Kosár

A közösségi média jelenlétemmel, megtripláztam az üzlettársaim számát! – Sátori Roxána, a Hónap Márkaépítője interjú

network
Olvasási idő: 12-13 perc

Mindig öröm számunkra, mikor látjuk, hogy az ügyfeleink nem csak elvégeztek nálunk egy workshopot, hanem az ott tanultakat használják és a gyakorlatba ültetik. A Hónap Márkaépítője pályázat, pedig egy remek eszköz, hogy őket bemutassuk nektek és példával járjanak mindenki előtt, hogy igenis fel lehet építeni egy profi énmárkát a közösségi médián, szakmától függetlenül.

Sátori Roxána, a Jeunesse Global üzleti partnere

EBBEN A HÓNAPBAN A HÓNAP MÁRKAÉPÍTŐJE CÍMET NYERTE: SÁTORI ROXÁNA

Sátori Roxána (Roxi) követendő példa lehet minden vállalkozó és hálózatépítő számára, hiszen az egyik legnagyobb üzleti felületen, a LinkedInen, sikerült felépítenie a szakmai személyes márkáját.

A vele készült interjúnk mindenki számára inspiráló és tanulságos lehet!

Netti: Kérlek Roxi, kicsit mutatkozz be, mivel foglalkozol, milyen márkát építesz?

Roxi: Sátori Roxána vagyok, 28 éves és Magyarországon élek. Jelenleg online networkerként dolgozom, a Jeunesse Global vállalat eszközét felhasználva építek egy globális hálózatot, most már több, mint másfél éve. Ebben a témában építem a személyes márkámat a LinkedInen.

Először is nagyon-nagyon szépen köszönöm nektek, hogy felületet adtok az olyan szakmabelieknek, vagy ezt a szakmát képviselő embereknek, mint amilyen én is vagyok. Ezt mindenképpen szerettem volna elmondani. 

Nekem egy óriási célom, hogy az embereket érzékenyítsem ezzel a szakmával kapcsolatban. Szeretném a mindenféle hiedelmet és rossz sztereotípiát ledönteni az emberek fejében. Ehhez nyilván idő kell, minőségi munka és jó megjelenés. 

Az, hogy nekem, hogy jött az életembe a network marketing, egy picit érdekes történet. Amikor visszaköltöztem Magyarországra, semmi nem úgy történt, ahogy én azt elképzeltem. Attól függetlenül, hogy lett egy jó állásom, és úgy gondoltam, hogy rendben vagyok az életben, valami mégis hiányzott. Ez pedig a vállalkozói lét, ugyanis előtte vállalkozó voltam. 

Azzal a ténnyel nem számoltam, hogy ha az ember egyszer elkezd vállalkozni, akkor utána szerintem nem lesz egy jó alkalmazott. Nem tartottam és a mai napig nem is tartom magamat jó alkalmazottnak. 

Nekem létszükséglet volt keresni valamit, amiben ki tudok teljesedni, és saját lábra tudok állni. Nekem ez volt a legfőbb motiváció. Hiszek abban, hogy ha az ember valamit szeretne, akkor ahhoz érkezik valamilyen formában megoldás, az élet, az univerzum, vagy a Jóisten, ki minek hívja, mutat neki lehetőségeket. 

Az első cégnél, ahol voltam majdnem egy évig, láttam tulajdonképpen azt a stratégiát, amiben én nem akartam dolgozni, és amivel nem igazán tudtam azonosulni. Azt a képet, amit öt év távlatában elképzeltem magamnak, az nagyon-nagyon nem fedte azt, amit a cég biztosítani tudott.

Utólag visszagondolva semmiféle negatív érzés nincs már bennem.

Ennek hatására jobban körbejártam a témát, a piacot, és a szakmát, beszélgettem emberekkel, megnéztem cégeket, beszéltem nagy vezetőkkel, kíváncsi voltam, hogy ki hogy dolgozik. Így találkoztam a mostani üzlettársammal 2019 decemberében, majd két hét gondolkodás és utánajárás után döntöttem el azt, hogy akkor én ebbe belevágok. Nekem valahogy így jött az életembe az online networking, és a Jeunesse Global.

Netti: Szuper, nagyon köszönöm, hogy ezt elmesélted nekem. Igen, általában úgy van, hogy ha valaki valamit eltervez, akkor az élet biztosan valamit közbe fog szólni. Fontos, hogy nem feltétlenül rossz az, hogy közbeszól, mert lehet, hogy sokkal nagyobb csodákat tartogat így.
Mi a legnagyobb kihívás számodra a márkaépítésben, hol voltál elakadva?

Roxi: Talán az inspirációban nincs hiány soha. 

A legnagyobb hiányosságom az inkább a grafikai és a kreatív megjelenés, tehát a fotók szerkesztése és társai. 

Ezt a párom készíti egyébként, úgyhogy az Instagram feedem azért ennyire szép és egységes, mert ő készíti rólam a fotókat, és ő is szerkeszti, én gyakorlatilag egy kész anyagot kapok tőle, amit csak ki kell posztolnom. Nálunk a kereslet-kínálat találkozott, mert ő imád fotózni, én pedig szeretem, ha fotóznak. Így készülnek jó contentek, amiket aztán fel tudok használni.

Nekem ebben van hiányosságom, és egyébként nem titkolt célom egy picit jobban belemélyedni abba, hogy hogyan tud a vizuális megjelenésem még jobb lenni, és ha esetleg ő éppen nincs otthon, akkor is tudjak magamról jó képeket készíteni. 

Ebből a szempontból abszolút a gyengeségemnek érzem ezt.

Úgy érzem, hogy az írás megy, azt nagyon szeretem. Kicsit hasonlóan van nálam, mint a Szex és New Yorkban, hogy csak jön Carrienek az ihlet. Nálam is pontosan ugyanígy szokott jönni, elkap egy ihlet, akkor leülök, megírom vagy leírom, hogy mik voltak a gondolataim, és akkor utána felhasználom.

Netti: Ez zseniális Roxi! Igen, az Instagramodat elnézve meglepő, hogy ezt mondod, hiszen gyönyörű, de így, hogy elmesélted, hogy ezt a párod kezeli, már mindent értek. Hogyan találkoztál velünk?

Roxi: Alexandrának küldtem egy nagyon kedves üzenetet a LinkedInen, full amatőr profillal, tehát nem tudta, hogy mivel foglalkozom. Én csak annyit láttam, hogy most egy sikeres üzletasszonynak küldtem üzenetet. Az első beszélgetésünk előtt emlékszem, teljesen gyomoridegem volt, mert attól féltem, hogy egy nagyon határozott, picit talán fellengzős stílusú nő fog ülni a Zoom másik oldalán. Amikor megnyitottuk a Zoomot, elkezdtünk beszélni, akkor tudatosult, hogy durván más az, amit én elképzeltem, és az, ami ott várt. Egy nagyon jó hallgatóságot, abszolút nagyon kedves embert ismertem meg Alexandrában. 

Annyira kellemes beszélgetés volt, én kb. 15-20 percet kértem tőle, de nagyjából másfél órát beszélgettünk akkor első körben. 

Elmondtam, hogy mivel foglalkozom, mi az, amit képviselek, mi az, amit szeretnék esetleg vele együtt megvalósítani.

Ő pedig elmondta, hogy ő mivel foglalkozik és mivel foglalkozott már.

Elmondta, hogy ő egy olyan céget képvisel, ami tudna abban segíteni, hogy egy nagyon profi megjelenésem legyen a LinkedInen és hogy hogyan kell egyáltalán ezt használni. Akkor mondtam neki, hogy ez tökéletes. 

Netti: De jó! Igen, Alexandra valóban egy fantasztikus ember, csodás személyiséggel. Melyik tanfolyamokat végezted el nálunk?

Roxi: A Személyes márkaépítés a LinkedInen tanfolyamot végeztem el nálatok, mert egyáltalán nem értettem ehhez a felülethez. Úgy voltam vele, hogy ha már csinálok valamit, akkor az legyen jó. Megláttam a lehetőséget abban, amit Alexandra felvázolt és elmondott nekem ész érvekkel alátámasztva, és azt mondtam, hogy ezen részt akarok venni. Ha már valamit elkezdek csinálni, akkor azt hadd kezdjem el tényleg profi keretek között. Nekem az volt a célom, hogy megtanuljam használni a LinkedInt és megértsem a mögöttes háttér információkat, hogyan működik és hogyan érdemes megjelenni a felületen. 

A Brand Challengen is részt vettem, ami pedig egy nagyon-nagyon jó vezérfonal ahhoz, hogy az ember mit posztoljon, mit rakjon ki.  Ez ilyen lifelong befektetés volt szerintem, tehát ezt időről időre elő lehet venni, és újra lehet olvasni és végezni az egészet.

Habár én nagyon idegenkedem a TikToktól, de lehet, hogy azt is érdemes lenne majd elkezdeni használni és jól is használni. 

Már gondolkodtam azon, hogy mik lehetnének azok a felületek, amiket érdemes lenne megtanulni, mert bár TikTokom nekem is van, meg LinkedInem is volt, de ezeket tényleg jól kell építeni. Nekem nagyon hasznos volt, hogy ezt meg tudtam tanulni tőletek. 

Úton-útfélen bárkivel találkozom, a barátnőimnek is elmondtam, hogy ha tehetik, akkor végezzék el a LinkedIn tanfolyamot nálatok. 

Az üzlettársaimnak tartottam múltkor egy tréninget, voltunk közel 40-en. Ott is mindenkinek elmondtam, hogy ha valaki ebben a minőségben szeretne ezen a platformon személyes márkát építeni, illetve valóban egy jó képet kialakítani magáról, akkor abszolút érdemes ebbe belevágni. Nekem nagyon sokszorosan megtérült a tanfolyamba tett beruházásom már. Az egyik legjobb befektetésem volt.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Netti: Igen, nyilván a legfontosabb, hogy profin és jól tudd ezt képviselni és megfelelően használd ezeket a platformokat.
Mit profitáltál a szolgáltatásainkból?

Roxi: Igazából egy az, hogy nagyon sok tudást profitáltam az elvégzett tanfolyamokból, illetve új üzlettársakat is találtam. 

Nem is egy új üzleti partner érkezett hozzám a LinkedInről, vagy ők kerestek meg engem, vagy én kerestem meg őket, látták a profilomat, ezután pedig beszéltünk. 

Volt olyan, amiből nem lett üzlet, de abszolút pozitív visszajelzés volt, mondták, hogy nagyon hiteles és nagyon jó, amit én képviselek. 

Volt egy nagyon kirívó eset, egy távoli ismerőssel. Ő most azt hiszem HR menedzserként dolgozik. Hagytam neki egy üzenetet Facebookon először, ott vettem fel vele a kapcsolatot. Egy nagyon céltudatos embert ismertem meg akkor a személyében. Végül termékvásárló lett, tehát nem szeretett volna üzletet építeni, de azt mondta, hogy bár most időszűkében, meg prioritás szempontjából nem fér bele az életébe, ha egyszer üzletet építene, vagy ha egyszer network marketingre adná a fejét, akkor biztos, hogy velem dolgozna együtt. 

Volt egy olyan két és fél órás beszélgetésünk, ahol elmondtam neki őszintén a network marketingnek a nehézségeit, az én tapasztalataimat. Nyilván mindenki próbálja kiszínezni a történeteket. Mindenki próbálja szebbé, kívánatosabbá tenni. Úgy gondolom, hogy úgy tudunk hiteles képet adni az embereknek, hogy ha a valóságot mondjuk el nekik, és hogyha tudják azt, hogy mire vállalkoznak. 

Mert abból már szerintem a legtöbb embernek elege van, hogy itt nulla munkával milliomos lehetsz, azonnal.

Őszintén elmondtam neki, hogy mi az, amit én megéltem ez alatt az időszak alatt. Mi az, amit én megtapasztaltam, milyen értékrendek mentén dolgozom, mi az, amit szeretnék elérni. Én úgy gondolom, a network marketing nem egy ördögtől való dolog. Csak nyilván nagyon sok ember tett azért, hogy ez úgy tűnjön, mintha. 

Ilyenkor természetesen az embereknek a fejében van ilyen piros vészvillogó. Nekem ez a célom, és ezt kaptam vissza visszajelzésként is, hogy talán tudtam mutatni egy más perspektívát azzal kapcsolatban, hogy mégis mi az a network marketing, mi az, amit én képviselek, és miért hiszek benne ennyire.

Netti: Wow, hát figyelj, ez nagyon jó, és én tényleg szurkolok neked, hogy ezt a célodat valóra tudd váltani. Mi az a kézzelfogható eredmény, amit elértél?

Roxi: Most próbálok számszerűsíteni. Viszonylag gyorsan, azt hiszem, április végén végeztem el ezt a tanfolyamot, május elején kezdtem el aktívan posztolni, és rá egy hónapra érkezett meg az első üzlettársam.

Akkor a tanfolyam befektetése, nagyon hamar megtérült. Két üzlettársam van a LinkedInről, ők mind a ketten itt vannak, csinálják, aktívak. Nekem ez már külön öröm, hiszen azért azt valljuk meg, hogy a legtöbb ember oké, hogy bent van az üzletben, de nem dolgoznak igazán.

Azt látom, hogy itt, ezen a platformon abszolút tenni akaró és motivált embereket találni, ami meg nagyobb kincs, mint ha most jött volna tíz motiválatlan.

Az Instagramról is jöttek új partnereiem. A tavalyi évet azt hiszem, tíz közvetlen partnerrel zártam. Idén pedig van harminc közvetlen üzlettársam. Így, a közösségi média jelenlétemmel, megtripláztam az üzlettársaim számát.

Netti: Azta Roxi, nagyon gratulálok, ez csodálatos!

Roxi: Igen, nagyon sokan lettünk hirtelen, nagyjából így néz ki jelenleg a szám, nagyon durván megugrott. 

Egyébként ez azóta van, amióta tényleg elkezdtem aktívan részt venni a social médiában.

Egyedül a LinkedIn az a felület, ahol az emberek tudják, hogy melyik az a cég, ahol dolgozom. Bár az a tapasztalatom, hogy a legtöbb embernek fogalma sincs még így sem erről, pedig ki van írva az oldalamra.

Óriási nagy titok nem szokott lenni az emberek számára, hogy network marketinggel foglalkozom, de az viszont igen, hogy maga a cég mivel foglalkozik. Lehet, hogy ezt konkretizálnom kéne még jobban. 

Nagyjából az összes posztom szakmai, tehát abszolút network marketingre irányul. A többi platformon nincsen konkrétan kiírva, hogy mivel foglalkozom, de így is nagyon jó a tapasztalatom ezzel kapcsolatban. 

A követőim már úgy ismertek meg, mint Sátori Roxána, online networker, még ha valaki ezt cikinek is tartja, hogy 2021-ben valaki hálózatot építsen.

Netti: Igen, a LinkedInen a posztjaid mind szakmaiak és igazán inspirálóak. Az eredményeid pedig lenyűgözőek. Jó látni, hogy valaki hálózatépítőként ennyire tudatosan használja a közösségi médiát. Mik a terveid a jövőre nézve?

Roxi: Még ebben az évben két vezetői szintet szeretnék lépni. Ehhez most már nagyon komoly vezetői tulajdonságok kellenek, most éppen ezen a téren fejlesztem magamat, hogy hogyan tudok még jobb vezető lenni, és hogyan tudom még jobban segíteni az üzlettársaim fejlődését.

Most erre van talán a nagyobb szükség. 

Rangban szeretnék még feljebb haladni a létrán, illetve a jövő évben is szintén még két nagy ugrást tervezek, azok már elég nagy léptékűek.

Őszintén szeretnék egy olyan példakép lenni, akár nőknek, akár férfiaknak, akár bárkinek, hogy 28 évesen is lehet valaki sikeres 2021-ben a network marketingben, és ezt lehet másképp is csinálni, másképp is képviselni. 

Nagyon köszönöm magát a lehetőséget, hogy segítettetek a platformmal, hogy egy picit meg tudnak ismerni az emberek, és át tudom adni a gondolataimat ezzel kapcsolatban. 

Én hiszem azt, hogy a legtöbb ember Magyarországon nem szereti azt, amit csinál. Lehet, hogy nem is tudja, hogy mi az, amit ő szívesen csinálna, és lehet, hogy sokszor azért nem csatlakozik ilyen rendszerhez, mert megvan a véleménye, vagy mert a szomszédja, vagy a párja lebeszéli róla. Pedig lehet, hogy ez lehetne egy olyan B terv, egy olyan opció számára, amiben tudna fejlődni, ki tudna teljesedni. Mindezt egy olyan környezetben, ami abszolút építő, és amit fel tud használni bármihez az életében. 

Igazából, ha lehet, akkor inkább egy szakmai példakép szeretnék lenni az embereknek. Nekem ez a legnagyobb célom. 

Nyilván a pénz az ehhez majd társul, de nekem nem feltétlenül anyagi céljaim vannak. Mindig inkább az elismerés hajtott, illetve az, hogy tudok tenni azért, hogy másnak jó legyen. 

Már pedig ez az üzlet itt erre a stratégiára épül, így ez a legnagyobb motivációm azon kívül, hogy mennyit lehet belőle jövedelmezni.

Netti: De jó, hát ezt nagyon-nagyon jó volt hallani, és tényleg nagyon sok sikert kívánok neked hozzá, mert szerintem ez sokkal magasztosabb cél, mint hogy ennyi meg ennyi milliót akarok keresni. Ez egy olyan cél, ami tovább fog téged vinni akkor is, hogy ha ezeket az anyagi célokat sikerül elérni, hisz nyilván az is van az embernek. De egy bizonyos szint után már nem motivál a pénz, viszont, amit te megfogalmaztál, az szerintem bármikor továbbvisz az életben. 

Roxi: Abszolút. Példa szeretnék lenni mind a korosztályomnak, akár nőknek, édesanyáknak, férfiaknak egyaránt. Egy motiváció, egy példakép, hogy együtt tudjunk valami maradandót alkotni és akkor szerintem mindenki nyer.

Netti: Köszönöm szépen Roxi ezt az igazán inspiráló interjút és további sok sikert kívánok neked a céljaid megvalósításához!

Roxi oldalait itt találod:

Roxi Instagram oldala | Roxi LinkedIn oldala

Ha te szeretnél lenni a következő Hónap Márkaépítője, várjuk a jelentkezésedet a rebeka(kukac)tevagyabrand.hu e-mail címen. A pályázatról itt olvashatsz részletesen.