Te vagy a brand
a HÓNAP MÁRKAÉPÍTŐJE

A Hónap Márkaépítője címet nyerte: Rózsa Kármen, a Pinterest magyaroknak alapítója és nemzetközi blogger

Két hét alatt 6,4 millió egy kampányból – a történetmesélés erejéve

Olvasási idő: 10-12 perc

Rózsa Kármen, a Hónap Márkaépítője cím nyertese a Te vagy a brandnél, lenyűgöző tehetség a márkaépítésben.

Azt el kell árulni – hiszen mindenki tudja, aki követ minket a közösségi médián –, hogy barátnők vagyunk, de ezt a címet nem a baráti kapcsolatunk miatt nyerte el, hanem az elképesztő számok és eredmények miatt, amelyeket elért.

Kármen kimagasló képessége abban rejlik, hogy bármilyen információt azonnal beépít. Számomra csodálatra méltó, hogy ilyen hatékonyan tud működni, és hogy a tudásához fűzött kreatív ötletei valósággá válnak.

Az ő példája azt mutatja, hogy a sikerhez nem szükséges a végtelen tananyagok tengerében elveszni, hanem a meglévő tudást kell okosan alkalmazni.

Kármennek két vállalkozása van: az egyik a nemzetközi blogjai, a másik pedig a pinterest magyaroknak

Boróka: Először is szeretném, ha mindenki megtudná, ki is az a Carmencita (én így szeretlek hívni), bár én már jól tudom.

Kármen: Először is, köszönöm szépen, Boró, hogy hivatalosabb keretek között is megoszthatom ezt.

Ki vagyok én? Belsőépítészeti és divatterületről érkeztem, és azt vettem észre, hogy nem tudok megélni abból, amit csinálok, bármilyen magas szintre is jutok. Ha másnak dolgozom, nem érem el azt a bevételt, amit szeretnék, ráadásul állandóan be van osztva az időm, és a kreativitásomat sem tudom igazán kiélni.

A munkám során folyamatosan használtam a Pinterestet. Először csak tervezési célokra a cégemen belül, de egy podcast hatására rájöttem, hogy ez a platform tökéletes az egyéni gondolataim és kreativitásom megvalósítására is.

Ez vezetett az első blogom elindításához, ahol a szakmai tudásomat kezdtem népszerűsíteni, és ebben a Pinterest volt a segítségemre. Később ráébredtem, hogy nemcsak magamnak tudom ezt megtenni, hanem másoknak is segíthetek abban, hogy hasonlóan felépítsék a saját vállalkozásukat, ahogy én kezdtem.

Az elkövetkező másfél évben ezzel foglalkoztam, és közben a blogjaim is beindultak.

Így született meg az, ami ma a Pinterest magyaroknak. Rájöttem, hogy ha ezt én egyedül meg tudtam csinálni Budapestről, egy kis országból, egy sötét albérletből úgy, hogy nem volt pénzem, sőt adósságaim voltak, akkor ezt másoknak is meg kell mutatnom, és muszáj átadnom ezt a tudást. Nagyon sokan vannak Magyarországon, akikben ott a potenciál, de nem tudják, hogyan kezdjék el.

Ez volt az egyik pillére a Pinterest magyaroknak projektnek, amikor elindultunk. A másik pillér pedig az lett, hogy azoknak a vállalkozásoknak, amelyek már előrébb tartanak, de még nincs jelenlétük a Pinteresten, segítünk abban, hogy átfogóbb legyen a marketingjük, és még több eladást érjenek el ezáltal.

Boróka: Hihetetlenül inspiráló nő vagy! Ahányszor csak mesélsz, mindig azt érzem, hogy el kellene kezdenem a nemzetközi blogot. Hogy mindenki számára egyértelmű legyen, igazából Kármennek két vállalkozása van. Az egyik a nemzetközi blogjai. Hány blogot vezetsz most?

Kármen: Jelenleg hármat.

Boróka: Tehát három nemzetközi blogod van, amelyeket angolul írsz, a Pinterestet használod, és többmilliós a havi megtekintéseid száma. Hirdetések futnak rajtuk, amelyekre kattintanak, és ezekből szép jövedelem származik.

A másik pedig, hogy annyira lelkes lettél attól, hogy a Pinterest és a blogolás segítségével kiszabadultál a mókuskerékből, hogy gyakorlatilag elkezdted ezt másoknak is tanítani. Megmutatod, hogyan kell egy sikeres nemzetközi blogot felépíteni és népszerűvé tenni a Pinteresten. Ez a Pinterest magyaroknak.

Hány követőd van most?

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kármen: Ha mindent összeadok, szerintem lassan ötvenezer.

Boróka: Ötvenezer! Nagyon szép. Amikor együtt megyünk valahova, gyakran megismernek, úgyhogy ez az ötvenezer követő valóban jelent valamit.

És mindezt három év alatt érted el?

Kármen: A Pinterest magyaroknak két éves, a blogolást pedig három éve csinálom.

Boróka: Tehát az egész sikered az elmúlt három év kemény munkájának eredménye. Gratulálok, ez fantasztikus!

Biztosan voltak kihívások ezen az úton. Most főként a Pinterest magyaroknak projektről fogunk beszélni, mert ott értél el óriási sikereket a Te vagy a brand tananyagain keresztül, így ez lesz most a központi téma, amit átbeszélünk.

Érdekelne, hogy a Pinterest magyaroknak márka – amely már két éves – felépítése során milyen kihívásokkal szembesültél?

Kármen: Többféle kihívással kellett szembenéznem: kommunikációs, személyzeti és cégszintű problémákkal.

Nagyon gyorsan kezdtem el növekedni, és eleinte volt egy eléggé erőteljes, nyersebb stílusom a kommunikációban. Mindig kimondtam, amit gondoltam, és elég határozottan mondtam meg, hogy ezt vagy azt kell csinálni. Az emberek erre nem mindig reagáltak jól, és sok negatív kommentet kaptam. Nem értettem, hogy miért, hiszen minden alá volt támasztva eredményekkel.

Amikor megismerkedtünk, és elkezdted elemezni a kommunikációmat, azt mondtad, hogy hiányzik belőle a finomság, hogy kicsit sejtelmesebben, indirektebb módon kellene kommunikálni, intelligensebben. Nem kell mindent az emberek arcába tolni, mert tudnak olvasni a sorok között is.

Ez volt az első lépés a kommunikációm átalakításában, és azt vettem észre, hogy az olyan negatív kommentek, amelyek korábban jöttek, teljesen eltűntek.

Az új kommunikációmnak köszönhetően folyamatos volt az érdeklődés, és még magasabb szintre emeltem magam.

Szerintem ez volt a legnagyobb változás kommunikációs szempontból: korábban kicsi hal voltam a nagy vízben, és csapkodtak jobbra-balra, de most már sokkal nagyobb szeletet ölelek át, és komolyabb szereplőkkel tudok tárgyalni. Sikerült felkeltenem azok érdeklődését, akik már régóta benne vannak a vállalkozói világban, és elkezdtek komolyan venni engem.

Boróka: Ez más ügyfeleknél is előfordult, akik kérték a tanácsomat. Alapvetően nem szoktam beleszólni mások kommunikációjába, de ha kérdeznek, akkor látom a hibákat, és segítek. Nálad is láttam, még mielőtt megismerkedtünk volna, hogy hol rontottad el. Elmondtam neked, te pedig nagyon jól vetted a kritikát. Nem sértődtél meg, hanem azonnal megértetted, hogy finom kis változtatásokkal máris másképp lehet kommunikálni, és ez azonnal megváltoztatta az emberek rólad alkotott véleményét. Ez az intelligensebb kommunikáció nyilván ahhoz is hozzájárult, hogy nagyobb, komolyabb cégek is érdeklődjenek irántad.

