fbpx

Szégyenteljes önreklám – nem bűn!

A jó bornak nem kell cégér.

Ne dicsekedj kislányom, mert nem illik.

Minek tolod úgy magad?

Hajtsd le a fejed, és dolgozz alázattal.

Jaj, ne reklámozd már úgy magad!

A szerénység a legnagyobb erény.

Hallottuk gyerekkorunkban százszor, szüleinktől, nagyszüleinktől.

Aztán kiszabadulunk az életbe, és azt látjuk, hogy a legnagyszájúbb gyerek a legnépszerűbb az osztályban.

A kiszemelt lány nem velünk megy el randizni, hanem a minden lében kanál haverunkkal, aki olyan jól eladja magát.

A menő baráti társaságba azok kerülnek be, akik tolják magukat, jól kommunikálnak és ismerkednek.

A munkahelyen az a kedvenc, akinek nagy a mellénye és a hangja.

A kiszemelt pozíciót egy szemtelen újonc viszi el az orrunk elől, aki rendkívül jól épít kapcsolatokat a cégen belül.

A konkurenciának sokkal drágább és silányabb a terméke, mégis mindenki nála vásárol, mert baromi jó a marketingje.

És szép lassan rádöbbenünk, hogy minket átvertek. Mégis kell annak a bornak cégér, mégsem a legnagyobb erény a földön a szerénység, és lehet, hogy egy picit agresszívabban kellene tolnunk magunkat.

Egyszer volt, hol nem volt

Egyszer az USA-ban csináltam egy személyiségtesztet. Minden értékem nagyon magas volt, a teszt azt mutatta, hogy rendben vagyok mint ember. Sokat dolgoztam magamon, jól esett a pozitív visszacsatolás. Viszont kaptam hozzá egy elemzést, amiben azt mondták nekem: „lehetnél egy kicsit agresszívebb”. A szó jó értelmében persze, mert angolul a szónak van még egy másik jelentése: elszántan és erőteljesen tenni a sikerért. Legbelül tudtam, hogy igazuk van. Hiába vannak kiváló képességeim, ha nem tolom magam eléggé, nem fogok érvényesülni. Sokszor sokféleképpen szembesített már vele az élet, hogy a személyes márkaépítés mennyire fontos. Lehetsz te a világ legjobb szakembere, ha senki nem tud rólad, az olyan, mintha nem is léteznél.

Barabási Albert-László ezt tudományosan is igazolta A képlet című könyvében: a siker fontos összetevője ugyanis, hogy a külvilág is észlelje az eredményeinket.

Legbelül tudjuk, hogy kell az a fránya önpromóció, mégis napi szinten találkozom azzal a jelenséggel, hogy ügyvédek kinézik azt a kollégát, aki kicsit jobban marketingezik, mérnökök megszólják azt a mérnököt, aki a közösségi médián posztol, illetve számtalanszor látok LinkedInen is olyan posztokat, amelyekben gúnyt űznek azokból, akik néhanapján megosztanak egy jó hírt arról, mit ért el a cégük, vagy netalántán reklámozni merik magukat.

Mintha ez valami főbenjáró bűn lenne. A cél nélküli hablatyolás a közösségi médián megengedett, de amikor büszkén megosztja valaki a sikereit, vagy felhívja a figyelmet az egyik szolgáltatására, az már megvetendő?

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

Nem! Nagyon nem!

Az önpromóció elengedhetetlenül fontos.

Néma gyereknek anyja sem érti a szavát.

Aki kér, az kap.

Ne várd, hogy a sült galamb a szádba repüljön.

Lehajtott fejjel és szerényen dolgozol? Soha senkinek nem mondod el az eredményeidet, és csodálkozol, hogy semmiféle elismerést nem kap a munkád? Ne csodálkozz!

Ez egy kemény világ. Farkastörvények uralkodnak. Ha puhány, félénk, túl szerény vagy, elsöpörnek. Egyszerűen letolnak a porondról, még akkor is, ha te vagy a legjobb szakember.

Lehet, hogy ő kevésbé kompetens, mint te, de a nagy hangja miatt mégis mindenki rá figyel. Ne őt okold! Nézz magadba! Mit csinál ő, amit te nem csinálsz? Milyen leckét kell megtanulnod tőle?

Az önpromóció nem bűn. Még akkor sem, ha egyesek próbálják annak beállítani. Valószínű, ők is csak a saját pozíciójukat védik…

Nos, rakj ki ma egy posztot, ahol világgá kürtöld a sikered, vagy eredményeidet, és ne törődj az irigyekkel. Tanuld meg eladni magad egy farkastörvények uralta világban!

Ne feledd, aki kigúnyol téged az „önpromóció” miatt, valószínű csak a saját pozícióját félti.

Az önreklám nem bűn!

A szerző

eloadok (1)

Csábi Boróka

Te vagy brand alapítója

Ha ügyes vagy már építed a céged márkáját. Ha nagyon ügyes vagy, akkor nem csak a céged márkáját, de mellé a saját személyes márkádat is építed.

Azt látom, azok a cégek, ahol együtt épül a márkával a cég víziókkal és miértekkel rendelkező frontemberének személyes márkája, könnyebben és gyorsabban válnak ismertté.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart