fbpx

Az üzleti blogírás szerepe a marketingedben

Annak létjogosultságát, hogy egy cégnek rendelkeznie kell egy jól strukturált, korszerű és átlátható weboldallal, ahol minden fontos információ fellelhető róla, talán már nem kell hangsúlyozni.

De hogy ezen a weboldalon belül a cégek nagy részének érdemes elindítaniuk egy üzleti blogot is, azt sajnos még igen. Nagyon kevés olyan online vállalkozás van itthon, amely valóban kimaxolja a blogcikkek formájában előállított tartalommal elért forgalomnövekedést, ami egy kutatásokkal bizonyított tény – azt feltételezve természetesen, hogy az a blog valóban jól lett összerakva, és a megfelelő cikkek vannak jelen rajta. Az üzleti blogírás mindenféleképpen hosszú távú marketingbefektetés. Az igazi erejét akkor kezded megtapasztalni, amikor már 20-30 cikknél több került fel rá, illetve rendszeresen publikálsz rajta új cikkeket. A blogod így szép lassan elkezd neked ügyfeleket/leadeket generálni, és egy újabb értékesítési csatornára teszel szert általa.

A blog előnye a közösségi médiával szemben, hogy míg a közösségi média megköveteli tőled a napi friss tartalmat, és az egy-egy poszt tiszavirág életéből adódó hype-ot csak hektikusan tapasztalhatod meg, addig a blogcikkeid akár évek múltán is generálhatnak neked ügyfeleket.

De milyen további előnyökkel járhat számodra egy jól felépített üzleti blog? Vegyük sorra most ezeket.

Az üzleti blog által könnyebben megtalálnak

üzleti blogírás

Amikor egy felhasználó szeretne utánanézni egy terméknek, az első dolga még mindig az, hogy beírja azt a jó öreg Google-ba. Próbál hiteles és megbízható információt szerezni, mielőtt meghozza a vásárlási döntést.

Egy kutatás szerint az emberek 70%-a szívesebben informálódik egy cégről cikkekből, mint hirdetésekből (forrás: DemandMetric), illetve az internetfelhasználók 77%-a olvas blogokat (forrás: 99firms).

Ha a weboldaladon belül üzleti blogot vezetsz, az nagyban elősegíti, hogy a potenciális ügyfelek ráakadjanak a weboldaladra az online kereséseik alkalmával.

Nálad fog vásárolni, mert segítesz neki

Egy kutatás szerint azok a kis cégek, amelyek blogolnak, 126%-kal több leadet generálnak, mint azok, amelyeknek nincsen blogjuk (forrás: ThinkCreative).

Például itt van Ági. Ági szeretne kollagént vásárolni magának, mert az egyik barátnőjétől hallott annak áldásos hatásáról. Beírja a Google-ba, hogy kollagén, és máris lehengerelve érzi magát. Halkollagén, marhakollagén, rákkollagén, kollagén hialuronsavval, vegán kollagén, kollagén kapszula, kollagén por, folyékony kollagén, kollagén ampulla, kollagén 20 000 Ft-ért, kollagén 3 000 Ft-ért… A kínálat zavarba ejtően széles, csillogó dobozok, minden webáruház azt harsogja, hogy az ő kollagénje jobb, mint a piacon fellehető összes többi kollagén, mert ilyen és olyan laboratóriumban fejlesztették, és ilyen és olyan hatóanyagokkal van tele, és így tovább. Ilyenkor Ágnes, egy a 30-as évei elején járó tudatos internethasználó, aki már egy kicsit szkeptikusan áll az ilyen „túl szép, hogy igaz legyen” jellegű marketingszövegekhez, nyit egy új lapfület a böngészőben, és beírja a Google-ba, hogy „milyen kollagént vegyek”. Ezzel máris rátalál a blogodban egy hasznos cikkre a témában, amely segít eligazodnia ebben a lehengerlő túlkínálatban.

Elmagyarázod neki a különböző kollagének fajtáit, kinek melyik ajánlott, a különböző kiszerelési típusokat, és ha van egy kis eszed, azonnal linkeled is a terméket a cikkben. A legnagyobb hiba Ágnest elszalasztani, mert ő már azért keresgél a neten, mert megfogalmazódott benne egy vásárlási szándék, csak még abban nem biztos, hogy melyik márkát válassza. Ha okos vagy, és egy pár lepéssel Ágnes előtt jársz fejben, akkor megírod azokat a cikkeket a blogodba, amelyekkel elnyered Ágnes bizalmát. Ezzel leépíted benne a reklámszövegek által keltett szkepticizmust, nem nyomulósan és szájbarágósan, de ellátod a vásárlási döntés meghozását segítő információkkal; tégláról téglára lebontod a védőfalait, és így meggyőzöd, hogy az általad forgalmazott kollagén a lehető legjobb választás a számára.  