Boróka: És mondtad, hogy voltak kihívásaid az emberekkel, meg a cégvezetés terén is.

Kármen: Abszolút. Szerintem fontos erről beszélni, mert amikor egy kis vállalkozás elkezd jól kommunikálni, és erős növekedésnek indul, akkor nagy változások következnek be.

El kellett kezdeni embereket felvenni, és itt láttam, hogy nekem is rendszerbe kell tennem magam. Most is képzésre járok, hogy jobb vezetővé váljak, és meg kellett találni azokat az embereket, akik tudnak azonosulni a márka küldetésével, és azzal, amit közvetíteni szeretnénk.

Ez volt a másik nagy kihívás: megtalálni a jó embereket, és betanítani őket.

A harmadik most ugye a kft.-vé válás, ami nagyon gyorsan zajlik. Nekem egy éve indult be igazán a vállalkozásom, és ez villámtempónak érződik.

Boróka: Igazából ez a jó marketing lényege. Nekem is hasonló volt a helyzet, amikor nagyon erős volt a social kommunikációm. Neked főleg a TikTok, nekem annak idején a LinkedIn volt az erős platformom. Nem tudtam olyan gyorsan építeni a céget, mert annyi megkeresés érkezett, hogy bár erős volt a marketing, nem volt elég idő alárakni a szolgáltatási rendszert. Ez volt a kihívás, ugyanúgy, mint neked. Sok cég küzd azzal, hogy nem tud ügyfeleket szerezni, és mi ebben segítünk nekik.

Nekünk viszont épp az volt a gondunk, hogy túl sok ügyfelünk volt, és nem tudtunk elég gyorsan embereket betanítani, szervezni, építeni a csapatot. Nekem is ebben volt a nehézség.

Nagyon jó, hogy elmentél képzésre, mert nekem is pont a második évnél jött el az a pont, ahol már nem tudtam egyedül megbirkózni a kihívásokkal. Itt lépnek be azok a problémák, amikkel egyéni vállalkozóként még nem találkozol. Teljesen átérzem, min mész keresztül, de idővel szépen össze fog állni minden.

Tudom, hogy nagyon elhivatott vagy. Folyamatosan olvasol, podcastokat hallgatsz, marketinganyagokat nézel át, és az én anyagaimat is elvégezted. Tudom, hogy a tartalommarketing és a történetmesélés programom nagy hatással volt a márkádra.

Mesélnél egy kicsit arról, hogy pontosan mit csináltál, hogyan építetted be ezt a technikát, és milyen eredményeket hozott neked?

Kármen: Ez egy nagyon jó sztori, még nem is meséltem el neked. Készültem promotálni egy csomagot, ami bevezető anyag volt a blogtanfolyamomhoz. Gondolkodtam, hogyan tudnám még hatékonyabbá tenni a kommunikációmat, és eszembe jutott a tízleckés anyagod. Amikor elkezdtem a promóciót, párhuzamosan néztem át a leckéket, és végig jegyzeteltem. Annyira jól sikerült, hogy amikor elkezdtem, 27 eladásom volt, és 11 nappal később már 120-at tettem hozzá.

Boróka: Hogy a többiek is értsék, ez a történetmesélős program abból áll, hogy tíz történetet kell elmesélned, és ehhez kapsz egy keretet, hogy miről szóljon a történet, plusz technikákat is hozzá.

És te hogyan építetted be ezeket a sztorikat? Hol használtad fel őket?

Kármen: Mindenhol felhasználtam. Leültem, és végignéztem az anyagot, majd minden leckéből kiszedtem magamnak azokat a bullet pointokat, amikről úgy gondoltam, hogy fel kell őket használnom.

