Kosár

Kinek és mire jó a Linkedin-marketing?

Olvasási idő: 4-5 perc

Mi az a LinkedIn?

A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közösségi médiafelülete, egy nemzetközi online üzleti hálózat. Használhatod álláskeresésre, toborzásra, üzleti kapcsolatok építésére, tanulásra és marketingre is.

A LinkedIn weboldala és mobil applikációi csak angol, francia, spanyol, német és még néhány főbb nyelven elérhetőek. A magyar felhasználók ennek ellenére magyarul töltik ki a profiljukat, magyarul posztolnak és leveleznek rajta. A felhasználói felület viszont nincs lefordítva magyar nyelvre.

A LinkedIn üzletileg három főbb lábon áll

Ahogy a legtöbben emlékeznek rá: álláskeresésre és toborzásra, fejvadász tevékenyégre használják. Ez a legismertebb üzletága.

Emellett a Linkedin Learning zseniális videós tanfolyamokat kínál üzleti és önfejlesztés témában (egyelőre angolul és a főbb nyelveken).

Cikkünk szempontjából legfontosabb üzletága pedig a LinkedIn-marketing vonal. A Marketing Solutions a LinkedIn leggyorsabban növekvő szegmense. Az előző év azonos időszakához képest 44%-kal nőtt (forrás: LinkedIn).

A LinkedIn 2016 óta a Microsoft tulajdonában áll, viszont az akvizícióval az eredeti ügyvezetőt megtartották. Rengeteg fejlesztés történik náluk, mondhatni heti szinten jelentenek be új funkciókat.

Egyre közkedveltebb közösségi média felület az üzleti élet képviselői számára. Sokan menekülnek ide a Facebook és az Instagram túlságosan harsány és populáris világa elől.

LinkedIn – a számok magukért beszélnek

  • A LinkedIn több mint 690 millió aktív felhasználóval rendelkezik (forrás: LinkedIn).
  • Az Egyesült Államok az első helyen áll LinkedIn-felhasználók tekintetében (177 millió). Az USA után India, Brazília, az Egyesült Királyság és Kanada rendelkezik a legtöbb LinkedIn-felhasználóval.
  • A LinkedIn cikkeinek olvasói 45%-ban a felsőbb pozíciókba tartozó emberek.
  • Ötből négy LinkedIn-felhasználó dönt üzleti ügyekben.
  • 57% és 43% a férfi és női felhasználók aránya.
  • Több mint 30 millió cég van bejegyezve a LinkedInen.
  • A LinkedIn forgalmának 57%-a mobiltelefonon zajlik.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Egyre többen és egyre több időt töltenek a LinkedInen

  • Két szakember csatlakozik a LinkedInhez minden egyes másodpercben.
  • 2020 első negyedévében a LinkedIn munkamenetek 22%-kal növekedtek az előző év azonos időszakához képest (forrás: LinkedIn).
  • Az elküldött üzenetek száma 35%-kal emelkedett egy év alatt az előző évhez képest.

Szeretik a felhasználók

  • 2019-ben a LinkedInt a legmegbízhatóbb hálózatnak szavazták meg (forrás: Business Insider).
  • A vezetők 91%-a értékelte a LinkedInt első választásként, amikor szakmailag releváns tartalmat szeretnének látni.
  • A vásárlók 52%-a tekinti a LinkedInt a legbefolyásosabb oldalnak az online kereséseik során.
  • A Fortune 500 cégek 92%-a használja a LinkedInt.

A LinkedIn-marketing eredményes B2B marketing eszköz

  • A LinkedIn a második legnépszerűbb oldal a B2B marketinggel foglalkozó oldalak között, egyből a Facebook után.
  • A közösségi médián szerzett B2B leadek 80%-a a LinkedInről származik (forrás: LinkedIn).
  • A vállalati weboldalakhoz kapcsolódó közösségi média-forgalom több mint 46%-a a LinkedInről származik (forrás: LinkedIn).
  • A LinkedIn szerint azok a cégek, amelyek havonta 20-szor posztolnak, elérik a saját közönségük legalább 60%-át. 

A számok magukért beszélnek

Nemcsak nemzetközi, de magyar viszonylatban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a LinkedIn.

Itthon azt lehet mondani, hogy még csak az „early adopter” típusú cégek foglalkoznak LinkedIn-marketinggel. A marketingszakma és a B2B cégek marketingesei még csak ébredeznek a LinkedInben rejlő lehetőségekkel kapcsolatban.

Kinek ajánlott a LinkedIn-marketing, és mire jó?

Elsősorban B2B cégeknek, illetve olyan B2C cégeknek, amelyek célközönsége az üzleti élet tagjaiból áll.

Márkaépítésre, lead generálásra és ügyfélszerzésre is tökéletes.

Mit kell tenned a LinkedInen?

A lehetőségeid hasonlóak a Facebookhoz:

  • Személyes profil
  • Üzleti oldal (hirdetésekkel)
  • Zárt és nyílt csoportok
  • Események

Viszont abban a tekintetben, hogy milyen startégiát érdemes alkalmazni, egyáltalán nem hasonlít a Facebook-marketinghez.

Ha úgy érzed, a LinkedIn a te tereped, következő lépésnek ezt az ingyenes tanfolyamot ajánlom számodra:

A szerző

Csábi Boróka

Te vagy a brand alapítója

Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.

Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.