A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közösségi médiafelülete, egy nemzetközi online üzleti hálózat. Használhatod álláskeresésre, toborzásra, üzleti kapcsolatok építésére, tanulásra és marketingre is.
A LinkedIn weboldala és mobil applikációi csak angol, francia, spanyol, német és még néhány főbb nyelven elérhetőek. A magyar felhasználók ennek ellenére magyarul töltik ki a profiljukat, magyarul posztolnak és leveleznek rajta. A felhasználói felület viszont nincs lefordítva magyar nyelvre.
Ahogy a legtöbben emlékeznek rá: álláskeresésre és toborzásra, fejvadász tevékenyégre használják. Ez a legismertebb üzletága.
Emellett a Linkedin Learning zseniális videós tanfolyamokat kínál üzleti és önfejlesztés témában (egyelőre angolul és a főbb nyelveken).
Cikkünk szempontjából legfontosabb üzletága pedig a LinkedIn-marketing vonal. A Marketing Solutions a LinkedIn leggyorsabban növekvő szegmense. Az előző év azonos időszakához képest 44%-kal nőtt (forrás: LinkedIn).
A LinkedIn 2016 óta a Microsoft tulajdonában áll, viszont az akvizícióval az eredeti ügyvezetőt megtartották. Rengeteg fejlesztés történik náluk, mondhatni heti szinten jelentenek be új funkciókat.
Egyre közkedveltebb közösségi média felület az üzleti élet képviselői számára. Sokan menekülnek ide a Facebook és az Instagram túlságosan harsány és populáris világa elől.
Nemcsak nemzetközi, de magyar viszonylatban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a LinkedIn.
Itthon azt lehet mondani, hogy még csak az „early adopter” típusú cégek foglalkoznak LinkedIn-marketinggel. A marketingszakma és a B2B cégek marketingesei még csak ébredeznek a LinkedInben rejlő lehetőségekkel kapcsolatban.
Elsősorban B2B cégeknek, illetve olyan B2C cégeknek, amelyek célközönsége az üzleti élet tagjaiból áll.
Márkaépítésre, lead generálásra és ügyfélszerzésre is tökéletes.
A lehetőségeid hasonlóak a Facebookhoz:
Viszont abban a tekintetben, hogy milyen startégiát érdemes alkalmazni, egyáltalán nem hasonlít a Facebook-marketinghez.
Ha úgy érzed, a LinkedIn a te tereped, következő lépésnek ezt az ingyenes tanfolyamot ajánlom számodra:
Te vagy a brand alapítója
Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.
Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.