Elkezdtem gondolkodni azon, hogy milyen történeteket meséltem el, és mi az, amit még nem osztottam meg. Folyamatosan kommunikálok a nézőimmel, és mindig kérdezem őket arról, hogy mire van szükségük. 

Érkeztek hozzám kommentek arról, hogy ki mivel küzd. Alkalmazva a leckét és a nézőimtől kapott válaszokat, elmeséltem az én történetemet, amikor nehezen helyezkedtem el, és amikor nem kerestem eleget. 

Erre rengeteg válasz és igény érkezett, nagyon betalált. Konkrétan itt van több oldalon a jegyzetem, ez mind az, amit tőled tanultam, és amit a leckéből kijegyzeteltem, hogy ezeket át tudjam nézni. 

Boróka: Fogja, és továbbgondolja! Hát így működik egy zseni! Egy dolog megütötte a fülemet: hogyan nyújtottad be az ötleteket a közönségednek? Ezt hogy csináltad? 

Kármen: Kitettem egy kérdésmatricát, hogy aki még nem kezdett el blogolni, miért nem? Rögtön elkezdtek válaszolni a kérdéseimre, én pedig megkezdtem azok megválaszolását. A mai hírlevelem is az alapján készült, hogy mi a problémájuk, és mi az én saját sztorim. Délig már volt három tanfolyameladásom. 

Boróka: Tehát a kérdésmatricában megkérdezted őket, hogy mi akadályozza őket az indulásban. Ez a kifogásokat kezeli, és a saját életedből hozva példát, történetet, kezelted a kifogást. 

Kármen: Így van, így van. Például sokan mondták, hogy nem tudják, miről írjanak, vagy nem tudják, hogyan férne bele a munkájuk mellett a blogolás, vagy nem tudják, hogyan kezdjenek neki kevés pénzből.

Boróka: Gyakorlatilag a félelmeiket és kifogásaikat a saját sztorijaidon keresztül kezelted. Hát ez zseniális! Ez még engem is inspirál a további anyagokhoz.

Kármen: A termékpalettámat is így alakítottam ki; az összes tananyagom kifejezetten a hiányzó tudásra épül. Úgy gondolom, hogy ez a vevőfókusz a Pinterest magyaroknak sikerének a titka.

Boróka: Én is pont így alakítottam ki a sajátomat. Sok vállalkozó ott követi el a hibát, hogy azt figyeli, a konkurenciának milyen termékei vannak, és másolja őket.

Én is abban hiszek, hogy egyedi anyagokat készíts a saját közönséged problémáira, a saját kreativitásoddal, és ne érdekeljen, hogy a konkurencia milyen csomagokat és szolgáltatásokat talál ki, mert lehet, hogy teljesen tévúton járnak.

Mesélj már egy kicsit az eredményeidről! Nyugodtan mesélj az általános márkádról, hogy hol tartasz, meg a specifikus kampányodról is! Milyen számokat tudtál kihozni?

Kármen: Most alakulunk át kft.-vé, tehát igazából kinőttük a kis egyszemélyes vállalkozást. Jelenleg már hétfős a csapatunk, ami egy év alatt alakult ki.

Kettévált a három nemzetközi blog és a Pinterest magyaroknak. Most már külön csapat dolgozik mindkét projektben.

De inkább erről a kampányról szeretnék beszélni, mert itt látszik igazán, amit szerettem volna elérni. Nem volt túl magas a célom ezzel; körülbelül 6 millió forintot szerettem volna összegyűjteni a két hét alatt. A vásárlások nagy része részletre történik, tehát a második rész be fog jönni a következő hónapban. Jelenleg már négy millió forintnál járunk.

A hatmillió forint biztosan meglesz, és valószínűleg még magasabb lesz az eredmény, mint amivel számoltam.

Boróka: Gratulálok! Mik a terveid? Múltkor beszéltünk egy kicsit a blogjaidról is, hogy mit szeretnél elérni, illetve a Pinterest magyaroknak programmal kapcsolatban.

