfromtech).
  • Az aktív felhasználók 85%-a fedezett fel márkát vagy terméket a Pinteresten (forrás: Profitfromtech).
  • A Pinterest felhasználói 80%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak
    (forrás: Profitfromtech).

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

Stratégiai jelentősége

  • Az elhelyezhető linkek segítségével könnyen tudsz releváns látogatókat terelni a weboldaladra.
  • Márkaismertséget ad.
  • A tartalommarketinged egy fontos eleme, itt is érdekes és izgalmas tartalmat kell gyártanod, hogy felhívd a célközönséged figyelmét.
  • A SEO-val, azaz a keresőoptimalizálóval is nagyon jól működik, hiszen az ide feltöltött cikkek linképítésnek felelnek meg.
  • Az értékesítésben is jelentős szerepe van, konkrét vásárlókat találhatsz.
  • Az elhelyezhető linkek segítségével feliratkozókat gyűjthetsz, adatbázist építhetsz.

Pinterest – kivételesen nagy organikus elérések

Jelenleg a Pinterest a legerősebb platform az organikus elérésekben és az átkattintásokban. Az organikus eléréseid akár 40%-osak is lehetnek itt, míg az Instagramon ez 10-30%, a Facebookon pedig 0,21%. (forrás: Hootsuite)

A Pinterestet még nagyon kevés magyar vállalkozás használja üzleti célra, így igazi early bird lehetsz. Mivel itt nem kell rengeteg követővel rendelkezned, kis márkaként is ugyanannyi eséllyel indulsz.

Ami még különlegessége, hogy amíg a legtöbb közösségi média poszt mindössze egy napot él, addig a Pinteresten egyetlen pin hetekig, hónapokig vagy akár évekig is aktív. Ezáltal folyamatosan organikusan (ingyenesen) forgalmat terel a weboldaladra.

Kinek ajánlott a Pinterest-marketing, és mire jó?

Mint a legtöbb közösségi média, a Pinterest sem való mindenkinek. Vannak különböző kategóriák, amik kifejezetten jól teljesítenek itt.

Ha a Pinterestre úgy tekintesz, mint marketing befektetés, akkor javaslom akkor is fordíts időt a fiók építésére, ha témád különbözik a fentebb felsoroltak között. Könnyen márkaismertségre tehetsz szert, illetve később komoly előnyben leszel a versenytársaiddal szemben, ha felkapják a te témádat is a pinterestezők.

Ahhoz, hogy sikeres Pinterest-marketinget tudj kialakítani, rendelkezned kell egy weboldallal, amin belül van blog is, frappáns cikkekkel. Ez kifejezetten fontos, hiszen így tudod az oldaladra irányítani a látogatókat.

Mit kell tenned a Pinteresten?

  • Itt is fontos a rendszeres posztolás, így ajánlott napi minimum 1-szer posztolni.
  • Használj a vállalkozásodhoz illő, népszerű kulcsszavakat!
  • Hozz létre érdekes témájú táblákat!
  • Helyezd el a blog cikkeid, weboldalad linkjét minden közétett pinnél, ezzel segítve a keresőoptimalizálást!

A Pinterest egy nagyszerű platform, de ebbe is bele kell tenni a munkát. Itt nem lesz hirtelen nagy eredményed, hanem hónapról hónapra fog felépülni és fejlődni a statisztikád, majd stabilizálódik. Viszont mindenképpen megéri a befektetetett munka. Akár heti több ezer látogatót is vihet az oldaladra.

Ha tudod hogyan kell megfelelően használni rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak. Több emberhez juthatsz el gyorsabban, és organikusan más platformokkal szemben.

Ha igazán jó példát szeretnél látni a Pinterest üzleti célú használatára, javaslom nézd meg a Vízmegoldás és a Bien.hu pinterest oldalát.

A Bien.hu oldalának építésével 1 éve foglalkozunk, jelenleg havi 1,4 millió megtekintővel rendelkezik, ez azt jelenti, hogy hetente 5000-6000 ember kattint át a Bien.hu weboldalára a Pinterestnek köszönhetően.

Ha szeretnéd jobban beleásni magad a Pinterest-marketing témájába, ajánlom figyelmedbe a Pinterest üzleti célokra workshopunkat. Ha szeretnéd kiszervezni hozzánk, akkor pedig vedd fel velünk a kapcsolatot.

A szerző

Németh Netti

Tartalommarketing szakértő

Szerencsésnek mondhatom magam, mert fiatalon megtaláltam a hivatásom, ami nem más, mint az online marketing. Ez egy nagyszerű eszköz ahhoz, hogy értéket teremtsünk, megmutassuk a kiválóságunkat és pozitív hatással legyünk a világra. Viszont ehhez az kell, hogy megtanuljuk jól és hatékonyan használni.

Ebben nyújtok neked segítséget. Az én területem azok az úttörő közösségi média platformok, ahol fontos a vizuális megjelenés, ezáltal könnyen felhívhatod magadra a figyelmet és pozícionálhatod magad a piacon. 

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart