Azt csinálni, amit szeretsz, amiben jó vagy, FELVÁLLALNI MAGAD, énmárkát építeni önazonsan, értéket teremteni, mindeközben elérni az anyagi céljaidat
Hat évvel ezelőtt úgy döntöttem, hogy felvállalom a saját erőmet, és többé nem másokat követek, hanem a saját belső hangomra hallgatok.
Először fel kellett ismernem a saját erősségeimet, hogy aztán másoknak is segíthessek felismerni a sajátjukat.
Szeretek megadni a módját a mérföldkövek megünneplésének, és ez most az. Nemcsak azért, mert 6 éves lett a Te vagy a brand, hanem mert én magam is áttörési ponton vagyok. Bár ezt már sokszor éreztem az utam során…
A világ is rengeteget változott mióta elkezdtem, ma már nem ciki egy vállalkozónak megjelenni a közösségi médiában, illetve megérkezett az AI, ami most kezdi el iszonyatos sebességgel átszervezni a társadalmunkat. Ez nagyobb és erőteljesebb változást fog hozni, mint az internet megjelenése – és még csak az előszelében vagyunk.
Minden évben kissé nosztalgikus hangulatba kerülök a Te vagy a brand születésnapján.
A telefonomon megnéztem a fényképeket 2019 áprilisából. Látni akartam, ki volt az a Boróka, aki megálmodta a Te vagy a brandet. Emlékezni akartam: mit érzett akkor, milyen erők munkálkodtak benne, milyen kételyek gyötrték.
Április 3-án ezt írtam ki az Instagramomra: „Mindenki különleges – csak van, aki felvállalja azt, és van, aki nem.”
Április 4-én pedig azt: „Minél mélyebbre nyúlsz magadban, annál több mindent fogsz találni.”
Ez a Boróka talán még nem is sejtette, mennyire igaza van, és hogy ez az utazás milyen messzire fogja repíteni. Mennyi mindent fog tanulni magáról, és milyen mélységeit fogja felfedezni a küldetésének.
2019. Április 4-én emlékszem, ott ültem egy kávézóban, hogy kitaláljam a vállalkozásom nevét.
Őszintén szólva, nem tudom pontosan, honnan jött az ötlet.
Visszagondolva olyan volt, mint egy isteni szikra.
Többször volt már ilyen az életemben – egy megmagyarázhatatlanul erős belső késztetés vagy hang, ami azt mondta: „Neked most ezt kell tenned.”
Nem a külvilág inspirált, és nem is feltétlenül a logika.
Csak ez az érzés: hogy most nekem erre kellett mennem.
Nekem mindig volt egy titkos célom a Te vagy a branddel, amit soha nem mondtam el nektek – és szerintem magam előtt is sokáig eltakartam.
Annak ellenére, hogy azt a lángot, ami ott égett bennem, soha nem feledtem – legfeljebb nem éltettem.
Engem húszéves korom óta az érdekel, hogy segítsek az embereknek rátalálni a céljaikra, és kiteljesedni ezáltal.
Ez az a téma, ami világéletemben mozgatott – mindenek alatt, vagy inkább mindenek felett.
De tudtam, hogy erre az üzenetre még nem érett a közönség – és valószínűleg én sem. Nekem is sokat kellett tanulnom és tapasztalódnom, hogy a válaszokat erre a kérdésre kibogozzam.
Ezért becsomagoltam nektek az egészet: kommunikációba, közösségi médiába, brandingbe.
Énmárkaépítés a közösségi médián – ez volt az eredeti üzenetem, mert erre voltam kész akkor, de tudtam, hogy ez nem a végcél.
Ennek a Borókának, akit a videóban látsz, nagyon sokat kellett még tanulnia magáról, hogy át tudja adni azt, amit mindig is akart.
Mert én már akkor is tudtam, hogy addig nem fognak jól kommunikálni az emberek, amíg meg nem találják, hogy mi az üzenetük, az ügyük. Tehát minden a célokkal kezdődik.
Szóval 6 évembe telt, hogy ezt a kört lefussam – és visszaérkezzek oda, ahonnan indultam.
Hogy egy csomó embert ráébresszek arra, hogy foglalkozzanak a céljaik megtalálásával, tudatosításával és a küldetésük kidolgozásával.
Több tízezer emberhez juttattam – juttattuk – el ezt az üzenetet az évek alatt.
Nagyon sok anyagot állítottam össze, előadásokat tartottam, tanácsadásokat, mentorálásokat végeztem.
Rengeteg eszközt és módszert gyűjtöttem, rendszereztem, teszteltem – és most már tudom, mi a következő lépés. Mert pár napja megérkezett az is.
Egy teljesen egyedülálló eszközt fogok alkotni, ami érzésem szerint rengeteg embernek fog segíteni abban, hogy tisztába kerüljön önmagával – és rájöjjön, hogyan tud értéket teremteni azáltal, hogy felvállalja a céljait, és beleáll a saját erejébe, egyediségébe.
Ó, most biztosan felcsigáztalak! Nem kell sokat várni – májusban érkezünk.
Ha addig is egy tanácsot adhatok: lépj be a ContentProba, mert ott lesz elérhető.
Szóval visszatérve ahhoz az ominózus április 4-hez – a lányhoz, akit aznap valami isteni szikra mozgatott, amikor lefoglalta a tevagyabrand.hu domaint… ma épp életében először Dubaiban ad elő egy rendezvényen, 40 vállalkozónak – az előadásának címe: Te vagy a brand.
Lehet egy új fejezet kezdete?
Nem tudom még. Majd jövőre beszámolok nektek erről is.