Kármen: A Pinterest magyaroknak programnál valószínűleg névváltás lesz jövőre. Ha emlékszel, erről már beszéltünk, és te is javasoltad, hogy valami újnak kellene lennie.

Az én erősségem az, hogy segítsek összekötni a kommunikációt, hogy a legmagasabb számú leadet generáljuk, és abban is tudok segíteni, hogy ezek vásárlókká váljanak.

Szeretném megtartani a tananyagot és a coachingstratégiai szolgáltatásokat, de a jövő évi célom az, hogy nagyobb cégeknél tanítsam a Pinterestet és a blogot, hogy az ő marketingcsapatuk ezt tudja vinni.

Jelenleg három blogom van, és a jövő évben elkezdek digitális termékeket integrálni. Úgy gondolom, hogy a Pinterest magyaroknak vállalkozásommal már megalapoztam ezt. A cél, hogy a blogokban ne csak reklámbevételek, hanem különböző affiliate bevételek is legyenek, illetve saját termékeket fogok hozzátenni.

Ezek a célok. Kevésnek hangzik, de nagyon sok munka lesz mögötte.

Boróka: Milyen eredményeket érnek el a tanítványaid?

Kármen: Jelenleg több mint kétezer tanulóm van. Ez egy eszméletlen szám! Nem is tudom, hogyan sikerült ezt elérni, de valószínűleg azért, mert nem a számokra, hanem az anyag minőségére koncentráltam.

Az eredményekről annyit szeretnék mondani, hogy több tanulóm beszámolt arról, hogy miután integrálták a blogot, megnőtt a konverziós arány az oldalukon.

Van egy másik tanulóm is, aki szintén nemzetközi piacra dolgozik, és egy hónap alatt 33 eladást bonyolított le a blogjával. Ez szintén nagyon jó eredmény, mert már kétszer visszakereste a tananyag árát, és mindez egy hónap alatt történt.

Van egy olyan tanulóm is, aki tavaly szeptemberben kezdett el blogolni és Pinterestet használni, és olyan jól halad, hogy augusztusban megkereste azt az összeget, amit teljes munkaidős alkalmazottként kapott utoljára.

Boróka: Gratulálok neked az eredményeidhez, a szorgalmadhoz, a kitartásodhoz, az éles elmédhez és a kreativitásodhoz! Tényleg bármire képes vagy, beintegrálod a tudásodat, és zseniálisan működsz. Remélem, a történeted sokakat inspirál.

Az internet a legnagyobb lehetőség. Sokkal többet kereshetsz, mint egy munkahelyen, ráadásul olyan dolgot csinálhatsz, amit imádsz, és amivel értéket adhatsz az embereknek. Te éltél ezzel a lehetőséggel, úgyhogy gratulálok, és köszönöm, hogy megosztottad a történetedet!

Ha Úgy érzed ez másnak is segítene, Akkor oszd meg vagy küldd EL az ismerősödnek!

Email
LinkedIn
Facebook

Te vagy a brand

AZT CSINÁLNI, AMIT SZERETSZ, AMIBEN JÓ VAGY, ÉNMÁRKÁT ÉPÍTENI ÖNAZONSAN, FELVÁLLALNI MAGAD, ÉRTÉKET TEREMTENI, MINDEKÖZBEN ELÉRNI AZ ANYAGI CÉLJAIDAT

A hónap márkaépítője...

Minden hónapban egy ügyfelünk elnyeri a Hónap Márkaépítője címet. A többi értékes nyeremény mellett, egy interjú is készül vele. Inspiráljanak ezek a történetek arra, hogy meg lehet csinálni! Hogyan lehetsz te is a Hónap márkaépítője? Pályázz ez alapján a leírás alapján!

Így fogalmazd meg a vállalkozásod küldetését ingyenes tanfolyam

Tudástár és közösség kreatív tartalom-készítőknek