De nem kell ennyire messzire menni, mert lehet, hogy erre a cikkre, amit most olvasol, szintén úgy akadtál rá, hogy informálódni szerettél volna az üzleti blogírással kapcsolatban, és lám-lám, itt kötöttél ki nálunk.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

Több látogató a weboldaladon –› nagyobb márkaismertség –› több eladás

A weboldal látogatottsága minden oldal életében egy nagyon fontos statisztikai mérőszám, hiszen ezeket a látogatókat lehet vásárlóvá konvertálni. Tehát mindig dolgozunk azon, hogy minőségi közönséget tereljünk az oldalunkra. Egyik egyértelmű forrása ennek a közösségi média, a másik pedig a Google.

Fontos feladat, hogy a Google-ból minél több látogatót édesgessünk a saját digitális portánkra, hiszen ez az első lépése annak, hogy az internet frigyére lépjen velünk, azaz rányomjon a mágikus kosárba vagy jelentkezem gombra.

Itt jönnek megint képbe a jól megírt blogcikkeid, hiszen ezeket a cikkeket a Google beindexeli, hogy később felhozhassa a releváns keresési kulcsszavakra. Ezért fontos, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszóösszetételeket, amelyeket a felhasználók a leggyakrabban írják be, hogy így a saját weblapunkra terelhessük az emberek online kereséseiből keletkezett organikus látogatói forgalmat.

Egy a Hubspot által közé tett cikk szerint azok a cégek, amelyek blogolnak, 55%-kal több weboldal-látogatót generálnak.

Illetve azoknak a cégeknek, amelyek blogolnak, 434%-kal több oldalát indexeli be a Google (forrás: DemandMetric). Ez azt jelenti, hogy a weboldalad lapjait a Google számításba veszi, és fel fogja dobálni releváns találatként mint opciót.

Továbbá, ha igyekszel hasznos tartalmakat közzétenni üzleti blogírás formájában, akkor az internetfelhasználók előszeretettel fognak hivatkozni egy-egy jól megírt szakmai cikkedre, és nagy eséllyel linket helyeznek el a saját weboldalukon, amely rád mutat vissza. Ezzel a Google szemében is nő az értéked, mert azt látja, hogy a cikkeid annyira relevánsak, hogy mások is hivatkoznak rájuk, illetve nem kell részleteznem, hogy így újabb látogatók találhatnak meg ezeken a linkeken keresztül. Egy szó mint száz, a kutatások szerint azok a cégek, amelyek blogolnak, 97%-kal több rájuk mutató linket szereznek (forrás: HubSpot).

Az üzleti blogírás további előnyei

Sorolhatnám még a blogolás további előnyeit, például hogy ezeket a cikkeket lehet arra is használni, hogy címlistát építs általuk, és hogy arra is tökéletesek, hogy a már meglévő érdeklődőkkel, akik még nem hozták meg a vásárlói döntést, tovább építsd a bizalmat, és finoman lökdösd őket előre a döntési folyamatban.

Beszélhetnénk részletesen arról, hogy a jó blogcikkek hogyan támogatják a hirdetési stratégiádat.

Mondhatnám azt is, hogy a jó cikkek növelik a márkahűséget is, mert a régi jó vevőid is hálásak lesznek azért a segítségért, amit hasznos információkon keresztül a blogírás által nyújtasz. Beszélhetnénk arról is, hogy ezzel szakértői státuszt építesz, ami a márkádra és a PR tevékenységedre is jótékony hatással lesz. Vagy felhozhatom azt is, hogy egy blog talán még akkor is szállítja majd neked az érdeklődőket, amikor egy kicsit elhanyagolod, ellenben a közösségi médiával, amely viszont megkívánja a napi jelenlétet.

Számtalan előnye van tehát az üzleti blogírásnak, de ez tényleg azoknak való, akik képesek hosszú távon gondolkozni, mert a pozitív hatását sokszor csak hónapokkal később lehet majd megtapasztalni, azután, hogy már legalább 20-30 cikk felkerült rá. Onnantól kezdve viszont ígérem neked, hogy folyamatosan ügyfeleket fog számodra termelni.

Ha szeretnéd bebetonozni magad a Google-ban, ha szeretnél egy olyan weboldalt, amely folyamatosan generálja számodra a vásárlókat vagy a megkereséseket, akkor egyszerűen nem teheted meg, hogy nem építesz fel egy üzleti blogot.

Hogy ezt hogyan kell összerakni; hogyan kell a munkafolyamatokat megszervezni; milyen témákat és milyen sorrendben érdemes posztolni; milyen gyakran és milyen hosszú cikkeket kell írni; és hogy hogyan strukturáld azokat, hogy tényleg ügyfeleket generáljanak hosszú távra, megtanítom a Blog, ami vonzza az ügyfeleket workshopon.

A szerző

Csábi Boróka

Te vagy brand alapítója

Ha ügyes vagy már építed a céged márkáját. Ha nagyon ügyes vagy, akkor nem csak a céged márkáját, de mellé a saját személyes márkádat is építed.

Azt látom, azok a cégek, ahol együtt épül a márkával a cég víziókkal és miértekkel rendelkező frontemberének személyes márkája, könnyebben és gyorsabban válnak ismertté.

Jelentkezés
Nincs folyamatban lévő jelentkezésed.
0
×

Cart