Kosár

Hogy alakíts ki egy vonzó LinkedIn profilt?

Olvasási idő: 6-7 perc

Biztos hallottad már ezt a közhelyet: az ember nem kap második esélyt az első benyomásra. Hiába elcsépelt – ez az állítás igaz –, mert az első benyomás igenis számít az üzletben és a magánéletben, offline és online egyaránt! 

Nem kell messzire menni, elég, ha magunkból indulunk ki. Te is utánanézel leendő partnerednek, ügyfelednek egy találkozó előtt, igaz?

Nem szégyen, ma már mindenki ezt teszi, hiszen az információ már néhány kattintással bárhol elérhető. Az, hogy hogyan kommunikálsz, miket osztasz meg magadról, és hogyan építed fel a közösségi médián a profilodat, mind meghatároznak téged. Ha pedig célod az üzletszerzés, akkor egy jól kitöltött profil egyszerűen kötelező elem.

Miért fontos a helyesen kitöltött LinkedIn profil?

LinkedInen egy szakmai közönség fogja fogyasztani az általad közzétett tartalmakat, és a profilodat is ők fogják megnézni. Üzletileg épül: a márkád, a bemutatkozásod, az eddigi munkatapasztalataid és persze a posztjaid alapján.

Személyes márkaépítés esetében a bizalom kiépítése egy nagyon fontos cél. Tegyük fel, hogy jövőbeni stratégiai partnereket keresel, vagy szeretnél több hosszú távú üzleti kapcsolatot kiépíteni, erre a LinkedIn tökéletes platform.

Kivel egyeztetnél le szívesen egy bemutatkozó meetinget? Egy olyan személlyel, akinek hiányos a profilja, alig van róla információ, és még profilképe sincs, vagy egy olyannal, akinek el tudod olvasni a szakmai tapasztalatait, a bemutatkozóját, látod, milyen végzettségei vannak, és a képe alapján is szimpatikus?

A jól felépített és tudatos online kommunikáció szakmai lehetőségeket biztosít neked, nem utolsósorban pedig a céljaid elérésben is nagy szerepet játszik. Éppen ezért minden a megfelelő profilnál kezdődik.

Megfelelő profil = több lehetőség (a számok magukért beszélnek)

  • Azok, akik igényes, szakmaiságot tükröző profilképpel rendelkeznek, 9-szer több kapcsolati kérelmet kapnak, mint azok, akiknek nincsen vagy nem megfelelő a képük.
  • A megfelelő profilkép 21-szer több profilmegtekintést és 36-szor több üzenetet jelent a felhasználó számára.
  • Ha ki van töltve, hogy melyik városban él/dolgozik a felhasználó, akkor az 23-szor több profilmegtekintést jelent.
  • A szakmai rész pontos kitöltése ellenében 10-szer több üzenet várható.
  • Amennyiben az aktuális munkatapasztalatokról szóló rész ki van töltve, az 8-szor több profilmegtekintést, és 5-ször több kontaktfelkérést jelent.

(Forrás: LinkedIn)

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Melyek a LinkedIn profil legfontosabb részei?

Sokan úgy hiszik, hogy az első benyomásnak csak a személyes találkozó alkalmával van igazán jelentősége. Néhány másodperc alatt eldől, hogy szimpatikus vagy-e leendő ügyfelednek vagy partnerednek. De ez nem csak az offline térre igaz. Online ugyanolyan fontos, hogy mit teszel közzé magadról, hogyan építed fel a profilodat, ugyanis ez alapján fognak először véleményt formálni rólad.

Az online megjelenésed profi kialakítása érdekében ezekre feltétlenül ügyelj (sorrendben haladva fentről lefelé a LinkedIn profilon):

  • Igényes, fotós és grafikus által készült, üzleties borító- és profilkép.
  • Headline – néhány soros bemutatkozó, ami közvetlenül a neved alatt fog megjelenni.
  • Az About rész: az egyik legfontosabb elem, ahol egy rövid esszében bemutatod magad mint szakembert.
  • A Featured rész, amelyben a legjobban sikerült posztjaidat, cikkeidet vagy a fontos linkeket helyezheted el.
  • Experience: itt kell megadni az aktuális munkahelyedet (vállalkozást) és pozíciódat, illetve az eddigi munkatapasztalataidat, előző munkáidat.
  • Education és Licenses & certifications: ezekben a részekben megadhatod, hogy milyen iskolákat végeztél el, és hogy milyen képesítéseid, bizonyítványaid vannak.
  • Volunteer experience: ide kell beírnod azokat az önkéntes tevékenységeidet, amelyeket szakmai pályád szempontjából fontosnak tartasz megemlíteni.
  • A Skills rész, amelyben a három meghatározó jártasságodat kell megadnod.
  • A Recommendations szekció, ahol másoktól kaphatsz és másoknak adhatsz ajánlást. (Nincs annál jobb reklám számodra, mint amikor az ügyfeleid írnak rólad ajánlást.)
  • Accomplishments: ebbe a részbe kell felvinned a publikációidat, díjaidat, a projekteket, amelyeken dolgoztál, a szervezeteket, amelyeknek tagja vagy, a kurzusokat, amiket elvégeztél, az általad beszélt idegen nyelveket, és azt is, ha esetleg rendelkezel bármilyen szabadalommal.

Fontos, hogy ne legyen hiányosan kitöltve a profilod, mert ezek a pontok a bizalomépítés fontos elemei. Ha ezekre figyelsz, és frappánsan megfogalmazod, ki vagy, mit dolgozol, mit képviselsz, és e mellé egy profi fotó is társul, akkor garantálom neked, hogy sokkal több lehetőség fog rád találni.

Így gondolj a profilodra!

Képzeld el, hogy egy multinál dolgozol, szereted a munkádat, és komoly jövőképed van a cégnél. A felsővezetés tagjai közül nem ismersz még mindenkit, de egy nap Te is azokban a körökben szeretnél dolgozni.

A lehetőség adott, és kemény munkával a célod elérhető. Egyik reggel, megérkezel a munkahelyedre, beszállsz a liftbe a szokásos kávéval a kezedben, megnyomod a gombot, ám abban a pillanatban valaki benyúl az éppen csukódó liftajtók közé, ezzel megállítva őket, majd beszáll melléd. A főnököd az, akivel most ketten vagytok a felvonóban, és így alkalmad nyílik beszélgetni vele. Felteszi számodra a kérdést: „Hogyan kerültél a céghez, és milyen ambícióid vannak a jövőre nézve?”

A LinkedIn profilodra tekints úgy, mint erre a liftben történő beszélgetésre. Néhány másodperced van rá, hogy felhívd magadra a figyelmet, hogy bemutasd, mivel foglalkozol, hogyan jutottál el odáig, hogy ma ez legyen a hivatásod, mi motivál, milyen tapasztalataid vannak, mit szeretsz a munkádban, mik az erősségeid. Ezért nagyon fontos szempont, hogy a szövegeket sosem magunknak írjuk, hanem azoknak a “lehetőségeknek”, amelyek szeretnénk, ha ránk találnának. Ilyen szellemiségben rakd össze a profilodat!

Ha szeretnél többet megtudni és tanulni a témáról, illetve felépíteni egy ütős énmárkát a LinkedInen, akkor ajánlom figyelmedbe a Személyes márkaépítés a LinkedInen tanfolyamot.

A szerző

Csábi Boróka

Te vagy a brand alapítója

Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.

Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.