Te vagy a brand – ó, ez a csodálatos brandnév! Ebben minden benne van, amit képviselek: az önazonosság, az önismeret, a fejlődés, az együttfejlődés, a bátorság, az önfelvállalás, az értékteremtés, a felelősség és a kommunikáció.
A csapat – mindenképp a csapat.
Nekem szükségem volt egy kis elcsendesedésre. Tudod, folyamatosan a kirakatban lenni elég tud lenni az embernek. Ebbe is bele lehet fáradni. Hogy minden héten tízezrek olvasnak, néznek, írnak. El lehet fogyni benne.
Kellett egy kis visszahúzódás. Biztos észrevettétek – csendesebb voltam, nem volt annyi poszt. Webinárokat tartottam főleg. Mert egyre nagyobb örömömet lelem az ilyen hosszabb anyagok összeállításában – ekkor érzem igazán, hogy hatást tudok elérni.
Tudom, mire gondolsz most… a könyv. Jönni fog az is. De addig nem engedem ki magamból, amíg nem kerek. Mert én csak így tudok alkotni: szívvel-lélekkel, vagy sehogy.
Visszatérve a csapatra: rengeteget jelentett nekem, hogy az elmúlt egy évben nem kellett a frontvonalban lennem, és picit el tudtam bújni. Boldogan adtam át a színpadot a Te vagy a brandben az alkotótársaimnak.
Sose tudom, hogy hívjam őket. Mert teremtőtársakként, cinkosként tekintek rájuk, és nincs erre jó szó.
Teljesen újragondoltam ezt a vállalkozósdi témát, és félredobtam mindent, amit eddig tanultam róla. Teljesen spirituális alapokra helyeztem a cégemet – ez megérne még egy külön mesét. Ahogy a női energiák témája is, ami mára az egyik kedvencem lett.
Annyira másként látom már ezeket a dolgokat, mint régen.
És kell is, hogy másként lássam – mert a világ most alakul át a szemünk előtt, és ha nem vagyunk hajlandóak vele alakulni, elszáguld mellettünk.
Szóval 6 év. 6 éves ez a brand.
Most egy pillanatra elgondolkodtam.
Hány évet fog még megélni?
Lesz ennek vége? Vagy netán még engem is túlél?
Olyan izgalmas kérdések ezek.
Valószínűleg ezt én sem tudom még pontosan, de azt elmondhatom, hogy hová vitt el eddig.
Hat éve kutatom, tanulom, rendszerezem, tanítom, megmutatom és gyakorlom az énmárkaépítés területét. Jó-jó, kommunikációval, marketinggel és PR-ral már húsz éve foglalkozom, de az énmárka területére az utóbbi hat évben specializálódtam.
Szerintem elfogultság nélkül mondhatom, hogy Magyarország legátfogóbb tananyagai, legkiterjedtebb szakértői csapata és szolgáltatási portfóliója jött létre ebben a témában. Aki ismer, tudja, hogy megszállott vagyok.
Ha valami érdekel, megszállott tanulóvá, kutatóvá válok. Több száz tanfolyamot végeztem el, könyvet dolgoztam fel az utóbbi években válaszok után kutatva. Célom mindig is az volt, hogy egy használható, gyakorlatias útvonalat építsek fel a tudatos énmárkaépítők számára, hogy igazán megérthessék, miből és hogyan áll ez össze pontosan.
Utam során láttam, honnan indultok, milyen akadályaitok vannak, mivel küzdötök, és hová szeretnétek eljutni.
Az évek alatt be kellett látnom, hogy az embert nem vehetem ki az egyenletből. Mert ha magát az embert építem, hogyan is tehetném meg, hogy a saját oldalamról éppen az emberi tényezőt hagyjam ki?
Ezzel azt akarom mondani, hogy tartottam előadásokat több ezer fős közönség előtt élőben és online, kisebb csoportok számára workshopokat, készítettem munkafüzeteket, vezettem olyan képzéseket, ahol együtt írtunk posztokat, készítettem online tanfolyamokat, előfizetéses rendszert, sőt még játékos fejlesztőkártyákat is. De semmi, tényleg semmi nem olyan hatásos az énmárkaépítésben, mint az egyéni foglalkozás.
Ezért ki kellett találnom, hogyan tudom ezt skálázhatóvá tenni, hogyan tudom magamat sokszorosítani úgy, hogy közben a minőséget ne csak fenntartsam, hanem akár fokozzam is. Talán ez volt a legnagyobb kihívásom: szakértői csapatot építeni a Te vagy a brand köré, akik különböző területeken, különböző szintű ügyfelekkel foglalkoznak.
De ezt a kihívást is sikerült megugranunk.
Mindig azt mondom: „Na most már kerek a Te vagy a brand!”, aztán eltelik még egy év, és rájövök, hogy lehet ez még kerekebb is. Szóval nem mondok inkább semmit. Nyitva hagyom a jövőt, engedem, hogy alakítson, vigyen, tereljen.
A platform, a csapat, az eszközök és a módszerek változtak az idők során. Egy azonban biztos: a Te vagy a brand 6 éve itt van, és még jó darabig itt is marad.
Boldog születésnapot, Te vagy a brand!
Szeretek írni, tudok brandet építeni és imádok vállalkozni. Szeretem az életet picit mélyebben és filozófikusabban vizsgálni. Lételemem a tanulás és a kreativitás. Szenvedélyem másokat felemelni, megosztani a tudásom, a gondolataimat, hozzásegíteni az embereket ahhoz, hogy egy önazonos karrierben kiteljesedjenek, jól kommunikáljanak, és felvállalják a saját értékeiket.